بهترین نمک ماشین ظرفشویی + ترکیبات

۱۴ آبان ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
بهترین نمک ماشین ظرفشویی

برای سرعت بخشیدن به کارهای خانه، ماشین ظرفشویی بهترین گزینه است. برای استفاده از این دستگاه کاربردی و شستشو بهتر ظروف، نیاز است که از شوینده‌های مناسب و مخصوص ظرفشویی استفاده کنید. اما این روزها باتوجه به اینکه تنوع در برند، قیمت و شکل شوینده‌ها زیاد شده بهتر است شوینده‌ای را انتخاب کنید که حساب خود را در این زمینه پس داده باشد. با این حال بهتر است از بینِ همین نمک‌های ظرفشویی موجود در بازار، شناخت کافی به آن‌ها پیدا کنید و بهترین آن را انتخاب کنید. از نظر شما بهترین نمک ظرفشویی چه ویژگی‌هایی دارد، چطور آن را تشخیص می‌دهید و آیا نحوه استفاده صحیح از آن را می‌دانید؟
بهتر است در این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

نمک ظرفشویی چیست؟

اگر نمک‌ها و مواد معدنی محلول در آب از یک حد مشخص زیادتر باشد، یعنی آب سختی دارد. این نمک‌ها عبارتند از : کلسیم، منیزیم و ... بنابراین هر چه میزان این مواد در آب بیشتر باشد سختی آب نیز به همان اندازه بیشتر است.  ظرفشویی دارای فیلتر سختی گیر آب یعنی رزین میباشد. رزین موجود پس از جذب سختی آب به حالت اشباع رسیده و عملکرد خود را از دست میدهد و نیاز به جدا سازی سختی جذب شده روی آن میباشد. بدین منظور نیاز به ماده‌ای دارد تا با این مواد ترکیب شده و رزین را احیا نماید. نمک وظیفه احیا سازی فیلتر سختی گیر آب (رزین) را دارد. در آخر توجه داشته باشید که نمک ظرفشویی در دسته شوینده‌های مورد نیاز ظرفشویی قرار می‌گیرد.

تفاوت نمک ظرفشویی و نمک خوراکی را بدانید!

تفاوت نمک ظرفشویی و نمک خوراکی

زمانیکه صحبت از انواع نمک ظرفشویی میشود، منظور به هیچ عنوان نمک خوراکی نیست. ترکیبات نمک ماشین ظرفشویی با نمک خوراکی که استفاده می کنیم از لحاظ ساختار شیمیایی، ظاهری و فیزیکی تفاوت‌های بسیاری با یک دیگر دارند.
نمک ظرفشویی دانه‌های درشتی دارد و به گونه ای ساخته می شود که آرام آرام در آب حل شده تا از مسدود کردن واحد نرم کننده ظرفشویی جلوگیری کند. ترکیبات نمک ماشین ظرفشویی از لحاظ ساختار شیمیایی، 100 درصد از سدیم کلرید ساخته شده است. دانه‌های نمک خوراکی بسیار ریز هستند و در آب به سرعت گلوله شده و در صورت استفاده از آن در ظرفشویی به سرعت دستگاه را از کار می‌اندازد. نمک خوراکی دارای ناخالصی‌هایی مانند منزیم نیز هست. در بعضی موارد علت صدای ماشین ظرفشویی بخاطر استفاده کردن از نمک ظرفشویی بی کیفیت می باشد که سبب ایجاد صدمه به دستگاه نیز میگردد.

اهمیت استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

وجود املاح مختلف در آب سبب مشکلات مختلفی مثل سختی آب می‌شود که شستشوی ظروف در ظرفشویی را دچار مشکل میکند و در صورتیکه ماشین ظرفشویی شما نمک نداشته باشد روی ظروف لکه‌های سفید ایجاد می‌شود و شستشو به درستی انجام نخواهد شد. به همین دلیل باید در کنار استفاده از مواد شوینده، از بهترین نمک ظرفشویی استفاده کنید تا به کمک نمک، ظروف به خوبی در ظرفشویی تمیز و براق شوند.

کدام نمک، بهترین نمک ماشین ظرفشویی است؟

بهترین نمک ماشین ظرفشویی

از آنجایی که امروزه انواع و اقسام برندهای مختلف شروع به تولید شوینده‌های مورد نیاز برای ظرفشویی‌ها کرده‌اند، انتخاب بهترین نمک ماشین ظرفشویی کمی سخت می‌شود. اینکه بهتر است از کدام برند و نوع نمک ظرفشویی برای دستگاه خود استفاده کنید، بسته به میزان سختی آب منطقه شهرداری شما یا به عبارت ساده‌تر به میزان املاح موجود در آب و تجربه شما در طی استفاده از برندهای مختلف دارد.
هرچند که ظرفشویی‌ها داری تنظیم درجه سختی آب هستند و باتوجه به تنظیم این درجه می‌توانید از نمک ظرفشویی استفاده کنید، اما بهتر است با در نظر گرفتن میزان این سختی، انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید تا به بهبود کیفیت عملکرد ظرفشویی خود نیز کمک کنید.
بهترین نمک ظرفشویی، نمکی است که سختی آب را به خوبی بگیرد و از ایجاد لکه‌های سفید روی ظروفتان جلوگیری کند و در کنار استفاده از شوینده‌ها با استفاده از این نمک ظرفشویی، بهترین نتیجه شستشو ظروف در ظرفشویی را مشاهده کنید.
اگر از یک برند تا به حال استفاده کرده‌اید و از کیفیت شستشو راضی بودید، بهتر است که برای همیشه از آن استفاده نمایید. چرا که عوض کردن مداوم نمک، انتخاب نهایی را برای بهترین نمک ماشین ظرفشویی پیچیده می کند.

تشخیص نمک ظرفشویی اصل از تقلبی

تشخیص نمک ظرفشویی اصل از تقلبی

برای اینکه بتوانید بهترین نمک را خریداری کنید و قربانی خرید نمک‌های تقلبی نشوید، بهتر است چند نکته‌ای را که در ادامه بیان می‌کنیم در هنگام خرید نمک ظرفشویی در نظر بگیرید. البته ناگفته نماند نکاتی که بیان می‌شود کمک کننده شما در تشخیص اصل بودن نمک است و امکان دارد هیچ نکته 100درصدی برای تشخیص وجود نداشته باشد.
استفاده از نمک تقلبی می‌تواند خسارت‌های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. لذا تشخیص نمک ماشین ظرفشویی اصلی از تقلبی کاری بسیار مهمی است.
  • نمک ظرفشویی خریداری شده خود را با سایت‌های خارجی مقایسه کنید

یکی از راه‌های تشخیص نمک ظرفشویی اصل این است که نمک ظرفشویی خریداری شده خود را به انگلیسی در یک سایت معتبر خارجی جستجو کنید. کافیست نام و مشخصات نمک در آن سایت موجود باشد.
  • به شکل و رنگ نمک ظرفشویی دقت کنید

یکی از بهترین نمک‌های ظرفشویی، نمکی است که به صورت دانه‌های برفی سفید رنگ است. بهترین نمک‌های ماشین ظرفشویی و نمک اصل را از روی رنگ و شکل آن تشخیص دهید.
  • ظاهر جعبه نمک ظرفشویی را بررسی کنید

    مناسب ترین نمک ماشین ظرفشویی

یکی از مشخصه‌های اصل بودن نمک ماشین ظرفشویی کیفیت، رنگ و ابعاد جعبه آن است. کشور تولید کننده، تاریخ انقضا و نقطه چین بازشونده نمک ظرفشویی را نیز بررسی کنید تا بتوانید راحت‌تر اصل و تقلبی بودن نمک ماشین ظرفشویی را تشخیص دهید.
  • وزن جعبه نمک ظرفشویی را چک کنید

معمولا هر برند تولید کننده نمک ماشین ظرفشویی، محصولات خود را در وزن خاصی ارائه می‌کند و میزان آن را تغییر نمی‌دهد. این در حالی است که برخی از تولیدکنندگان متقلب جهت فروش بیشتر، محصولات غیر اصل خود را در انواع وزن‌ها ارائه می‌دهند. لذا مقایسه وزنِ رایج نمک ماشین ظرفشویی از بهترین روش‌های تشخیص محصول اصلی است.
  • یک مقایسه قیمت انجام دهید

اگر نمک ظرفشویی در عین داشتن برندی معتبر، قیمت بسیار کمتری نسبت به جاهای دیگر داشت بهتر است اصل بودن آن را با دقت بیشتری بررسی کنید. با مقایسه قیمت آن برند نمک با فروشگاه‌های معتبر می‌توانید از اصل بودن محصول مطمئن‌تر شوید. برای خرید مطمئن بهترین نمک ماشین ظرفشویی می‌توانید به فروشگاه لوازم جانبی گلدیران مراجعه کنید و خرید خود را با اطمینان انجام دهید.
امکان دارد فاکتورها و نکات بیشتری برای تشخیص نمک اصل و بهترین نمک وجود داشته باشد اما برخی از این فاکتورها برای تشخیص تمام نمک‌های ظرفشویی صادق نباشد. به همین دلیل ما در این قسمت نکاتی کلی را برای راحت‌تر شدن انتخاب شما بیان کردیم.

ماشین ظرفشویی چه زمانی به نمک ظرفشویی نیاز دارد؟

ریختن نمک ظرفشویی به داخل ماشین

زمانی که نمک ظرفشویی تمام شده باشد چراغ نمایشگر نمک روشن می‌شود. تا زمانی که نمک تمام نشده باشد چراغ خاموش است، بعد از تمام شدن نمک ظرفشویی چراغ نشانگر روشن می‌شود که باید در این صورت نمک پر شود. در بعضی از ماشین ظرفشویی‌ها مثل ظرفشویی ال جی، معمولا بعد از پر کردن مخزن نمک یا همان شارژ نمک، پس از 3 بار استفاده از دستگاه، چراغ نشانگر نمک خاموش می‌شود.
نشانگر و یا همان چراغ نمک ظرفشویی در ظرفشویی‌ها با یک نماد مشخص است که با مراجعه به دفترچه راهنما محصول خود می‌توانید با این علامت آشنا شوید.

چگونه از نمک ماشین ظرفشویی استفاده ‌کنید و چه مقدار نمک در ماشین ظرفشویی بریزید؟

استفاده از نمک ظرفشویی برای شستشو

ماشین ظرفشویی‌ها در برندهای مختلف امکان دارد که میزان مختلفی نمک درون مخزن نمک آن جای بگیرد. به همین دلیل دستور ثابتی را نمی‌شود برای همه‌ی ماشین ظرفشویی‌ها تجویز کرد. بهتر است همیشه به دستورالعمل‌های راهنمای ارائه شده توسط سازنده دستگاه خود را دنبال کنید.
مثلا در ظرفشویی ال جی زمانیکه دستگاه خاموش است باتوجه به حجم ظرف نمک، می‌توانید حداکثر 1.5 Kgr نمک مخصوص ظرفشویی داخل محفظه ظرف نمک بریزید . برای اطلاع دقیق و کامل‌تر از میزان و طریقه پر کردن مخزن نمک ظرفشویی شما را به تماشای ویدئو نحوه ریختن نمک در ظرفشویی دعوت می‌کنیم.

نظرات و سوالات خود را برای ما بنویسید ...

هدف از این مطلب شناخت بیشتر شما با نمک ظرفشویی، تشخیص بهترین نمک و طریقه استفاده درست از این شوینده‌ بود. امیدواریم که توضیحات ما در این زمینه به شما کمک کرده باشد. در نهایت اگر سوال و نظری در این باره داشتید خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۱۸:۰۹

سلام خسته نباشید ببخشید تیغه ای که توی ماشین ظرف شویی گذاشتن کارش چیه؟وکجا نصب میشه؟ ببخشید ژل بهتره یا قرص؟ نمک را از کجاهاباید تهیه کرد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ۱۰:۱۲

سلام و وقت به خیر؛ اگر منظور شما در مورد ماشین ظرفشویی جی پلاس قطعه مستطیل شکل هست که دارای خارهای پلاستیکی هست، برای شستن لیوان‌های پایه‌دار (گیلاس) استفاده میشه. نمک رو میتوانید از فروشگاه همین سایت تهیه کنید. قرص و ژل هر دو چند کاره هستند و تفاوت زیادی ندارن اما به توجه به اینکه ژل تنوع برند زیادی نداره در نوعی که موجود هست از نظر سطح کیفی متوسطه. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۲/۳۱ ۱۲:۲۵

سلام وقتتون بخیر ببخشید برای ماشین ظرف شویی مدل Dc34s ال جی ،چه نمکی مناسبه(برند)؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۲/۳۱ ۱۳:۱۹

سلام و وقت بخیر، مدل ظرفشویی تو انتخاب نمک مهم نیست، نمکی مناسب هست که دونه درشت باشه. معمولا برند نمک کلارو اگر اصل باشه کیفیت خوبی داره. موفق باشید

۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۲۰:۵۷

سلام خسته نباشید، اینکه کنار هر محصول ،مدل نوشتین،برای چی هست؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۱۲/۲۱ ۰۹:۱۸

سلام و وقت به خیر؛ به این دلیل هست که مشخص بشه قطعه‌ی مورد نظر مربوط به کدام مدل دستگاه‌ها هست. اما باز اگر در مورد سازگاری قطعه با یک محصول سوال داشتید، در قسمت نظرات بنویسید تا ما پیگیری کنیم و به شما اطلاع بدیم. موفق باشید

فضل آرا
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ۱۰:۰۰

سلام وقت به خیر. از نمک های ایرانی مثل پریل من دو بار استفاده کردم راضی بودم . از نظر شما نمک خوبی هست یا خیر؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ۱۱:۰۵

سلام و وقت به خیر؛ برندهایی که از طرف واحد فنی شرکت گلدیران مورد تایید هست و کیفیتش تست و تایید شده در همین سایت به فروش میرسه. در مورد باقی مارک‌ها نمیتونیم نظر قطعی بدیم. موفق باشید

1 1
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۳:۴۱

ظرفشویی مادرم سبد پایینش ظرف ها رو خوب نمیشوره چیدمان ظروف هم درست انجام میدم اما معمولا میگه ظرفا تو این طبقه کثیفه

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۴:۱۲

سلام و وقت به خیر؛ لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه بشه. ممکنه آبفشان دستگاه ایراد داشته باشه. موفق باشید

1 1
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۳:۳۱

یادمه همون موقع که پر کردم چراغ نمک خاموش نمیشد بد از تعمیرکار پرسیدم گفتن سنسور نمک ظرفشویی خراب شده اگر اصلا خاموش نشه یعنی خراب شده ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۴:۰۴

سلام و وقت به خیر؛ اگه دائم از برنامه Quick استفاده نمیکنید و بعد از مدت طولانی بازم چراغ خاموش نمیشه لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه بشه. موفق باشید

1 1
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۳:۳۰

من ماشین ظرفشوییم رو 5 سال پیش خریدم ولی همون موقع نمک رو پر کردم چرا به نظرتون هنوز چراغش روشن نشده > هر چند وقت یبار نمک تموم میشه ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۳:۵۰

سلام و وقت به خیر؛ بستگی به میزان استفاده و نوع آب منطقه هم داره. اگه دائم از برنامه Quick استفاده میکنید احیای رزین انجام نمیشه. لطفا از برنامه‌های دیگه هم استفاده کنید. موفق باشید

1 1
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۳:۲۸

اگر از قرص سه کاره استفاده کنم اشکالی نداره ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۳:۴۷

سلام و وقت به خیر؛ مشکلی نداره اما لازمه از جلادهنده هم استفاده بشه و در صورتی که شوینده جلادهنده داره، درجه جلادهنده 2 یا 3 انتخاب بشه. موفق باشید

1 1
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۳:۲۸

ژل ظرفشویی کار نمک رو انجام نمیده؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۳:۴۵

سلام و وقت به خیر؛ خیر کار نمک رو انجام نمیده. موفق باشید

در حال ثبت...