۸ نکته شستن لباس چرمی: شستن انواع کاپشن و کت چرمی مثل آب خوردن

۲۸ آذر ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
شستن لباس چرمی
شستن لباس و کاپشن چرمی کمی متفاوت‌تر از شستن لباس‌های معمولی است. یک کت چرمی با کیفیت ممکن است تا چندین سال شکل و ظاهر خود را از دست ندهد. در هر حال شما برای اینکه لباس‌هایتان عمر خوبی داشته باشند، باید نسبت به شست و شوی آن‌ها حساس باشید. به طور مثال شستن کاپشن چرمی قلق خاص خودش را دارد و نباید به سادگی کت خود را داخل ماشین لباسشویی بیاندازید. این کار باعث چروک شدن، ترک برداشتن و پیچ و تاب خوردن کت شما خواهد شد. از این رو از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله با آموزش شستن چرم همراه ما باشید و کلیه روش‌های مطلوبی که برای این کار وجود دارد را یاد بگیرید. 
آموزش شستن چرم

نحوه شستشوی کاپشن چرم

برای شستن کاپشن چرمی خود می‌توانید از روش‌هایی که در زیر آمده است استفاده کنید:

استفاده از آب و صابون

یک محلول صابونی خوب درست کنید! به این صورت که کمی آب ولرم را (به اندازه سایز کاپشن) در یک ظرف به مقداری از یک قالب صابون اضافه کنید. حدود دو قاشق چای خوری به این محلول، مایع ظرف‌شویی بیافزایید تا همگی با هم ترکیب و یک دست شوند، محلول را هم بزنید. استفاده زیاد از مواد شوینده به بافت کاپشن شما صدمه می‌رساند، پس برای جلوگیری از رنگ پریدگی کاپشن زیاد از مواد پاک‌کننده استفاده نکنید. حالا کاپشن را داخل مایع بخوابانید و آهسته تمیز کنید و سپس کامل آبکشی کنید. پیشنهاد می شود در صورت خرابی یا نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی جی پلاس از خدمات گلدیران استفاده نمایید.
شستن کاپشن چرمی

استفاده از حوله و اسفنج صابونی

یک حوله یا اسفنج را داخل یک محلول صابونی بخوابانید و سپس با فشردن آن، مواد اضافی شوینده را از آن خارج کنید. حالا با همان مرطوبیت کمی که باقی مانده است، کاپشن را تمیز کنید. اگر در زمان شستشوی کاپشن چرم اسفنج خیلی خیس باشد، می‌تواند آسیب‌های فراوانی به چرم وارد کند. 
شستشوی کاپشن چرم

 استفاده از پارچه نخی نرم برای شستن لباس چرمی

دستمال مرطوب را بردارید و خیلی نرم روی بافت چرم بکشید. حتماً توجه داشته باشید که نباید روی چرم خیلی فشار بیاورید. اگر نیاز بود حوله را مجدد مرطوب کنید و سپس باقی مانده آن را تمیز کنید. سپس با یک حوله خشک کت یا لباس را تمیز کنید تا مرطوبیت آن پاک شود. 
نکته: توجه داشته باشید که گرما برای چرم بسیار مضر است، پس حتماً چرم را در ماشین خشک کن یا ... نگذارید. پیشنهاد می شود درصورت نیاز به تعمیر اجاق گاز ال جی از متخصصین گلدیران کمک بگیرید.
 استفاده از پارچه نخی نرم برای شستن لباس چرمی

از تمیز‌کننده مخصوص چرم استفاده کنید

یک تمیز‌کننده مخصوص چرم بخرید و کثیفی‌ها و لکه‌ها را با آن پاک کنید. البته همراه این تمیز‌کننده اگر روغن‌های مخصوص چرم را نیز تهیه کنید و بعد از شستن لباس چرمی روی آن بمالید، بافت لباس شما بسیار مقاوم و خوش‌نماتر خواهد شد. 
از تمیز‌کننده مخصوص چرم استفاده کنید

آموزش شستن چرم

به یاد داشته باشید که چرم را نباید با آب گرم بشورید، آب داغ، ولرم و... می‌تواند بافت چرم را از بین ببرد و حالت لباس را به کل نابود کند. همچنین استفاده از الکل و مواد صنعتی این چنینی برای از بردن لکه، جوهر، رنگ و ... بسیار خطرناک است. این کار سبب می‌شود تا رنگ چرم صدمه ببیند. برای این کار تنها باید از شستشو‌دهنده چرم استفاده کنید یا فوراً لباس را به خشکشویی ببرید. 
برای شستن لباس چرمی هیچوقت لباس، کاپشن و... را از داخل نشویید و به تمیز کردن بافت رویی لباس کفایت کنید. اگر لباس را به صورت کامل بشویید، ممکن است خیلی زودتر از عمر واقعی از بین برود و خراب شود. پیشنهاد می شود درصورت نیاز به تعمیر صدا و جرقه زدن مایکروویو ال جی از خدمات گلدیران استفاده نمایید.
شستن چرم
بهترین روش شستن لباس چرم، دستمال کشیدن آن با یک حوله یا اسفنج آغشته به مواد مخصوص شست و شو است. خیلی آهسته باید چرم را تمیز کنید که رنگ و روی بافت آن صدمه نبیند. حتماً بعد از اینکه شستن لباس چرمی به پایان رسید روی آن را روغن مخصوص جرم بزنید. 
چرم‌های نازک را حرفه‌ای بشورید

چرم‌ های نازک را حرفه‌ای بشورید

چرم‌های نازک را اگر نگوییم بشوییم شاید بهتر باشد! این کار در خانه می‌تواند بسیار بسیار به بافت لباس آسیب بزند، از این رو به‌جای اینکه لباس گران قیمت خود را فدای یک شست و شوی ارزان قیمت در خانه کنید، حتماً لباس را به خشکشویی ببرید و با مبلغ ناچیز شست و شو دهید. بدون تجهیزات این کار می‌تواند با بافت لباس شما آسیب بزند، پس حتماً پیش از اینکه کاری کنید که از کرده خود پشیمان شوید، لباس را به اتوشویی ببرید. پیشنهاد می شود مقاله تمیز کردن مایکروفر را بخوانید.
پودر تمیز‌کننده خانگی مخصوص شستن لباس چرمی

پودر تمیز‌کننده خانگی مخصوص شستن لباس چرمی

برای تهیه این پودر به موادی که در زیر آمده است نیاز نیاز دارید:
  • یک سوم پیمانه روغن زیتون
  • 10 قطره عصاره دانه گریپ فوروت
  • یک سوم پیمانه صابون کاستیلیکی
  • یک دوم گالن آب
  • 50 قطره روغن مخصوص چرم
این مواد را با همدیگر ترکیب کنید و سپس به کمک یک پارچه روی کت بکشید تا از شر لکه‌ها خلاص شوید. پیشنهاد می شود مقاله راهنمای استفاده از برنامه‌ مایکروویو ال جی را مطالعه کنید.
شستن لباس چرمی و ر‌هایی از بو

شستن لباس چرمی و ر‌هایی از بو

برای اینکه بوی کاپشن یا لباس چرمی خود را از بین ببرید تنها کافی است که ژاکت را در حمام بخار بگذارید و کمی خوشبو‌کننده داخل حمام بگذارید. با این کار بدون شستشو بو را از لباس خواهید گرفت. 
از بین بردن کپک و قارچ از کاپشن چرمی

از بین بردن کپک و قارچ از کاپشن چرمی

کپک‌ها یا قارچ‌ها می‌توانند خیلی راحت بافت چرم گران قیمت شما را نابود کنند. برای از بین و جلوگیری از کپک یا قارچ، حتماً با ترکیب الکل و آب و استفاده از یک دستمال هر از چند گاهی کت و لباس خود را تمیز کنید. پیشنهاد می شود درباره علت گرم نکردن مایکروویو ال جی بخوانید.
کاپشن چرمی
نتیجه‌گیری
از روغن نارگیل، روغن پای گاو و ... برای تمیزی کت خود استفاده کنید ولی حواستان باشد که این کار می‌تواند کمی رنگ چرم را تیره کند. محصولاتی که دارای موم یا سیلیکون هستند، ممکن است چرم را تاحدودی خشک کند ولی به کاهش رنگ آن کمک شایانی می‌کند.
خوب است یک بار دیگر نیز این نکته را بگوییم که شستن کاپشن چرمی قلق خاص خودش را دارد و نباید به سادگی کت خود را داخل ماشین لباسشویی بیاندازید. این کار باعث چروک شدن، ترک برداشتن و پیچ و تاب خوردن کت شما خواهد شد.
از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید متشکریم و امیدواریم ذکر نکاتی که در بالا گفته شد برای شما سودمند بوده باشد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره شستن عروسک را بخوانید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...