بهترین راهنمای شستشوی ظروف در ظرفشویی

۰۴ تير ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
 
بهترین راهنمای شستشوی ظروف در ظرفشویی

حتی اگر شما جز افراد خوش شانسی باشید که ماشین ظرفشویی شما بدون کوچک‌ترین نقصی تا به حال برایتان کار کرده باشد باز هم نیاز است که از فوت و فن‌های کارکرد بهتر و شستشوی بهتر ظروف در ظرفشویی اطلاع پیدا کنید.
شاید یک روز دیگر خوش شانس نبودید، ابرهای تیر و تار روی ظرفشویی شما آمدند و دستگاه مثل همیشه شسشتو و عملکرد ایده‌آل را برای شما نداشت. آیا می‌دانید در این شرایط چه کاری باید انجام دهید؟
قطعا در بعضی زمان‌ها از شستن کوهی از ظرف‌های چرب و قابلمه، نگران می‌شوید و تصمیم می‌گیرید ظروف را داخل ظرفشویی قرار ‌دهید، اما فرض کنید در این بین شست و شوی دلخواهتان با ظرفشویی صورت نگرفته باشد و این موضوع آزارتان دهد. در این شرایط تکلیف چیست؟ چه کاری انجام می‌دهید؟
در این مقاله به نکات و الزاماتی که نیاز است در ماشین ظرفشوییتان برای عملکرد و شستشوی بهتر بدانید می‌پردازیم و کمک می‌کنیم تا ماشین ظرف شویی شما به بهترین شکل کار کند و شستشو بهتر را انجام دهد.
به راحتی کیفیت شستشو را بالا ببرید

روش‌های بهتر شسته شدن ظروف در ظرفشویی

مطمئن هستم که هیچ کس تمایل ندارد که قبل از اینکه ظروف را داخل ماشین ظرفشویی بگذارد آن را آبکشی کند و زیر آب بگیرد تا کثیفی‌های آن پاک شود!
شاید از نظر شما این کار احمقانه به نظر بیاید. ولی برای اینکه ذرات غذای چسبیده به ظروف در زمان شستشو دست و پاگیر نباشند بهتر است که با یک دستمال کاغذی ظروف را از خرده ذرات غذا تمیز کنید و بعد داخل سبد ماشین ظرف شویی آن‌ها را بچینید.

ماشین ظرف شویی را بیش از حد پر نکنید!

ماشین ظرف شویی را بیش از حد پر نکنید!

چیدمان منظم و طبق ظرفیت ظرفشویی خیلی بهتر از آن است که پس از اتمام شستشو، به علت پر کردن بیش از حد دستگاه مجبور به شستشوی دوباره ظروف شوید!
پس ظروف را با فاصله استاندارد و منظم در ماشین ظرفشویی قرار دهید، به شکلی که به همه آن‌ها آب برسد و تمیز شوند.

انتخاب صحیح  برنامه شست و شو

شاید همیشه دلتان بخواهد که برنامه کوتاه را انتخاب کنید تا در زمان کم‌تری و زودتر شستشوی ظروف شما تمام شود. اما همیشه انتخاب برنامه‌های کوتاه برای شستن همه ظروف مناسب نیست و امکان دارد در انتها ناراضی شوید.

دوباره کاری نکنید!

در هنگام خرید شوینده‌های ماشین ظرف شویی دقت کنید که آیا قرص، نمک و جلادهنده‌ای که خریداری کردید اصل و مناسب دستگاه شما است؟ درصورتیکه تاریخ انقضای آن‌ها گذشته باشد و مناسب دستگاه شما نباشند شما مجبور به دوباره کاری، خرید و استفاده از شوینده‌های بهتری خواهید بود.
 
اگر شما هم روش‌های خوبی می‌شناسید و آن‌ها را امتحان کرده‌اید در پایین همین مقاله برای ما بنویسید.

صفر تا صد نکاتی که در هنگام استفاده از ظرفشویی باید بدانید

  • از ظروفی که غیرمقاوم دربرابر حرارت، دارای تزیینات فلزی مانند طلا ونقره، ظروف مس یا آلومینیوم روکشدار، نقره رنگ شده یا ظروف سفالی دارای لایه طلا، ظروف دست ساز چوبی یا استخوانی، ظروف آهنی یا مستعد زنگ زدن استفاده نکنید.
  • از موادشوینده دستی مانند مایع ظرفشویی دستی و پودر لباسشویی استفاده نکنید.
  • درب ماشین ظرفشویی را مدتی پس از اتمام شستشو باز بگذارید.
  • حتما از نمک، مایع جلادهنده، پودر مخصوص و استاندارد استفاده کنید.
  • اگر آب در ظرف نمک مشاهده کردید طبیعی است.
  • معمولا مقداری آب در لگنچه بعد از استفاده باقی می‌ماند.

تاثیر نحوه چیدمان ظروف در شستشوی ماشین ظرفشویی

تاثیر نحوه چیدمان ظروف در شستشوی ماشین ظرفشویی

یکی از عوامل تاثیر گذار در کیفیت شستشو و بهتر تمیز شدن ظرف‌ها رعایت استاندارد و اصل‌های چیدمان ظروف است. ما در ادامه نکات قابل توجه را در این موارد برایتان مطرح کرده‌ایم.
  1. لیوا‌ن‌ها را به شکلی در ماشین ظرفشویی قرار دهید که پایه آن‌ها با آب فشان برخورد نکند.
  2. ظروفی که انتهای آنها گود است باید به صورت مورب قرار گیرند تا آب به راحتی تخلیه شده و همچنین به راحتی خشک شود .
  3. در ماشین ظرفشویی‌ها یک سبد مجزا برای قاشق و چنگال وجود دارد که باید در طبقه پایین قرار گیرد. قاشق و چنگال‌ها را در حالیکه رو به بالا هستند در سبد قرار دهید .
  4. برخی از ظروف پلاستیکی و پیرکس به خاطر جنسشان گرما را در ظرفشویی جذب نمی کنند به همین دلیل بعد از شستشو، لک آب بر روی آن‌ها باقی می‌ماند.
  5. فراموش نکنید که از ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف آلمینیومی، مسی، طلا، نقره و یا آبکاری شده استفاده نکنید چون ممکن است به آن‌ها آسیب برسد.
برای اینکه در زمینه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی اطلاعات کامل‌تری بدست آورید و بدرستی چیدمان را انجام دهید مقاله نحوه صحیح چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی را مطالعه کنید.

بهترین شوینده برای ماشین ظرفشویی ال جی

تاثیر نمک در کیفیت شستشو ظروف در ظرفشویی

تاثیر نمک در کیفیت شستشو ظروف در ظرفشویی

ظرفشویی دارای فیلتر سختی گیر آب (رزین) می‌باشد. نمک وظیفه احیا سازی فیلتر سختی گیر آب یا همان رزین را دارد.
ماشین ظرفشویی‌ها برای شارژ کردن مخزن نمک، نشانگر نمک مخصوص خود را دارند و زمانی که نمک دستگاه تمام شده باشد این چراغ روشن می‌شود. معمولا بعد از شارژ نمک پس از 3 بار استفاده، چراغ نشانگر نمک خاموش می‌شود .تا زمانی که نمک تمام نشده باشد چراغ خاموش است. بعد از تمام شدن نمک، چراغ نشانگر روشن می‌شود که می‌باید مجدد نمک پر شود .
برای شارژ کردن مخزن نمک ظرفشویی دستگاه را از برق بکشید و مخزن را شارژ کنید. بعد از اطمینان از وجود نمک با یک وسیله چوبی مثل قاشق‌ بلند چوبی، داخل ظرف نمک را هم بزنید و بعد درب را ببندید. داخل مخزن نمک همیشه آب وجود دارد که در صورت باز کردن درب مقداری آب خارج می‌شود که طبیعی می‌باشد. برای آشنایی با نحوه صحیح پر کردن مخزن نمک کافیست که ویدئو نحوه ریختن نمک و جلادهنده در ماشین ظرفشویی را مشاهده کنید.
پیشنهاد میکنیم برای اینکه بهتر با نمک ماشین ظرفشویی آشنا شوید حتما مقاله بهترین نمک ماشین ظرفشویی ال جی را مطالعه کنید.

نکته :

در صورت استفاده از قرص‌های چند کاره، استفاده از نمک الزامی می‌باشد. به دلیل اینکه نمک جهت احیا سازی رزین است و قرص‌های چند کاره توانایی این عمل را ندارد .

دلیل استفاده از جلادهنده در ماشین ظرفشویی  

نحوه
استفاده از جلادهنده در ماشین ظرفشویی  ال جی

جلادهنده باعث درخشندگی و براقی ظروف می‌شود و به خشک شدن ظروف کمک می‌کند. جلا دهنده نباید کدر و ته نشین شده باشد و حتما باید تاریخ جلادهنده مورد استفاده را هم چک کنید.
این مایع دارای ترکیبات خاصی است که باعث می‌شود ظروف شیشه‌ای، در زمان آبکشی نهایی یا همان خشک کن از مخزن مایع آزاد شود. در این مرحله آب تا حدود 70 درجه سانتیگراد بالا می‌رود . خاصیت این ماده این است که باعث لغزندگی آب روی ظروف گردیده و به دلیل حرارت بالای آب و گرم شدن همه ظروفی که در ظرفشویی قرار دارند بدون اینکه لکه‌ای بر روی آنها باقی بماند، ظروف براق شده و با این حرارت ایجاد شده خشک می‌شوند.

تاثیر جلادهنده در کیفیت شستشو ظروف

علت استفاده از جلادهنده در ماشین ظرفشویی  ال جی

علت استفاده از جلادهنده در ماشین ظرفشویی  ال جی

در صورتیکه مایع جلادهنده در ظرفشویی تمام شده باشد معمولا خشک کردن ظروف با مشکل مواجه می‌گردد. یعنی ظروف با لکه‌های آب خشک می‌شوند یا اینکه آب روی ظروف باقی می‌ماند.
چراغ جلادهنده زمانی روشن می‌شود که جلادهنده دستگاه تمام شده باشد و در این صورت نیاز است که مجدد جلادهنده ریخته شود. مایع جلادهنده به طور اتوماتیک در مرحله آخر آبکشی مصرف می‌شود. مواد شوینده نامرغوب و تاریخ گذشته به مرور زمان باعث خوردگی لایه‌های استیل کابین و در نهایت زنگزدگی کابین می گردد.
برای اینکه با نحوه صحیح پرد کردن مخزن جلادهنده در ماشین ظرفشویی آشنا شوید ویدئو نحوه ریختن نمک و جلادهنده در ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید.

نکته :

در صورتی که از قرص‌های چند کاره استفاده نموده‌اید و ظروف دارای لک آب بود، حتما از جلادهنده استفاده نمایید. زیرا جلا دهنده درون قرص‌های چند کاره از همان ابتدا وارد سیکل شستشو شده و تا زمانی که نیاز به جلادهنده است تقریبا 70 درصد میزان اولیه مصرف شده است .

نحوه استفاده از قرص شوینده در ماشین ظرفشویی  ال جی

نکاتی مهم در هنگام استفاده از قرص ظرفشویی

  • قبل از هر بار شستشو ظروف، پودر یا قرص شوینده مخصوص ظرفشویی را باید درون محفظه جاپودری دستگاه بریزید.
  • نیاز است به توضیحات روی جعبه قرص‌ها توجه کنید.
  • باید از پودری استفاده کنید که شفاف باشد، مرطوب و گلوله شکل نباشد، بوی تندی هم ندهد.
  • توجه داشته باشید که ماده شوینده به صورت اتوماتیک بین مراحل شستشو استفاده می‌شود.

 توجه کنید

  1. فرقی نمی کند که از پودر استفاده می‌کنید یا قرص، دستگاه شما در هر دو حالت به نمک نیاز دارد.
  2. باز بودن درب محفظه جا پودری پس از اتمام کار، کاملا طبیعی می‌باشد.
  3. برای آگاهی از میزان استفاده از مواد شوینده باید به دستور العمل ذکر شده در دفترچه راهنما ظرفشویی مراجعه کنید.

اهمیت سرویس دوره ای ماشین ظرفشویی در کیفیت شسشتو

اهمیت سرویس دوره ای ماشین ظرفشویی در کیفیت شسشتو

سرویس دوره ای از مهم ترین عواملیست که در طول عمر و نگهداری بهتر محصولات تاثیرگذار است. سرویس دوره‌ای کمک به طول عمر محصول شما می‌کند. با انجام مرتب سرویس دوره‌ای شاهد عملکرد بهتر دستگاه‌های خود خواهید بود. به دلیل اینکه در سرویس دوره‌ای فیلتر و داخل ماشین ظرفشویی شما سرویس می‌شود، تاثیر در کیفیت بهتر شستشو ظروف شما خواهد داشت. پس انجام مرتب سرویس دوره‌ای را فراموش نکنید.
با سرویس دوره‌ای به محصولاتتان جان تازه‌ای ببخشید.

ظروف شما همیشه براق خواهد بود ...

تمام نکاتی که در این مقاله گفته شد به منظور استفاده بهتر و شستشوی بهتر با ظرفشویی می‌باشد. تاکید می‌کنیم که مطالعه مقاله‌های دیگر ظرفشویی را فراموش نکنید چون رازهای دیگری از ظرفشویی برای شما فاش شده است. در انتها اگر سوال و نظری داشتید در قسمت نظرات حتما با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...