نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی جی پلاس

۱۵ دی ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی جی پلاس

اگر نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی درست نباشد حتی بهترین دستگاه‌ها هم کارکرد خوبی نخواهند داشت. یکی از نکات اصلی از استفاده از ماشین ظرفشویی چیدمان صحیح ظرف ها داخل ماشین ظرفشویی است به گونه‌ای که اگر این کار به درستی انجام نشود باعث بروز مشکلاتی مثل تمیز نشدن ظروف در ماشین و باقی ماندن مواد شوینده روی ظروف می‌شود که باعث به خطر افتادن سلامتی شما میگردد. در این مقاله قصد داریم چیدمان صحیح ظروف داخل ماشین ظرفشویی را برای شما شرح دهیم. برای اطلاع از راهنمای طرز استفاده از ماشین ظرفشویی جی پلاس مطالعه مقاله آن به شما کمک بسزایی خواهد کرد.

آشنایی با نحوه عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی

نحوه قرار دادن ظروف در داخل ماشین ظرفشویی جی پلاس

شما زمانی می‌توانید از ماشین ظرفشویی خود از نظر مصرف انرژی، عملکرد شستشو، خشک کردن، به طور بهینه استفاده کنید که ظروف را به شکل منظم قرار بدهید. به همین دلیل نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی جی پلاس اهمیت دارد. قبل از قرار دادن ظروف داخل ظرفشویی جی پلاس، هر گونه مواد غذایی درشت بر روی ظروف را مانند استخوان، دانه‌ها و ... باقی مانده را پاک کنید. ظروف نازک و باریک را در صورت امکان در بخش‌های وسط سبد قرار دهید. ظروف کثیف‌تر و بزرگ‌تر را در سبد پایین‌تر و ظروف کوچک‌تر، ظریف و سبک را در سبد بالایی قرار دهید. ظروف گود مانند کاسه، لیوان و ماهی تابه را به صورت وارونه در ماشین ظرفشویی قرار دهید. در نتیجه آب در حفره‌های عمیق تجمع نمی‌کند.

به نکته زیر دقت کنید

برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، همیشه ظروف نوک تیز و ... مانند سرویس چنگال، چاقوی نان و غیره را به صورت وارونه قرار دهید به صورتی که انتهای تیز آنها به سمت پایین باشد و یا آنها به صورت افقی در سبد ظرف بخوابند.

چه ظروفی را نمیتوان در ماشین ظرفشویی شست؟
نحوه چیدمان ظروف در ظرفشویی به روش درست

هرگز ظرف‌های آلوده به خاکستر سیگار، بقایای شمع، واکس کفش، مواد رنگی، مواد شیمیایی و ... را با ماشین ظرفشویی نشویید. ظروف نقره، ظروف با دسته چوبی یا استخوانی، قطعات چسبی یا قطعاتی که در برابر حرارت مقاوم نیستند و همچنین مس و ظروف قلع اندود را در ماشین ظرفشویی نشویید. پس باید نکات چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی را رعایت کنید.

رعایت نکته زیر ضرروی است :

مطمئن شوید که پروانه آب پاش با ظروفی که در طبقه قرار داده‌اید تماس ندارد.

چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی جی پلاس به روش غلط

چگونه طبقات ظرفشویی جی پلاس را ببندید؟

برای بستن طبقه ها به این روش عمل کنید:
طبقه A را تا کنید.
طبقه B را به طرف بالا حرکت دهید.
طبقه C را در وضعیت عمودی قرار دهید.
طبقه D را به طرف پایین قرار داده و با زبانه های مربوطه آن را قفل کنید.

چگونه طبقات ظرفشویی جی پلاس را ببندید؟

به نکته زیر دقت کنید :

هنگام باز کردن قفسه‌ها همین مراحل را به ترتیب عکس تکرار کنید.

چگونه ارتفاع طبقات ظرفشویی GPLUS را تنظیم کنید؟

برای تنظیم ارتفاع طبقات به این صورت عمل کنید:
طبقه E را تا کنید.
طبقه F را به طرف بالا حرکت دهید.
طبقه G را در سطح دلخواه قرار دهید.
چگونه طبقات ظرفشویی جی پلاس را ببندید؟

نحوه چیدمان قاشق چنگال در سبد ماشین ظرفشویی جی پلاس

سبد قاشق و چنگال برای شستن ظروف شما مانند چاقو، چنگال، قاشق، و ... به شیوه‌ای موثرتر طراحی شده است. چون سبد قاشق و چنگال را می‌توان حرکت داد. A.B. می‌توانید فضای بیشتری برای قرار دادن ظروف در سبد پایین ایجاد کنید و فضای بیشتری برای ظروف با اندازه‌های مختلف در اختیار خواهید داشت.

نحوه چیدن قاشق چنگال در سبد ماشین ظرفشویی جی پلاس

چگونه از سبد قاشق و چنگال بالای ظرفشویی جی پلاس استفاده کنید؟

سبد کارد و چنگال بالا برای شستشوی اقلامی مثل کارد و چنگال و ... طراحی شده است که هنگام شستشو باید آنها را بین میله‌های سبد قرار دهید.
در مدل‌هایی با قابلیت جابجایی جزئی فشار میله 1 روی دسته باعث میشود که سینی مرکزی سبد به سبد پایین حرکت کند و قفل سیستم باز شود. بنابراین میتوان از سینی‌های سمت چپ و راست به عنوان قطعات جابجا شونده استفاده کرد. فضای خالی ایجاد شده بر اثر جابجا کردن سینی‌های کناری به شما امکان میدهد که ظروف بلند را داخل سبد بالا قرار دهید.
وقتی که سینی مرکزی کمی پایین تر باشد می‌توانید آیتم‌های دراز یا بلند مثل فنجان قهوه ملاقه و غیره را بر روی سینی قرار دهید. وقتی که سینی‌های کناری به دیواره‌های کناری تکیه داده شود می‌توانید دسته را بکشید تا سینی مرکزی بالا رفته و سیستم قفل شود. پس برای شستشوی بهتر، چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی تاثیر بسزایی دارد.

روش استفاده صحیح از دندانه های تاشو سبد پایین ظرفشویی جی پلاس

دندانه‌های تاشو شش تکه A واقع در سبد پایین ماشین برای قرار دادن آسان‌تر قطعات بزرگ مانند تابه، کاسه، و غیره طراحی شده است. می‌توانید با تا کردن جداگانه هر دندانه یا تا کردن همه دندانه‌ها با هم فضای بزرگتری ایجاد نمایید.
برای قرار دادن دندانه‌های تاشو در وضعت افقی دندانه‌ها را از وسط گرفته و آنها را در جهت پیکان‌ها (B) فشار دهید. برای برگرداندن سیم‌ها به وضعیت عمود، کافی است آنها را بلند کنید. سیمهای تاشو دوباره در ضامن گیر میکند. (C)

رعایت نکته زیر ضرروی است :

برگرداندن سیم‌ها به وضعیت افقی با نگاه داشتن نوک آنها ممکن است باعث خم شدن آنها شود. بنابراین توصیه می‌شود سیم‌ها را برای قرار دادن در وضعیت افقی یا عمودی از بخش پایین بگیرید و در جهت پیکان فشار دهید.

هدف از قرارگیری جا لیوانی در سبد پایین ظرفشویی Gplus چیست؟

جا لیوانی سبد پایین Glass Holder Lower Basket در داخل سبد پایینی ماشین شما قرار دارد که باعث شستشوی ایمن لیوان‌های بزرگ و بلند می‌شود.

قابلیت استفاده از سبد پایین چند منظوره با ارتفاع قابل تنظیم در ظرفشویی جی پلاس

قابلیت استفاده از سبد پایین چند منظوره با ارتفاع قابل تنظیم در ظرفشویی جی پلاس

سبد پایین چند منظوره/ طبقه سرویس با ارتفاع قابل تنظیم که در سبد پایین دستگاه قرار گرفته است به شما اجازه می‌دهد به سادگی قطعاتی مانند لیوان‌های اضافه، ملاقه‌های دراز و کاردهای نان را در دستگاه قرار دهید.
به نکته زیر توجه کنید
شما می‌توانید با حرکت دادن قفسه‌ها به موقعیت بالاتر یا پایین‌تر و یا نزدیک کردن آن‌ها برای ایجاد فضای بیشتر در سبد پایین، به نحوه مقتضی از آن‌ها استفاده کنید.
دقت داشته باشید :
پروانه آب پاش با ظروفی که در طبقه قرار داده‌اید تماس ندارد.

نحوه کار با ابزار شستشوی ملایم در ماشین ظرفشویی جی پلاس

ابزار شستشوی ملایم یا Soft Touch Accessory در سبد پایینی ماشین قرار دارد و برای شستشوی ایمن لیوان‌های شکستنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش استفاده از نگه دارنده Tray Wash در ظرفشویی G Plus

نحوه چیدمان ظروف در ظرفشویی جی پلاس-چیدمان قابلمه، قاشق چنگال و ...

با استفاده از نگه دارنده‌های Tray Wash می‌توانید سینی ته سبد را بشویید. جهت انتخاب برنامه و عملکرد مناسب به قسمت عملکردهای کمکی راهنمای عملکرد برنامه های ظرفشویی جی پلاس و یا دفترچه راهنما ماشین ظرفشویی به مدل محصول خود نگاه کنید.

نحوه استفاده از سیم بطری سبد پایین ماشین ظرفشویی چی پلاس

سیم بطری به منظور شستن آسان تر ظروف بلند با دهانه پهن طراحی شده است. شما می‌توانید سیم بطری را زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید با بیرون کشیدن آن از دو طرف (H) خارج کنید.

چگونه از طبقه قابل تنظیم ارتفاع در سبد بالا ظرفشویی جی پلاس استفاده کنید؟

از قسمت‌های بالا و پایین قفسه با ارتفاع قابل تنظیم در سبد بالای دستگاه، به وسیله لغزاندن آن‌ها به پایین و یا بالا با توجه به ارتفاع لیوان‌ها، فنجان‌ها یا ...، استفاده کنید. (A, B, C)

روش استفاده از جا سرویس چند منظوره در سبد بالای ماشین ظرفشویی Gplus

جا سرویس چند منظوره سبد بالا که در سبد بالا دستگاه قرار گرفته است به شما اجازه می‌دهد به سادگی قطعاتی مانند ملاقه‌های دراز و کاردهای نان را در دستگاه قرار دهید.
در صورتیکه نمیخواهید از جا سرویس چند منظوره سبد بالا استفاده کنید می‌توانید آن را بلند کرده و جدا کنید.
اگر می‌خواهید دوباره از جا سرویس چند منظوره سبد بالا استفاده کنید میتوانید به راحتی آن را به بخش کناری سبد بالا متصل کنید.

هرآنچه که باید درباره ماشین ظرفشویی خود بدانید!

روش تنظیم ارتفاع سبد بالا در ماشین ظرفشویی جی پلاس

روش تنظیم ارتفاع سبد ظرفشویی جی پلاس

مکانیسم تنظیم ارتفاع سبد بالا به گونه ای طراحی شده که با آن میتوانید بسته به نیاز خود هنگام پر یا خالی بودن سبد ارتفاع آن را در جهت بالا یا پایین تنظیم کرده و فضای بیشتری را در بخشهای بالایی و یا پایینی دستگاه ایجاد کنید.
به کمک این مکانیسم میتوانید از سبد در سه موقعیت مختلف پایین وسط و بالا (3 ,2 ,1) استفاده کنید.
1. هنگامی که سبد در پایین ترین وضعیت قرار دارد برای بالا بردن آن، سیم‌های بالایی سبد را با دو دست گرفته و آنها را به سمت بالا بکشید. (A)
2. از مکانیسم‌های سمت چپ و راست صدای «کلیک» به گوش میرسد که این صدا نشان میدهد سبد به سطح بعدی رسیده است. سبد را آزاد کنید. اگر ارتفاع کافی نیست این عمل را تکرار کنید.
زمانی که سبد در بالاترین وضعیت قرار دارد برای پایین آوردن آن :
  1. سیم‌های سبد بالا را با دو دست بگیرید، سبد را به آرامی بلند کنید و همزمان ضامن‌های نشان داده شده در شکل B (عکس‌های قبلی) را فشار داده و آزاد کنید.
  2. سبد را از وضعیت فعلی‌اش پایین بکشید تا به سطح پایین تر برسد.
  3. پس آنکه سبد یک سطح پایینتر آمد آن را آزاد کنید.

رعایت نکات زیر ضرروی است :

  • اگر ارتفاع کافی نیست این عمل را تکرار کنید.
  • اگر بیش از حد ظرف بر روی سبد بالا قرار داشته باشد و یا وزن آن متعادل نباشد ممکن است انتقال سبد به درستی عمل نکند. در صورت سنگینی سبد، ممکن است سقوط ممکن است به یک سطح پایین کند.
  • اطمینان حاصل کنید که مکانیسم تنظیم های سمت چپ و راست سبد در کناره بالا در یک وضعیت قرار داشته باشد.
برای شستشوی بهتر، تاثیر چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی را دست کم نگیرید.

نحوه استفاده از سیم های تا شو سبد بالای ظرفشویی جی پلاس

زمانی که برای قرار دادن ظرف ها در سبد بالای دستگاه به فضای بیشتری نیاز دارید میتوانید از سیم های تاشو استفاده کنید. برای قرار دادن سیم های تاشو در وضعیت افقی، سیم ها را از وسط گرفته و آنها را در جهت پیکان آمده در شکل فشار دهید. ظروف بزرگتر خود را در فضای ایجاد شده قرار دهید. برای برگرداندن سیم‌ها به وضعیت عمودی کافیست انها را بلند کنید.

دقت کنید :

برگرداندن سیمها به وضعیت افقی با نگاه داشتن نوک آنها ممکن است باعث خم شدن آنها شود. بنابراین هنگام قرار دادن انها در وضعیت افقی یا عمودی دادن سیم آنها را از وسط بگیرید.

روش تنظیم ارتفاع سبد خالی در ماشین ظرفشویی جی پلاس

نحوه صحیح چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی Gplus

در بعضی از مدل‌های ظرفشویی جی پلاس می توانید ارتفاع سبد بالا را با استفاده از غلطک هایی که در دو ارتفاع متفاوت نصب شده اند تغییر دهید.
ضامن ها را در هر دو ریل چپ و راست سبد بالا با استفاده از فشار دادن آن ها به سمت بیرون باز کنید. سبد را به طور کامل بیرون بیاورید. سبد را بر روی ریلی با ارتفاع مناسب قرار دهید. ضامن ها را در محل مناسب خود فشار دهید.

نحوه صحیح استفاده از شوینده ظرفشویی

سعی کنید از ماده شوینده مناسب استفاده کنید تا هم ظرف هایتان تمیز شوند و هم با گذشت زمان به ماشین ظرفشویی شما آسیبی وارد نشود. فقط از مواد شوینده ای که مخصوص ماشین ظرفشویی هستند استفاده کنید و مواد شوینده معمولی و مایع های ظرفشویی را جایگزین آن ها نکنید. مواد شوینده نامناسب می توانند در قسمت های مختلف دستگاه جمع شوند و به مرور باعث ایجاد اختلال در عملکرد ماشین ظرفشویی شوند.
از مواد شوینده بیش از اندازه استفاده نکنید. اگر از قرص ماشین ظرفشویی استفاده می کنید آن را در داخل محفظه ماده شوینده یا کف ماشین ظرفشویی قرار دهید. اگر از ماده شوینده پودری استفاده می کنید باید به اندازه نوشته شده روی جلد شوینده توجه کنید و مقدار صحیحی از شوینده را در داخل محفظه مخصوص مواد شوینده بریزید.

نحوه استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی را یاد بگیرید

چیدمان ظروف در ظرفشویی از پر اهمیت ترین نکات در تمیز شدن ظروف میباشد.  در این مقاله چیدمان صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی، چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی جی پلاس، چگونگی چیدمان ظروف در ظرفشویی Gplus و نکات آن را به طور کامل با هم بررسی کردیم. اگر سوالی برای شما به وجود آمده خوشحال میشویم در قسمت ثبت نظرات، در انتهای مقاله برای ما بنویسید.

8 راهکار فوری برای تعمیر ظرفشویی جی پلاس

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۱۶:۳۴

سلام کارشناس گرامی. چیدمان قابلمه و قاشق چنگالو چطوری دقیقا تو مدل ماشین ظرفشویی خودم کجا بخونم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۱۶:۵۲

سلام و وقت بخیر، به طور کامل نحوه صحیح چیدمان ظروف در ظرفشویی جی پلاس در این مقاله بیان شده اما میتونید به دفترچه راهنمای محصول خودتون هم مراجعه کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر اون رو هم مطالعه کنید. cs.goldiran.ir/manuals موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۱:۴۴

سلام کارشناس محترم. شستن ظروف چینی در ماشین ظرفشویی امکان پذیره؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۳:۲۵

سلام و وقت بخیر، قاشق و چنگال های با دسته چوبی یا ساخته شده از استخوان، پلاستیکی، لوازم پلاستیکی که در برابر حرارت مقاوم نیستند، کریستال نازک ، چوبی، ظروف مستعد زنگ زدگی ، مس، روحی، چدن، نقره، آلومینیوم را نمیتوان داخل ظرفشویی قرار دهید. میتوانید در هنگام خرید ظروف جدید به قابلیت شستشو بودن در ماشین ظرفشویی دقت نماید. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۱۱/۱۰ ۰۹:۵۸

سلام روز شما به خیر و خوشی. مدت زمان برنامه های ماشین ظرفشویی ال جی رو میخوام تغییر بدم خیلی طولانیه کدوم دکمه رو بزنم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۰۸:۵۹

سلام و وقت بخیر برای اینکه بهتر با برنامه های ظرفشویی ال جی آشنا بشید پیشنهاد میکنیم که مقاله مرتبط با اون رو بخونید تا باتوجه به میزان کثیفی ظروف برای شستشو به دستگاه زمان دهید و در نهایت برای اینکه از علت شستشوی ظولانی ظرفشویی اطلاع پیدا کنید به لین های زیر مراجعه کنید. csgl.ir/aez csgl.ir/adc csgl.ir/azg csgl.ir/dw موفق باشید

در حال ثبت...