بهترین روش شستشوی لباس مشکی

۰۹ مرداد ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه


در این مقاله به بررسی چگونگی شستن لباس مشکی در ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت با گلدیران همراه باشید.
همانطور که لباس‌هایی با رنگ‌های متفاوت و گوناگون هر یک زیبایی خاصی دارد، لباس‌های مشکی نیز زیبا و چشم انداز است و حتی گاهی بیشتر از لباس‌های رنگی نیاز به مراقبت دارد. جدا از اینکه معمولا همه‌ی افراد حداقل یک دست لباس مشکی دارند، برخی افراد ترجیح می‌دهند لباس‌هایی به رنگ مشکی یا تیره را بیشتر خریداری و استفاده کنند و جزو رنگ‌های مورد علاقه‌ی آنهاست. به دلیل اینکه نحوه شستشوی لباس‌های رنگ مشکی اهمیت خیلی زیادی دارد و در صورت شستشوی غیرصحیح ممکن است رنگ لباس از بین برود، در ادامه نحوه شستن لباس مشکی و بهترین روش شستشوی لباس مشکی در ماشین لباسشویی را مرحله به مرحله خواهیم گفت خواهیم گفت.

برای شستن لباس مشکی چه کنیم؟

بهترین روش شستن لباس مشکی به این شکل است که این نوع لباس‌ها را کمتر از باقی لباس‌های عادی شستشو دهید و مواردی که گفته می‌شود را در نظر داشته باشید:
ابتدا لباس‌های سیاه و تیره را از لباس‌های روشن و رنگی جدا کنید. اگر در مورد نحوه شستشوی برخی لباس‌های اطلاعات کافی ندارید و نمی‌دانید برای اینکه به شکل صحیح و بدون آسیب شسته شود، لازم است کدام موارد را رعایت کنید، می‌توانید راهنمای معنی علامت‌های روی لباس‌ها را مطالعه نمایید.

شستن لباس ‌‎های مشکی که رنگ می‌دهد

اگر احتمال می‌دهید لباسی که به تازگی خریداری کرده‌اید امکان دارد به باقی لباس‌ها رنگ پس بدهد، می‌توانید آن را تست کنید. برای تست لباس مورد نظر، آن را به مدت 30 دقیقه در یک ظرف آب ولرم قرار دهید و آن را کمی در درون آب ولرم تکان دهید؛ اگر متوجه شدید که لباس رنگ می‌دهد، بهتر است آن را به صورت دستی شستشو دهید و در ماشین لباسشویی قرار ندهید.

نحوه شستن لباس مشکی با دست

در نظر داشته باشید بهترین روش شستشوی لباس مشکی و تیره این است که آن را با دست بشویید؛ برای شستن این لباس‌ها از آب سرد استفاده کنید زیرا آب گرم باعث می‌شود بافت لباس نرم‌تر شده و بیشتر رنگ پس بدهد و همین باعث کمرنگ‌تر شدن آن خواهد شد. بهتر است دمای آب بین 15 تا 27 یا 28 درجه سانتی‌گراد باشد.

 شستن لباس تیره در ماشین لباسشویی

در صورتی که قصد دارید لباس‌های تیره را در ماشین لباسشویی شستشو دهید، آن را پشت و رو کنید تا رنگ لباس کمرنگ نشود.
بهترین شوینده برای لباس‌هایی با رنگ تیره و لباس مشکی، مایع شوینده‌ی لباس‌های مشکی و تیره است و بهتر از به جای پودر از مایع مخصوص لباس‌های تیره استفاده نمایید.
این شوینده‌ها به گونه‌ای طراحی و فرموله شده‌اند که تا حد ممکن از رنگ پریدگی پارچه تیره رنگ جلوگیری می‌کنند. البته باز هم نیاز است که به برچسب علامت‌های مربوط به لباس توجه کنید.


برای شستشوی لباس تیره در ماشین لباسشویی نیز لازم است دمای آب پایینی را انتخاب کنید؛ شما می‌توانید آب سرد و یا دمای آب پایین حدود 40 درجه را انتخاب نمایید. با توجه به جنس و نوع لباس گاهی بهتر است فقط با آب سرد شستشو انجام شود. آب سرد علاوه بر اینکه از کمرنگ شدن و کاهش رنگ لباس جلوگیری می‌کند، باعث می‌شود لباس‌های شما کمتر چروک شود.

علت چروک شدن لباس‌ در ماشین لباسشویی


برای شستشوی لباس‌های تیره رنگ با توجه به جنس لباس و نوع آن بهتر است از میان برنامه‌های قابل انتخاب برنامه‌ای را انتخاب کنید که طی مدت کوتاه‌تری لباس‌ها را شستشو می‌دهد. برخی از ماشین‌های لباسشویی برنامه مجزا برای لباس‌های تیره به نام Dark Wash دارد و می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. برای اطلاع از برنامه‌های ماشین‌های لباسشویی می‌توانید به راهنمای معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی و یا برنامه‌های ماشین لباسشویی جی پلاس مراجعه کنید و شرح کامل گزینه‌های روی ماشین لباسشویی را مطالعه فرمایید. یکی از نکات مهم دیگر در شستشوی لباس‌های مشکی در ماشین لباسشویی این است که تنها توجه به رنگ و دسته بندی لباس‌های تیره کافی نیست، بلکه لازم است به ضخامت، نوع و جنس پارچه‌ی لباس‌های تیره هم توجه کنید، زیرا ممکن است برخی لباس‌ها آسیب‌پذیرتر از باقی آنها باشد.
برای خشک کردن لباس‌های تیره در ماشین لباسشویی دقت داشته باشید که لازم است دور خشک کن ملایم و آرام‌تر را انتخاب نمایید و در صورتی که استفاده از خشک کن برای شما ضروری نیست، لباس‌ها را برای خشک شدن در هوای آزاد قرار دهید اما دقت کنید که لباس مشکی اگر مدتی در مقابل آفتاب قرار گیرد، ممکن است کمی رنگ ببازد و روشن‌تر شود. بنابراین بهتر است آن را در سایه قرار دهید. بهتر است برخی لباس‌ها را با توجه به نوع آن به خشکشویی تحویل دهید. برخی لباس‌ها نیز نیاز به شستشو در ماشین لباسشویی ندارد و با دست هم به سادگی شسته می‌شود.

دانستن یک نکته ضروری است که حتی اگر لباس‌های تیره رنگ شما مقاوم و از جنس بادوام باشد اما باز هم نیاز به مراقبت دارد و در صورت شستشوی نامناسب آسیب می‌بیند.

چگونه از لباس‌های مشکی نگهداری کنیم؟



برای نگهداری از لباس مشکی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • اگر از برخی لباس‌های مشکی برای مدت طولانی استفاده نمی‌کنید، آن را در نایلون قرار دهید و سپس در کمد بگذارید تا طی مدت طولانی پرز نگیرد و گرد و خاک موجب رنگ باختن آن نشود.
  • در صورتی که بر روی لباس تیره رنگ شما لکه ایجاد شد، سریع آن را پاک کنید و آن را به زمان دیگر موکول نکنید، زیرا در صورت باقی ماندن لکه، بعدا ناچار می‌شوید لباس را با مواد بیشتر و مدت طولانی‌تر شستشو دهید و همین باعث کمرنگ شدن پارچه هم می‌شود.
  • بهتر است لباس‌های مشکی را تا حد امکان کمتر اتو کنید و تا جایی که به دلیل چروک خیلی زیاد ضروری نیست، لباس را اتو نکنید. می‌توانید به جای اتو کردن، لباس را برای خشک شدن، صاف کرده و بر روی بند قرار دهید. البته برای خشک شدن هم بهتر است لباس به صورت پشت و رو بر روی بند قرار دهید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...