راهنمای کامل کلیدهای کنترل کولر گازی جی پلاس

۰۵ مرداد ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
راهنمای کامل کلیدهای کنترل کولر گازی جی پلاس


مدتی است کولرهای گازی جی پلاس که تازه نفس ترین قهرمان این برند است وارد بازار شده و با استقبال خوبی نیز مواجه شده است. همانطور که همیشه پس از خرید محصولات همراه شما بوده‌ایم در مورد کولرگازی جی پلاس هم ابتدا قصد داریم راهنمای کار با کنترل دستگاه را به شما ارائه بدهیم. در ادامه کارکرد تمامی کلیدهای کنترل کولر گازی جی پلاس را شرح خواهیم داد:

کلید Power کولر گازی جی پلاس

کلید Power کولر گازی جی پلاس

اولین کلید، کلید روشن و خاموش کردن دستگاه از روی ریموت است و بر روی کنترل کولر گازی جی پلاس به رنگ سبز و سمت چپ ریموت قرار گرفته است. اگر قصد داشته باشید از روی پنل دستگاه را خاموش و یا روشن کنید، کلید پاور دستگاه زیر قاب پنل و سمت راست قرار دارد.

کلید Power کولر گازی جی پلاس

تنظیم دما در کولر گازی جی پلاس چگونه انجام می‌شود؟

با علامت‌های فلش سبز رنگ سمت راست کنترل می‌توانید دمای محیط را انتخاب کنید. در واقع شما با تنظیم دما به دستگاه دستور می‎دهید که دمای اتاق را به چه درجه‌ای برساند. بازه‌ی دمایی قابل انتخاب 16 تا 31 درجه سانتی‌گراد است.

کلید Mode بر روی ریموت کولر گازی جی پلاس چه کاربردی دارد؟

کلید Mode برای تنظیم حالت کارکرد دستگاه است. با انتخاب این کلید می‌توانید یکی از گزینه‌های زیر را برای عملکرد دستگاه انتخاب کنید:

  • حالت سرمایشی

برای تابستان و قرار گیری دستگاه روی حالت سرمایش، با کلید Mode شکل دانه‌ی برف را انتخاب کنید و پس از آن با علامت فلش‌ها دما را تنظیم نمایید.

  • حالت گرمایشی

برای استفاده از حالت گرمادهی دستگاه، با کلید Mode شکل خورشید کنترل کولر گازی جی پلاس را انتخاب کنید. سپس با فلش‌های تنظیم دما، درجه حرارت را تعیین کنید. توجه داشته باشید ممکن است چند دقیقه‌ای زمان ببرد تا دستگاه شروع به گرمادهی کند که به دلیل عملکرد پیش گرمایش کولر گازی جی پلاس است و ایراد محسوب نمی‌شود.

  • حالت رطوبت زدایی

با انتخاب این گزینه از طریق کلید Mode، بر روی نمایشگر کنترل علامت قطره نمایان می‌شود. با انتخاب این عملکرد دستگاه بر مبنای حذف بیشتر رطوبت محیط کار می‌کند. این نکته را در نظر داشته باشید که کولرهای گازی با جذب گرما و رطوبت محیط، اتاق را خنک می‌کنند اما در این حالت میزان جذب رطوبت بیشتر خواهد بود. در این حالت دستگاه میزان سرمادهی و سرعت حرکت فن را به صورت خودکار تنظیم می‌کند.

  • عملکرد فن

اگر قصد داشته باشید دستگاه کولر گازی فقط هوای اتاق را به گردش درآورد و نیازی به سرمادهی یا گرمادهی دستگاه نداشته باشید، می‌توانید با کلید Mode عملکرد فن را انتخاب کنید که بر روی نمایشگر کنترل به شکل فن قابل مشاهده است.

  • عملکرد اتوماتیک یا I Feel

حالت دیگری که می‌توانید با کلید Mode انتخاب کنید عملکرد I Feel یا اتوماتیک است. در این حالت دستگاه به کمک حسگر دمایی که دارد، دمای محیط را تشخیص داده و بر اساس آن، عملکرد سرمایش یا گرمایش، میزان دما و سرعت حرکت فن را به طور خودکار تنظیم می‌کند.

عملکرد Turbo یا Super کولر گازی جی پلاس


عملکرد Turbo یا Super کولر گازی جی پلاس

این قابلیت با کلید  Turbo یا Super کنترل کولر گازی جی پلاس قابل انتخاب است. با انتخاب این گزینه، در کوتاهترین زمان هوای محیط به درجه‌ی از پیش تعیین شده می‌رسد. این قابلیت به این شکل است که اگر در حالت سرمایش انتخاب شود، با دمای 16 درجه و سرعت فن حداکثر کار می‌کند؛ در صورتی که در حالت گرمایش این گزینه را انتخاب کنید، دستگاه با دمای 31 درجه و سرعت بالای فن، گرمادهی خواهد داشت.

قابلیت ECO در ریموت کولر گازی GPlus

با انتخاب کلید ECO قابلیت صرفه جویی در مصرف برق فعال می‌شود و دستگاه با هدف عملکرد با کمترین انرژی تهویه‌ی محیط را انجام می‌دهد. در این حالت در حالت سرمایش 2 درجه افزایش دما، و در حالت گرمایش 2 درجه کاهش دما به طور خودکار از سوی دستگاه اعمال می‌شود تا عملکرد کولرگازی با انرژی کمتری ادامه پیدا کند.

دکمه Timer و تنظیم آن در ریموت کولر گازی جی پلاس

می‌توانید زمان دلخواه روشن و یا خاموش شدن کولرگازی خود را تنظیم کنید تا دستگاه به طور خودکار روشن و یا خاموش شود. با یکبار انتخاب کلید Timer می‌توانید زمان را به دستگاه بدهید. با انتخاب دوباره‌ی کلید، می‌توانید با مشاهده‌ی گزینه‌ی On ساعت روشن شدن دستگاه را تعیین کنید. با انتخاب مجدد کلید Timer و مشاهده‌ی علامت Off، ساعت خاموش شدن دستگاه قابل تنظیم است. برای لغو عملکرد تایمر، کافی است کلید Timer را فشار دهید. در نظر داشته باشید قبل از تنظیم تایمر می‌بایست حالت کاری و سرعت فن دستگاه را برای زمانی که روشن خواهد شد، تعیین نمایید.

دکمه Timer و تنظیم آن در ریموت کولر گازی جی پلاس


کلید Fan Speed در کنترل کولر گازی جی پلاس چه کاربردی دارد؟ 

با کلید Fan Speed می‌توانید سرعت حرکت فن پنل کولرگازی را تنظیم کنید. در واقع این کلید برای انتخاب شدت وزش باد دستگاه است. امکان تنظیم وزش باد در چهار وضعیت کم، متوسط، زیاد و اتوماتیک وجود دارد.

عملکرد Sleep کولر گازی جی پلاس

با انتخاب گزینه‌ی Sleep دستگاه با بهترین عملکرد برای زمانی که شما خواب هستید کار می‌کند. عملکرد Sleep کولرگازی جی پلاس به این شکل است که در حالت سرمایش، هر 60 دقیقه 1 درجه به دمای انتخابی اضافه می‌کند و این روند تا 2 درجه افزایش دما ادامه می‌یابد. در حالت گرمایش نیز هر 60 دقیقه 1 درجه دمای انتخابی را کاهش می‌دهد که این روند نیز تا 2 درجه ادامه می‌یابد. در نهایت دستگاه در حالت Sleep پس از مدت 10 ساعت خاموش خواهد شد.

عملکرد Sleep کولر گازی جی پلاس


کلید Display در ریموت کولر گازی جی پلاس مربوط به چیست؟

کلید Display برای فعال سازی یا لغو روشنایی نمایشگر پنل کولر گازی جی پلاس است. این امکان وجود دارد که شما نمایشگر پنل را خاموش کنید.

کلیدهای Swing در کنترل کولر گازی جی پلاس

با کلیدهای Swing می‌توانید تنظیم کنید که دریچه‌های عمودی یا افقی پنل کولر گازی حرکت کند و یا ثابت باشد. یکی از این گزینه‌ها برای حرکت دمپر به سمت بالا و پایین است. کلید Swing افقی برای تنظیم حرکت دمپر به سمت راست و چپ است. زمانی که قصد دارید دریچه‌ها را تنظیم کنید بر روی نمایشگر کنترل شکل دمپر و زاویه‌ی حرکت آن نمایش می‌دهد. خطوط مقابل علامت دمپر نمایشگر زاویه حرکت دریچه است و با این علامت می‌توانید آن را تنظیم کنید.

عملکرد I Set در کولر گازی جی پلاس، چه کاربردی دارد؟

در برخی مدل‌های کولر گازی جی پلاس کلید I Set وجود دارد و با انتخاب این کلید می‌توانید تنظیمات دلخواه خود را برای عملکرد کولر گازی ذخیره کنید تا در استفاده‌های بعدی، دستگاه با همان تنظیمات به طور خودکار عمل کند.

آیا سوال دیگری باقی مانده؟  

لطفا سوالات خود را مطرح کنید تا هر چه سریع‌تر از خواسته‌های شما در مورد کولر گازی جدید جی پلاس آگاه شویم و بتوانیم تا زمانی که از سرمایش کولر استفاده می‌کنید، راهنمایی لازم را به شما ارائه دهیم. امکان دانلود دفترچه راهنمای دستگاه نیز از همین سایت وجود دارد. همچنین در مورد قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و هر مورد دیگری که برای شناخت دقیق‌تر محصول به شما کمک می‌کند، آماده‌ی پاسخگویی هستیم. در ادامه در صورتی که سوالی در زمینه تعمیر کولر گازی جی پلاس دارید ما در کنار شما خواهیم بود.

برای خرید لوازم جانبی کولر جی پلاس،
به فروشگاه گلدیران مراجعه نمایید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

حاتم نژاد حاتم نژاد
۱۴۰۳/۰۱/۲۱ ۰۱:۲۹

سلام وقت بخیر ، دستگاه 24هزار جی پلاس خریدم واسه دکمه swing افقی یعنی چپ و راست باید از کجا بدونم فعال شده یا نه؟ مثلا وقتی این دکمه رو میزنم پنل یه صدایی میده ولی نمیتونم بفهمم الان پره های افقی دارن چپ و راست میشن یا نه. روی کنترل هم هیچ علامتی نمیاد که معلوم بشه فعال شده یا غیرفعال ممنون میشم راهنمایی کنید؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۳/۰۱/۲۱ ۱۷:۰۳

سلام و وقت به خیر؛ بر روی نمایشگر کنترل علامت Swing مشخص میشه و جهت انتخابی دمپر رو به شما نمایش میده اگر اینطور نیست لطفا مدل دستگاه رو بفرمایید تا بر اساس مدل شما رو راهنمایی کنیم. موفق باشید

حاتم نژاد حاتم نژاد
۱۴۰۳/۰۱/۲۸ ۲۲:۱۳

نه هیچی روی کنترل نشون نمی ده. فقط صفحه کنترل روشن میشه و یه صدایی از پنل میاد. مدلش : جی پلاس gac hf24tqn1 کنترل های باتری رو در آوردم دوباره هم انداختم ولی باز جهت دمپر نمیاد روی کنترل

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۳/۰۱/۲۹ ۱۰:۱۹

سلام مجدد؛ این مدل دستگاه برای جهت دمپر نمایشگر نداره. با توجه به وزش باد و یا اینکه بازدید پنل از نزدیک فقط میتونید متوجه تغییر زاویه وزش باد بشید. موفق باشید

۱۴۰۳/۰۱/۱۶ ۰۱:۴۳

سلام.وقت بخیر.کولر 24000جی پلاس تازه نصب کردم.بعد اینکه نصاب رفتند وقتی کولرو خاموش کردم دریچه بیرونی دمپر سمت چپ به طور کامل بسته نمیشه و یه جلوه ی خیلی زشتی به کولرمیده.نصاب زنگ زدم گفت چندبارروشن خاموش کن ولی تاثیری نداشت.چیکارباید کنم؟اگه تنظیم میشه راهنمایی کنید.ممنون

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۳/۰۱/۱۸ ۱۰:۵۶

سلام و وقت به خیر؛ لطفا یک مرتبه با کلید Swing دمپر رو تنظیم کنید و تست کنید که بعد از خاموش کردن دستگاه باز موردی که فرمودید پیش میاد یا خیر. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۰۸:۵۹

سلام روی مانیتور دو تا علامت اومده (کنار درجه فن ) یکیش یه قطره آبه یکیش هم یه مربع و یه تی خیلیهم از دیشب صدا میده کلا یک ماه هم نشده که داریم استفاده میکنیم .

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۶:۲۸

سلام و وقت به خیر؛ لطفا مدل دستگاه رو میفرمایید. ممکنه مربوط به حالت جذب رطوبت باشه

یساولی
۱۴۰۲/۰۵/۳۰ ۲۳:۳۵

با سلام دکمه اسلیپ‌رو زدم دیگه کم و زیاد نمیشه چیکار باید کرد

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۶:۲۲

سلام و وقت به خیر؛ در حالت Sleep دما به صورت خودکار تنظیم میشه و این مورد طبیعی هست. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۵/۲۵ ۱۱:۲۹

سلام وقت بخیر گزینه کم و زیاد کردن دما دکمه سلزش کار نمیکند و روی صفحه کننرل هم نمیاد

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۵/۲۶ ۰۸:۴۸

سلام و وقت به خیر؛ اگر مشکل فیزیکی ایجاد شده و کنترل دچار مشکل هست میتوانید در فروشگاه همین سایت کنترل جدید خریداری کنید اما بهتره اگر کنترل دستگاه شما گزینه ریست داره اول یکبار کنترل رو ریست کنید و بررسی کنید. اگر در مورد کلید ریست کنترل دستگاهتون اطلاع ندارید لطفا مارک و مدل دستگاه رو بفرمایید. موفق باشید

میثم خواجه زاده
۱۴۰۲/۰۵/۱۹ ۱۶:۲۸

سلام. کولر گازی جی پلاس 30000 چراغ روی پانل شبیه خط مدور حلزونی روشن شده چیست؟ گاهی خاموش و مجدد روشن می شود

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۵/۲۳ ۱۱:۱۳

سلام و وقت به خیر؛ لطفا از علامت روی دستگاه عکس بگیرید و در قسمت چت همین سایت برای ما ارسال کنید تا بررسی کنیم. موفق باشید

میثم خواجه زاده
۱۴۰۲/۰۵/۲۳ ۱۱:۳۴

توی دفترچه راهنما دیدم زده علامت نشان دهنده روشن شدن کمپرسور هست. برای مدل اینورتر تقریبا میشه گفت اکثرا چراغ کمپرسور روشن است. در خصوص میزان مصرف به چه صورت است آیا میزان قدرت کارکرد کمپرسور متفاوت است

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۵/۲۵ ۰۹:۴۱

سلام مجدد؛ لطفا مارک و مدل دستگاه و در صورت امکان عکس از علامت روی نمایشگر برای ما میفرستید تا برررسی کنیم. متشکریم دوست گرامی

۱۴۰۲/۰۵/۱۲ ۲۳:۰۰

سلام وقت بخیر نشانگر دمای کولر ما روی فارنهایت نمیتونم بیارم رو حالت سانتی گراد لطفا راهنمایی کنید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۵/۱۴ ۱۲:۲۴

سلام و وقت به خیر؛ این مورد معمولا مربوط به کولرهای گازی ال جی هست. با توجه به مدل معمولا با نگه داشتن 3 ثانیه کلید Swing یا Room temp میتوانید سانتی‌گراد رو به فارنهایت تبدیل کنید. ممکنه با توجه به مدل دستگاه شما کلید مربوط متفاوت باشه که البته با علامت C-F مشخص شده. موفق باشید

علی محمدی
۱۴۰۲/۰۵/۰۵ ۱۳:۲۶

سلام من کولر 24000 جی پلاس خریدم دو ماهه الان رو حالت سرمایشه ولی اتاق هنوز گرمه و رطوبت داره سرماش خیلی کم شده

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۳۸

سلام و وقت به خیر؛ اگر از ابتدا این مشکل رو داشته ممکنه از نظر ظرفیت و یا کلاس آب و هوایی متناسب با محیط نبوده. در نظر داشته باشین قبل از خرید دستگاه باید کارشناسی کولر برای محیط انجام بشه و بر اساس همون دستگاه انتخاب بشه اما با توجه به اینکه از طرف گلدیران نصب انجام شده، کارشناس قبل از نصب این مورد رو مد نظر قرار میدن. میتونید درخواست بازدید و بررسی دستگاه رو ثبت کنید تا کارشناس برای تست دستگاهتون مراجعه کنن. در این لینک میتوانید درخواست ثبت کنید: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

باقر صفی یاری
۱۴۰۲/۰۴/۲۸ ۱۸:۰۱

سلام. بهترین حالتی که کمترین مصرف رو داشته باشه، چه حالتی پیشنهاد میکنید؟ ifeel یا smart?

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ۰۹:۳۳

سلام و وقت به خیر؛ در این مورد حالت Smart پیشنهاد میشه. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۴/۲۷ ۱۷:۲۵

سلام وقت شما بخیر، من یه داکت اسپلیت 36000 اینورتر جی پلاس دارم ،که موقع کار کردن از یونیت داخلی صدا میده ،که ما هم میتونیم بشنویم ،میخواستم بدونم صدا دادن یونیت داخلی داکت اسپلیت جی پلاس عادی است یا خیر؟؟؟ آیا لازم است با تیم فنی شرکت گلدیران تماس بگیرم؟؟؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ۰۹:۱۸

سلام و وقت به خیر؛ لازم هست دستگاه بررسی بشه. لطفا در این مورد با شماره 02123008 تماس بگیرید. موفق باشید

خسروی
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ ۱۲:۲۲

سلام وقت بخیر.من یه اسپیلت 24000 جی پلاس دارم یه چند وقتیه به یه مشکلی خوردم اونم اینه که شدت پرتاب بادش یهو زیاد میشه با فشار باز قطع میشه فیلتر ها هم دوبار شستم دیروز اما نشد حتی یه محافظ برق تک راه مخصوصم گرفتم بازم همونجوریه دیگه نمیدونم چیکار کنم حقیقتا آزارم میده در ضمن صدای پنل هم جدیدا زیاد شده ممنون میشم راهنمایم کنید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ ۱۶:۳۹

سلام و وقت به خیر؛ برق کولرگازی می‌بایست از فیوز مینیاتوری تامین بشه و لازم هست یک نفر متخصص برق، برقکاری کولرگازی رو انجام بدن. کلید تنظیم سرعت فن، حالت متغیر هم داره و احتمال داره شما فن رو روی حالت متغیر قرار داده باشید. موفق باشید

سلیمانی
۱۴۰۲/۰۴/۲۱ ۱۷:۰۹

سلام. وقتی کولر رو خاموش می کنم، سمت راست دریچه کاملا بسته میشه و سمت چپ فاصله داره و کامل بسته نمیشه. دلیلش چیه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ۰۹:۰۳

سلام و وقت به خیر؛ دمپرهای بیرونی به این شکل هست یا دمپرهای داخلی هم اینطور هست؟ دمپرهای داخلی که به صورت افقی هست با دست امکان تغییر زاویه داره. موفق باشید

سلیمانی
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ۰۹:۳۳

دمپر بیرونی منظورمه. دمپر داخلی که نمیدونم.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ۱۰:۰۸

سلام مجدد؛ لطفا چند بار با کلید swing تنظیم زاویه دمپر رو تغییر بدید و اگر مشکل رفع نشد در قسمت تعمیرات همین سایت درخواست ثبت کنید تا کارشناس دستگاه رو بازدید کنن.

سلیمانی
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ۱۱:۱۳

سپاس از پاسخ گویی

محمدی
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ ۱۹:۱۷

سلام من هم الجی اینورتر دارم هم جی پلاس.ایا میشه مثل الجی مصرف لحظه ای کولر رو چک کرد؟و این که حالات سویینگ در الجی روی پنل م روی ریموت مشخصن ولی در جی پلاس اینطور نیست یا من اطلاع ندارم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ ۱۰:۴۹

سلام و وقت به خیر؛ این امکان مربوط به برخی از کولرهای مارک ال جی هست و swing هم روی ریموت علامت داره اما در برخی کولرهای ال جی روی نمایشگر دستگاه زمان تنظیم کردن علامت رو نشان میده. موفق باشید

هادی رفیعی
۱۴۰۲/۰۴/۰۱ ۰۹:۲۲

سلام کولر 9000 اینورتر جی پلاس ، روی کنترل سمت چپ نشانگر وضعیت دور فن ، یه علامتی روشن شده بود یه مثلث مشکی بود که یه خطی داخلش کشیده شده بود ، کولرو روشن کردم بجای درجه روی پنل دوتا خط تیره کشیده بود ، روی کنترل هم تا درجه 7 بیشتر بالا نمیومد ولی بازم پنل کولر تغییری نمیکرد ، تا اینکه دکمه Mode زدم و رفتم روی سرمایش یکم طول کشید تا سرمایشش کار بکنه ولی درست شد میخاستم ببینم چی بوده موردش ، چون دفه قبل که خاموشش کرده بودم روی حالت سرمایش بوده و همونجوری خاموشش کردم ، بعده چندساعت اومدم روشنش کنم دیدم اینجوریه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۴/۰۱ ۱۲:۰۶

سلام و وقت به خیر؛ احتمالا دستگاه شما روی حالت اتومات بوده و در این حالت سرمایش متناسب با دمای محیط تغییر پیدا میکنه. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۳/۲۸ ۱۶:۲۹

سلام و درود،استفاده از حالت eco ضرری به دستگاه نمیرسونه؟که مثلا زودتر خراب بشه یا همچین چیزی؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۳:۱۸

سلام و وقت به خیر؛ خیر مشکلی نداره و میتونید استفاده کنید. ضرری به دستگاه نمیرسونه. موفق باشید

میثم خواجه زاده
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۱۵:۳۹

سلام. کولر گازی 30000 اینورتر استفاده میکنم. دکمه smart و dimmer روی کنترل چیست لطفا توضیح میدهید؟ تشکر

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۳/۲۸ ۱۰:۳۳

سلام و وقت به خیر؛ حالت smart دما و سرعت فن رو با توجه به دمای محیط تنظیم میکنه. موتور معمولا در دستگاه‌های اینورتر خاموش نمیشه و دور آن کاهش پیدا میکنه. عملکرد smart به این صورت هست که اگر مثلا دمای اتاق 21 باشه و شما 22 درجه رو تنظیم کرده باشید، وقتی حالت smart رو انتخاب میکنید، حالت عملکرد دستگاه گرمایش میشه تا دما به 22 درجه برسه. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ۱۰:۰۳

سلام ببخشید وقتی دستگاه رو حالت swing قرار میدیم اگر دمای کولر رو بالا و پایین کنیم یا خاموش کنیم و... حالت swing خاموش میشه باید دوباره swing رو فعلا کنیم آیا طبیعیه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ۱۵:۱۶

سلام و وقت به خیر؛ بله این مورد طبیعی هست و در باقی مدل‌ها هم به این شکل هست. موفق باشید

هادی رفیعی
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ۰۸:۵۵

سلام دوتا جی پلاس دارم ، یکی 9 و یکی 24 ، دوتاشونم اینورتر روی حالت سرما ، 9000 و که استفاده میکنم وقتی میخاد از حالت فن بره روی سرما و سرد بشه صدای ورودیه گازش زیاده ، یه صدای خشن میده ، و هر بار که به دمای انتخابی میرسه و میره روی فن و دوباره چند دقیقه بعدش میخاد سرد بشه بازم همین داستانه ، درصورتی که 24000 اصلا صدایی ازش نمیاد

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۰۹:۵۴

سلام و وقت به خیر؛ این مورد طبیعی هست و به دلیل اینکه سایز لوله‌ها در دو ظرفیت تفاوت داره اما طبیعتا فشار گاز و سرعت حرکت آن در قسمت‌های متفاوت در هر دو ظرفیت یکی هست؛ به همین دلیل صدای حرکت گاز در دستگاهی که لوله‌ها باریک‌تر هست در جایی که لوله خمیده شده با بقیه دستگاه‌ها تفاوت داره و در واقع صدای پاشیدن گاز در لوله شنیده میشه و این در باقی برندها نیز مشاهده میشه. موفق باشید

كاوه
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۱۳:۱۴

با سلام آیا کنترل مدل 24TQ1 دکمه mute برای حداکثر کاهش صدای فن را دارد ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۱۴:۴۸

سلام و وقت به خیر؛ لطفا مدل دستگاه رو کامل میفرمایید. متشکریم

كاوه
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۱۷:۴۳

با سلام Gac-24tqn1

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۱/۲۷ ۰۹:۳۱

سلام و وقت به خیر؛ مدل اصلی در واقع GCD-24MUHF1، GCD-24MUHV1، GCD-24MUHF3 هست که کلید Mute برای کاهش صدای فن نداره و با کاهش سرعت حرکت فن با کلید Fan میتونید میزان صدا رو کاهش بدید. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ۰۹:۵۹

سلام وقت بخیر . زمانی که کور گازی جی پلاس در حالت گرمایش یا سرمایش به صورت عادی کار میکنه اگر دکمه اسمارت رو بزنیم چه اتفاقی رخ میده؟ کولر گازی بدون اینورتر هس. ایا هنگام کارکرد این دکمه زده بشه دستگاه آسیب میبینه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۰۹:۲۱

سلام و وقت به خیر؛ اگر حالت اسمارت رو انتخاب کنید دما و سرعت فن دستگاه به طور خودکار تنظیم میشه. در دستگاه‌های اینورتر این حالت خودکار تا حدی از طرف کاربر قابل تغییر هست اما دستگاه شما که اینورتر نیست به طور کلی در این حالت دما و سرعت فن رو خودکار انتخاب میکنه. خیر مشکلی وجود نداره. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ۰۹:۵۸

سلام وقت بخیر . زمانی که کور گازی جی پلاس در حالت گرمایش یا سرمایش به صورت عادی کار میکنه اگر دکمه اسمارت رو بزنیم چه اتفاقی رخ میده؟ کولر گازی بدون اینورتر هس.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۰۹:۲۰

سلام و وقت به خیر؛ اگر حالت اسمارت رو انتخاب کنید دما و سرعت فن دستگاه به طور خودکار تنظیم میشه. در دستگاه‌های اینورتر این حالت خودکار تا حدی از طرف کاربر قابل تغییر هست اما دستگاه شما که اینورتر نیست به طور کلی در این حالت دما و سرعت فن رو خودکار انتخاب میکنه. موفق باشید

محمد کفشکار
۱۴۰۱/۱۱/۲۰ ۱۴:۳۴

سلام وقت بخیر، بنده 3 دستگاه کولر جی پلاس در شمال نصب کردم، در زمسنان از گرمایش که استفاده میکنم پنل بیرون یخ میزنه، چرا سیستم دیفراست عمل نمی کنه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۱/۲۳ ۱۰:۳۶

سلام و وقت به خیر؛ سیستم دیفراست هم برای بیشتر مدل‌های کولر گازی جی پلاس تا 5- درجه عمل میکنه و اگر هوا خنک‌تر باشه یا سرما و یخ‌زدگی طولانی بشه، باعث میشه دستگاه نتونه از حال دیفراست خارج بشه که به دلیل کارکرد کولر بر اساس سیکل گازی طبیعی هست. موفق باشید

۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۲۳:۱۱

سلام وقت بخیر من جی پلاس روتاری دارم روی گرمایش خیلی زمان میبره تا گرمایشش روشن بشه البته دریجه یه ذره بازه و یه هوای نیمه گرم میاد ممنون میشم جواب سوالمو بدید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۱۰:۲۷

سلام و وقت به خیر؛ زمانی که کولر رو روشن می‌کنید، دستگاه ابتدا روی حالت Hot Start قرار می‌گیره و طی این مدت کار میکنه تا پنل از داخل گرم بشه و بادی نمیزنه و پس از گرم شدن داخل دستگاه، شروع به کار میکنه. این روند برای این هست که از خروج هوای سرد در ابتدای کار دستگاه جلوگیری بشه. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۱۸:۵۵

سلام دستگاه مایه مدته وقتی روی سیستم گرمایشی روشن میکنیم مدام روی دمای 16 و 36 تغییرمیکنه چکاربایدکرد

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۰۹:۴۱

سلام و وقت به خیر؛ لطفا میفرمایید که دما در کدام قسمت تغییر پیدا میکنه؟ اگر بر روی پنل دستگاه به این شکل دما تغییر پیدا میکنه، در بیشتر کولرها به این شکل هست که در حالت عادی دمای محیط نمایش داده میشه و زمانی که دما رو تنظیم می‌کنید، دمای انتخابی نمایش داده میشه. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۹/۱۱ ۰۴:۰۱

سلام از مانی که اسپیلت رو نصب کردیم رو حالت گرمایشی که میزنیم بعد چهل یا یک ساعت کار کردن حداقل خود به خودت اسپیلت خاموش میشه و ن روی تایمر نه اسمارت ن روحالت خواب کلا اتاق سرد میشه با این روال بخواد پیش بره

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ۱۱:۲۳

سلام و وقت به خیر؛ این روند طبیعی هست. در نظر داشته باشین کولرگازی برای گرمایش حالت کمک گرمایشی داره و در حین کار چون از داخل یونیت بیرونی دستگاه، هوای سرد خارج میشه و هوای اطراف دستگاه هم خنک هست، پس از مدتی کارکرد دستگاه وارد مرحله دیفراست و یخ زدایی میشه تا زمانی که دمای اطراف کندانسور بالاتر بره و بعد مجدد دستگاه شروع به کار میکنه. وقتی کولر رو روشن می‌کنید از همان ابتدای کار هم کمی زمان میبره تا دمای داخل پنل کولرگازی بالا بره و مرحله پیش گرمایش بگذره، بعد کولرگازی شروع به کار میکنه. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ۱۰:۳۰

سلام. وقتی به منزل می آیم و گرمایش را میزنم دریچه هوا باز میشود بدون اینکه هیچ بادی خارج شود و بعد از پنج تا ده دقیقه تازه شروع میکند به باد دادن که البته گرماش مث بقیه برند های بازار نیست. آیا این ایراد است یا همه شون همینطورن؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ۱۰:۴۱

سلام و وقت به خیر؛ این روند کارکرد به دلیل عملکرد پیش گرمایش «Hot Start» هست و به این شکل هست که از زمانی که کولر رو روشن می‌کنید برای جلوگیری از خروج هوای سرد ابتدا از داخل شروع به گرم کردن میکنه تا زمانی که دمای داخلی کولر به 28 درجه سانتی گراد برسه و بعد دریچه کولر باز میشه و هوای گرم از دستگاه خارج میشه. به تدریج هم هوا گرم‌تر میشه. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ۲۲:۰۷

سلام میخواستم بدونم دستگاه داکت اسپیلت مدل gcd-24ku6hr3 امکان اتصال به وای فای دارد؟؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ۱۶:۰۲

سلام و وقت به خیر؛ این مورد مربوط به شرکت مبتکران گلدیران هست و میتونید با شماره 23008 در این مورد تماس بگیرید تا برای شما کامل توضیح داده بشه. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۳:۵۹

سلام، خسته نباشید خدمت شما، ببخشید کولر ما درجه اش از61تا86هس این مشکلی ندارد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۷:۳۷

سلام وقت بخیر، حالت دمای کولر برروی فارنهایت میباشد. لطفا مدل کولرگازی جی پلاس خود را اعلام بفرمایید . اما اگر کولر گازی شما کولر جدید جی پلاس 2022 باشد، هم زمان چند ثانیه دکمه mode و کم کردن دما نگه داشته شود تا به درجه سانتیگراد تغییر یابد. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۱۲:۳۵

سلام وقت بخیر. چندوقتیه وقتی دستگاه روشنه ی دفعه خودش میره روحالت اتومات و قدرت فن زیاد. یا مثلا دکمه خاموش میزنی که خاموش کنی بعضی وقتا میبینی بجای خاموش شدن میره روهمین حالتی که گفتم. باید یا برگردونی روحالت قبلش بعد خاموش کنی یا باتریو جابجا کنی بعد. مشکل از چیه؟ مدلش هم جنرال مکس24هزاره

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۱۳:۱۹

سلام و وقت به خیر؛ این مدل گلدیرانی نیست و متاسفانه امکان ارائه‌ی مشاوره در مورد دستگاه‌‌های غیر گلدیرانی برای ما وجود نداره. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۴/۱۶ ۰۲:۱۵

سلام وقت بخیر کولر روی حالت sleep زودتر از ده ساعتی که نوشته شده خاموش میشه، چکار باید کرد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۰۷:۱۷

سلام وقت بخیر، لطفا چک کنیدد که در کدام حالت قرار دارد مثلا تنظیم می کنید در ساعت مشخصی خاموش شود و یا اینکه چند ساعت بعد به طور نمونه 3 ساعت بعد خاموش شود؟ باید مشخص شود در کدام حالت تنظیم شده و مدل دستگاه نیز مهم است بستگی به مدل نیز دارد که لطفا آن رادقیق برای ما بنویسید. در غیر این صورت با ما شماره 02184733 تماس بگیرید و یا از طریق لینک زیر ثبت درخواست کنید تا دقیقتر راهنمایی شوید. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۴/۱۲ ۲۲:۵۸

سلام. خسته نباشید.ببخشید دستگاه ما روی حالت سرمایش بعد از یک ساعت حدودا کار کردن با ولرم داره مشکل از کجاست. یک ساعت اول خوب خنک میکنه اما بعد نه. و اینکه موقع استفاده همه در و پنجره ها باید بسته باشه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ۰۷:۳۶

سلام و وقت بخیر، بعد از اینکه دمای محیط را با دمای انتخابی تنظیم کردید سنسور دستگاه عمل می کند و روی حالت اتوماتیک قرار می گیرد و باد خروجی از پنل مثل حالت فن می شود و مجددا وقتی که دمای محیط از دمای انتخابی بیشتر شد مجددا باد سرد از پنل خارج می شود تا دمای محیط را به دمای انخابی برساند و هنگام استفاده از کولر اسپیلت حتما باید درب و پنجره ها بسته باشند. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ۲۳:۲۴

سلام حالت smart همون حالت خودکار هستش وقتی روشن باشه دمای کولر به هوای تنظیم شده برسه موتور خودکار خاموش میشه؟؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۱۵:۵۹

سلام و وقت بخیر، حالت smart دما و سرعت فن را با توجه به دمای محیط تنظیم می کند. موتور معمولا در دستگاه های اینورتر خاموش نمی شود و دور آن کاهش میابد. عملکرد smart به این صورت است که اگر مثلا دمای اتاق 21 باشد و شما 22 درجه را تنظیم کرده باشید وقتی حالت smart را انتخاب می کنید حالت عملکرد دستگاه گرمایش می شود تا دما را به 22 درجه برساند. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ۱۷:۲۸

سلام من اشتباه دستم خورد دکمه smartبعد هر کاری کردم نتونستم از این حالت خارج کنم چطور باید خارج کنم؟؟؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۰۷:۳۲

سلام و وقت به خیر؛ برای غیر فعال کردن یک مرتبه دکمه smart را فشار می دهید، حالت مربوطه غیر فعال می شود. البته اگر غیر فعال نمی شود می توانید یکبار باتری های کنترل را خارج کنید و دوباره تست کنید. کارایی این دکمه به اینصورت است که وقتی انتخاب می شود دما و سرعت فن دستگاه به صورت خودکار با توجه به دمای اتاق تنظیم می شوند. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ۰۸:۵۹

سلام ، کولرگازی جی پلاس مدل HV18MN1 (M1) اینورتره؟ اگه اینورتره پس چرا کلید اکو روی کنترل نداره؟ ممنون

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۰:۳۱

سلام و وقت به خیر؛ میتونید به این منظور کلید Smart رو فعال کنید. موفق باشید

ایرانی ایرانی
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۰۸:۴۴

سلام وقتتون بخیر چند وقته که کولر گازی رو حالت گرما میزاریم وقتی میخواد اتومات کنه یه صدایی مثل ویبره بلند از خودش در میاره فقط در حالت که خودش خاموش میشه باز میخواد روشن بشه این صدا در نیاد در مواقع دیگه که در حال کار کردنه هم کمی این صدا رو میده علتش چیه قطعه ای شل شده ازش؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ۱۱:۴۱

سلام و وقت به خیر؛ سال نو مبارک دوست عزیز؛ صدا و لرزش در لوله‌ها یا پنل کولرگازی تا حدی طبیعی هست و به دلیل پاشیدن گاز با فشار بالا در لوله هاست به خصوص در حالت گرمایش که دما و فشار گاز ورودی پنل بالا هست این اتفاق بیشتره اما اگر فکر میکنید از حالت طبیعی خارج شده و غیر طبیعی هست لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا کارشناس گلدیران برای بررسی دستگاه مراجعه کنن. موفق باشید

فتاحی
۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ۰۹:۲۶

سلام خسته نباشید روی ریموت دستگاه قبلا علامت خورشید برای گرمایش بود و کار میکرد ولی الان ی مدته هرچی با دکمهmode جا ب جا میشم علامت خورشید نیست برای گرمایش باید چی کار کنم ؟؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ۱۰:۴۸

سلام و وقت به خیر؛ لطفا باتری‌های کنترل رو خارج کنید و بعد دوباره در محل خودش قرار بدید معمولا مشکل حل میشه. موفق باشید

آقای فرشباف
۱۴۰۰/۰۶/۰۶ ۲۱:۵۵

سلام، خسته نباشید، ممنونم از راهنمای خوبتان که ما را در استفاده بهینه از دستگاه یاری می‌نمائید، البته تشکر میکنم از دستگاه خوب و با کیفیت که تولید شده و به بازار ارسال نمودید، سوال بنده این میباشد، چند ساعت کولر گازی جی پلاس باید تو روز، روشن بماند، فرض بر اینکه در اوج گرما،ساعت 12 ظهر روشن کردیم تا چند ساعت روشن بماند؟ که به دستگاه لطمه ی وارد نشود؟ *ممنونم ، فرشباف، از تبریز*

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۶/۰۷ ۱۰:۴۶

سلام و وقت به خیر؛ در مورد مدت زمان استفاده از دستگاه زمان دقیقی نمیشه اعلام کرد و در اتاق‌های سرور دستگاه حتی 24 ساعته روشنه. در نظر داشته باشین ساعت اوج مصرف برق و اوج گرما مصرف برق دستگاه بیشتر میشه. بهتره پس از چند ساعت استفاده مدتی خاموش باشه اما خاموش و روشن کردن مکرر دستگاه هم توصیه نمیشه. موفق باشید

در حال ثبت...