راهنمای کامل تنظیمات کاربردی تلویزیون

۳۰ آبان ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

یکی از مطالبی که می‌تواند برای شما بسیار پرکاربرد باشد، اطلاع از تنظیمات پرکاربرد تلویزیون است. برخی از این تنظیمات از سوی مشتریان زیادی که با شرکت مشتریان گلدیران تماس می‌گیرند، سوال می‌شود. به همین علت این تنظیمات کاربردی را در این راهنما به طور کامل شرح دادیم تا بتوانید خیلی ساده مطالب پرکاربرد را در این مورد در دسترس داشته، در زمان مورد نیاز از آن استفاده نمایید و تنظیمات تلویزیون ال جی و یا تنظیمات تلویزیون جی پلاس را انجام دهید.
در ابتدا برای ورود به منوی تلویزیون و برای اطلاع از کاربرد کلیدهای کنترل تلویزیون، می‌توانید به راهنمای کاربرد دکمه های کنترل تلویزیون جی پلاس و کلیدهای پرکاربرد تلویزیون‌های ال جی مراجعه کنید.

گزینه‌ی خاموش شدن خودکار تلویزیون

راه حل خاموش شدن خودکار تلویزیون ال جی و جی پلاس


گاهی ممکن است تلویزیون شما بعد از چند ساعت استفاده پیغام دهد و با خاموش شدن ناگهانی تلویزیون مواجه شوید. در بیشتر تلویزیون‌ها و هم در برند ال جی و جی پلاس گزینه‌ای به نام «خاموش شدن خودکار» و یا «خاموش شدن خودکار دو ساعته» یا مواردی مشابه وجود دارد و در صورتی که این گزینه روشن بوده و یا بر روی تنظیم خاموشی 2 ساعته یا 4 ساعته قرار گرفته باشد، تلویزیون خاموش خواهد شد؛ خیلی از مشتریان در این مورد سوال دارند و خواهان تغییر این گزینه می‌باشند. این مورد به سادگی رفع خواهد شد.
گزینه مربوط به خاموشی خودکار تلویزیون در منوی تلویزیون‌های ال جی معمولا در بخش عمومی، قسمت تایمرها و یا Eco mode قرار دارد و تعدادی از مدل‌ها اصلا این گزینه را ندارند.
در مدل‌های تلویزیون جی پلاس گزینه‌ی خاموش شدن خودکار تلویزیون از طریق مسیرهای زیر قابل دسترسی است:



  • در برخی مدل‌ها از منوی Sleep تلویزیون و پس از آن ورود به منوی زمان می‌توانید به گزینه‌ی تایمر خواب و یا تایمر خواب خودکار دسترسی داشته باشید.
  • در تلویزیون‌های جدید جی پلاس با ورود به منوی تنظیمات مشترک و بعد تنظیمات تایمر، تایمر خواب خودکار را تنظیم نمایید. ممکن است تایمر خواب نیز از قبل تعیین کرده باشید که می‌توانید این گزینه را نیز تنظیم کنید.

برخی گزینه‌های دیگر نیز ممکن است گاهی موجب خاموشی تلویزیون شوند که در ادامه این موارد را شرح می‌دهیم:

  • در برخی مدل‌های تلویزیون جی پلاس ممکن است دلیل خاموشی تلویزیون، روشن بودن گزینه‌ی «خاموش شدن در حال بدون سیگنال» باشد. می‌توانید در تلویزیون‌های سری J جی پلاس، این گزینه را در منوی «سیستم» خاموش کنید.
  • در برخی مدل‌های جی پلاس نیز گزینه‌ی «یادآوری سلامتی» که در منوی گزینه قرار دارد، در صورتی که در وضعیت روشن باشد، پس از مدتی موجب خاموشی تلویزیون خواهد شد.
  • گاهی ممکن است خاموش شدن خودکار تلویزیون به دلیل قطعی محافظ برق و یا نویز ارسال شده از دستگاه‌های جانبی به تلویزیون ال جی یا جی پلاس باشد.

    پورت‌ها و ورودی‌های تلویزیون مربوط به چیست؟


علت نمایش تبلیغات بر روی صفحه‌ی تلویزیون

به هم ریختن تنظیمات صدا و تصویر تلویزیون


برخی مواقع ممکن است کنار تصویر تلویزیون تبلیغ نمایش داده شود و برخی موارد در مورد دستگاه مانند امکانات آن، پورت‌ها و قابلیت‌هایی که دارد و تبلیغات مربوط به آن را در کنار صفحه‌ی تلویزیون مشاهده نمایید؛ علاوه بر این ممکن است تنظیمات صدا و تصویر تلویزیون دائم تغییر پیدا کند و بر روی یک وضعیت ثابت باقی نماند. معمولا قرار گرفتن تلویزیون یا تنظیم تلویزیون بر روی حالت نمایشگاهی یا همان فروشگاهی موجب این موارد می‌شود. در چنین شرایطی لازم است تنظیمات مربوط به حالت نمایش دستگاه را تنظیم نمایید. روش حذف تبلیغات تلویزیون در ادامه برای شما توضیح داده می‌شود. برای این تنظیمات باید حالت نمایش فروشگاهی را طبق راهنمای زیر انتخاب نمایید:

  • در تلویزیون‌های ال جی با ورود به منوی عمومی و یا گزینه می‌توانید حالت نمایش خانگی را انتخاب کنید.
  • در برخی مدل‌های تلویزیون‌های جی پلاس می‌توانید با ورود به منوی اصلی تلویزیون و در قسمت تنظیمات، حالت نمایش خانگی را انتخاب کنید.
در تعدادی از مدل‌های تلویزیون جی پلاس، در قسمت تنظیمات، بخش سیستم، حالت نمایش خانگی قابل انتخاب است.
و در بعضی مدل‌ها می‌بایست با ورود به منو، بخش گزینه، انتخاب محیط، حالت نمایش خانگی را انتخاب کنید.

با اندروید باکس جی پلاس
تلویزیون خود را به دستگاهی هوشمند تبدیل کنید!

نحوه تغییر زبان منوی تلویزیون


در بیشتر مدل‌های تلویزیون که دارای گارانتی هستند، زبان فارسی بر روی دستگاه تعریف شده است و می‌توانید زبان منو، صفحه کلید و ... را تنظیم نمایید. برخی دستگاه‌های موجود در بازار به دلیل اینکه خدمات پس از فروش ندارند و از سوی شرکت خاصی در مورد به روز رسانی تلویزیون و ... پشتیبانی نمی‌شوند، ممکن است برخی آپشن‌ها همانند زبان منوی فارسی و ... را نداشته باشند.
تغییر زبان منو در تلویزیون‌های ال جی و جی پلاس از طریق مسیرهای زیر امکان‌پذیر است:


  • در تلویزیون‌های ال جی در منوی گزینه و یا عمومی می‌توانید به تنظیمات زبان منو دسترسی پیدا کنید.
  • در تلویزیون‌های برند جی پلاس با توجه به مدل، امکان تغییر زبان تلویزیون به شکل زیر می‌باشد:

در مدل‌های سری G تلویزیون جی پلاس می‌توانید با ورود به منوی هوشمند و قسمت عمومی، زبان مورد نظر را تعیین نمایید.

در تعدادی از مدل‌های تلویزیون جی پلاس مانند سری FH و FD و ... با ورود به تنظیمات تلویزیون می‌توانید زبان را تغییر دهید.

در برخی مدل‌های هوشمند JU تلویزیون جی پلاس با ورود به تنظیمات و منوی سیستم می‌توانید زبان دستگاه را تنظیم نمایید.

در تلویزیون‌های غیرهوشمند سری JH و JD جی پلاس می‌توانید با ورود به منوی تنظیمات، منویگزینه، تنظیم زبان می‌توانید زبان را انتخاب نمایید.

در تلویزیون‌های جی پلاس سری LU، LQ، KU، KE، MU با انتخاب کلید Setting و ورود به منوی مشترک می‌توانید زبان دستگاه را تنظیم کنید.

در مورد تلویزیون‌های هوشمند جی پلاس سری MH، LH، LD، KH و KD با انتخاب کلید Setting و ورود به تنظیمات مشترک می‌توانید زبان دستگاه را تنظیم نمایید.

و در تلویزیون‌های غیرهوشمند جی پلاس سری MH، LH، LD، KH و KD با انتخاب کلید منو و ورود به تنظیمات، زبان دستگاه را انتخاب کنید.

خرید بهترین آنتن با قیمت مناسب،

از فروشگاه اینترنتی گلدیران

چه زمانی بازنشانی به تنظیمات کارخانه تلویزیون را انجام دهیم؟


گاهی ممکن است تلویزیون شما در حین کار هنگ کند، بخش‌هایی از منوی تلویزیون حذف شده باشد و نیاز باشد آن را ریست کنید و یا اینکه به دلایل دیگر بخواهید تلویزیون را بازنشانی نمایید. برای ریست کردن تلویزیون یا همان بازنشانی به تنظیمات کارخانه در تلویزیون ال جی و یا تلویزیون جی پلاس به شکل زیر عمل کنید:

  • برای ریست تلویزیون ال جی در برخی مدل‌ها می‌بایست وارد منوی عمومی شوید و در منوی عمومی، بازنشانی به تنظیمات کارخانه و یا بازنشانی به تنظیمات اولیه را انتخاب کنید.
در برخی مدل‌های تلویزیون ال جی قدیمی‌تر و یا تلویزیون‌های غیرهوشمند ال جی برای دسترسی به بازنشانی به تنظیمات کارخانه می‌بایست وارد منوی گزینه یا همان Option شوید.
  • برای دسترسی به این منو در تلویزیون‌های جی پلاس می‌توانید از مسیر زیر وارد شوید:

در برخی مدل‌های تلویزیون جی پلاس با وارد شدن به منوی اصلی و قسمت تنظیمات با انتخاب گزینه FTI می‌توانید بازنشانی تلویزیون را انجام دهید.

در تلویزیون‌های سری دوم و سوم جی پلاس که سری J و ... هستند، در قسمت تنظیمات هوشمند و منوی سیستم می‌توانید تلویزیون را ریست کنید.

در برخی از مدل‌ها نیز با ورود به منو و بخش گزینه، می‌توانید بازنشانی به تنظیمات اولیه یا بازنشانی به تنظیمات کارخانه را انتخاب کنید.
اگر نیاز به راهنمایی در مورد تعمیر تلویزیون ال جی و یا تعمیر تلویزیون جی پلاس دارید خدمات مشتریان گلدیران آماده پاسخگویی به شما هستند. 

راهکار رفع مشکل پخش زیرنویس و دوبله در تلویزیون

یکی از مشکلاتی که ممکن است حین استفاده از تلویزیون پیش بیاید این است که تلویزیون زیرنویس و یا فایل دوبله‌ی فیلم‌های داخل فلش و هارد را پخش نکند و یا اینکه آنها را به درستی اجرا نکند. لطفا برای اجرای صحیح زیرنویس‌ فیلم‌های داخل هارد یا فلش راهنمای رفع مشکل زیرنویس را مطالعه نمایید و تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید.

در برخی مدل‌های تلویزیون وقتی در فایل فیلم دو فایل صوتی دوبله دارید امکان تغییر و تفکیک آن در تلویزیون وجود ندارد و ممکن است نتوانید زبان صوتی فیلم‌های داخل هارد یا فلش را تغییر دهید. بهتر است در فولدر فیلم همان زبان صوتی که می‌خواهید از آن استفاده کنید را قرار دهید تا هنگام پخش در تلویزیون قابل شناسایی باشد.

نحوه بهبود تنظیمات تصویر تلویزیون


برخی از مشتریان پس از خرید دستگاه تلویزیون در مورد کیفیت تصویر سوال دارند و خواهان راهنمایی در مورد بهترین تنظیمات تصویر هستند. یکی از عوامل موثر در کیفیت تصویر تلویزیون، تصویر ورودی آن می‌باشد و در صورتی که تصویر ورودی تلویزیون HD، FHD و یا UHD باشد، تصویری که نمایش داده می‌شود، نیز به همان میزان باکیفیت خواهد بود. شما می‌توانید با انجام برخی تنظیمات نیز تصویر را تا حدی بهبود دهید. یکی از عوامل دیگر که در کیفیت تصویر تلویزیون تاثیر زیادی دارد، تنظیم وضوح و دمای رنگ تلویزیون می‌باشد. گزینه‌های دیگری مانند ته‌رنگ، حالت تصویر، سرعت تصویر و تروموشن، نسبت ابعاد تصویر و ... در منوی تصویر وجود دارد که در کیفیت تصویر موثر هستند، اما دو گزینه‌ی وضوح تصویر و دمای رنگ می‌تواند تصویر را به کیفیت مطلوبی که در نظر دارید بیشتر نزدیک کند. تنظیم دقیق نسبت ابعاد تصویر اهمیت زیادی دارد و در صورتی که اندازه تنظیم نباشد، تصویر به شکل صحیح و با ابعاد استاندارد پخش نخواهد شد. نسبت ابعاد تصویر استاندارد برای نمایشگر 16:9 می‌باشد.

چرا تلویزیون پیغام بدون سیگنال یا بدون برنامه‌ریزی می‌دهد؟

گاهی تلویزیون پیغام بدون سیگنال می‌دهد و حتی اگر مجدد اقدام به کانال‌یابی کنید، تلویزیون شما کانال‌ها را دریافت نمی‌کند. این مورد به دلیل این است که تلویزیون شما نمی‌تواند سیگنال دریافت کند. عدم دریافت سیگنال معمولا به دلیل مشکل آنتن، ورودی و پورت آنتن، کابل آنتن و گاهی هم اشکال در ارسال سیگنال فرستنده است. در صورتی که مشکلی برای آنتن و کابل آن وجود ندارد، آنتن‌دهی منطقه‌ی شما خوب است و مشکلی از طرف فرستنده که همان صدا و سیما می‌باشد وجود ندارد، لازم است تلویزیون شما از طرف کارشناس بررسی شده و در صورت نیاز تعمیر تلویزیون انجام شود.

پیغام بدون‌برنامه‌ریزی به این علت نمایش داده می‌شود که دستگاه نیاز به کانال‌یابی دارد و می‌بایست کانال‌یابی انجام دهید تا تمامی شبکه‌ها را داشته باشید. در این مورد می‌توانید به مطالب زیر مراجعه کنید:

چرا برخی تلویزیون‌ها کانال‌های جدید HD را دریافت نمی‌کند؟

پس از انجام کانال‌یابی ممکن است کانال‌های تلویزیون شما بهم ریخته باشد و یا اینکه کانال‌های تلویزیون به صورت تکراری دریافت شده باشد. شما می‌توانید از طریق مرتب کردن کانال های تلویزیون ال جی و ویرایش کانال تلویزیون جی پلاس این مشکل را رفع نمایید.

پاسخ به پرسش‌های متداول شما

امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد. با جستجو در سوالات متداول می‌توانید پاسخ بیشتر سوالات خود را در مورد نحوه استفاده از دستگاه‌های خانگی و کارکردهای آن مطالعه نمایید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

۱۴۰۱/۰۹/۱۱ ۱۴:۵۲

سلام خسته نباشید تلوزیون جی پلاس مدل LU4K55 هست زیرنویس فیلم و نمیاره تو تنظیمات میرم هیچی درمورد زیرنویس ننوشته چیکار کنم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ۱۱:۴۶

سلام و وقت به خیر؛ چون باید فیلم انتقال پیدا کنه معمولا زیرنویس منتقل نمیشه چون برنامه نمیتونه زیرنویس رو به طور مجزا برای انتقال شناسایی کنه. لطفا از فایل فیلم با زیرنویس چسبیده استفاده کنید و بررسی کنید آیا این مشکل ایجاد میشه یا خیر. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ۱۹:۵۷

سلام امکان فعال سازی usb debugging یا همون اشکال زدایی یو اس بی در تلویزیون های جی پلاس هست؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۱۰:۲۷

سلام و وقت به خیر؛ این گزینه بیشتر در کامپیوتر ها کاربرد دارد و نمایشگر ها قابلیت اجرای usb را دارند. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۱۴:۵۴

سلام تلویزیون سامسونگ دارم که مدام روشن خاموش میشه نمایندگی سام سرویس پاسخگو نیست آیا شما میتونید کمک کنید؟ مدل تلویزیونQA55Q6FNAK هست

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۱۵:۳۸

سلام و وقت به خیر؛ لطفا شماره تماستون رو بفرمایید تا در این مورد با شما تماس گرفته بشه. متشکریم

در حال ثبت...