آموزش تمیز کردن فیلتر کولر گازی جی پلاس و ال جی

در روزهای گرم تابستان، هنگامی که به خانه برمی­‌گردیم، انتظار هوای خنک و مطبوع را داریم! حتی گاهی عجله داریم تا زودتر به خانه برسیم و از هوای گرم بیرون آسوده شویم و نفس راحتی بکشیم! شاید یکی از بهترین حس‌های دنیا، سرما‌ی دلپذیر کولر گازی و باد خنک آن بعد ار خلاص شدن از گرمای طاقت فرسا باشد. ولی باید گفت که کولرگازی‌ها علاوه بر عملکرد اصلی خود، یعنی ایجاد هوای خنک، ویژگی‌های دیگری نیز دارند.
مثل اینکه، ممکن است در فضای خانه نیز گرد و غبار وجود داشته باشد، و عطر غذا و پخت و پز به مشام برسد. معمولا در کولرهای گازی فیلترهایی برای رفع این بوها و آلاینده‌ها تعبیه شده است. اگر شما هم از کولرگازی استفاده می­کنید، علاوه بر استفاده از هوای مطبوع‌تر، می­توانید به راحتی با استفاده از فیلترهای کولرگازی خود، هوای خانه را تصفیه نمایید.

کولرهای گازی ال جی بسته به مدل، ممکن است برخی از فیلترهای زیر را داشته باشد :

  1. پیش فیلتر کولر گازی یا فیلتر هوا
  2. فیلتر آیونایزر
  3. فیلتر 3M
  4. فیلتر ضد بو یا سه­گانه
  5. فیلتر ضدآلرژی
  6. فیلتر ضد ویروس
فیلتر ضدبو ، ضد آلرژی و ضد ویروس چند سالی است که دیگر در کولرهای ال جی استفاده نمی‌شود؛ زیرا عملکرد این فیلتر‌ها از طریق فیلترهای دیگر پشتیبانی می­‌شود. اگر فیلتر کولرگازی ال جی شما دچار مشکل شده است، می‌توانید خرید فیلتر کولر گازی ال جی را با توجه به مدل کولر گازی ال جی از طریق همین سایت انجام دهید.
در ادامه عملکرد فیلتر هوا، آیونایزر، فیلتر 3M و همچنین روش استفاده و نگهداشت آن شرح داده می­شود:

  • پیش فیلتر کولر گازی یا فیلتر هوا
فیلتر هوا و یا همان پیش فیلتر کولرهای گازی، گرد و غبار و ذرات معلق در هوای اتاق را پالایش می­کند و از این طریق ، هوای پاکیزه‌تری در فضا گردش پیدا می­کند. برای ایجاد هوای پاکیزه‌تر و همینطور جلوگیری از افزایش مصرف برق دستگاه، به دلیل عدم تبادل دمایی، لازم است هر دو هفته یک بار، این فیلتر را شستشو دهید. می­توانید با استفاده از این راهنما، به سادگی فیلتر هوای کولرگازی خود را پاکسازی کنید تا بتوانید از هوای سالم اتاق لذت ببرید.
فیلتر هوای اسپلیت‌های ال جی در برخی مدل‌ها زیر قاب پنل کولرگازی، و در برخی مدل ها بالای دستگاه قرار دارد. همچنین فیلتر کولر گازی پنجره ای، زیر قاب پنل و در دستگاه‌های کولرگازی ایستاده، زیر قاب جلوی دستگاه و در قسمت پایین قرار گرفته است. 
روش شستشوی فیلتر، در تمامی مدل‌ها یکسان است و به روش زیر انجام می‌شود:
 
تمیز کردن فیلتر کولر گازی

نحوه‌ی شستشوی فیلتر کولر گازی ال جی :


  • فیلترها را با آب ولرم و کمی مواد شوینده خنثی (مواد شوینده­ی رایج) شستشو دهید.
  • سپس فیلترها را در سایه قرار دهید تا خشک شود.
در ادامه نحوه‌ی خارج نمودن فیلتر و قرار دادن مجدد فیلترها در هر نوع کولر را، طبق تقسیم بندی نوع 1 ، نوع 2 و ... شرح خواهیم داد. قبل از اقدام به خارج نمودن فیلتر هوای کولرگازی، دستگاه را خاموش نموده و برق ورودی به دستگاه را قطع نمایید. برق ورودی کولرهای گازی معمولا به واسطه‌ی یک فیوز مینیاتوری تامین می­شود. فیوز را در حالت خاموش قرار دهید.

خارج نمودن فیلتر کولرگازی LG (نوع 1 ):

  1. دو طرف قاب پنل را به سمت جلو بکشید و پس از آزاد شدن قاب آن را به سمت بالا بدهید.
  2. زیر قاب دستگاه، دو فیلتر خاکستری رنگ قرار دارد. سپس فیلتر هوا را به روش زیر خارج نمایید:
  3. قسمت میانی فیلتر یک زبانه وجود دارد. شما می­توانید با در دست گرفتن این زبانه فیلترها را به سمت بیرون بکشید.

خارج کردن فیلتر کولر گازی
قرار دادن مجدد فیلترها در کولرگازی ال جی:
قلاب های فیلترها را در روکش جلویی قرار دهید و کناره های روکش جلویی را بررسی نمایید تا اتصال درست انجام شده باشد.
 
قرار دادن فیلتر کولر گازی
 

خارج نمودن فیلتر کولرگازی LG (نوع 2):

دریچه ی خروج هوا (دمپر) دستگاه را پایین بیاورید.کلید پاور زیر دمپر، سمت راست قرار دارد. در این مدل می­‌توانید دستگاه را با کنترل و یا از طریق همین کلید خاموش نمایید و سپس فیلتر را بردارید.

کلید پاور کولر گازی
 
در این مدل سقف دستگاه، همان فیلتر دستگاه می­باشد. در واقع قسمت سقف شامل یک مشبک از نوع فیلتر است. برای خارج نمودن فیلتر زبانه­‌ی فیلتر را بگیرید.
درآورن فیلتر کولر گازی
 
سپس آن را به آرامی به سمت بالا بکشید تا فیلتر خارج شود.
 
خارج کردن فیلتر کولر گازی

قرار دادن مجدد فیلترها در کولرگازی ال جی:

قلاب فیلتر هوا را در محل مربوط قرار دهید و قلاب‌ها را به سمت پایین فشار دهید تا فیلتر نصب شود.
 
گذاشتن مجدد فیلتر کولر گازی

چنانچه فیلتر کولر گازی شما دفرمه شده یا دچار مشکل شده است، در قسمت فروشگاه لوازم جانبی گلدیران، فروش فیلتر کولر گازی انجام می‌‎شود و می‌توانید عکس فیلتر کولر گازی را هم مشاهده کنید و بر اساس مدل دستگاه خود، آن را خریداری کنید. فیلتر کمپرسور کولر گازی یا همان محافظ کمپرسور کولر گازی نیازی به تعویض از سوی مشتری ندارد و در صورت نیاز هنگام سرویس دوره ای کولر گازی از طرف تکنسین، بررسی خواهد شد.
 

خارج نمودن فیلتر کولرگازی پنجره‌ ای LG :

در کولرگازی پنجره‌ای، قاب جلوی دستگاه را باز کنید. قاب برخی از کولرهای پنجره ای از قسمت بالا، و برخی دیگر از قسمت پایین باز می‌شود. یک زبانه برای باز کردن قاب نیز وجود دارد. فیلتر دستگاه زیر قاب قرار گرفته است. پس از شستشوی فیلتر ، آن را مجدد در همین قسمت قرار دهید و قاب را ببندید.
 
خارج کردن فیلتر

خارج نمودن فیلتر کولرگازی ایستاده‌ ی ال جی :

در کولرگازی ایستاده­ ال جی، قاب قسمت پایین جلوی دستگاه را باز کنید. در این دستگاه‌ها نیز، یک زبانه برای باز کردن قاب وجود دارد. فیلتر دستگاه زیر قاب قرار گرفته است و به صورت کشویی به سمت بالا خارج می­‌شود. پس از شستشوی فیلتر، آن را مجدد در همین قسمت قرار دهید و قاب را ببندید.

فیلتر کولر ایستاده
 
  • فیلتر آیونایزر کولر گازی ال جی

این فیلتر گاهی با نام فیلتر پلاسما یا فیلتر Plasmaster معرفی می­‌شود. فیلتر یونایزر، با انتشار یون و واکنش حاصل از آن، ذرات و برخی باکتری و میکروب‌ها را از میان می‌­برد.

 
 
فیلتر آیونایزر کولر گازی ال جی


عملکرد این فیلتر با انتخاب کلید مربوط از روی کنترل کولرگازی ال جی شروع می­‌شود. این فیلتر معمولا قسمت سمت راست دستگاه و زیر قاب پنل قرار دارد. البته در مدل های جدید، امکان دسترسی به فیلتر وجود ندارد.

برای تمیز نمودن فیلتر یونایزر، در مدل‌هایی که فیلتر قابل دسترس می‌­باشد، لطفا به روش زیر عمل نمایید:

ابتدا کولر را خاموش کنید و برق ورودی دستگاه را قطع نمایید. سپس با یک دستمال خشک و یا گوش پاک کن، گرد و غبار فیلتر را تمیز کنید.

تصویر سمت چپ مربوط به مدل‌هایی است که فیلتر پلاسمای آنها سمت راست پنل قرار دارد. تصویر سمت راست مربوط به آن دسته از مدل‌هایی‌ است که فیلتر پلاسمای آنها زیر قاب پنل قرار گرفته است.




  • فیلتر 3M کولرگازی LG

3M  فیلتری با ویژگی‌های فیلتر هپا می­باشد. این فیلتر ضدگرد و غبار، ضد ویروس و ضد آلرژی است. بهتر است این فیلتر را هر 6 ماه یک بار تعویض نمایید. می­توانید فیلتر 3M را به روش زیر تمیز کنید:
ابتدا کولر را خاموش نمایید و برق ورودی دستگاه را قطع کنید. سپس فیلتر را با برس یا جاروبرقی تمیز نمایید. تمیز کنید.
 
 
فیلتر 3ام کولر گازی
  • فیلتر ضد آلرژی و فیلتر ضد بو یا سه­ گانه

عملکرد این دو نوع فیلتر از نام آن مشخص است و برخی از مدل‌ها این فیلترها را دارد. فیلتر سه گانه، سه رنگ است. لطفا برای تمیز کردن این نوع فیلتر‌ها به روش زیر عمل کنید:
دستگاه را خاموش کرده و برق ورودی را قطع کنید. قاب کولر را باز کنید. فیلتر ضد آلرژی و ضد بو، زیر پیش فیلترها قرار دارد. آنها ر بیرون بیاورید و به مدت 2 ساعت زیر نور خورشید قرار دهید. پاکسازی را هر 3 ماه یکبار انجام دهید.


آیا می‌دانید که کولرگازی شما به چه علت نیاز به سرویس سالیانه دارد؟

هرچند شستشوی فیلترهای کولرگازی به صورت مداوم لازم است، اما این راهکار برای استفاده‌ی بهینه و تهویه­ی مطبوع محیط کافی نیست!

شما با این روش، تنها بخش قابل مشاهده­ی دستگاه را سرویس می‌کنید. اطلاع از این نکته برای شما ضروری است که بخش مهمی از دستگاه به دلیل آلودگی و گرد و غبار، عملکرد مناسبی نخواهد داشت. چنانچه سرویس دوره‌ ای کولر گازی به طور مداوم و در زمان مناسب انجام نشود، شما هزینه‌های افزایش مصرف برق به دلیل کارکرد نامناسب کمپرسور و کندانسور را متحمل خواهید شد. در ادامه علاوه بر مطالبی که گفته شد، سرمایش کافی نیز از سوی کولرگازی تامین نمی‌شود. بنابراین بهترین گزینه برای نگهداری و استفاده‌ی بهینه از کولرگازی، سرویس کولر گازی می­‌باشد. می­‌توانید برای استفاده از این خدمات ویژه، از کارشناسان گلدیران کمک بگیرید.
چنانچه اگر نیاز به تعمیر کولر گازی ال جی خود دارید می توانید با متخصصین ما تماس حاصل نمایید.


تمیز کردن فیلتر کولر گازی جی پلاس

برای تمیز کردن فیلتر هوای کولرگازی GPlus لطفا مراحل زیر را انجام دهید:
  • ابتدا محل مشخص شده دو طرف قاب پنل کولرگازی را با دست بگیرید و به جلو بکشید و قاب کولر گازی را باز کنید. توجه داشته باشید قاب فقط تا نیمه باز می‌شود.
  • قاب دستگاه را با دست نگه دارید و با دست دیگر فیلتر را جدا کنید.
  • فیلتر را با آب بشویید و در صورتی که فیلتر به روغن آغشته شده است، آن را با آب گرم (پایین از 45 درجه‌ی سانتی‌گراد) شستشو دهید.
  • اجازه دهید فیلتر خشک شود.
  • سپس قاب جلویی دستگاه را با دست نگه دارید و فیلتر هوا را مجدد در محل خود قرار دهید.
در صورتی که نیاز به کمک در زمینه تعمیر کولر گازی جی پلاس حود دارید کارشناسان و تعمیرکاران ما در کنار شما هستند.
آموزش تمیز کردن فیلتر کولر گازی جی پلاس
در حال ثبت...