راهنمای نصب کولر گازی در ۸ مرحله + عکس

۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه
راهنمای نصب کولر گازی در 8 مرحله

همانطور که شاید اطلاع داشته باشید نصب کولرگازی استانداردهای زیادی دارد. و هر یک از این استاندارها نیز بسیار مهم است زیرا عدم رعایت آن می‌تواند باعث آسیب به کولرگازی شما شود. شاید پس از نصب دستگاه هزینه‌ی آن به دلیل انجام برخی مراحل بالا باشد و با مشاهده‌ی صورتحساب برای شما سوال پیش بیاید که مگر چه کاری انجام شده که اینقدر هزینه‌بر بوده است؟ و شاید اصلا بخش‌هایی از آن لازم نبوده و نصاب برای اینکه بتواند هزینه‌ی بالاتری دریافت کند اقدام به انجام آنها نموده است! اما این تصور معمولا درست نیست و تمامی مراحلی که تکنسین انجام داده‌اند لازم بوده است.
آنچه سعی کردیم در این راهنما شرح دهیم مراحل نصب یک کولرگازی از نوع اسپلیت یا به اصطلاح برخی، اسپیلت با رعایت استانداردهاست تا شما بتوانید در مورد ضرورت انجام هر یک از مراحل و حتی علت ضروری بودن انجام آن اطلاعات لازم را کسب کنید. در ادامه مراحل نصب اسپیلت به ترتیب شرح داده شده است:

1.توجه به ظرفیت سنجی، شرایط آب و هوایی و کارشناسی محیط

اولین مرحله برای انتخاب و نصب یک کولرگازی، بررسی محیط، سنجش ظرفیت و توجه به کاربری و شرایط آب و هوایی و ... برای در نظر گرفتن یک مدل محصول سرمایشی است. برای محاسبه‌ی سرانگشتی ظرفیت کولرگازی و اینکه کولر چند هزار بخرید بهتر است از یک کارشناس ماهر و با تجربه کمک بگیرید؛ در این مورد راهنمای محاسبه ظرفیت کولر گازی و ضرورت انجام ظرفیت سنجی تا حد زیادی به شما کمک می‌کند.

2.نصب اصولی پنل داخلی کولر گازی

برای نصب یونیت داخلی، می‌بایست بهترین محل برای نصب کولر گازی اسپلیت بر روی دیوار انتخاب شود. بهترین محل برای قرارگیری کولر، قسمتی است که از آن ناحیه، کولر می‌تواند باد را به قسمت‌های متفاوتی از محیط پرتاب کند. سپس طبق مراحل زیر نصب اسپلیت و یا همان اسپیلت انجام می‌شود:
  • بهترین ارتفاع و فاصله نصب پنل کولر گازی


بهترین ارتفاع و فاصله نصب پنل کولر گازی

اینکه اسپلیت با چه فاصله‌ای از زمین و سقف قرار می‌گیرد، بسیار مهم است زیرا دستگاه از قسمت بالا هوا را مکش کرده و پس از تهویه، هوا را از قسمت دمپر به بیرون هدایت می‌کند. بهترین ارتفاع نصب کولرگازی ارتفاع 2.30 سانتی‌متری از زمین است و اسپیلت باید 20 سانتی‌متر تا سقف فاصله داشته باشد. اگر ارتفاع سقف کوتاهتر یا بلندتر از حد استاندارد باشد، بهتر است اصلا از این نوع کولر استفاده نشود،
اما در صورتی که امکان پذیر نیست، اگر سقف کوتاهتر بود 20 سانتی‌متر فاصله‌ی استاندارد از سقف و اگر ارتفاع بیشتر بود 2.30 سانتی‌متر از زمین در نظر گرفته شود. فاصله‌ی استاندارد از طرفین 10 سانتی‌متر است.
  • نحوه نصب کولرگازی بر روی دیوار


نحوه نصب کولرگازی بر روی دیوار

برای اتصال پایه‌ی کولر بر روی دیوار، ابتدا کارشناس نصب با یک تراز محل دقیق رول پلاک و قرارگیری پیچ‌ها را مشخص می‌کنند و پایه را در همان قسمت نصب می‌کنند. اگر کولرگازی به صورت تراز نصب نشود، باعث ایجاد لرزش، نشتی آب از پنل و آسیب به دمنده‌ی فن اسپلیت کولرگازی می‌شود.
  • اتصال لوله‌ تخلیه‌ آب یا درین کولر گازی و استفاده از پمپ درین

عملکرد کولرگازی به این شکل است که گرما و رطوبت را از محیط جذب کرده و به این شکل گرمایش محیط را به سرما تبدیل می‌کند. طی این روند میزانی رطوبت داخل سینی درین کولرگازی در پنل جمع می‌شود و برای تخلیه‌ی آن لازم است لوله‌ی تخلیه‌ی رطوبت متصل شود. قطر لوله‌ی درین نباید از 1 اینچ کمتر باشد. در صورتی که فاصله‌ی پنل کولرگازی تا محل تخلیه زیاد باشد، بهتر است از پمپ درین استفاده شود.  

3.لوله کشی در نصب اسپلیت

لوله کشی کولرگازی یکی از مراحلی است که می‌بایست با دقت بسیار بالا انجام شود و طول و ارتفاع مناسب لوله برای نصب کولر گازی رعایت شود. سایز لوله‌ی رفت و برگشت کولر نیز باید متناسب با مدل انتخاب شود. کارشناس نصب در این مرحله موارد زیر را مد نظر قرار خواهند داد:
  • استاندارد ارتفاع و طول لوله کشی نصب کولرگازی


استاندارد ارتفاع و طول لوله کشی نصب کولرگازی

هر کولرگازی با توجه به مدل از نظر حداکثر طول لوله کشی بین پنل و موتور و یا حداکثر ارتفاع لوله کشی فاصله‌ی کندانسور با پنل، استانداردی دارد که باید رعایت شود. البته از نظر حداقل طول لوله کشی نیز می‌بایست بین دو یونیت کولرگازی حتما 5 تا 7.5 متر لوله کشی انجام شود و سیال دستگاه به این میزان جریان داشته باشد؛ اما استاندارد حداقل ارتفاع لوله کشی وجود ندارد و امکان نصب دو یونیت به صورت هم سطح وجود دارد.
  • استفاده از تله‌ی روغن در نصب کولر گازی

استفاده از تله‌ی روغن در نصب کولر گازی
اگر پنل کولرگازی در ارتفاع پایین‌تری نسبت به موتور دستگاه نصب شود، لازم است به ازای هر 5 تا 7.5 متر یک تله‌ی روغن قرار بگیرد. پس اگر مشاهده کردید که کارشناس نصب کولرگازی بخش‌هایی از لوله را به صورت دایره یا دو نیم دایره خمیده کرده است تعجب نکنید! این تله و Oil Trap به این منظور متصل می‌شود که روغن موجود در گاز کولرگازی، هنگام خاموشی موتور به سمت پنل سرازیر نشود؛ زیرا تجمع روغن در پنل کولرگازی باعث پوسیدگی پنل می‌شود و پس از روشن شدن مجدد کمپرسور مکش این میزان روغن از پنل کولرگازی باعث فشار به موتور خواهد شد.
  • عایق بندی، پرایمربندی و داکت کشی در نصب کولرگازی

عایق بندی، پرایمربندی و داکت کشی در نصب کولرگازی

لوله‌ها برای محافظت و عدم از دست دادن سرما باید در عایق قرار بگیرند و پس از آن لوله‌ها و کابل‌های ارتباطی با پیچیدن نوار پرایمر کنار هم قرار گیرد و جمع‌بندی شود. در صورتی که لوله‌ها و کابل‌ها از روی دیوار و محل قابل مشاهده عبور می‌کند، بهتر است برای ظاهر بهتر زیر داکت قرار داده و داکت کشی انجام شود.
  • جوشکاری، بریدن لوله و ایجاد خمیدگی در لوله‌ها

جوشکاری، بریدن لوله و ایجاد خمیدگی در لوله‌ها

برای اتصال لوله‌ها طی مسیر لازم است جوشکاری به شکل صحیح انجام شود. قسمت‌هایی که نیاز است لوله‌ها خم شود باید به شکل صحیح خمیده شود و دو پهن یا دفرمه نشود زیرا باعث تغییر فشار گاز خواهد شد. برای بریدن لوله‌ها نیز باید از لوله‌بر استاندارد استفاده شده و پس از آن با پلیسه‌گیر براده‌های فلزی لوله گرفته شود، چراکه احتمال دارد وارد گاز دستگاه شود و به موتور و مسیر سیکل کولرگازی آسیب برساند.

نکته:

استفاده از تبدیل برای اتصال لوله‌ی نامتناسب به یک کولرگازی، مورد تایید کارشناسان فنی محصول نیست زیرا باعث تغییر فشار گاز می‌شود و این استاندارد فشار سیکل کولرگازی را بر هم می‌زند. اما ممکن است در مدل‌های معدودی کارشناسان با توجه به عدم شکست فشار گاز این موضو.ع را تایید نمایند، که حتما باید در این مورد با کارشناسان مربوط مشورت لازم صورت گیرد زیرا عدم توجه به استاندارها باعث لغو گارانتی محصول خواهد شد.

3.کابل کشی ارتباطی کولرگازی

به غیر از برق تغذیه که برق ورودی دستگاه را تامین می‌کند، دو یونیت کولرگازی با کابل‌های ارتباطی به هم متصل می‌شوند. تعداد و نوع کابل‌ها در مدل‌ها و ظرفیت‌های متفاوت کولرگازی می‌تواند متفاوت باشد.
  • سایز کابل و تعداد رشته متناسب دستگاه کولرگازی

بسته به نوع و ظرفیت دستگاه، سایز کابل معمولا می‌تواند 2.5 یا 4و یا بالاتر باشد. در برخی کولرها یک کابل ارتباطی فاز، یک نول و یک ارت و کابل‌های دیگری برای انتقال فرمان کارکرد کمپرسور ، موتور فن کندانسور یا ... متصل می‌شود. در مدل‌های اینورتر نیز کابل‌های ارتباطی فاز و نول و ارت استفاده می‌شود.
  • استفاده از کابل شیلد در مدل‌های اینورتر کولرگازی

استفاده از کابل شیلد در مدل‌های اینورتر کولرگازی
در کولرگازی‌های اینورتر به دلیل اینکه هر یونیت یک برد جدا دارد، اتصال کابل ارتباطی از نوع شیلد نیز ضروری است زیرا فرمان این نوع دستگاه به شکل پالس و از طریق کابل شیلد به یونیت دیگر ارسال می‌شود.
  • اتصال سیم ارت برای نصب کولرگازی

اتصال سیم ارت یا همان سیم زمین، به منظور تخلیه بارهای اضافی برق، الزامی است. زیرا اضافه بارها در صورت عدم تخلیه به دستگاه آسیب می‌زند.
  • اتصال کابل با ترمینال برق

اتصال کابل با ترمینال برق

کابل ‌های برق باید یک تکه باشد و تکه تکه استفاده نشود اما اگر در بخشی لازم است حتما دو تکه کابل به هم متصل شود، باید از ترمینال برق برای اتصال استفاده شده و با چسب برق کابل‌ها به هم متصل نشود.

5.نصب یونیت بیرونی  

  • محل مناسب نصب کندانسور کولرگازی 

برای انتخاب نصب یونیت بیرونی کولرگازی، یا به اصطلاح همان کندانسور یا کمپرسور، لازم است به صدای دستگاه، تابش آفتاب و استحکام محل نصب توجه شود. پس از تعیین محل مناسب،  برای قرار دادن پایه و دستگاه لازم است استاندارهای فاصله‌ی کولر از طرفین رعایت شود.

حل مناسب نصب کندانسور کولرگازی 
  • رعایت استاندارد فاصله‌های موتور کولرگازی از طرفین

یونیت بیرونی کولرگازی باید از پشت 30 سانتی‌متر، از جلو یعنی قسمتی که فن دستگاه قرار دارد 70 سانتی‌متر، از طرفین هم آن سمت که شیر سرویس‌های نصب لوله‌ها قرار دارد 60 سانتی‌متر و طرف دیگر 30 سانتی‌متر فضای آزاد در نظر گرفته شود. این استاندارد به منظور تهویه‌ی مناسب و دسترسی آسان تکنسین به محل اتصال لوله‌هاست.
  • نصب پایه برای یونیت خارجی کولرگازی

نصب پایه برای یونیت خارجی کولرگازی
در صورتی که موتور بر روی زمین قرار می‌گیرد، استفاده از پایه زمینی و در صورت قرارگیری بر روی دیوار استفاده از پایه دیواری در دستور کار نصب کولرگازی است.
  •  نصب لرزه گیر و ترازبندی صحیح

بر روی پایه‌ی یونیت بیرونی کولرگازی و زیر دستگاه لازم است لرزه‌گیر قرار گیرد تا بر اثر کارکرد موتور و فن دستگاه، لرزش و صدا ایجاد نشود. دستگاه نیز باید به شکل تراز قرار گیرد.
  • نصب چپقی برای یونیت بیرونی در صورت نیاز

کولرگازی در حالت گرمایش عملکرد دیفراست را به منظور یخ‌زدایی یونیت بیرونی انجام می‌دهد و میزانی آب به همین علت از دستگاه تخلیه می‌شود. در صورتی که دستگاه بر روی دیوار و یا محلی نصب می‌شود که نشتی آب باعث ایجاد دردسر خواهد شد، لازم است چپقی یا لوله درین مخصوص کولرگازی به دستگاه وصل شود.

6.تست نشتی لوله ‌ها، وکیوم کردن لوله ها و شارژ گاز اضافی

  • تست نشتی لوله‌های اسپلیت

کارشناس نصب کولرگازی برای اطمینان از عدم وجود نشتی در لوله‌ها، تست نشتی لوله‌ها را انجام می‌دهند. به این شکل که با گاز ازت لوله‌ها را پر می‌کنند و سپس تغییر فشار لوله‌ها را طی مدت زمانی معین می‌سنجند.
  • وکیوم و ایجاد خلاء در لوله‌های کولرگازی

وکیوم و ایجاد خلاء در لوله‌های کولرگازی

لوله‌های کولرگازی باید عاری از رطوبت و اکسیژن باشد، زیرا در صورت وجود رطوبت و اکسیژن پس از مدتی با گاز دستگاه ترکیب شده و ترکیب و فشار گاز دستگاه را از حالت استاندارد خارج می‌کند. همچنین باعث غلظت مبرد و گرفتگی مسیر سیکل خواهد شد. به همین علت طی مدت زمانی معین که حدود 20 تا 45 دقیقه و در مدل‌های متفاوت ، متغیر است، پمپ وکیوم را متصل کرده و خلاء داخل لوله‌ها ایجاد می‌نمایند.
  • شارژ گاز اضافی کولرگازی

شارژ گاز اضافی کولرگازی

در صورتی که بیشتر از میزان حداقل متراژ لوله‌کشی، لوله بین دو  یونیت قرار گیرد، لازم است به ازای هر متر میزانی گاز به دستگاه اضافه شود؛ در صورت عدم انجام این مورد دستگاه دچار کمبود گاز خواهد شد سرمای مناسبی نمی‌دهد.

7.برق تغذیه کولرگازی

برق تغذیه‌ی کولرگازی، برق ورودی دستگاه است و استانداردهایی دارد که لازم است حتما رعایت شود:
  • سایز کابل برقکاری

معمولا با توجه به ظرفیت کولرگازی، سایز 2.5 برای ظرفیت‌های پایین‌تر و سایز 4 یا 6 برای ظرفیت‌های بالاتر استفاده می‌شود.   
  • تعداد رشته کابل

تعداد رشته‌های کابل تغذیه برای دستگاه‌های تکفاز، سه رشته‌ی فاز و نول و ارت است.
  • آمپر فیوز مینیاتوری

آمپر فیوز مینیاتوری

فیوز وسیله‌ای است که مدار الکتریکی را در برابر جریان غیر مجاز محافظت می‌کند. اگر جریانی بیش از جریان نامی از فیوز بگذرد فیوز می‌سوزد و بدین ترتیب جریان برق ، قطع خواهد می‌شود. به عبارت ساده، فیوز یک وسیله حفاظتی است که در تجهیزات و مدارهای الکتریکی به کار برده می‌شود تا در مواقعی که جریانی بیشتر از حد انتظار از وسیله عبور می‌کند، با سوختن فیوز، مدار قطع شود تا تجهیزات دیگر آسیبی نبینند. معمولا فیوز مینیاتوری برای اسپلیت‌ها با ظرفیت 15، 25 یا 30 آمپر استفاده می‌شود.
  • محل قرارگیری فیوز مینیاتوری

محل ترمینال برق ورودی در کولرهای گازی اینورتر یا دستگاه‌هایی با ظرفیت بالا معمولا بالای 30000 Btu/h ، در یونیت بیرونی و دستگاه‌های غیر اینورتر زیر 30000 Btu/h در پنل قرار دارد. بنابراین فیوز مینیاتوری نزدیک به همان یونیت متصل خواهد شد.
  • توجه به متراژ کابل

اگر متراژ کابل از کنتور تا دستگاه بیشتر از 20 متر است، لازم است کابل با یک سایز یزرگتر از حد استاندارد استفاده شود؛ اما اگر متراژ زیر 20 متر است، کابل با همان سایز استاندارد مورد تایید است.

8.راه اندازی کولرگازی

  • سنجش فشار کولر گازی

سنجش فشار کولر گازی

پس از نصب دو یونیت کولرگازی و اتصال لوله‌ها و کابل‌ها، برای راه اندازی دستگاه لازم است ابتدا فشار گاز به وسیله‌ی گیج سنجیده شود، تا در بازه‌ی استاندارد باشد. در صورتی که بازه‌ی فشار گاز استاندارد نباشد، سرمادهی و تهویه‌ی دستگاه به شکل مناسب نخواهد بود.
  • عملیات  Test Run

کارشناس نصب پس از انجام همه‌ی مراحل، برای اطمینان از عملکرد صحیح کولرگازی، عملیات Test Run کولرگازی را فعال می‌کنند. وقتی این عملیات فعال می‌شود، دستگاه تقریباً به مدت 18دقیقه در حالت سرمایش و با دور فن بالا بدون در نظر گرفتن دمای اتاق کار می‌کند. وقتی دستگاه در این حالت فعال است، اگر از کنترل فرمانی دریافت کند، مطابق آن عمل کرده و از حالت Test Run خارج می‌شود. کارشناس نصب برای فعال‌سازی این عملیات، کلید Power را به مدت 3 ثانیه به صورت فشرده نگه می‌دارند، تا صدایی شبیه به صدای "بیپ" شنیده شود.

دستگاه برای تامین هوایی لذت بخش، آماده شده است!  


در صورتی که کارشناس نصب تمامی موارد گفته شده را رعایت کرده و کولرگازی را طبق استانداردها نصب کنند، از بسیاری ایرادات احتمالی جلوگیری خواهد شد. و در حال حاضر می‌دانید علت هزینه‌های بالای سرویس نصب کولرگازی چیست. اگر سوالی در مورد نصب کولرهای گازی دارید،  می‌توانید زیر همین مقاله موضوع را مطرح کنید، تا کارشناس فنی ما به سوال شما پاسخ دهند.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

احمدی
۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ۰۸:۴۶

سلام ببخشید من میخواستم یونیت بیرونی رو روی نمای ساختمان نصب کنم تکنیسین میگه نمیشه پیچ های جلویی رو بست باید چه کار کنم آیا نباید ابزار مخصوص برای این موقعیت در اختیار تکنسین باشه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ۱۳:۲۵

سلام و وقت به خیر؛ تکنسین برای نصب دستگاه تمامی استانداردها رو در نظر میگیرن و نظر صحیح بر اساس دستورالعمل نصب اعلام میکنن. در این مورد نظر ایشان دقیق هست با توجه به اینکه ایشان دستگاه و فضای نصب رو دیدن میتونن نظر بدن و متاسفانه امکان ارائه نظر دیگری در کامنت نیست. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۴/۲۴ ۲۰:۳۴

سلام ببخشید کولر گازی رو باز کردم جابه جا کردم یعنی فقط لوله رفت و برگشت و سیم‌های برق رو جدا کردم ، حالا برای نصب نمیدونم باید چیکار کنم ؟ اول رفت یا برگشت رو ببندم ،اول گاز کدوم باز کنم ؟ باید درحال روشن باشه ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ ۰۸:۳۶

سلام و وقت به خیر؛ لازم هست برای نصب مجدد کارشناس مراجعه کنن چون لازم بوده که قبل از باز کردن کولر گازی گاز داخل دستگاه جمع بشه و برای نصب مجدد هم باید استانداردهای لوله‌کشی و ... رعایت بشه و با گیج فشار سنج فشار گاز بررسی بشه و گاز باز بشه. موفق باشید

۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ۰۴:۳۷

سلام خسته نباشید.دیواری که مدنظرم هست برای نصب پنل،سرتاسر پرده زده شده.آیا می‌شود از سقف آهن جوش داد وپنل بر روی آهن و جلوی پرده نصب گردد

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۲/۱۸ ۱۱:۱۲

سلام و وقت به خیر؛ استاندارد نصب کولرگازی تک پنل به این شکل هست که باید بر روی دیوار نصب بشه و براکت نصب دیواری داره. به روشی که میفرمایید نصب استاندارد نیست. باز برای اعلام نظر نهایی لازم هست کارشناس مراجعه کنن و محیط شما رو ببینن. برای مراجعه‌ی کارشناس میتوانید درخواست نصب ثبت کنید. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ ۰۱:۳۸

سلام کولر12هزارایولی چندروزه نصبش کردم موقه ای که میفته روموتورفنش کم کم میشه یعنی پرتابش خیلی خیلی کم میشه ولی وقتی ازموتورمیفته فنش زیادمیشه گفتن خازنشه عوض کردم گفتن بردشه اونم عوض کردم ولی درست نشد

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ۰۷:۴۱

سلام وقت بخیر برند ایولی مربوط به گلدیران نیست، مطمئن هستید که این تعمیرات توسط تکنسین شرکت گلدیران انجام شده؟ چون با شماره شما اطلاعاتی در سیستم رویت نشد.

۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۱۴:۳۶

سلام وقت بخیر پنل بالاتر از کندانسور قرار داره، اما برای اتصال دو یونیت به هم مجبوریم به صورت L عمل کرده و از پایین لوله را آورده و به صورت قائم رو به بالا به پشت پنل برسونیم، آیا در نحوه عملکرد دستگاه و عمر هر دو یونیت تاثیر منفی نخواهد داشت؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ۰۹:۳۱

سلام و وقت به خیر؛ در نظر داشته باشین طول و ارتفاع لوله کشی استاندارد حداقل و حداکثر داره و در صورتی که لوله به صورت استاندارد خمیدگی بخوره تا حدی از استاندارد طول لوله کشی کاهش پیدا می کنه زیرا فشار گاز رو تغییر میده اما اگر خمیدگی به صورت استاندارد و طبق شرایط نصب دستگاه انجام بشه برای عملکرد و عمر کولر مشکلی ایجاد نمیکنه. در صورتی که کارشناس نصب کولرگازی این مورد رو انجام بدن، موارد استاندارد رو رعایت خواهند کرد. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۵:۴۰

سلام. حداکثر چه میزان محل اسپلیت (کمپرسور) میتواند بالاتر از پنل نصب شود؟ آخه اتاق فاقد پنجره و فقط از پشت بام به بیرون راه به فضای باز میشه داشته باشه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۲:۴۸

سلام و وقت به خیر؛ دوست گرامی حداکثر ارتفاع لوله کشی که در واقع همان استاندارد فاصله و اختلاف سطح دو یونیت کولر گازی هست، بسته به مدل کولر گازی استاندارد داره و بابد بر اساس مدل انجام بشه. لطفا مدل بفرمایید تا بتونیم دقیق شما رو راهنمایی کنیم. موفق باشید

۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ۲۲:۱۳

سلام. اگر ارتفاع بیش از 15 متر باشه میشه به جاش vrf نصب کرد؟؟ ممنون.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۰۳ ۰۹:۱۲

سلام و وقت به خیر؛ لازمه محیط شما کارشناسی بشه و کارشناس در این مورد نظر بدن. اگر درخواست کارشناسی محیط رو دارید، لطفا در لینک زیر درخواست تعمیرات ثبت کنید: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۰۲:۰۹

اسپلیت حداکثر به چه میزانی میتواند پایین تر از پنل نصب شود؟ مثلا پنل طبقه دوم و کمپرسور میتواند در طبقه اول نصب شود؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۰۸:۴۹

سلام و وقت به خیر؛ مشکلی در این مورد وجود نداره. با توجه به اینکه این متراژ در بازه استاندارد ارتفاع لوله‌کشی کولرگازی هست میتونید به این شکل نصب رو انجام بدید اما به طور کلی لازم هست کارشناس محل نصب دستگاه شما رو بررسی کنن و باقی موارد مربوط به نصب رو مد نظر قرار بدن. موفق باشید

۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۱۵:۳۰

سلام کندانسور تو حیاط زیر ایرانت قرار دارد مشکلی ندارد که ممنون میشم راهنماییم کنید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۰۸:۳۴

سلام و وقت به خیر؛ مشکلی نداره اگر بر روی یونیت بیرونی سایه‌بان قرار بگیره و به افزایش راندمان و بازدهی دستگاه کمک هم میکنه. اما در نظر داشته باشین خیلی به دستگاه نزدیک نباشه و تبادل دمایی دستگاه رو محدود نکنه و فقط بالای قسمت سقف دستگاه باشه. دستگاه به طور کلی باید در فضای آزاد باشه تا بتونه گرمای کندانسور رو در محیط دفع کنه. موفق باشید

در حال ثبت...