نحوه صحیح چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

۰۸ مهر ۱۳۹۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

چیدمان ظروف د رماشین ظرفشویی ال جی

فکر می‌کنم برای شما هم پیش آمده که برای اینکه از شر شستشوی کوهی از ظرف‌های کثیف خلاص شوید، بخواهید ماشین ظرفشویی همه ظرف‌ها را برای شما برق بیندازد. به همین دلیل سعی می‌کنید تمام ظروف را در دستگاه قرار دهید، تا از دردسر چیدن دوباره ظرف‌ها داخل ماشین ظرفشویی و یا از شست و شو با دست خلاص شوید. اما بهتر است بدانید که چیدمان غلط در ماشین ظرفشویی و یا بیش از حد قرار دادن آنها، باعث شستشو و یا عملکرد نامناسب در ماشین ظرفشویی می‌شود، که علاوه بر تمیز نکردن کامل آن‌ها ممکن است مشکلاتی را برای دستگاه شما بوجود بیاورد. در ادامه با ما همراه باشید تا روش صحیح چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی را به شما آموزش دهیم.

نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی جی پلاس

نکاتی که باید قبل از چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی رعایت کنید

چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

  1. بهتر است مطمئن شوید که به اندازه کافی ظرف کثیف برای شسشتو وجود داشته باشد، تا ارزش انرژی برقی و آبی که ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن آن‌ها استفاده می‌کند را داشته باشد. به علاوه، کم بودن تعداد ظروف در ماشین ظرفشویی تاثیری در شستشوی ظروف و عملکرد ماشین ظرفشویی شما نخواهد گذاشت.
  2. قبل از چیدمان باقی مانده‌های غذا را از روی ظرف‌ها پاک کنید. اما در ماشین‌های امروزی نیازی به آبکشی ظروف قبل از چیدن آن‌ها درون دستگاه وجود ندارد. به علاوه، اگر ظرفی دارید که غذا در آن سوخته است، ابتدا باید مواد سوخته و چسبیده به ظرف را از بین برده و بعد در ماشین ظرفشویی قرار دهید.
  3. فراموش نکنید که از ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف آلومینیومی، مسی، طلا، نقره و یا آبکاری شده استفاده نکنید، چون ممکن است به آن‌ها آسیب برساند.
  4. اشیاء ساخته شده از برنج، برنز، چوب یا چینی با تزیینات طلا را درون دستگاه قرار ندهید.
  5. به طور کلی ظروف غیرمقاوم دربرابر حرارت ، دارای تزیینات فلزی و روکش دار، چدنی، رنگ شده یا ظروف سفال دارای لایه طلا، ظروف دست ساز چوبی یا استخوانی، ظروف پلاستیکی که قابلیت قرار دادن در ظرفشویی را ندارند و ظروف آهنی یا مستعد زنگ زدن را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.
  6. توجه داشته باشید که برخی از ظروف پلاستیکی و پیرکس، به خاطر جنسشان گرما را جذب نمی‌کنند به همین دلیل بعد از شستشو لکه آب روی آن‌ها باقی می‌ماند.در انتها نیز پیشنهاد می‌کنیم مقاله چرا ماشین ظرفشویی ظرف‌ها را تمیز نمی‌شوید را مطالعه کنید چون در کیفیت شستشو ظروف کمک خواهد کرد.

به دفترچه راهنما دستگاهتان نیاز دارید؟ ‌می‌توانید با کلیک بر لینک رو به رو آن را تهیه کنید.

چه ظروفی را در سبد پایینی ماشین ظرفشویی ال جی قرار دهیم؟

ما در این قسمت از مقاله، نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی در طبقه پایین دستگاه را بیان می‌کنیم و علاوه بر آن نحوه چیدن قابلمه در ماشین ظرفشویی را توضیح خواهیم داد.

  • سبد تحتانی محل مناسبی برای قرار دادن ظرف غذاخوری، بشقاب، کاسه، قابلمه و درب قابلمه است.
  • بشقاب‌ها را در قفسه پایین قرار دهید. روی بشقاب‌ها به سمت وسط باشد. این کار به این دلیل است که آب‌پاش‌ها و قطعات چرخشی ماشین ظرفشویی بتواند به طور کامل ظرف را تمیز کند و آب به تمام قسمت‌های ظروف برساند.
  • ظرف‌های خیلی بزرگ مانند دیس‌های بزرگ و تخته آشپزی را باید در کناره‌ها و عقب دستگاه قرار داد تا مانع از جریان آب و شوینده نشوند.
  • ظروف پخت و پز و قابلمه‌ها را روبه پایین و در جهت بازوی اسپری قرار دهید.
  • ظروفی که انتهای آنها گود است باید به صورت مورب قرار گیرند تا آب به راحتی تخلیه شده و همچنین به راحتی خشک شود .

سبد پایینی ماشین ظرفشویی ال جی

آیا روی نمایشگر محصولتان ارور ظاهر شده است؟ علت خطا را در لینک رو به رو ببینید.

کدام ظرف‌ها را در سبد بالایی ماشین ظرفشویی ال جی بگذاریم؟

نحوه قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی در سبد بالایی چگونه است؟
  • بهتر است موارد ظریف نظیر پیشدستی، فنجان، لیوان و ظروف پلاستیکی مخصوص ماشین ظرفشویی را در سبد بالایی قرار دهید.
  • لیوان‌ها، فنجان‌ها و کاسه‌های کوچک را برعکس و در قفسه بالا قرار دهید.همچنین، آن‌ها را به هم نچسبانید. در غیر این صورت آب به بین لیوان‌ها نمی‌رسد و حتی ممکن است لیوان‌ها در اثر برخورد با هم بشکنند.
  • لیوان‌ها را طوری در ماشین قرار دهید که پایه آن‌ها با آب فشان برخورد نکند.

چیدمان ظروف درسبد بالایی ماشین ظرفشویی ال جی

طریقه استفاده از سبد قاشق و چنگال در ماشین ظرفشویی ال جی 

نحوه چیدن قاشق چنگال در ماشین ظرفشویی چگونه است؟ یک سبد مجزا برای قاشق و چنگال وجود دارد که باید در طبقه پایین قرار گیرد. برای استفاده بهتر ازسبد قاشق چنگال ماشین ظرفشویی، می توان آن را به دو نیم تقسیم کرد. برای جدا کردن، سبد ماشین ظرفشویی ال جی را به دو جهت مخالف بکشید. بعضی از ماشین‌های ظرفشویی ال جی طبقه‌ای مجزا برای قاشق و چنگال دارند.

قاشق‌ و چنگال‌ها را طوری درون دستگاه قرا بدهید که دسته آن‌ها رو به پایین باشد. اما دسته چاقوها باید رو به بالا باشد تا در هنگام بیرون آوردن آن‌ها به دستتان آسیب نرسد. قاشق‌ها و چنگال‌ها را بصورت دو به دو، رو به بالا و پایین گذاشته تا خیالتان از بابت چرخش آب و تمیز شدن هرکدام راحت شود.

سبد قاشق و چنگال ماشین ظرفشویی ال جی

 

نحوه شروع به کار ماشین ظرفشویی ال جی

بعضی از مدل‌ ‌های ماشین های ظرفشویی کلید استارت ندارد و با بستن درب، دستگاه شروع به کار می کند. بهتر است قبل از انتخاب برنامه مقداری درب دستگاه باز باشد تا راحت‌تر بتوان برنامه را انتخاب کنید و سپس درب را ببندید. به همین دلیل بعد از چیدمان صحیح ظروف در این مدل‌های ظرفشویی قبل از اینکه درب را ببندید برنامه متناسب با ظروفتان را انتخاب کنید.

نحوه شروع به کار ماشین ظرفشویی ال جی

برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی ال جی چه کنیم؟

بهترین راه‌حل استفاده از بوگیر مخصوص ماشین ظرفشویی می‌باشد. درصورتی که بوی داخل دستگاه برطرف نمی‌شود حدود یک فنجان سرکه‌ی سفید داخل یک کاسه بریزید و در سبد بالا قرار دهید  و برنامه‌ی ECO یا AUTO انتخاب کنید تا یک مرحله شستشو بدون ظرف انجام گردد. البته ما در مقاله‌ی ترفندهای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی به طور کامل به راه‌حل‌های رفع این موضوع پرداخته‌ایم.

بوی بد ماشین ظرفشویی ال جی

نکته پایانی

در این مقاله سعی داشتیم تا راه‌های کامل صحیح چیدمان ظروف و نحوه گذاشتن ظرف در ماشین ظرفشویی را به شما آموزش دهیم. همیشه با رعایت کردن نکات کاربردی و با داشتن اطلاعات کافی می‌توانید به بهترین شکل از محصول خود استفاده کنید. مهم‌ترین اصل برای اینکه به عمر دستگاه‌هایمان کمک کنیم و از تعمیر ماشین ظرفشویی جلوگیری کنیم، این است که هر 6 ماه یکبار سرویس دوره‌ای محصولاتمان را جدی بگیریم. ما همواره در گلدیران سعی داریم با برقراری شرایطی استفاده از محصول را برای مشتریانمان راحت و لذت بخش‌ کنیم. اگر در هنگام کار با دستگاهتان با مشکلاتی مواجه شدید، تکنسین‌های متخصص گلدیران برای رفع مشکل محصول شما در کم‌ترین زمان کنارتان خواهند بود. همچنین اگر مشکل یا سوالی در این رابطه داشتید، خوشحال می‌شویم آن را در نظرات برای ما بنویسید تا به شما کمک کنیم.

آیا ماشین ظرفشویی شما نیاز به تعمیر دارد؟ از متخصصین گلدیران راهنمایی بگیرید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

۱۴۰۲/۰۶/۰۵ ۱۳:۵۵

سلام وقت بخیر. من یک ظرفشویی خریدم مدلیWZ_6807WFL.اما دست دو. ظروف بلور و شیشه ای رو مث پیاله تمام کثیفی ها باقی میمونه هرچند هم ک رو ب پایین میچینم و در طبقه اول و و اینکه پیش دستی ها یی ک چینی و ارکوپال هستتمیز شسته میشه اما لک اب روشون هست. مارک قرص هوم پلاس. نمک و جلا هم مارک پریل. دو هفته مهلت تست گرفتم. الان موندم چکارکنم .؟؟ ممنون میشم نظرتونو بگید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۶/۰۶ ۱۲:۱۸

سلام و وقت به خیر؛ در مورد تمیز نشستن ظروف لطفا به مطلب این لینک مراجعه کنید و موارد گفته شده رو بررسی کنید: csgl.ir/sez در مورد لکه آب و خشک نشدن ظروف هم لطفا مطالب گفته شده در این لینک رو رعایت کنید: csgl.ir/wdd نمک مارک پریل چون شبیه به نمک خوراکی هست و دانه‌های ریزی داره باعث نشتی نمک شده و ظروف رو کدر میکنه؛ بهتره با قرص یا پودر دیگه‌ای هم تست کنید چون ممکنه کیفت شوینده هم مناسب نباشه موفق باشید

۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۱۸:۳۶

سلام وقت بخیر مدل دستگاه من ال جی 512 هستش و نمک و قرصی که استفاده کردم مارک Fairy هستش اینکه بعد از استفاده از دستگاه بازم سطح ظروف و حتی داخل دستگاه خیس باشه طبیعیه؟ و اینکه من ظروف بلور رو با برنامه ظروف حساس شستم بعد از تموم شدن شستشو لک و خط و خش پیدا کرد و همینطور بعضی از ظروف خیس بود و باید مجدد با دستمال خشک میکردم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۰۹:۵۷

سلام و وقت به خیر؛ دوست گرامی این مدل گلدیرانی نیست اما با توجه به نمونه‌های مشابه گلدیرانی، در صورت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی به لینک زیر مراجعه کنید : https://cs.goldiran.ir/page/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%B8%D8%B1%D9%88%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%B8%D8%B1%D9%81%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D9%84-%D8%AC%DB%8C-%D8%AE%D8%B4%DA%A9-%D9%86%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF%D8%9F و برای خط و خش ظروف موارد زیر را میتوانید بررسی کنید : لطفا در صورت مشاهده‌ی خط و خش بر روی ظروف بلوری، پیرکس و کریستال موارد زیر را انجام دهید: این نوع ظورف را در برنامه‌ی GENTLE یا CARE شستشو دهید. در صورتی که دستگاه شما کلید SPRAY را داشته باشد، می‌توانید با کلید SPRAY نیز قدرت آبفشان را کمتر کنید. ممکن است خط و خش به دلیل کیفیت پایین پودر و یا قرص باشد؛ زیرا زمانی که آبفشان ظرفشویی با فشار ذرات قرص و پودر را به سمت ظروف پخش می‌کند و در اثر ضربه خط و خش ایجاد می‌شود. در این صورت لازم است شوینده را تغییر دهید. فیلترهای دستگاه را بعد از هر بار شستشو تمیز کنید. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ۱۵:۵۸

سلام وقت بخیر نحوه صحیح چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی را مطالعه کردم حالا سوال اینجانب این است که ایا ممکن است به علت کم چیدن ظرف داخل دستگاه به خوبی ظروف تمیز نشود یا ممکن نیست؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ۱۶:۱۴

سلام و وقت به خیر؛ در صورتی که میزان شوینده بیش از اندازه مناسب برای ظروف باشه ظروف به خوبی تمیز نمیشه. لطفا هنگام استفاده از دستگاه این مورد رو هم در نظر داشته باشید. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۵/۱۸ ۱۶:۴۳

سلام برای چیدمان ظرف در ظرفشویی ال جی این کا رو انجام ندادم چون هنوز با این مقاله آشنا نشده بودم قابلمه های کوچیکم رو روی طبقه بالا گذاشتم چون خیلی ظرفام زیاد نبود اما کف قابلمه هام خش افتاد یعنی خط های مشکی رنگ تقریبا افتاد حالا چیکار کنم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۰۸:۰۹

سلام و وقت به خیر؛ لطفا مدل دستگاه رو بفرمایید تا بر اساس مدل برنامه مناسب برای طروف رو به شما اعلام کنیم. لطفا دقت داشته باشید مواد شوینده به اندازه استفاده بشه و نمک و جلادهنده هم حتی اگر مواد شوینده شما دارای جلادهنده هست، باز هم ضروریه. موفق باشید

در حال ثبت...