هر آنچه که باید درباره شوینده ظرفشویی ها بدانید

۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
هر آنچه که باید درباره شوینده ظرفشویی ها بدانید

ماشین ظرفشویی ها یکی از مهمترین محصولات خانگی در زندگی‌های امروزی هستند. هر محصولی که سرعت کارهای روزانه ما را بالا ببرد و ما را از صرف وقت طولانی و خسته کننده نجات دهد، معجزه زندگی ماشینی روزانه ما میشود. یکی از این محصولات معجزه کننده، ماشین ظرفشویی ها بودند که ما را از شستن کوه هایی از ظرف نجات دادند. فکر نمیکنم کسی در این کره خاکی پیدا شود که شستن ظرف ها برایش لذت بخش باشد. حال این وسیله جادویی برای انجام کار خود به شوینده نیاز دارد تا ظروف را به تمیزترین شکل، شستشو و برق بیندازد.
استفاده از انواع شوینده در برندهای مختلف ظرفشویی، از یک قانون تبعیت میکند و فرقی نمیکند مارک ظرفشویی شما چیست. شما برای استفاده از ماشین ظرفشویی حتما به شوینده نیاز دارید که در این مطلب قصد داریم تمام توضیحات لازم درباره شوینده های ماشین ظرفشویی، نحوه کاربرد و نحوه استفاده از آن‌ها را برای شما توضیح دهیم.

بهترین شوینده ظرفشویی کدام است؟

یکی از مواد اصلی که در ماشین ظرفشویی استفاده می شود و کیفیت کار ماشین ظرفشویی را مشخص می کند، شوینده ظرفشویی است. پس باید بهترین شوینده را برای ماشین ظرفشویی انتخاب کنید. هر یک از این محصولات توسط برند‌های مختلف و در انواع مختلفی تولید شده‌اند. معمولا در هر دستگاهی با هر برندی تجربه استفاده شما از شوینده میتواند سبب انتخاب بهترین شوینده برای ظرفشویی شما شود. زیرا تجربه استفاده، مهمترین اصل رضایت از شوینده ظرفشویی میباشد.

چه نوع شوینده ای برای ماشین ظرفشویی انتخاب کنیم ؟

معمولا چند نوع شوینده ظرفشویی یعنی پودر ظرفشویی، قرص ظرفشویی، قرص سه کاره ظرفشویی، ژل ظرفشویی، مایع جلادهنده، نمک ظرفشویی و جرم گیر ظرفشویی برای دستگاه استفاده میشود. اما تفاوت خیلی زیادی در نحوه استفاده از شوینده ظرفشویی و اینکه کجا بکار گرفته شوند وجود دارد.

شوینده های قابل استفاده در ماشین ظرفشویی

شوینده های قابل استفاده در ماشین ظرفشویی

همانطور که بیان شد چند نوع شوینده در ظرفشویی استفاده میشود که انواع شوینده ظرفشویی را برای کارکرد بهتر دستگاه در ادامه نام برده و توضیح داده‌ایم. میتوانید میزان شوینده قابل استفاده در هر برنامه از ظرفشویی به تفکیک در مقاله راهنمای شستن ظرف در ظرفشویی مطالعه و بررسی کنید.

  1. نمک ماشین ظرفشویی
  2. جلادهنده یا مایع براق کننده ظرفشویی
  3. پودر ظرفشویی
  4. قرص های شستشو کننده سه کاره ظرفشویی
  5. جرمگیر ماشین ظرفشویی
  6. آویز خوشبو کننده ظرفشویی

نمک ظرفشویی چیست؟

نمک ظرفشویی چیست ؟

ماشین ظرفشویی دارای فیلتر سختی گیر آب، رزین می‌باشد. وظیفه احیا سازی فیلتر سختی گیر آب رزین را دارد. نمک ظرفشویی در دسته شوینده‌های مورد نیاز و ضروری ظرفشویی قرار می‌گیرد. اطلاعات کاملی در رابطه با نمک ظرفشویی و هرچه نیاز است درباره نمک ظرفشویی بدانید را ما در مقاله بهترین نمک ماشین ظرفشویی توضیح داده‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم حتما برای دریافت اطلاعات کامل‌تر این مقاله را مطالعه کنید.

نکته مهم

  • در صورت استفاده از قرص‌های چند کاره، باز هم استفاده از نمک الزامی می‌باشد. به دلیل اینکه نمک جهت احیا سازی رزین است و قرص توانایی این عمل را ندارد.
  • پیشنهاد ما به شما این است که به صورت مداوم از برنامه Quick استفاده نکنید، زیرا بعد از اتمام کار این برنامه، احیا سازی رزین به صورت اتومات با قدرت کمتری انجام می‌شود.

چراغ نمک در ماشین ظرفشویی

چراغ نمک در ماشین ظرفشویی

زمانی که نمک دستگاه تمام شده باشد چراغ نشانگر نمک روشن می‌شود. معمولا بعد از شارژ نمک در ظرفشویی ال جی پس از 3  بار استفاده و شستشو در دستگاه، چراغ نشانگر نمک خاموش می‌شود. تا زمانیکه نمک ظرفشویی تمام نشده باشد چراغ آن خاموش است، بعد از تمام شدن نمک، چراغ نشانگر روشن می‌شود که باید مجدد نمک ماشین ظرفشویی پر شود.

جلادهنده ظرفشویی چیست؟

یکی از شوینده‌های مفید و لارم در ماشین ظرفشویی‌ها جلادهنده است. جلادهنده باعث درخشندگی و براقی ظروف می‌شود و در خشک شدن ظروف کمک می‌کند. جلا دهنده شما نباید کدر باشه و در ضمنا نباید ته نشین شده باشد و حتما باید تاریخ آن را هم چک کنید.

وظیفه جلادهنده در ظرفشویی چیست؟

وظیفه جلادهنده در ظرفشویی چیست ؟

شوینده ظرفشویی یعنی جلادهنده دارای ترکیبات خاصی است که باعث میشود ظروف شیشه‌ای در زمان آبکشی نهایی یا همان خشک کن، از مخزن مایع آزاد شود. خاصیت این ماده این است که باعث لغزندگی آب روی ظروف گردیده و به دلیل حرارت بالای آب و گرم شدن همه ظروفی که در دستگاه قرار دارند، بدون اینکه لکه‌ای بر روی آنها باقی بماند ظروف براق شده و ظروف با حرارت ایجاد شده خشک می‌شوند.
  • در صورتیکه شوینده ظرفشویی، مایع جلادهنده در ظرفشویی تمام شده باشد، خشک کردن ظروف با مشکل مواجه میگردد. یعنی ظروف با لکه‌های آب خشک می‌شوند یا اینکه آب روی ظروف باقی می‌ماند.
  • اگر مواد براق کننده زیاد در آب تزریق گردد باعث کدری ظروف بلوری می‌شود و باید مقدار موادی که مخزن مایع در زمان خشک کردن تخلیه می‌کند با مقدار آب دستگاه هماهنگ باشد، در غیر اینصورت مشکل پا برجا خواهد ماند.
  • بعد از شستشو اگر بر روی ظروف لک آب دیدید درجه جلا دهنده را زیاد کنید و اگر لکه‌های رنگی روی ظرف‌ها باقی مانده بود، درجه را کم کنید. در صورتیکه کف حاصل از مواد شوینده در ته لیوان‌ها و یا داخل ماشین باقی بماند باید درجه جلادهنده کم شود.

نشانگر جلادهنده در ظرفشویی کدام است؟

نشانگر جلادهنده در ظرفشویی کدام است ؟

علامت خورشید در ماشین ظرفشویی ال جی نشانگر جلادهنده می‌باشد و زمانی روشن می‌شود که شوینده ظرفشویی یعنی جلادهنده ظرفشویی تمام شده باشد و باید مجدد جلادهنده ریخته شود. مایع جلادهنده به طور اتوماتیک در مرحله آخر آبکشی مصرف می‌شود.
  • دقت کنید که همیشه باید از جلادهنده استفاده شود و برای پرکردن محفظه جلادهنده ظرفشویی، درب آن را باز کنید. محفظه را کاملا پر کنید و درب آن را ببندید.
  • توجه داشته باشید که پر کردن مخزن جلا دهنده در ظرفشویی ال جی باید تا زیر خط max پر شود نه بیشتر.
  • مواد شوینده نامرغوب به مرور زمان باعث خوردگی لایه های استیل کابین و در نهایت زنگ‌ زدگی کابین می‌گردد.

تنظیم میزان جلادهنده در مدل های سری XD ظرفشویی ال جی

تنظیم میزان استفاده از جلادهنده در مدل های سری XD ظرفشویی ال جی مانند مدل‌های معمول نمی‌باشد و باید از طریق پنل برنامه‌ها تنظیم شود.
برای اطلاعات دقیق از نحوه استفاده جلادهنده در ظرفشویی پیشنهاد می‌کنیم که ویدئو نحوه استفاده از مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی مشاهده کنید.

طریقه استفاده از مواد شوینده ظرفشویی، پودر، ژل و قرص ظرفشویی

طریقه استفاده از مواد شوینده ظرفشویی، پودر، ژل و قرص ظرفشویی

 

  1. قبل از شروع هر بار شستشو در ظرفشویی، پودر، ژل و قرص ظرفشویی شوینده، باید در محفظه قرار گیرد.
  2. قرص و پودر را درون محفظه جاپودری بریزید.
  3. به توضیحات روی جعبه قرص ها توجه کنید.
  4. بعضی از قرص ها باید از لفافشون خارج شوند ولی برای برخی دیگر نیازی به این کار نیست.

نکته :

  • باید از پودر شوینده ظرفشویی استفاده کنید که شفاف باشد، مرطوب و گلوله شکل نباشد و بوی تندی هم ندهد.
  • دقت کنید که ماده شوینده به صورت اتوماتیک بین مراحل شستشو استفاده می‌شود.
  • فرقی نمی‌کند که از پودر استفاده می‌کنید یا قرص، دستگاه شما در هر دو حالت به نمک نیاز دارد.
  • باز بودن درب محفظه جا پودری پس از اتمام کار کاملا طبیعی می‌باشد.
  • برای آگاهی از میزان کافی استفاده از مواد شوینده باید به دستور العمل ذکر شده در دفترچه راهنما ماشین ظرفشویی مدل محصول خود مراجعه کنید.

طریقه استفاده از قرص های شستشو سه کاره در ظرفشویی

در صورت استفاده از قرص‌های چند کاره استفاده از نمک الزامی می باشد. به دلیل اینکه نمک جهت احیا سازی رزین است و قرص توانایی این عمل را ندارد.
در صورتیکه از قرص‌های چند کاره استفاده نموده‌اید و ظروف دارای لک آب بود، حتما از جلادهنده استفاده نمایید زیرا جلا دهنده درون قرص از همان ابتدا وارد سیکل شده و تا زمانی که نیاز به جلادهنده است تقریبا  70 درصد میزان اولیه باقی می‌ماند.
توصیه میکنیم که به صورت مداوم از برنامه Quick استفاده نکنید، زیرا بعد از اتمام کار این برنامه احیا سازی رزین به صورت اتومات با قدرت کمتری انجام می‌شود.

چگونه از جرم گیر ماشین ظرفشویی استفاده کنید؟

برای جرم گیری طبیعی ماشین ظرفشویی میتوانید یک فنجان سرکه سفید را بر روی سبد بالای ظرفشویی قرار دهید و یک برنامه معمولی دهید و اجازه دهید دستگاه بدون ظرف شروع به کار کند. اگر این روش جواب نداد می‌توانید از متخصصان گلدیران کمک بگیرید تا با مواد شیمیایی استاندارد به وسیله استفاده از جرم گیر مناسب دستگاه شما، جرم ماشین ظرفشویی را از بین ببرند و سرویس ظرفشوییتان را انجام دهید.
به شوینده مناسب برای ظرفشویی خود احتیاج دارید؟

کاربرد آویز خوش بو کننده ظرفشویی

این محصول باعث جلوگیری از به وجود آمدن بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی می شود. از بو گیر ظرفشویی جهت از بین بردن بوی بد و نا مطبوع در ظرفشویی نیز استفاده می‌شود. انواع مختلفی از بو گیرهای ماشین ظرفشویی وجود دارد. از معروف‌ترین مدل‌های بوگیر ظرفشویی، مدل آویز است. خوشبوکننده‌ها به سبد ماشبن ظرفشویی متصل می‌شوند و تا ماه‌ها دستگاه را خوشبو نگه می‌دارند. البته توصیه ما این است که ابتدا تمیزی و نظافت ماشین را انجام دهید و بعد از این خوشبوکننده‌ها استفاده کنید.
اگر ماشین ظرفشویی شما دچار بوی بدی شده است و قصد از بین بردن بوی داخل دستگاه را دارید، پیشنهاد میکنیم حتما مقاله ترفندهایی برای از بین بردن بوی بد ظرفشویی را مطالعه کنید.

تجربه شما در استفاده از شوینده ها چیست؟

باتوجه به برند دستگاه و تجربه استفاده از شوینده های مختلف معمولا افراد شوینده دلخواه خود را پیدا میکنند. ما نیز در مقالات بعدی بهترین شوینده ها را برای شما معرفی خواهیم کرد. اگر شما از هرکدام از شوینده های ظرفشویی استفاده کردید و بیشترین رضایت را از آن داشته اید برای ما بنویسید. نظرات شما به خوانندگان این مقاله کمک خواهد کرد.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

قاسم دیابی
۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ۲۳:۵۷

سلام. ببخشید من تازه از ظرفشویی جی پلاس استفاده کردم بعداز شستشو و اتمام کار بر روی کلیه ظروف لکه سفید نشسته. دلیلش چیست وباید چکارکنم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۱۰:۴۶

سلام و وقت به خیر؛ لطفا در این مورد به راهنمای این لینک مراجعه کنید: csgl.ir/dstai و در صورت عدم رفع ایراد برای مراجعه‌ی کارشناس درخواست تعمیرات ثبت کنید. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۹/۲۵ ۰۹:۴۳

سلام و روز بخیر طرز استفاده و نحوه عملکرد معرفی مواد شوینده ماشین ظرفشویی تو همین چیزایی که گفتینه؟ برای خرید انواع جرمگیر نمک و قرص ماشین ظرفشویی میشه یه فروشگاه خوب با برندهای اصل معرفی کنین

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۲۵ ۱۰:۰۳

سلام و وقت به خیر؛ بله در این مطلب میتونید پاسخ بیشتر سوالها رو در این مورد پیدا کنید. برای خرید شوینده با برند اصل میتونید به فروشگاه گلدیران به این لینک مراجعه کنید: csgl.ir/dwp موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۰۹:۴۰

روز بخیر . قیمت مواد شوینده ماشین ظرفشویی معمولا چقدر هست؟ هر چند وقت یکبار باید برای خرید هزینه کرد؟ نحوه استفاده از پودر ماشین ظرفشویی و نمک ماشین ظرفشویی چطوریه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۰:۱۷

سلام و وقت به خیر؛ قسمت مواد شوینده رو در این لینک میتونید مشاهده کنید: csgl.ir/dwp. هر زمان مواد شوینده تمام بشه که این مورد بستگی به میزان استفاده شما داره. در راهنمای همین صفحه طریقه استفاده گفته شده باید بر اساس برنامه میزان قرص یا پودر رو استفاده کنید و اون رو در مخزن مخصوص قرار بدید. موفق باشید

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ۲۰:۰۶

سلام‌.برای اولین‌بار ازجی پلاس 462استفاده میکنم.نمک و که ریختم باچه برنامه ای ماشین باید شستشو بشه .حتماباید بدون ظرف باشه؟واینکه جلادهنده و قرص هم احتیاجه یاخیر

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۰۹:۴۴

سلام و وقت به خیر؛ برنامه برای اولین شستشو تفاوتی نداره و میتونید از برنامه کوتاه مدت استفاده کنید. بله باید بدون ظرف باشه. نیازی به استفاده از قرص و جلادهنده وجود نداره. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۵:۴۰

مطلبی دارین که درباره نحوه استفاده از شوینده ها توضیح داده باشین؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۶:۵۷

سلام و وقت به خیر؛ در این مورد میتونید به راهنماهای لینک‌های زیر مراجعه کنید: csgl.ir/arq و csgl.ir/asz موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۵:۳۹

میشه یه مارک بوگیر خوب ظرفشویی بهم معرفی کنین؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۶:۵۳

سلام و وقت به خیر؛ میتونید از برند فینیش استفاده کنید البته در نظر داشته باشین که اصل باشه. میتونید از قسمت فروشگاه در همین سایت خریداری کنید که در مورد کیفیتش هم اطمینان داشته باشین. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۵:۱۳

من از ژل شسشتو ایی که استفاده میکنم سری های کنار هم هست وقیت میریزم جلادهنده بیشتر از شوینده ریخته میشه ایا اشکال داره؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۶:۵۰

سلام و وقت به خیر؛ مشکلی نداره اما لطفا میزان شوینده رو بر اساس برنامه استفاده کنید. این مورد در دفترچه راهنما درج شده. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۵:۱۲

استفاده از ژل شستشو 3کاره مشکلی پیش نمیاره برای دستگاه منظورم اونایی که خودش جلادهنده داره

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۶:۴۸

سلام و وقت به خیر؛ مشکلی پیش نمیاره اما در نظر داشته باشین حتی اگر شوینده جلادهنده هم داره باز باید جلادهنده هم استفاده کنید اما درجه‌ش رو تغییر بدید. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۵:۱۱

سلام چجوری میشه نمک و جلادهنده قرص و بوگیر تهیه کرد؟ آیا ژل شستشو هم دارین؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۶:۴۶

سلام و وقت به خیر؛ در لینک زیر میتونید مواد شوینده رو تهیه کنید: cs.goldiran.ir/product/category/87/لوازم-مصرفی-ماشین-ظرفشویی موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۱۵:۵۱

من جلادهنده ظرفشویی ناتار تهیه کردم و توی لباسشویی ال جی نو هم ریختم ولی نمیتونم بفهمم چجوری پر شده مخزنش. اخه میریزم انگار پر شده و لب لبه بد که میام درو میبندم میبینم مایع رفت داخل و دوباره میریزم میبینم جا داره. اون گردالی شیشه ای که روی مخزن هست هم تار نمیشه که بفهمم پر شده. به همون مقدار اکتفا کردم 5/6 بار ازش استفاده کردم دوباره چراغ روشن شد. دوباره ریختم بازم روشنه چراغ جلادهنده

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۱۶:۲۱

سلام و وقت به خیر؛ دایره نشانگر باید کامل سیاه باشه و نشان میده که مخزن جلادهنده پر شده. ولی اگه اطمینان دارید جلادهنده پر شده اما باز علامت بعد از سه بار استفاده خاموش نمیشه و نشان میده که دستگاه نیاز به جلادهنده داره، باید دستگاه شما بررسی بشه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۰۹:۴۴

در ظرفشویی ال جی در برنامه برنامه ECO،GENTLE، QUICK از چقدر قرص ظرفشویی استفاده کنم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۰۹:۵۷

سلام و وقت به خیر؛ در برنامه ECO ، GENTLE و QUICK نصف قرص استفاده بشه. موفق باشید

در حال ثبت...