۶ علت نچرخیدن سینی سولاردام ال جی (آپدیت ۱۴۰۰)

۰۳ آبان ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
علت نچرخیدن سینی سولاردام ال جی
در همه سولاردام‌ها از جمله سولاردام ال جی قسمتی به نام سینی گردان وجود دارد که غذا بر روی آن قرار گرفته و هنگام روشن شدن دستگاه، این سینی شروع به چرخش می‌کند تا گرما به‌صورت یکنواخت در سراسر غذا پخش شود.
گاهی اوقات ممکن است هنگام پخت غذا یا گرم‌کردن آن متوجه شوید که قسمتی از غذای شما سوخته یا اینکه اصلاً گرم نشده است که در این صورت احتمالاً مشکلی در عملکرد سولاردام ال جی پیش آمده و منجر به نچرخیدن سینی گردان آن شده است. 
با توجه به اهمیت این موضوع چنانچه به دنبال دانستن علت نچرخیدن سینی سولاردام ال جی هستید؛ با ما تا پایان این پست همراه باشید تا برایتان از دلایل نچرخیدن سینی سولاردام برند ال جی بیشتر بگوییم.
سینی سولاردام بر روی کوپلینگ قرار نگرفته است.

علت نچرخیدن سینی سولاردام ال جی

اگر در مورد سولاردام میخواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می شود مقاله سولاردام چیست را بخوانید.
اغلب ممکن است سینی سولاردام ال جی به دلایل مختلفی به خوبی نچرخد. این موارد عبارت‌اند از:

1. سینی سولاردام بر روی کوپلینگ قرار نگرفته است.
در صورتی که متوجه شدید سینی سولاردام ال جی شما بعد از روشن کردن دستگاه نمی‌چرخد، قبل از انجام هر اقدامی لازم است در ابتدا مطمئن شوید صفحه چرخاننده که دارای شکاف گیرنده در قسمت زیرین خود است، حتماً با سه گوش اتصال دهند چفت شده باشد. یکی از دلایلی که می‌تواند باعث نچرخیدن سینی گردان سولاردام ال جی شود؛ این است که سینی در محل اصلی خود به‌درستی قرار نگرفته باشد. معمولاً سینی گردان سولاردام بر روی قطعه کوپلینگ یا همان جفت اتصال دهنده دستگاه قرار دارد. در این صورت لازم است شما برآمدگی‌های زیر سینی یا صفحه گردان را بررسی کنید تا دقیقاً بر روی قطعه پلاستیکی یا همان کوپلینگ قرار گرفته باشد. چنانچه مشاهده نمودید سینی گردان سولاردام ال جی در جای خود به‌خوبی قرار دارد، پس بهتر است به سراغ موارد دیگر بروید. درصورت نیاز به تعمیر صدا و جرقه زدن مایکروویو ال جی از خدمات گلدیران استفاده نمایید.
سینی سولاردام ال جی

2. شفت سولاردام دچار خرابی و مشکل شده باشد.
همان‌طور که گفته شد در طراحی سولاردام، سینی آن بر روی قطعه‌ای به شکل سه پایه به نام کوپلینگ قرار می‌گیرد تا عملکرد خوبی داشته باشد. نحوه کار کوپلینگ به این صورت است که این قطعه پلاستیکی بر روی شفت موتور دستگاه قرار می‌گیرد و به آن متصل شده است. در صورتی که شفت موتور بچرخد، کوپلینگ هم شروع به چرخش می‌کند و چرخیدن این قطعه باعث چرخش سینی سولاردام می‌شود. کوپلینگ معمولاً از جنس سرامیک یا پلاستیک ساخته شده است؛ لذا گاهی اوقات ممکن است این قطعه دچار شکستگی شود و موتور دستگاه نتواند به‌درستی بچرخد و نیروی لازم برای چرخاندن سینی سولاردام را منتقل کند؛ در نتیجه سینی ثابت مانده و با روشن شدن سولاردام، نمی‌تواند بچرخد؛ بنابراین خراب شدن کوپلینگ دستگاه می‌تواند یک علت نچرخیدن سینی سولاردام ال جی محسوب شود. تعمیرات اجاق گاز ال جی خود را به متخصصین گلدیران بسپارید.
کوپلینگ سولاردام دچار خرابی و مشکل شده باشد.
3. چرخ‌های زیر سینی سولاردام خراب شده باشد.
معمولاً سینی یا صفحه گردان سولاردام از جنس چدن ساخته می‌شود و زیر آن 3 چرخ پلاستیکی وجود دارد. وجود این چرخ‌ها باعث می‌شود تا سینی سولاردام بتواند با تعادل بهتری در هنگام پخت غذا یا گرم کردن آن بچرخد. احتمال دارد به‌مرورزمان و با استفاده مکرر از دستگاه این چرخ‌ها دچار شکستگی شوند و آسیب ببیند که در این صورت خرابی آنها باعث می‌شود سینی سولاردام هنگام چرخش لق بزند، سروصدا کند یا اینکه اصلاً سینی نچرخد. به یاد داشته باشید که در صورت بروز چنین مشکلی لازم است چرخ‌های زیر سینی سولاردام ال جی تعویض شوند و شما باید با نمایندگی‌های مجاز تعمیرات ال جی تماس بگیرید. از لوازم جانبی مایکروویو گلدیران دیدن فرمایید.

 چرخ‌های زیر سینی سولاردام خراب شده باشد.

4. موتور سولاردام خراب شده باشد.
خرابی موتور یک علت نچرخیدن سینی سولاردام ال جی است. بهتر است بدانید موتور گردان سولاردام دقیقاً در قسمت کف دستگاه و زیر سینی قرار دارد. گاهی اوقات ممکن است با قرار دادن ظروف سنگین بر روی سینی سولاردام، موتور گردان آن خراب شود یا اینکه چرخ دنده‌های آن بشکند و خورد شود. در صورت بروز چنین مشکلی احتمالاً موتور نمی‌تواند بچرخد یا اگر هم بچرخد، سرعت آن به‌صورت آرام بوده و در بعضی موارد با تولید سروصدا نیز همراه است؛ لذا اگر با این مشکل مواجه شدید لازم است موتور گردان یا موتور کف دستگاه را تعویض نمایید. همچنین احتمال دارد برق به موتور نرسد و باعث نچرخیدن آن شود و لازم است سیم‌های برق متصل به موتور سولاردام توسط تکنسین گلدیران چک شود. به هر حال در صورتی که متوجه شدید نچرخیدن سینی سولاردام ال جی به دلیل خراب شدن موتور آن است باید موتور دستگاه را تعویض شود. جهت برطرف کردن مشکل بلافاصله با تکنسین‌های متخصص نمایندگی ال جی تماس بگیرید. پیشنهاد می شود درباره تمیز کردن مایکروویو را بخوانید.
موتور سولاردام خراب شده باشد.
5. برد الکتریکی سولاردام دچار خرابی شده باشد.
اکثر مشکلاتی که برای وسایل برقی به وجود می‌آید؛ به دلیل خراب بودن برد الکتریکی آنها است. در خصوص سولاردام نیز ممکن است یکی از دلایل نچرخیدن سینی گردان دستگاه ال جی، خرابی برد الکتریکی آن باشد؛ اگرچه بروز چنین ایرادی بسیار نادر است، اما در صورتی که برای پخت غذا یا گرم کردن آن سولاردام ال جی خود را روشن کردید و متوجه شدید سینی گردان آن نمی‌چرخد، لازم است که برد الکتریکی دستگاه نیز بررسی شود. اگر مشاهده کردید برد الکتریکی سولاردام خراب شده است باید آی سی روی برد توسط تکنسین تعمیر شود و چنانچه قابل تعمیر نباشد به احتمال زیاد باید آن را تعویض کنید. گاهی اوقات نیز برد الکتریکی سولاردام سالم بوده و فقط سیم‌ها و اتصالات بین برد و موتور قطع شده باشد که در این صورت نیاز به بررسی دقیق ترمینال‌های خروجی بین برد و موتور و همچنین سیم بین این دو توسط یک تکنسین متخصص است. به‌منظور بررسی سالم یا خراب بودن برد الکتریکی سولاردام شما باید از مولتی‌متر استفاده نمایید. پیشنهاد می شود تعمیر جاروبرقی ال جی خود را به متخصصین ما بسپارید.

برد الکتریکی سولاردام دچار خرابی شده باشد.

6. شاید در زیر سینی یا زیر چرخ‌های صفحه گردان سولاردام تکه‌های غذا گیر کرده باشد.
اگر هنگام استفاده از دستگاه به نظافت آن توجه نداشته باشید؛ ممکن است غذاها زیر چرخ‌های سینی یا زیر خود صفحه گردان سولاردام گیر کنند و باعث نچرخیدن درست سینی شوند. علاوه بر این چرب و کثیف بودن قطعه کوپلینگ نیز باعث نچرخیدن سینی سولاردام می‌شود؛ لذا بهتر است در هنگام استفاده از سولاردام ال جی و بعد از تمام شدن مدت زمان پخت یا گرم کردن غذاها، حتماً به‌صورت منظم این وسیله برقی را تمیز نمایید و حواستان به نظافت آن باشد تا به مشکل برخورد نکنید. پیشنهاد می شود  مقاله راهنمای استفاده از برنامه‌ مایکروویو ال جی را مطالعه کنید.

شاید در زیر سینی یا زیر چرخ‌های صفحه گردان سولاردام تکه‌های غذا گیر کرده باشد.

کلام آخر
ما در این پست تحت عنوان "6 علت نچرخیدن سینی سولاردام ال جی" تلاش کردیم برای شما مواردی را بیان کنیم که باعث می‌شوند سینی یا بشقاب داخل سولاردام به‌درستی نچرخد. پیشنهاد می شود درباره تمیز کردن سینی فر بخوانید.
سینی گردان سولاردام صفحه‌ای است که ظرف حاوی غذا بر روی آن قرار می‌گیرد و این صفحه گردان وظیفه دارد هنگام پخت یا گرم کردن غذا با چرخیدن درست خود حرارت یکنواخت را به تمام قسمت‌های آن برساند. اما در صورتی که دچار مشکل شود نمی‌تواند بچرخد و غذا را می‌سوزاند یا گرم نمی‌کند.
لذا چنانچه با روشن کردن سولاردام ال جی خود متوجه نچرخیدن سینی آن شدید، ابتدا سیم و دو شاخه دستگاه را از پریز برق جدا کنید. سپس تک‌تک مواردی را که در این پست برایتان بیان نمودیم، مورد بررسی قرار دهید. البته بهتر است به یاد داشته باشید که مهم‌ترین قسمتی که لازم است اول بررسی شود خود سینی گردان سولاردام بوده که در صورت آسیب‌دیدگی یا نامناسب بودن سایز آن نمی‌تواند به‌درستی بچرخد. و در نهایت چنانچه مشاهده کردید دستگاه نیاز به تعمیرات تخصصی دارد، حتماً با نمایندگی مجاز تعمیرات مایکروویو ال جی تماس بگیرید تا مشکل دستگاه شما را برطرف نمایند.
دستگاه سولاردام ال جی

و در انتها آیا تابه‌حال دستگاه سولاردام ال جی شما دچار مشکل نچرخیدن سینی گردان شده است؟ لطفاً علت بروز آن را برایمان بنویسید و بگویید دلیل آن کدام مورد بوده است؟

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

احمدي
۱۴۰۱/۰۵/۲۲ ۰۴:۱۷

سلام من برسی کردم دیدم از شافت زیر سه پایه سینه هست که نمیچرخد احتمالا قفل کرده

در حال ثبت...