کولرهای گازی جدید جی پلاس و سوالات رایج در مورد آن

۲۱ فروردين ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

مدتی است که سری‌های جدیدتر کولرهای گازی جی پلاس نیز وارد بازار شده است و این دستگاه‌ها برخی ویژگی‌های کولرهای گازی قبلی جی پلاس را دارد و در برخی قابلیت‌ها با مدل‌های قبلی مشابه است. با توجه به اینکه هوا به زودی گرم می‌شود و سوالات رایج در مورد کولرهای گازی برای مشتریان عزیز این محصولات پیش می‌آید، سعی کردیم در این راهنما به برخی سوالات متداول پاسخ دهیم. مشخصات مدل‌های قبلی کولرهای گازی جی پلاس را می‌توانید در راهنمای معرفی بهترین کولرگازی جی پلاس مطالعه نمایید و در صورتی که قصد دارید در مورد نقد و بررسی کولرگازی جی پلاس و باقی برندها اطلاعات کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب بررسی پرفروش ترین برندهای کولر گازی را بخوانید. در این راهنما در مورد کیفیت کولرگازی GPlus و باقی برندهای پروفروش کولرگازی نیز صحبت شده است.

راهنمای کامل کلیدهای کنترل کولر گازی جی پلاس

مشخصات کولر گازی مدل ایستاده مارک جی پلاس

مدل GAC-HF48MN3 و GAC-HF60MN3


این دو مدل کولرگازی با ظرفیت 48000 BTU/h و 60000 BTU/h می‌باشد و معمولا با توجه به کارشناسی محیط و محاسبه ظرفیت کولر گازی، برای محیط‌هایی مانند بانک، اداره، رستوان و ... استفاده می‌شود. این مدل دستگاه از نوع ایستاده است و دارای هر دو عملکرد سرمایش و گرمایش می‌باشد و امکان استفاده از گرمایش کولر گازی جی پلاس نیز وجود دارد. برق مصرفی این نوع سیستم تهویه مطبوع سه فاز است. این دستگاه از نظر سطح مصرف انرژی در سطح A است. کمپرسور این مدل کولرگازی دارای 5 سال گارانتی بوده و کمپرسور کولرگازی ایستاده جی پلاس از نوع روتاری است. این مدل برای مناطق معتدل مناسب است.

مدل های جدید کولر گازی جی پلاس

مدل‌های جدید کولرهای گازی جی پلاس نیز از ظرفیت 9000 BTU/h تا ظرفیت 30000 BTU/h وارد بازار شده و مجهز به سیستم سرمایشی و گرمایشی می‌باشد. این مدل‌ها هم در انواع مناسب برای مناطق معتدل و هم برای نواحی گرمسیری تولید شده است. برق مصرفی اسپلیت‌های تک پنل جی پلاس تکفاز است و گارانتی کمپرسور این محصولات نیز 5 سال می‌باشد. این مدل دستگاه‌ها دارای عملکرد تمیز کنندگی خودکار نیز می‌باشد و فیلترهای مناسبی برای بوزدایی، از بین بردن باکتری‌ها، حذف گرد و غبار و ... دارد. یونیت بیرونی این دستگاه‌ها در برابر عوامل محیطی مقاوم‌تر است. برای خرید کولرگازی و یا اطلاع از لیست قیمت کولر گازی جی پلاس می‌توانید به سامانه فروش گلدیران پلاس مراجعه کنید و کالای مورد نظر خود را سفارش دهید.

هزینه نصب کولرگازی جی پلاس


یکی از سوالاتی که معمولا در مورد دستگاه‌های کولرگازی پرسیده می‌شود، هزینه نصب کولرگازی است. نصب کولرگازی از سوی شرکت گلدیران رایگان است و اجرتی برای نصب دستگاه دریافت نخواهد شد. در نظر داشته باشید قطعاتی مانند لوله مسی اضافه، برقکاری، سوراخکاری برای انتقال لوله‌ها و ... شامل هزینه است و کارشناس نصب کولرگازی جی پلاس هنگام نصب، هزینه را طبق تعرفه به مشتری گرامی اعلام می‌نمایند.

بررسی علل و عیب یابی برخی ایرادات کولرهای گازی

علت کار نکردن کمپرسور کولر گازی


گاهی ممکن است کمپرسور کولرگازی شروع به کار نکند و این مشکل می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد. در ابتدا می‌بایست به پیغام دستگاه کولرگازی توجه کنید؛ ممکن است دلیل روشن نشدن کمپرسور کولرگازی جی پلاس، با توجه به ارور و پیغامی که بر روی پنل دستگاه نمایش داده می‌شود، مشخص باشد. در این مورد می‌توانید به راهنمای خطا و ارور کولر گازی جی پلاس مراجعه کنید.

گاهی نیز به دلیل مشکلات برق ورودی، ایراد برد یا رله، ایراد خازن در مدل‌هایی که دارای خازن است، ایراد مدار برق دستگاه، مشکل مربوط به سنسور، داغ شدن کمپرسور و اوورلود کردن آن، کولرگازی و یا موتور آن روشن نمی‌شود و لازم است دستگاه از سوی کارشناس ماهر بررسی و رفع عیب گردد و تعمیر کولرگازی جی پلاس انجام شود.

علت کار نکردن کنترل کولر گازی GPlus


در صورتی که کنترل کولرگازی جی پلاس در فاصله‌ی استاندارد کمتر از 7 متر، بر روی دستگاه عملکرد نداشته باشد، نیاز است برخی موارد را بررسی نمایید. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

  • اولین مرحله برای تست کنترل کولرگازی، تعویض باتری کنترل کولر گازی می‌باشد.
  • بر روی برخی از کنترل‌های کولرهای گازی گزینه‌ای برای ریست کنترل کولر گازی قرار دارد و می‌توانید کنترل را ریست نموده و سپس مجدد آن را تست کنید.
  • برای تست کنترل می‌توانید دوربین یک موبایل را روشن کنید و کنترل را مقابل دوربین موبایل بگیرید. سپس کلیدهای روی کنترل را فشار دهید و بررسی کنید آیا سیگنال نوری مانند نور لیزر بر روی صفحه‌ی موبایل روشن می‌شود یا خیر. در صورتی که سیگنال بر روی دوربین موبایل مشخص باشد به این معنی است که کنترل سالم می‌باشد؛ در نظر داشته باشید برخی از گوشی‌های تلفن همراه، سیگنال‌های مادون قرمز را فیلتر می‌کند و نمایش نمی‌دهد و این به معنی ایراد کنترل نمی‌باشد. بیشتر گوشی‌های اپل این سیگنال را بر روی دوربین نمایش نمی‌دهد.

چرا کولرگازی فقط روی حالت فن کار می‌کند؟

علت سرد و گرم شدن باد کولرگازی


معمولا با شروع فصل گرما و راه‌اندازی دستگاه‌های تهویه مطبوع و روشن کردن آن، انتظار سرمایی مطبوع و دلپذیر در فضا را داریم و اگر دستگاه سرمایش مناسبی نداشته باشد، خیلی سریع به دنبال راهکاری برای حل مشکل هستیم. علت سرد نکردن اسپلیت و دلایل کاهش سرمای کولر گازی می‌تواند یکی از موارد زیر باشد و در مواجه با این مشکل، می‌بایست مواردی که در ادامه گفته می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد:

  • فیلتر هوای کولر گازی باید تمیز باشد، زیرا هوا از این فیلتر عبور می‌کند و طبیعی است که در صورت کثیفی آن، گردش هوا به خوبی انجام نخواهد شد. بنابراین لازم است قاب پنل کولرگازی را باز کنید و فیلتر هوای آن را خارج نموده و تمیز کنید. در این مورد می‌توانید به راهنمای نحوه تمیز کردن فیلتر هوای کولر گازی مراجعه نمایید. لازم است فیلتر هوای کولرگازی را در فصل‌های پرمصرف، هر دو هفته یکبار تمیز کنید.
  • به تنظیمات مربوط به حالت سرمایش کولرگازی توجه داشته باشید؛ با کلید MODE حالت دانه‌ی برف که همان سرمایش می‌باشد را انتخاب کنید و سپس با کلید Temp که همان فلش‌ها می‌باشد، درجه دما را تغییر دهید. می‌توانید دمایی در بازه‌ی 22 تا 26 درجه سانتی گراد را تعیین نموده و تنظیم باد سرد کولرگازی را انجام دهید. در صورتی که می‌خواهید محیط در مدت زمان کوتاه‌تری خنک شود، می‌توانید عملکرد Turbo را انتخاب کنید.
  • اگر کولرگازی به طور کلی حتی از بدو نصب نیز علی رغم انتشار سرمای کافی، محیط را خنک نمی‌کند، ممکن است به دلیل عدم تطابق ظرفیت دستگاه کولرگازی با محیط باشد. همچنین در نظر داشته باشید دستگاه کولر گازی باید با توجه به آب و هوای شهر و کلاس آب و هوایی انتخاب شود تا بتواند با توجه به میزان گرما و درجه حرارت در آن شهر، همچنان سرمای کافی ایجاد کند.
  • در نظر داشته باشید دستگاه کولرگازی پس از مدتی سرمادهی وارد مرحله‌ی فن می‌شود و این روند تا زمانی که هوای محیط تا حدی گرم‌‌تر شود، ادامه دارد. سپس مجدد سرمایش می‌دهد و علت خنک نکردن کولر گازی و دلایل کاهش سرمایش کولرگازی می‌تواند همین روند اتومات کردن دستگاه باشد.
  • در برخی از ساعات روز که هوا گرم‌تر است و همینطور میزان مصرف برق بالاتر است، دستگاه به دلیل حرارت بالا و افت ولتاژ برق با تاخیر بیشتری سرمایش محیط را فراهم می‌کند و این مورد با توجه به شرایط، کاملا طبیعی است. در اوج گرما لازم است به یونیت بیرونی کولرگازی توجه داشته باشید که زیر نور مستقیم آفتاب نباشد و چنانچه دستگاه مقابل آفتاب است، بهتر است بر روی آن سایه بان قرار گیرد.
  • باز بودن درب و پنجره‌ها و خارج شدن هوای خنک باعث می‌شود دستگاه کولرگازی پس از مدت طولانی کارکرد نیز نتواند سرمایش محیط را تامین کند.
  • کثیفی قسمت‌های متفاوت دستگاه مانند کندانسور و اواپراتور، موجب ضعیف شدن عملکرد گردش هوا می‌شود و در نهایت دستگاه سرمایش کافی نخواهد داشت و لازم است سرویس کولر گازی جی پلاس انجام شود.
  • برخی از کولرهای گازی با توجه به اینکه به ترموستات کولرگازی متصل شده است، ممکن است بر اساس فرمان ترموستات و دمای در نظر گرفته شده سرمایش ایجاد کند.

ضرورت سرویس به موقع کولر گازی جی پلاس


سرویس کولرگازی در ابتدای فصل و یا بسته به میزان استفاده در بازه‌های معین طول سال ضروری به نظر می‌رسد. از آنجایی که سرویس کولرگازی به سادگی سرویس و آماده‌سازی کولرآبی نیست، نیاز است از سوی کارشناس کولرگازی انجام شود. وقتی سرویس دوره‌ای کولرگازی به طور منظم انجام می‌شود، علاوه بر عملکرد بهتر دستگاه، عمر آن نیز افزایش می‌یابد، زیرا از بسیاری خرابی‌های دستگاه جلوگیری می‌شود. توصیه ما این است که سرویس کولرگازی را در مد نظر قرار دهید و در بازه‌های متناسب برای انجام آن از سوی تکنسین ماهر اقدام نمایید. کارشناس طی سرویس دوره ای دستگاه، اتصالات و نکات مربوط به نصب، عملکرد قطعات و عملکرد کلی دستگاه را مورد بررسی قرار می‌دهند و در نهایت دستگاه را تمیز می‌کنند. در نهایت به سوالات شما نیز پاسخ خواهند داد. لطفا سوالات خود را در مورد سرویس کولرگازی و لوازم خانگی زیر همین مقاله برای ما بنویسید.

بهترین عملکرد کولرگازی،

با سرویس دوره ای به موقع دستگاه

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...