سوالات رایج در مورد زمان و هزینه شارژ گاز کولر گازی

۱۵ فروردين ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
زمان شارژ کولر گازی

به زودی هوا گرم می‌شود و دوباره مانند هر سال لازم است سیستم‌های سرمایشی راه اندازی شود.  پس از راه اندازی کولر گازی ممکن است متوجه شوید دستگاه نیاز به سرویس یا تعمیر دارد که در این حالت می‌توانید برای تعمیر کولر گازی ال جی خود اقدام نمایید و از کارشناسان گلدیران کمک بگیرید.
گاهی تکنسین با بررسی دستگاه کولر گازی تشخیص می‌دهند که می‌بایست کولر گازی شارژ گاز شود. حتی ممکن است دستگاهی که به تازگی نصب شده است، از نظر کارشناس نیاز به شارژ گاز داشته باشد. در این راهنما سوالاتی که ممکن است پیرامون موضوع شارژ گاز کولر گازی برای شما پیش بیاید را بررسی کرده‌ایم. این سوالات مواردی بوده است که تاکنون مشتریان شرکت گلدیران در مورد قیمت شارژ گاز کولر گازی، کمبود گاز کولر گازی و نیاز به شارژ مبرد کولر مطرح می‌‌کرده‌اند.
به شما توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از بروز مشکلات کولر گازی، نسبت به سرویس دوره‌ای دستگاه اقدام نمایید. با سرویس کولرگازی برخی ایرادات در مراحل ابتدایی تشخیص داده می‌شود و از خرابی‌های احتمالی در مراحل بعد جلوگیری خواهد شد.

برای جلوگیری از ایرادات احتمالی کولرگازی،
نسبت به سرویس دوره‌ای دستگاه خود اقدام نمایید.


از کجا متوجه شویم گاز کولر گازی کم است؟

کم شدن گاز کولر گازی


وقتی با مشاهده‌ی ایراد دستگاه با کارشناس تعمیرات کولرگازی تماس می‌‌گیرید، پس از بازدید دستگاه ممکن است ایشان ایراد فنی کولر گازی را کمبود گاز تشخیص دهند. در صورت کمبود میزان شارژ گاز کولر گازی، ایراد دستگاه می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • گاهی علت کاهش میزان سرمایش کولر گازی ممکن است کمبود گاز کولر گازی باشد؛ در این مورد معمولا کارشناس قطعاتی مانند کمپرسور، سنسور، برد و ... را نیز بررسی می‌کنند.
  • یکی دیگر از علائم کمبود گاز کولر گازی این است که امکان دارد کولر گازی باد گرم بزند. مبرد یا همان گاز دستگاه می‌بایست به درجه‌ای معین برسد؛ با عبور گاز از پنل دستگاه و به واسطه‌ی حرکت فن کولر گازی، سرما در محیط منتشر می‌شود بنابراین در صورت کاهش میزان مبرد، سرمادهی کولر مناسب نخواهد بود.
  • اگر متوجه شدید که مصرف برق کولر گازی شما بالا رفته است. یکی از دلایل افزایش مصرف برق کولر گازی می‌تواند کاهش میزان گاز کولر گازی باشد.
  • امکان دارد یونیت خارجی کولر گازی و یا لوله رفت مبرد به پنل کولر گازی یخ بزند. این ایراد به این علت است که با کاهش میزان مبرد داخل لوله‌ها و همینطور افت میزان فشار گاز کولر گازی درجه سرمای مبرد داخل لوله نیز کاهش یافته و به همین علت در این محدوده یخ زدگی ایجاد خواهد شد.
  • گاهی ممکن است به دلیل نشتی گاز صدایی مانند صدای حباب آب از کولر گازی به گوش برسد. به دلیل اینکه فشار گاز در لوله‌ها کم شده و به علت حرکت مبرد باعث ایجاد صدا خواهد شد.

با توجه به عدم نشتی چرا کولر گازی نیاز به شارژ گاز دارد؟

 چرا کولر گازی نیاز به شارژ گاز


گاهی گاز کولرگازی نشت نکرده و تخلیه نشده است، اما باز هم کارشناس تشخیص می‌دهند که می‌بایست مجدد شارژ گاز کولر انجام شود؛ این مورد به این علت است که خاصیت مبرد یا همان گاز دستگاه پس از مدت زمانی ممکن است از بین برود. گاز داخل کولرگازی طی جریان سیکل تبرید، دائم در بخش‌هایی افزایش دما و یا کاهش دما پیدا می‌کند؛ به دلیل همین تغییراتی که ایجاد می‌شود، خاصیت گاز در طولانی مدت از بین خواهد رفت و دیگر همانند قبل به میزان لازم خنک نمی‌شود و کولر گازی سرمای کافی نخواهد داشت. اگر خاصیت گاز از بین رفته باشد، احتمال دارد لوله‌ی برگشت کولر گازی (لوله‌ای که قطر بیشتری دارد) یخ بزند.

چرا تکنسین موقع نصب کولر گازی، گاز اضافه شارژ می ‌کنند؟

شارژ گاز اضافه


گاهی تکنسین هنگام نصب کولر گازی و در همان بدو نصب اعلام می‌نمایند که دستگاه نیاز به شارژ گاز اضافی دارد. کولرهای گازی معمولا در ابتدا به اندازه‌ی 5 تا 7 متر لوله کشی (بین پنل و یونیت بیرونی) مبرد دارند. در صورتی که فاصله‌ی بین پنل و یونیت بیرونی کولرگازی بیشتر باشد و لوله کشی بیشتر انجام شود نیاز است به میزان هر متر، شارژ گاز اضافی نیز انجام شود.

چرا تکنسین برای اضافه کردن گاز، گاز قبلی کولر گازی را تخلیه کردند؟

تخلیه گاز کولر گازی


یکی از سوالاتی که برای برخی مشتریان پیش می‌آید این است که چرا تکنسین به میزانی که دستگاه نیاز به گاز دارد، شارژ گاز اضافی انجام نداده‌اند و پس از نشتی گاز از کولر، مبرد را کامل تخلیه کرده و مجدد شارژ گاز انجام دادند.
باید بگوییم این روند در مراحل شارژ گاز کولر گازی در مورد بیشتر مدل‌های کولر گازی طبیعی است. در مدل‌هایی از کولرگازی که دارای مبردR410  می‌باشد، گاز از نوع ترکیبی است و به دلیل اینکه مشخص نمی‌شود کدام نوع گاز و به چه میزان نشتی پیدا کرده است، نیاز است کل گاز باقی‌مانده‌ی داخل دستگاه تخلیه شود و پس از رفع نشتی مجدد شارژ گاز انجام شود و جابجایی گاز کولر گازی صورت گیرد.

میزان شارژ گاز کولر گازی چقدر است؟

میزان شارژ گاز کولر گازی چقدر است؟


تکنسین میزان شارژ گاز مورد نیاز کولر گازی را بر اساس فشار مبرد داخل لوله‌ها تشخیص می‌دهند و با دستگاه شارژ گاز کولر از جمله گیج یا فشارسنج، ترازو و کپسول گاز است، شارژ گاز کولر گازی ال جی را انجام می‌دهند. بنابراین اینکه دستگاه به چند گرم گاز نیاز دارد، به فشار دستگاه بستگی دارد.

در چه صورت گاز کولر گازی بیش از حد نرمال است؟

گاهی ممکن است تکنسین به دلیل مشاهده‌ی فشار بالای گاز، آمپر و جریان کشی بالا، اوورلود کمپرسور و یخ زدگی لوله‌ی برگشت کولر گازی و ... تشخیص دهند که میزان مبرد سیستم سرمایشی شما بیش از حد نرمال است.

قیمت شارژ گاز کولر گازی چقدر است؟

هزینه شارژ گاز کولر گازی و قیمت شارژ گاز کولر گازی را نمی‌توان بدون اطلاع از میزان نیاز دستگاه به مبرد اعلام نمود. کارشناس تعمیر کولر گازی بر اساس میزان گازی که به واحد گرم به دستگاه شارژ می‌کنند، قیمت گاز کولر گازی را بر اساس قیمت کپسول گاز کولر گازی اعلام خواهند نمود.

شارژ گاز غیر اصولی کولر گازی چه پیامدهایی دارد؟

پیشنهاد همیشگی ما به شما این است که در صورت خرابی دستگاه‌ها، برای تعمیر از نمایندگی‌های مجاز کمک بگیرید. در صورتی که شارژ گاز کولر گازی به شکل غیر استاندارد انجام شود و از لوازم شارژ گاز کولر گازی استاندارد استفاده نشود، ممکن است ایراداتی به وجود بیاورد که می‌تواند موارد زیر باشد:

  • عدم رفع نشتی به شکل صحیح و تکرار نشتی گاز از کولر گازی
  • استفاده از مبردهایی با کیفیت پایین و عدم سرمادهی مناسب
  • کیپی لوله‌ها و قطعات داخلی کولرگازی به دلیل عدم ایجاد خلاء در لوله‌ها به وسیله‌ی پمپ وکیوم

پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر کولر گازی ال جی و یا تعمیر کولر گازی جی پلاس، دستگاه خود را به کارشناسان گلدیران تحویل دهید.

نیاز به خدمات تعمیر کولر گازی دارید؟
از متخصصان گلدیران کمک بگیرید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...