ویرایش و مدیریت کانال تلویزیون ‌های جی پلاس

۲۸ دی ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
ویرایش کانال در تلویزیون جی پلاس


ترتیب کانال‌ها
و اعمال ویرایش بر روی آن معمولا برای کسانی که مدت زمان زیادی در روز تلویزیون تماشا می‌کنند، بسیار اهمیت دارد.  اینکه کانال‌ها مرتب نباشد و هر مرتبه بخواهید ترتیب کانال‌ها را از ابتدا جا به جا کنید، موضوعی است که شاید خیلی خوشایند نباشد. نحوه ویرایش و مدیریت کانال‌ها سوالی است که بیشتر مشتریان در مورد تلویزیون‌ها می‌پرسند. برای اینکه بهتر بتوانید تنظیمات این منو را انجام دهید، بهتر است طبق راهنمایی ارائه شده در این مقاله ویرایش کانال‌ها را انجام دهید. البته مدیریت کانال در هر یک از مدل‌های تلویزیون‌های جی پلاس تفاوت دارد، اما در این راهنما سعی کردیم در مورد هر یک از مدل‌ها مختصری توضیح دهیم تا انجام تنظیمات این منو برای شما ساده‌تر باشد.

گزینه LCN در تلویزیون های جی پلاس

گزینه LCN در تلویزیون های جی پلاس


ابتدا لازم است یک مورد را در نظر داشته باشید؛ گزینه LCN که مخفف Logical Channel Number است در منوی دستگاه قرار دارد و فعال سازی آن موجب می‌شود ترتیب کانال‌ها بر اساس ترتیب ارائه‌ شده از سوی صدا و سیما باشد. در صورتی که این گزینه روشن باشد، امکان اعمال تغییرات در منوی ویرایش کانال وجود ندارد، زیرا از قبل به دستگاه فرمان داده شده که بر اساس ترتیب ارائه کانال‌ها از سوی صدا و سیما، شبکه‌ها را نمایش دهد.

نیاز به خدمات تعمیر تلویزیون جی پلاس دارید؟
از متخصصان گلدیران کمک بگیرید.

ویرایش کانال در تلویزیون های سری G جی پلاس

برای مدیریت کانال‌ها در هر کدام از مدل‌های تلویزیون جی پلاس می‌توان از روش‌های زیر عمل کرد:
در مدل‌های هوشمند سری G جی پلاس، که اولین مدل‌های این سری از تلویزیون‌ها بودند، ابتدا لازم است وارد قسمت ویرایش کانال شوید. زمانی که لیست کانال نمایش داده می‌شود، دکمه‌ی منو را انتخاب کنید تا گزینه مربوط به ویرایش کانال‌ها نمایش داده شود. سپس می‌توانید بر روی کانال‌ها ویرایش دلخواه را انجام دهید.
می‌توانید با انتخاب کلید OK نیز به لیست کانال‌ها دست پیدا کرده و ویرایش انجام دهید. در این بخش بر روی کانالی که می‌خواهید ویرایش انجام دهید کلید منو را بزنید و سپس ویرایش کانال‌ها را انتخاب کنید. در برخی مدل‌‌ها این تنظیمات با انتخاب کلیدهای رنگی امکان پذیر است.
در تلویزیون‌های غیر هوشمند سری‌ G جی پلاس می‌توانید با انتخاب کلید منو در قسمت کانال و زیرمنوی ویرایش کانال، مدیریت کانال را انجام دهید.

ویرایش کانال در تلویزیون های هوشمند سری J و F جی پلاس

تعدادی از مدل‌های تلویزیون جی پلاس که جزو نسل دوم و سوم تلویزیون‌های این برند است ، به شکل زیر می‌باشد. و مدل این سری از دستگاه‌ها با حرف J شروع می‌شود.
ابتدا گزینه‌ی DTV را انتخاب کنید.

ویرایش کانال در تلویزیون های هوشمند سری J و F جی پلاس


وارد منو و سپس وارد قسمت کانال و بعد وارد بخش ویرایش کانال شوید.

ویرایش کانال تلویزیون جی پلاس


کانالی که می‌خواهید ویرایش کنید را از لیست انتخاب کرده و سپس از قسمت سمت راست، گزینه‌ی «پرش»، «حذف»، «انتقال» یا «ویرایش برگزیده» را انتخاب کرده و به این شکل می‌توانید بر روی هر یک از کانال‌ها ویرایش اعمال کنید.

ویرایش کانال در تلویزیون های غیر هوشمند سری J و F جی پلاس

ویرایش کانال تلویزیون غیر هوشمند جی پلاس

در تلویزیون‌های غیرهوشمند سری J جی پلاس لیست کانال‌ها را باز کرده و از لیست، کانال مورد نظر را انتخاب نمایید. در قسمت پایین صفحه گزینه‌های ویرایش که «حذف»، «انتقال»، «پرش» و «انسداد» و ... می‌باشد با انتخاب کلیدهای رنگی مشخص شده و در کنار هریک از گزینه‌ها قرار دارد. با انتخاب کلیدهای رنگی مربوط می‌توانید ویرایش را اعمال نمایید.
با مراجعه به «راهنمای عملکردهای نسل دوم و سوم تلویزیون‌های جی پلاس» می‌توانید در مورد باقی گزینه‌ها و منوهای این سری از تلویزیون‌ها مطلع شوید.

مدیریت کانال ها در تلویزیون های سری K و L جی پلاس

مدل‌های سری K و L تلویزیون‌های جی پلاس آخرین مدل‌های این برند هستند. در این مدل‌ها کمی تفاوت در تنظیمات ویرایش کانال‌ها وجود دارد و ممکن است در منوی تلویزیون شما به یکی از دو روش زیر ویرایش کانال انجام شود:

نوع اول:

در این مدل‌ها ابتدا می‌بایست ورودی آنتن را انتخاب کنید.
سپس کلید منو را زده و گزینه کانال‌ها را انتخاب کنید.

مدیریت کانال ها در تلویزیون های سری K و L جی پلاس

سپس در این بخش وارد قسمت «لیست کانال» شوید.
برای انجام ویرایش، کلید منو را مجدد انتخاب کنید.
با گزینه‌هایی که در سمت راست نمایش داده می‌شود، می‌توانید ویرایش کانال را انجام دهید.

ویرایش کانال تلویزیون جی پلاس تصویری

اولین گزینه در لیست ویرایش، گزینه «بالا» است که مربوط به جا به جایی کانال می‌باشد. با انتخاب این گزینه می‌توانید کانال مورد نظر را انتخاب کرده و در بالاترین رده قرار دهید. به این شکل شماره گذاری کانال‌ها مرتب خواهد شد.
دومین گزینه علامت قلب است و با انتخاب آن می‌توانید لیست دلخواه کانال تهیه کنید.
گزینه‌ی بعدی با عنوان «حذف» برای حذف کردن کانال مورد نظر است.
گزینه‌ی آخر «رد شدن» برای پرش و رد شدن از کانال مورد نظر است. رد شدن به این معنی است که زمانی که کانال‌ها را به ترتیب مرور می‌کنید، کانال مورد نظر نمایش داده نمی‌شود.

نوع دوم:
در نوع دوم منوی تلویزیون‌های جی پلاس، به شکل زیر عمل کنید:
ورودی تلویزیون را بر روی ورودی آنتن قرار دهید.
سپس وارد قسمت منو و ویرایش کانال‌ها شوید.
کانال مورد نظر را انتخاب کنید.

مدیریت کانال در تلویزیون جی پلاس

سپس می‌توانید از روی راهنمای کلیدهای رنگی پایین صفحه، کلید مورد نظر را انتخاب کنید.
پایین صفحه گزینه «حذف»، «پرش»، «جا به جایی کانال» و «برگزیده» هر یک به رنگ خاصی مشاهده می‌شود و می‌توانید رنگ مورد نظر را انتخاب کرده تا ویرایش مربوط را انجام دهید.

جابه جای کانال تلویزیون جی پلاس


آیا کانال های جدید
HD را دریافت کرده‌ اید؟

مدتی است که کانال‌های جدید HD به کانال‌های قبلی اضافه شده و برخی از مشتریان در مورد نحوه اضافه کردن این کانال‌ها به کانال‌های قبلی سوال داشته‌اند. گاهی نیز برای دریافت شبکه‌های جدید برخی ایرادات گزارش شده است. اگر شما نیز در این مورد سوالی دارید، می‌توانید به راهنمای کانال یابی تلویزیون جی پلاس مراجعه کنید و یا سوال خود را در ارتباط با دریافت شبکه‌های HD جدید و ویرایش کانال‌ها در تلویزیون جی پلاس در قسمت نظرات مطرح نمایید.

بهترین آنتن را از فروشگاه لوازم جانبی گلدیران تهیه کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

اکبري
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ ۲۲:۳۵

سلام.تلویزیون65pu750cnهیچ گزینه ای برا ویرایش کانال نداره؟مگه میشه اخه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ۱۵:۲۶

سلام و وقت به خیر؛ این گزینه رو داره دوست گرامی و میتوانید ویرایش کانال انجام بدید. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ ۱۲:۱۸

سلام تلویزیونِ من کانال یابی نمی کند

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۱/۰۵ ۲۱:۱۶

سلام و وقت به خیر؛ برای راهنمایی کامل روش کانال یابی در تلویزیون جی پلاس لطفا وارد لینک زیر شوید. موفق باشید https://cs.goldiran.ir/page/%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%84-%D9%88-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D9%84%D9%88%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AC%DB%8C-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3%7C-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84-%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AC%DB%8C-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3

ناصری
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۲۲:۱۷

سلام تلویزیون من مدل pu721s 65 میباشد برای ویرایش کانال ها در قسمت تنظیمات ویرایش کانل گزینه جابجایی ندارد . برای ویرایش چکار باید کرد ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۰۹:۴۳

سلام و وقت به خیر؛ لطفا ویدئوی این لینک رو هم مشاهده بفرمایید و اگر مشکلی وجود داشت به ما اعلام کنید: csgl.ir/program1 موفق باشید

۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ۱۹:۵۲

سلام برای عوض کردن شبکه ها در تلویزیون gtv146n، برای مثال وقتی دکمه شماره یک رو میزنم کادری باز میشه که تمامی شبکه هایی که عدد یک در اونا هست رو میاره و بعد از انتخاب و اوکی کردن به اون شبکه میره و در نهایت باید دکمه بک رو بزنم که این کادر بره، چی رو کجا تنظیم کنم که وقتی دکمه شماره یک رو میزنم بره شبکه یک و این فرایند رو طی نکنه؟؟؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۱۳:۳۷

سلام و وقت بخیر، در این مدل موقع تعویض کانال و فشار دادن عدد کانال یک کادر باز می شود سپس کانال دلخواه را انتخاب می کنیم ولی می توان کانال ها را با ویرایش کانال نزدیک هم قرار داد و با دکمه بالا و پایین روی کنترل , روی کانال دلخواه قرار بگیریم. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ۱۴:۳۶

سلام خسته نباشیدمدل تلویزیون من هم مدل 50MU724Sهستش اما موقع ویرایش کانال هابه مشکل برمیخورم کانال هاجابجانمیشن بایدچیکارکنیم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۰۹:۵۶

سلام و وقت بخیر، باید دستگاه را آپدیت (بروزرسانی ) کنید سپس از قسمت ویرایش کانال اقدام به جابجایی کانال ها بکنید. موفق باشید

امیرمهدی محبی
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۱۹:۳۹

سلام وقت بخیر تلویزیون من جی پلاس مدل 50MU724S است. موقع تغییر کانال نام کانال نمایش داده نمیشه. آیا در این زمینه راهکاری وجود داره غیر از استفاده از لیست کانال ها تا هنگام تغییر کانال با کلید بالا و پایین ( P ) نام کانال هم نمایش داده شود؟؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۲:۱۲

سلام و وقت بخیر، به علت غیر فعال شدن راهنمای برنامه از صدا و سیما، گزینه ی EPG غیر فعال است و اطلاعات راهنمای کانال ها قابل مشاهده نمی باشد. از طریق لیست نام کانال ها را مشاهده کرد و همچنین می توان یک لیست دلخواه تهیه و کانال های محبوب را در آنجا ذخیره کرد. موفق باشید

۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۲۳:۵۹

سری m Lcn خاموش است ولی امکان ویرایش کانالها وجود ندارد

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۱:۰۷

سلام و وقت به خیر؛ فقط روی ورودی آنتن میتونید اینکار رو انجام بدید. لطفا یکبار دستگاه رو ریست کنید اگر تو همین شرایط امکان ویرایش وجود نداشت درخواست تعمیرات از طریق لینک زیر ثبت کنید. cs.goldiran.ir/request موفق باشید.

احسان منعمی
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ۱۳:۳۰

سلام و خسته نباشید تلویزین من GTV-50MU724S هستش برای ویرایش کانال تمامی مراحل بالا رو انجام میدم ولی شبکه ها در کانالی که من ویرایش کردم نمیمونن و به حالت اولیه برمیگردن باید چه کاری انجام بدم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ۱۶:۱۰

سلام و وقت به خیر؛ لطفا گزینه LCN رو در وضعیت خاموش قرار بدید و اجازه بدید بعد از ویرایش کانال در همین حالت باقی بمونه. موفق باشید

احسان منعمی
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۲۲:۰۴

گزینه LCN خاموشه ولی باز هم امکان ویرایش کانال ها موجود نیست

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۰۹:۵۱

سلام و مجدد؛ در نظر داشته باشید ویرایش فقط بر روی ورودی آنتن امکان پذیره و اگر با دستگاه جانبی کانال‌ها رو دریافت می‌کنید، نمیشه کانال‌ها رو ویرایش کرد. لطفاا در صورتی که برای شما امکان پذیر هست، یک بار تلویزیون رو بازنشانی به تنظیمات کارخانه کنید و بعد دوباره تست کنید. اگر مشکل دستگاه رفع نشد لطفا در این لینک درخواست تعمیرات ثبت کنید: cs.goldiran.ir/request. موفق باشید

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۰۶:۲۶

سلام. مدل تلویزیون من 49UF64000GI هستش و من بروزرسانی آنلاین هم انجام دادم و الان نسخه 3.16.00 انجام شده و دیگه ازین جدیدتر نیستش ولی بازم شبکه های hevc صدا و سیما و رو نشون نمیده و فقط صداشونو پخش میکنه چیکار کنم؟ توی یه کانال تلگرامی نوشته بود که کشور تلویزیون رو عوض کنید و از ایران به کشور مثلا انگلیس تغییر بدید اون موقع شبکه ها رو نشون میده. منم این کارو انجام بدم؟ اگه کشور رو عوض کنم میتونم شبکه های صدا و سیما رو جستجو کنم؟ با تشکر

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۱۰:۱۰

سلام و وقت به خیر؛ از طرف کمپانی ال جی اعلام شده در صورت ارائه‌ی نسخه‌ی جدید نرم افزاری به روز رسانی آنلاین انجام بشه. در این حالت ممکن هست امکان دریافت کانال‌های hevc فراهم بشه اما این مورد قطعی نیست. تغییر دادن کشور باعث تغییر پهنای باند دریافتی دستگاه میشه و اگر شما کشور دیگه‌ای رو انتخاب کنید، معمولا نمیتونید کانال‌های صدا و سیمای ایران رو دریافت کنید. موفق باشید

در حال ثبت...