قدم به قدم تمیز کردن سینی فر در +۱۶ دقیقه

۲۳ آبان ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
تمیز کردن سینی فر

معمولاً هیچ کس تمیز کردن سینی فر را دوست ندارد؛ چرا که با تجمع بقایای مواد غذایی و چربی، ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا تمیز شود. اما این کاری است که به دلایل بهداشتی نمی‌توانید از آن اجتناب کنید. در اینجا راهنمای گام به گام وجود دارد تا به شما کمک کند سینی فر خود را تمیز کنید. با انتخاب گسترده‌ای از محصولات پاک‌کننده، نمی‌توان متوجه شد که کدام یک از این محصولات برای شما بهترین هستند. برای تمیز کردن فر، باید مطمئن شوید که محصولاتی که استفاده می‌کنید به فر آسیبی نرسانند. اگر شما هم جز افرادی هستید که سوالتان این است که چگونه سینی فر را تمیز کنیم؛ برای دریافت این سوال تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. 

چگونه سینی فر را تمیز کنیم؟ 

تمیز کردن سینی فر یا رفع سوختگی سینی ممکن کار ساده و راحتی باشد؛ اما در خیلی از مواقع ممکن است آن طور که شما می‌خواهید جواب ندهد! استفاده از محصولات شیمیایی برای این کار، بسیار موثرتر است، زیرا این محصولات لکه‌های سرسخت را برطرف می‌کنند. 
هنگام تمیز کردن با محصولات تمیزکننده شیمیایی، اطمینان حاصل کنید که قفل پنجره‌های خانه را باز کنید تا از تهویه کامل آن اطمینان حاصل کنید و خدای نکرده مشکلی برای تنفس شما ایجاد نشود. پیشنهاد می شود در صورت خرابی یا نیاز به تعمیر ماکروفر ال جی از خدمات گلدیران استفاده نمایید.
رفع سوختگی سینی

5 روش تمیز کردن سینی فر

در اینجا 5 روش برای تمیز کردن سینی فر وجود دارد. 

1. سینی فر خود را در آب گرم و صابون بگذارید.
برای تمیز کردن سینی می‌توانید آن را در آب گرم و صابون قرار دهید. بگذارید 30 دقیقه بماندسینی فر را بشویید و برای تمیز کردن نهایی در ماشین ظرفشویی بگذارید. با این کار سینی فر شما کاملاً نو و بسیار تمیز به نظر می‌رسد. 
چگونه سینی فر را تمیز کنیم

2. از مواد طبیعی مانند سرکه استفاده کنید. 
آیا می‌دانستید که برخی از مواد طبیعی که در کابینت‌های آشپرخانه‌تان استفاده می‌کنید، در تمیز کردن وسایلی مانند فر و سینی پخت بسیار موثر هستند؟ 
برای این کار، نصف فنجان جوش شیرین و نصف فنجان سرکه سفید را با آب داغ در سینک مخلوط کنید. سینی فر را به مدت 40 دقیقه بگذارید تا خیس بخورد. سینی فر را با یک پد تمیز کردن به آرامی بشویید. حالاسینی فر شما نو و تمیز است. پیشنهاد می شود درصورت نیاز به تعمیر اجاق گاز ال جی از متخصصین گلدیران کمک بگیرید.
از مواد طبیعی مانند سرکه استفاده کنید

3. از جوش شیرین برای از بین بردن لکه‌های فر استفاده کنید.
استفاده از سینی‌های سوخته می‌تواند بر طعم و کیفیت غذای شما تاثیر بگذارد و از آنجایی که ماشین ظرفشویی همیشه نمی‌تواند آن را پاک کند، عادت دارد که در اطراف لبه‌ها جمع شود. اینجاست که ترفند جوش شیرین به کار می‌آید. جوش شیرین می‌تواند یک راهکار موثر برای از بین بردن لکه‌های سوخته روی سینی فر باشد. پیشنهاد می شود درباره تمیز کردن کتری بخوانید.
از جوش شیرین برای از بین بردن لکه‌های فر استفاده کنید

4. سینی فر را با مایع ظرفشویی تمیز کنید.
استفاده از مایع شوینده با کیفیت بالا به تجزیه چربی‌ها و شل شدن آن‌ها کمک می‌کند. با استفاده از یک دستمال کاغذی، تا جایی که ممکن است کمی مایع ظرف شویی بردارید، مطمئن شوید که در تمام گوشه‌های سینی فر آغشته به مایع ظرفشویی است. 
بگذارید حداقل 40 دقیقه و ترجیحاً بیشتر خیس شود. مطمئن شوید که مایع ظرفشویی شروع به بریدن چربی کرده است، می‌توانید حباب‌های چربی را در آب ببینید. با استفاده از یک اسفنج بدون خش، سینی را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی یک بار تمیز کنید. پیشنهاد می شود درصورت نیاز به تعمیر صدا و جرقه زدن مایکروویو ال جی از خدمات گلدیران استفاده نمایید.
سینی فر را با مایع ظرفشویی تمیز کنید

5. سینی فر را برای سال‌های طولانی عالی نگه دارید! 
درست مانند فر، نگه داشتن سینی‌های فر در شرایط خوب در تمام طول سال به ماندگاری طولانی‌تری کمک می‌کند. برخی از مراحل ساده برای حفظ آن‌ها از آلودگی عبارتند از: 
  • در صورت امکان از کاغذ مخصوص فر روی سینی‌های فر استفاده کنید.
  • تمام سینی‌های فر را بلافاصله پس از استفاده در آب گرم و صابون خیس کنید.
  • سینی‌های نچسب خود را با مواد ساینده خیلی محکم تمیز نکنید.
  • قبل و بعد از تمیز کردن سینی، از دستمال کاغذی برای پاک کردن چربی اضافی استفاده کنید.
 پیشنهاد می شود از لوازم جانبی مایکروویو گلدیران دیدن فرمایید.
سینی فر را برای سال‌های طولانی عالی نگه دارید

نحوه تمیز کردن سینی فر آلومینیومی

سینی‌های فر آلومینیومی و تابه‌های برشته م توانند پس از استفاده طولانی مدت بیش از حد لکه شوند. این اغلب منجر به این می‌شود که بسیاری از افراد سینی‌ها و ماهیتابه‌های کاملاً خوب خود را دور بریزند. برای جلوگیری از این امر، می‌توانید موارد زیر را رعایت کنید. 
برای تمیز کردن به مواد زیر نیاز دارید: 
  • (جوش شیرین)
  • دستمال کاغذی
  • هیدروژن پراکسید (آب‌اکسیژنه)
  • صابون ظرفشویی و پودر لباسشویی
ماهیتابه یا سینی فر آلومینیومی خود را با دستمال کاغذی پاک کنید تا کثیفی اضافی پاک شود. تابه یا سینی خود را در مخلوطی از آب داغ و صابون خیس کنید. تمامی اطراف سینی را با یک اسفنج و آبکش تمیز کنید تا همه کثیفی‌ها و آلودگی‌های اضافی از بین بروند. 
مخلوطی از جوش شیرین، هیدروژن پراکسید، صابون ظرفشویی، نمک و آب را مخلوط کنید. این خمیر را به تمام سطح سینی بمالید. اجازه دهید سینی فر شما به مدت 2 تا 3 ساعت در همین وضعیت بماند. سینی خود را با آب داغ بشویید و مطمئن شوید که تمام خمیر تمیز‌کننده پاک شده است. در نهایت می‌توانیدیکبار دیگر با اسفنج تمیز کنید تا مطمئن شوید که باقیمانده باقیمانده از بین رفته است. پیشنهاد می شود مقاله تمیز کردن مایکروفر را بخوانید.
نحوه تمیز کردن سینی فر آلومینیومی

سخن پایانی
برای خیلی از افراد تمیز کردن سینی فر، کار نامیده‌کننده‌ای است؛ آن‌ها فکر می‌کنند که سینی فر لکه دار و سیاه شده را باید دور بیاندازند. اگر مدتی است که آن‌ها را استفاده می‌کنید، وسوسه‌انگیز است که سینی‌های کثیف فر را دور بیاندازید. اما قبل از اینکه آن‌ها را به ضایعات بسپارید، می‌توانید به سادگی سوختگی و لکه‌هایش را تمیز کنید. این روش‌های گفته شده همگی ارزش امتحان کردن را دارند. اگر شما هم به دنبال تمیز کردن سینی فر و رفع سوختگی سینی هستید، می‌توانید هر روشی را که دوست داشتید، امتحان کنید؛ مطمئن باشید که از نتایج آن شگفت‌زده خواهید شد. 

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...