۸ قدم تمیز کردن مایکروفر | چربی زدایی داخل مایکروویو

۱۵ آبان ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
تمیز کردن مایکروفر یا مایکروویو
اگر به دنبال بهترین روش برای تمیز کردن مایکروویو یا مایکروفر منزل خود هستید این متن برای شما نوشته شده است. ما در این نوشتار قصد داریم 8 روش چربی زدایی داخل مایکروویو را به شما معرفی کنیم و راه‌هایی را به شما نشان دهیم که به کمک آن‌ها دستگاه شما مانند روز اول و یا حتی تمیزتر از روز اول شود. برای آشنایی با این روش‌های کاربردی و مفید در ادامه این متن ما را همراهی کنید. 

8 روش طلایی برای تمیز کردن مایکروویو

معمولاً دستگاه‌هایی که زحمت پخت و پز خانه به دوش آنهاست بیشتر در معرض جذب لکه‌های چربی هستند و همان طوری که می‌دانید یکی از بدترین لکه‌هایی که در هر آشپزخانه یافت می‌شود، لکه‌های چربی می‌باشند. برای از بین بردن و تمیز کردن مایکروفر از ترفند‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، استفاده کنید. بعد از انجام هر یک از این روش‌ها مشاهده خواهید کرد که دستگاه مایکروفر منزل شما درخشندگی فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است. این روش‌ها به شرح زیر هستند: 
تمیز کردن مایکروویو

1. از خواص معجزه‌آسای سرکه غلفت نکنید. 

یکی از بهترین موادی که می‌تواند باعث شود دستگاه مایکروفر شما مانند روز اول شده و درخشندگی روز‌های اول خود را به دست آورد، سرکه است. برای آنکه خواص معجزه‌آسای سرکه در تمیز کردن مایکروفر را مشاهده کنید، در ابتدا دو تا سه قاشق غذاخوری سرکه( ترجیحا سرکه سفید)داخل یک کاسه آب ریخته و سپس کاسه را داخل دستگاه قرار دهید و آن را روشن کنید. چند دقیقه اجازه دهید تا دستگاه به همین حالت کار کند. بعد از گذشت این مدت زمان، کاسه را خارج کرده و با یک حوله و یا پارچه نرم چربی‌های داخل دستگاه را پاک کنید. درصورت نیاز به تعمیر صدا و جرقه زدن مایکروویو ال جی از خدمات گلدیران استفاده نمایید.
چربی زدایی مایکروفر

2. معجزه جوش شیرین را با چشمان خود مشاهده کنید. 

یکی دیگر از روش‌های تمیز کردن مایکروویو استفاده از جوش شیرین است. این ماده نیز تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ای در پاک کردن و از بین بردن چربی‌ها دارد. این ماده را در یک کاسه آب حل کرده و ظرف را داخل دستگاه قرار دهید و به مدت چند دقیقه دستگاه را روشن کنید. بعد از گذشت این مدت زمان، صبر کرده و درب دستگاه را باز نکنید و اجازه دهید بخارات حاصل شده در داخل دستگاه، لکه‌های چربی را نرم کند. پیشنهاد می شود درباره ظرف مناسب مایکروویو بخوانید.

3. به لیموی ترش اعتماد کنید. 

از دیگر مواد طبیعی که می‌تواند به شما کمک کند تا به راحتی عملیات چربی زدایی مایکروفر را انجام دهید لیموی ترش است. چند تکه لیمو را داخل یک کاسه آب قرار داده و سپس آن را داخل دستگاه بگذارید و مایکروفر را روشن کنید. بعد از چند دقیقه، چربی‌ها را با یک حوله تمیز پاک کنید. 
به لیموی ترش اعتماد کنید. 

4. آب لیمو را فراموش نکنید. 

از دیگر مواد طبیعی که آن نیز می‌تواند به شما کمک کند تا به راحتی چربی‌های داخل مایکروفرتان را از بین ببرید، آب لیمو است. آب لیمو را داخل یک کاسه ریخته، ظرف را داخل دستگاه قرار دهید و سپس آن را روشن کنید. اجازه دهید آب داخل ظرف به جوش آید و در نهایت کاسه را خارج کرده و چربی‌های نرم شده را با یک پارچه تمیز کنید. پیشنهاد می شود درباره تمیز کردن سینی فر بخوانید.
آب لیمو را فراموش نکنید. 

5. خواص مایع ظرفشویی در حذف چربی‌ها را به یاد داشته باشید. 

از دیگر مواد قدرتمند در حذف و از بین بردن چربی‌ها، مایع ظرفشویی است. همان طوری که این مایع می‌تواند چربی روی ظرف‌ها را از بین ببرد شک نکنید که می‌تواند در تمیز کردن مایکروویو نیز به شما کمک کند. پیشنهاد می شود از لوازم جانبی مایکروویو گلدیران دیدن فرمایید.
خواص مایع ظرفشویی در حذف چربی‌ها را به یاد داشته باشید. 

6. از شیشه پاک کن برای تمیز کردن مایکروفر استفاده کنید. 

از دیگر مواد بسیار مفید و کارا برای از بین بردن چربی‌هایی که داخل دستگاه مایکروفر گیر افتاده‌اند می‌توان به شیشه پاک کن اشاره کرد. این ماده نیز قدرت فراوان و باور نکردنی برای چربی زدایی مایکروفر دارد. مقداری آب و مایع شیشه شوی را با هم ترکیب کرده و سپس با دستمالی که به این مایع آغشته شده، داخل دستگاه را تمیز کنید. فقط دقت داشته باشید که بعد از اتمام کار، مواد شوینده را با یک دستمال خشک پاک کنید. محلولی که خلق کرده‌اید یک ماده شیمیایی است و ممکن است تاثیرات منفی بر روی کیفیت و سلامت غذای شما داشته باشد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره شستن لباس چرمی را بخوانید.
از شیشه پاک کن برای تمیز کردن مایکروفر استفاده کنید. 

7. بر روی اسپری‌های پاک‌کننده حساب کنید. 

از دیگر موادی که می‌تواند به شما کمک کند تا به بهترین شکل ممکن برای تمیز کردن مایکروفر منزل اقدام نمایید، اسپری‌های پاک‌کننده هستند. این اسپری‌ها قدرت زیادی برای از بین بردن و زدودن چربی‌ها از سطوح مختلف و خصوصاً سطوح داخلی مایکروفر داشته و می‌توانند به شما کمک کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بیشترین نتیجه را مشاهده کنید. دستور العمل استفاده از هر اسپری بر روی بدنه آن درج شده است. بعد از تمام شدن عملیات پاکسازی، با یک دستمال خشک کلیه سطوح را پاک کنید تا هیچ ماده شیمیایی داخل دستگاه باقی نماند. پیشنهاد می شود  مقاله راهنمای استفاده از برنامه‌ مایکروویو ال جی را مطالعه کنید.
 بر روی اسپری‌های پاک‌کننده حساب کنید. 

8. قدرت دستمال‌های پاک‌کننده چربی را دست کم نگیرید. 

از دیگر روش‌های موثر در چربی زدایی مایکروفر، استفاده از دستمال‌هایی است که حاوی مواد شیمیایی و قدرتمند در از بین بردن چربی‌ها هستند. این دستمال‌ها آغشته به مواد شیمیایی بوده و زمانی که می‌خواهید برای تمیز کردن مایکروفر اقدام کنید، نیازی نیست مواد شیمیایی دیگری را مورد استفاده قرار دهید. بعد از آنکه به کمک این دستمال، کلیه سطوح را از وجود چربی‌ها پاک کردید با یک دستمال نرم و لطیف یک بار دیگر داخل دستگاه را تمیز کنید.
چنانچه مشاهده کردید دستگاه مایکروویو شما نیاز به تعمیرات تخصصی دارد، حتماً با نمایندگی مجاز تعمیرات مایکروویو ال جی تماس بگیرید تا مشکل دستگاه شما را برطرف نمایند.
قدرت دستمال‌های پاک‌کننده چربی را دست کم نگیرید. 

جمع‌بندی

در این متن راهکار‌هایی عملی و بسیار مفید برای تمیز کردن مایکروفر در اختیار شما قرار دادیم. برخی از روش‌های ذکر شده مانند استفاده از سرکه، آب لیمو، لیموی ترش و جوش شیرین طبیعی هستند و برخی دیگر از روش‌های ذکر شده از جمله روش‌های شیمیایی مبارزه با چربی‌ها می‌باشند. اگر عمر زیادی از ایجاد لکه‌های جربی داخل دستگاه گذشته باشد احتمال آنکه مجبور باشید چند روش را با هم استفاده کنید، وجود دارد. 

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۴۰۰/۱۱/۱۳ ۰۹:۴۶

شما اسپری پاک کننده مایکروفر دارید. اگه بخوام دستگام سرویس کنم میشه راهنماییم کنین

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۱/۱۳ ۱۰:۱۴

سلام و وقت بخیر، برای سرویس و چکاب دستگاه هر 6 ماه نهایت 1سال یکبار پیشنهاد میگردد. که برای ثبت درخواست سرویس از طریق لینک زیر میتونید درخواست سرویس رو ثبت کنید. cs.goldiran.ir/request اگر به شوینده و یا لوازم جانبی نیاز دارید از طریق لینک زیر میتونید مشاهده و خرید خود را انجام دهید. cs.goldiran.ir/shop موفق باشید

در حال ثبت...