هزینه نصب کولرگازی ال جی چقدر است؟

۰۴ مهر ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

کولرهای گازی دستگاه پرطرفداری که سرمایشی لذت بخش در تابستان و گرمای مطبوعی در زمستان فراهم می‌کند، در کنار مزیت و تهویه مناسبی که دارد، ممکن است اینطور به نظر برسد که هزینه‌های جانبی زیادی دارد. مواردی که از سوی بیشتر مصرف‌کنندگان کولرهای گازی سوال می‌شود هزینه‌های نصب و راه‌اندازی کولر گازی، سرویس‌های دوره‌ای و سالانه کولرگازی و همچنین میزان مصرف برق کولرگازی است زیرا گاهی هزینه‌های آن نسبت به کولرهای آبی بالاتر است و همین موضوع باعث می‌شود که در این مورد سوالات بیشتری پرسیده شود. به همین علت در این مقاله به موضوع هزینه نصب و سرویس دوره‌ای کولرهای گازی ال جی پرداخته‌ایم. در ارتباط با میزان مصرف برق کولرگازی می‌توانید راهنمای مصرف برق کولر گازی و در ارتباط با کولرهای گازی اینورتر، روش‌های کاهش مصرف برق کولرهای اینورتر LG را مطالعه نمایید.

سرویس و تعمیر کولرگازی و اسپلیت از سوی نمایندگان مجرب گلدیران

قیمت نصب کولرگازی و اسپلیت چقدر است؟

برای نصب کولرهای گازی و راه‌اندازی آن اقدامات زیادی انجام می‌شود که برخی شامل هزینه است. در نظر داشته باشید قطعاتی که برای نصب کولرگازی استفاده می‌شود شامل هزینه است و رایگان نیست. برخی قطعات و اقدامات که برای نصب کولرگازی انجام می‌شود، هزینه دارد. در ادامه اقداماتی که برای نصب و راه‌اندازی کولرگازی انجام می‌شود و قیمت لوازم نصب کولرگازی که نیاز است برای آن هزینه پرداخت کنید را شرح خواهیم داد.

مراحل نصب کولرگازی و طریقه نصب کولر اسپلیت


نصب کولرگازی مراحلی دارد که هریک اهمیت زیادی داشته و می‌بایست انجام شود؛ در نظر داشته باشید که هیچ یک از این مراحل اضافی نیست و اگر بخواهید برای کاهش هزینه‌های نصب کولرگازی آن مرحله حذف شود، ممکن است در آینده به قطعات کولرگازی شما صدمه وارد کند و باعث شود برای تعمیر کولر گازی ال جی هزینه‌ی بیشتری بپردازید؛ بنابراین لازم است تمامی موارد و مراحل نصب و راه‌اندازی کولرهای گازی به شکل استاندارد انجام شود.

پس از اینکه یک کولرگازی مناسب محیط خود خریداری می‌کنید و کارشناس برای نصب آن مراجعه می‌کنند، می‌بایست مراحل زیر را برای راه‌اندازی انجام دهند:

  • بررسی محیط و انتخاب بهترین و مناسب‌ترین مکان برای نصب پنل و موتور کولرگازی
  • اتصال پایه زمینی یا دیواری برای نصب یونیت بیرونی و اتصال براکت نصب پنل کولرگازی
  • انجام سوراخکاری برای لوله‌کشی و کابل کشی بین دو دستگاه داخلی و بیرونی در صورت نیاز
  • انجام لوله‌کشی، عایق‌بندی آن و کابل‌کشی بین دو دستگاه و در صورت نیاز جوشکاری یا ایجاد خمیدگی در لوله‌ها، پرایمرکشی بر روی لوله‌ها و کابل‌ها، ایجاد تله روغن در لوله‌ها در صورت نیاز
  • تست نشتی گاز و وکیوم کردن لوله‌‌ها
  • اتصال لوله درین کولرگازی یا همان لوله تخلیه برای تخلیه رطوبت از پنل کولر گازی
  • نصب دستگاه‌ها بر روی پایه‌ها
  • اتصال کابل تغذیه به ترمینال برق ورودی کولرگازی
  • تست عملکرد کولرگازی

    راهنمای نصب کولر گازی در 8 مرحله + عکس

اجرت نصب کولرگازی ال جی


نصب کولرگازی
بدون محاسبه هزینه قطعات مصرفی که برای آن استفاده می‌شود و یا اجرت خدمات اضافی مثل جوشکاری و سوراخکاری دیوار و ... اجرت و دستمزد نصب دارد که برای کولرهای گازی با ظرفیت کمتر از 36000 Btu/h معمولا مبلغی بین 350000 تا 500000 تومان است. این میزان ممکن است بسته به فصل، شهر و نوع ساختمان و طبقه متفاوت باشد.
در صورتی که دستگاه را به تازگی خریداری کرده‌اید و برای اولین بار است نصب آن را انجام می‌دهید، ممکن است از سوی برخی شرکت‌های خدمات پس از فروش رایگان و بدون اجرت نصب انجام شود. کولرهای گازی ال جی و جی پلاس که با ضمانت گلدیران خریداری می‌شود، اولین بار به صورت رایگان از سوی شرکت گلدیران نصب می‌شود. اگر دستگاه را جا‌به‌جا کرده‌اید و می‌خواهید مجدد کولرگازی را نصب کنید، هزینه نصب مجدد و سرویس کولر گازی ال جی معمولا طبق مبلغی که بالاتر گفته شد، محاسبه می‌شود.

هزینه و قیمت لوله کشی کولرگازی چقدر است؟


لوله‌کشی بین دو یونیت کولرگازی برای انتقال گاز از موتور به پنل و برگشت گاز از پنل به موتور قرار می‌گیرد. معمولا بر روی کولرهای گازی هنگام خرید چند متر لوله رایگان ارائه می‌شود، اما اگر برای بار دوم است که کولر را نصب می‌کنید و یا قصد دارید دستگاه را جا‌به‌جا کنید، ممکن است به متراژ لوله‌ی بیشتری نیاز داشته باشید و هر متر لوله با توجه به سایز آن ممکن است قیمتی متفاوت داشته باشد. کارشناس برای نصب اولیه و یا نصب مجدد کولرگازی در صورتی که لوله‌ی بیشتری استفاده نمایند و یا در آن جوشکاری، خمیدگی، تله‌ی روغن و ... ایجاد نمایند، هزینه‌ی آن را به صورت جداگانه بر روی هزینه نصب کولرگازی ال جی محاسبه خواهند نمود. عایق و پرایمر که بر روی لوله‌ها قرار می‌گیرد نیز هزینه‌ی جداگانه دارد.

سوالات رایج در مورد شارژ گاز کولرگازی

هزینه شارژ گاز اضافی کولرگازی ال جی

اگر دستگاه را برای اولین بار است که نصب می‌کنید و یا آن را جا‌به‌جا کرده‌اید، در هر دو صورت ممکن است نیاز به شارژ گاز اضافی کولرگازی داشته باشد. شاید برای شما سوال پیش بیاید که آیا در کولرگازی از ابتدا گاز و مبرد مورد نیاز وجود دارد یا خیر؟ توجه داشته باشید که گاز داخل کولرگازی به اندازه‌ای است که برای متراژ 5 تا 7.5 متر لوله کشی کافی باشد؛ اگر متراژ لوله‌کشی بین دو دستگاه از این میزان بیشتر باشد، نیاز است گاز بیشتری درون لوله‌ها شارژ شود. ممکن است مشاهده کنید که تکنسین نصب کولرگازی، گاز داخل دستگاه را خالی کرده و مجدد اقدام به شارژ گاز می‌کنند و این مورد طبق استاندارد است؛ زیرا برخی گاز‌ها مانند گاز R410 از نوع ترکیبی دو گاز متفاوت است و برای اینکه ترکیب گاز استاندارد باشد، نیاز است گاز داخل دستگاه کامل خالی شود و مجدد به اندازه مورد نیاز شارژ گاز انجام شود. به این معنی که نمی‌توان به مبرد قبلی داخل دستگاه گاز اضافه نمود، زیرا نمی‌توان به میزان مساوی ترکیب گازها را رعایت کرد.

راهنمای کامل تشخیص ایرادات شایع کولرگازی

قیمت پایه کولرگازی ال جی


هزینه نصب کولرگازی ال جی شامل مبلغ پایه نیز هست و یونیت بیرونی کولرگازی می‌بایست بر روی پایه دیواری و یا زمینی قرار گیرد که مبلغ آن طبق تعرفه بر روی هزینه نصب کولرگازی ال جی محاسبه خواهد شد. کولرهای گازی داخل جعبه پایه یونیت بیرونی را ندارد و فقط براکت پنل داخل جعبه کولرگازی قرار دارد.

هزینه برقکاری کولرگازی ال جی

کولرهای گازی علاوه بر کابل برق ارتباطی که بین دو یونیت دارد، برای تامین برق تغذیه نیاز به کابل‌کشی برق تغذیه دارد. برق ورودی دستگاه از کنتور به سمت پنل و یا موتور کولرگازی وصل می‌شود و از آن جا از یک فیوز مینیاتوری عبور کرده و وارد ترمینال برق دستگاه می‌شود. ترمینال برق کولرگازی در بیشتر مدل‌های کولرهای گازی اینورتر و یا ظرفیت بالا به یونیت بیرونی وصل می‌شود. برقکاری معمولا می‌بایست از سوی برقکار انجام شود و کابل، فیوز مینیاتوری و کابل‌کشی برق تغذیه هزینه‌ی جداگانه دارد.

نمایندگی مجاز نصب کولرگازی ال جی کجاست؟

گلدیران وارد و عرضه کننده‌ی کولرهای گازی ال جی، سالهاست که در سراسر کشور خدمات پس از فروش کولرهای گازی ال جی با ضمانت گلدیران را بر عهده دارد و در کوتاهترین زمان دستگاه کولرگازی شما را طبق استانداردهای تعیین شده نصب خواهد کرد. در صورتی که نیاز به خدمات تعمیرات کولرگازی ال جی و یا سرویس دوره‌ای کولرگازی ال جی نیز داشته باشید، کارشناسان گلدیران آماده‌ی خدمت‌رسانی هستند.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...