آموزش طریقه نصب اپلیکیشن بر روی تلویزیون

۰۳ مرداد ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
نصب برنامه بر روی تلویزیون ال جی

یکی از ویژگی‌های مهم تلویزیون‌های هوشمند، نصب و استفاده از اپلیکیشن‌هاست و بسیاری از مشتریان تلویزیون‌های هوشمند به همین علت این نوع دستگاه را برای خرید انتخاب می‌کنند. گاهی نصب و استفاده از اپلیکیشن (برنامه) بر روی تلویزیون بسیار ساده است و بدون هیچ مانعی می‌توانیم از برنامه‌ها استفاده کنیم، اما در برخی مدل‌ها شرایط به گونه‌ای دیگر بوده و ممکن است نتوانیم از برنامه‌ها استفاده کنیم.
معمولا از سوی مشتریان تعدادی سوالات در این مورد مطرح می‌شود که در این مقاله به تمامی آنها پاسخ گفته‌ایم؛ ممکن است تلویزیون شما امکان استفاده از برنامه و اپلیکیشن را نداشته باشد که در ادامه در این مورد هم راهکار مناسبی خواهیم داد.
نیاز به خدمات تعمیر تلویزیون دارید؟
برای صحبت با متخصصان گلدیران درخواست خود را ثبت کنید.

استفاده از اپلیکیشن بر روی تلویزیون های غیرهوشمند

استفاده از اپلیکیشن بر روی تلویزیون های غیرهوشمند

همانطور که مشخص است تلویزیون‌های غیرهوشمند امکان استفاده از فضای مروگر و دانلود برنامه را ندارد، اما شاید خیلی از افرادی که از چنین تلویزیون‌هایی استفاده می‌کنند به دلیل محدودیتی که وجود دارد تمایل داشته باشند تلویزیون را تعویض نمایند و یا اینکه راهکاری برای اضافه شدن قابلیت‌های تلویزیون‌های Smart به دستگاه بیابند. در چنین شرایطی استفاده از دستگاه اندروید باکس را پیشنهاد می‌کنیم؛ با خریداری و اتصال یک اندروید باکس به تلویزیون معمولی خود می‌توانید از برنامه‌های اندرویدی، بازی‌های اندرویدی، وبگردی و ... به سادگی استفاده کنید. مزیت خریداری اندروید باکس این است که شما قابلیت‌های تلویزیون اسمارت را با هزینه‌ی بسیار پایین‌تری نسبت به خرید تلویزیون هوشمند در دسترس خواهید داشت. شرکت گلدیران اندروید باکس جی پلاس را ارائه داده است که دارای ویژگی‌های یک اندروید باکس خوب و در سطح بالا است و دارای گارانتی 24 ماهه شرکت گلدیران نیز می‌باشد.

مشاهده مشخصات اندروید باکس جی پلاس

نصب برنامه بر روی تلویزیون ال جی

نصب برنامه بر روی تلویزیون ال جی

تلویزیون‌های هوشمند ال جی در مدل‌های متفاوت ممکن است دارای سیستم عامل NetCast و یا Webos باشد. با توجه به نوع سیستم عامل تلویزیون، محیط دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها نیز تفاوت دارد. در برخی مدل‌های تلویزیون ال جی ممکن است برای استفاده با مشکلاتی مواجه شوید. در نظر داشته باشید برای داشتن اپ مورد نظر بر روی تلویزیون، می‌بایست آن برنامه از سوی ال جی در محیط اپلیکیشن‌ها ارائه شده باشد و در غیر این صورت امکان استفاده از آن برنامه وجود ندارد؛ شما هنگام استفاده از این برند تلویزیون می‌توانید از میان برنامه‌هایی که برای مدل دستگاه شما ارائه می‌شود اپلیکیشن را انتخاب کنید و نمی‌توانید برنامه‌ی دیگری را به آن اضافه کنید. در صورتی که برای اتصال به اینترنت در تلویزیون‌های NetCast ال جی با مشکل مواجه شده‌اید، به راهنمای آموزش اتصال به اینترنت تلویزیون ال جی و برای مدل‌های Webos به مقاله‌ی اتصال تلویزیون Webos ال جی به اینترنت مراجعه نمایید.

استفاده از LG Content Store در مدل‌ های تلویزیون Webos الجی

LG Content Store

محیط LG Content Store در تلویزیون‌هایی با سیستم عامل Webos که تلویزیون‌های هوشمند تولید بعد از سال 2014 و 2015 می‌باشد قرار دارد؛ در این محیط می‌توانید برنامه‌های موجود از جمله بازی‌ها و دیگر اپ‌ها را نصب کنید. اینکه کدامیک از برنامه‌ها در این قسمت وجود دارد، به انتخاب کمپانی ال جی مربوط می‌شود. در قسمت بالای همین قسمت هم می‌توانید برنامه‌ها را جستجو نمایید. برنامه‌های مورد استفاده‌ی شما به قسمت Home Dashboard اضافه می‌شود. شما از طریق شماره سریال دستگاه‌ می‌توانید به سال ساخت آن پی ببرید. رقم اول نشان‌دهنده‌ی سال تولید تلویزیون است. تعدادی از تلویزیون‌های سال 2015 نیز ممکن است برخی برنامه‌ها را نداشته باشد. در نظر داشته باشید ارائه‌ی این برنامه‌ها پس از گذشت چند سال ممکن است محدودتر شود. در قسمت Apps می‌توانید دسته‌بندی اپلیکیشن‌ها را مشاهده نمایید و برنامه‌ی مورد نظر را نصب کنید.

ورود به LG Smart World در تلویزیون‌ های قدیمی ال جی

LG Smart World

بر روی تعدادی از مدل‌های تلویزیون ال جی که مدل‌های سری LW، LN، LA، LM می‌باشد استفاده از اپلیکیشن در محیط LG Smart World که در منوی پایین صفحه Home قرار گرفته امکان‌پذیر است، اما با توجه به اینکه دسترسی به برنامه‌ها مدت زمان محدودی داشته، از تاریخ 2017/01/05 مهلت ارائه‌ی اپلیکیشن برای این مدل تلویزیون‌ها به اتمام رسیده و دیگر این خدمات ارائه نمی‌شود. برای این مدل دستگاه‌ها هم استفاده از اندروید باکس پیشنهاد می‌شود.

استفاده از فیلیمو و نماوا در تلویزیون ال جی

فیلیمو و نماوا


این روزها استفاده از سایت‌های پخش فیلم آنلاین بسیار متداول است و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند فیلم و سریال محبوب خود را در فضای سایت‌های ارائه فیلم آنلاین تماشا نمایند. فیلیمو و نماوا از سوی بیشتر مشتریان استفاده می‌شود و معمولا در مورد نحوه استفاده از آن سوال دارند. در مورد تلویزیون‌های هوشمند ال جی مدل‌های Webos جدید در صورتی که فیلیمو یا نماوا در اپلیکیشن‌های قسمت LG Content Store باشد، می‌توانید نصب و استفاده کنید. اگر تلویزیون هوشمند الجی شما قدیمی است و امکان دانلود اپلیکیشن‌ ندارد، می‌توانید از روی مرورگر تلویزیون سایت مربوط را باز کنید و فیلم را بر روی وب سایت مشاهده نمایید. در صورتی که تلویزیون شما فیلم‌ آنلاین بر روی سایت‌ها را نیز نمایش نمی‌دهد، با استفاده از مقاله‌ی به روز رسانی تلویزیون ال جی به صورت آنلاین تلویزیون خود را بروزرسانی کنید. ممکن است نسخه جدید نرم‌افزاری برای تلویزیون شما ارائه نشده باشد و یا اینکه پس از به روز رسانی نیز مشکل رفع نشود، که در این صورت بهترین گزینه استفاده از اندروید باکس می‌باشد. گاهی ممکن است بخواهید تصویر موبایل و فیلم در حال پخش موبایل را بر روی تلویزیون مشاهده کنید و در این مورد می‌توانید به راهنمای وصل کردن گوشی به تلویزیون ال جی مراجعه کنید.

حذف حافظه‌ی نهان Cache Memory در تلویزیون LG

حذف حافظه‌ی نهان Cache Memory
در صورتی که دستگاه شما بر روی صفحه مرورگر پیغام می‌دهد و می‌خواهید حافظه‌ی نهان تلویزیون را پاک کنید، لازم است بازنشانی به تنظیمات کارخانه را انجام دهید و تلویزیون را ریست کنید. برای دسترسی به این گزینه در تلویزیون‌های NetCast وارد منوی گزینه (Option) و در تلویزیون‌های Webos وارد منوی عمومی (General) شوید.

آموزش نصب برنامه در تلویزیون جی پلاس

آموزش نصب برنامه در تلویزیون جی پلاس

تلویزیون‌های هوشمند جی پلاس دارای سیستم عامل اندروید است و می‌توانید با محدودیت کمتری برنامه‌ها را انتخاب و نصب کنید. همانطور که بر روی موبایل به راحتی برنامه‌های اندرویدی را نصب و استفاده می‌کنید، در این مدل تلویزیون‌ها هم می‌توانید برنامه‌ها را نصب کنید. برای نصب برنامه می‌توانید از طریق بازار، جستجو در گوگل و یا Google play store نصب برنامه را انجام دهید. اتصال و راه اندازی برنامه‌های پخش آنلاین فیلم نیز با بقیه برنامه‌ها تفاوتی ندارد و به همان شیوه انجام می‌شود؛ در نظر داشته باشید که به طور کلی می‌بایست برنامه‌های مخصوص اندروید TV را نصب کنید.

علت عدم همخوانی صدا و تصویر در فیلیمو و نماوا

ممکن است گاهی با مشکل عدم همزمانی صدا و تصویر مواجه شوید؛ این مشکل مربوط به تلویزیون نیست و معمولا به دلیل عدم همخوانی اپلیکیشن با نسخه اندروید تلویزیون می‌باشد. در این شرایط لطفا از طریق مرورگر سایت پخش فیلم را باز کنید و فیلم آنلاین را بر روی مرورگر تماشا نمایید.

طریقه حذف حافظه نهان در تلویزیون جی پلاس

برای حذف حافظه‌ی نهان در تلویزیون‌های GPlus بسته به مدل دستگاه در قسمت مدیریت تلویزیون می‌توانید پاکسازی موارد زائد را انتخاب کنید. در مدل‌های جدیدتر تلویزیون هوشمند جی پلاس می‌توانید در قسمت تنظیمات، منوی مشترک، گزینه‌ی بازیابی سیستم را انتخاب کنید و سپس بازنشانی به داده‌های کارخانه را تایید کنید. در صورتی که تلویزیون جی پلاس شما هنگ می‌کند، از منوی دستگاه به روز رسانی آنلاین انجام دهید و در صورت عدم رفع مشکل، برای بررسی دستگاه از سوی کارشناس درخواست تعمیرات ثبت نمایید.

تهیه قطعات جانبی دستگاه‌ های صوتی و تصویری

در صورتی که قصد خریداری قطعات جانبی دستگاه‌های صوتی و تصویری ال جی و یا جی پلاس را دارید، با مراجعه به فروشگاه آنلاین گلدیران می‌توانید قطعه‌ی مورد نیاز خود را تهیه کنید. لطفا درخواست‌ها و سوالات خود را در مورد لوازم خانگی برای ما بنویسید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...