نحوه استفاده از مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی

۲۶ آبان ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه


جلادهنده چیست؟

وظیفه مایع جلادهنده ظرفشویی

مایع جلا دهنده دارای ترکیبات خاصی است که در زمان آبکشی نهایی یا همان خشک کن، از مخزن مایع آزاد شود. خاصیت این ماده این است که باعث لغزندگی آب روی ظروف گردیده و به دلیل حرارت بالای آب و گرم شدن همه ظروفی که در دستگاه قرار دارند، بدون اینکه لکه‌ای بر روی آنها باقی بماند براق شده و ظروف با این حرارت ایجاد شده خشک میشوند.
در صورتیکه مایع جلادهنده در ظرفشویی تمام شده باشد خشک کردن ظروف با مشکل مواجه میگردد، یعنی ظروف با لکه‌های آب خشک میشوند یا اینکه آب روی ظروف باقی می‌ماند.
درصورتیکه  مواد براق کننده یا همان جلادهنده زیاد در آب تزریق گردد می‌تواند باعث کدری ظروف بلوری ‌شود و باید مقدار موادی که مخزن مایع در زمان خشک کردن تخلیه میکند با مقدار آب دستگاه هماهنگ باشد درغیر اینصورت مشکل پا برجا خواهد ماند.
پس جلا دهنده باعث درخشندگی و براقی ظروف می‌شود و در خشک شدن ظروف کمک می‌کند. جلا دهنده نباید کدر و ته نشین شده باشد و حتما باید تاریخ انقضای آن را چک کنید. زیرا کیفیت جلادهنده در کیفیت شسشتو ظروف در ظرفشویی بسیار تاثیر گذار است.
در ماشین ظرفشویی ال جی هنگام پرکردن جلا دهنده وقتی قسمت شیشه‌ای تار شود یعنی مقدار جلا دهنده کافیست.

میزان استفاده از مایع جلادهنده در ظرفشویی

معمولا برای پر کردن مخزن جلا دهنده در ظرفشویی‌ها درجه مخصوصی وجود دارد تا بتوانید میزان آن را مشخص کنید. در ظرفشویی ال جی درجه جلا دهنده از کمترین تا بیشترین مقدار بین 1 تا 6 قابل تنظیم است.
در ماشین ظرفشویی ال جی اگر از  پودر شوینده استفاده می‌کنید درجه جلادهنده را روی 2 تنظیم کنید و در صورتیکه از قرص شوینده  استفاده می‌کنید درجه را روی 1 قرار دهید. همچنین برای آشنایی با بهترین نمک ها می توانید مقاله بهترین نمک ماشین ظرفشویی را مطالعه نمایید.

تاثیر میزان جلادهنده در شستشو ظروف

تاثیر کم یا زیاد بودن جلا دهنده در ظرفشویی

بعد از اتمام شستشو ظروف در ظرفشویی اگر بر روی ظروف لک آب دیدید درجه جلا دهنده را زیاد کنید و اگر لکه‌های رنگی روی ظرف‌ها باقی مانده بود درجه را کم کنید. در صورتیکه کفِ حاصل از شوینده‌ها در ته لیوان و یا داخل ماشین باقی بماند باید درجه جلادهنده کم شودبسیاری بر این باور هستند این ماده در ضد عفونی کردن ظروف نیز نقشی دارد جهت پاسخ به این سوال پیشنهاد میکنیم مقاله نحوه ضدعفونی کردن و تمیز کردن ماشین ظرفشویی مطالعه نمایید.

تاثیر جلادهنده در ایجاد لک سفید روی ظروف

تاثیر مایع جلا دهنده در کدر و مات شدن ظروف در ظرفشویی

یکی از دلایل ایجاد لک سفید روی ظروف می‌تواند تمام شدن این مایع در ظرفشویی باشد. در صورت مشاهده لک سفید روی ظروف در ظرفشویی، اگر از شوینده‌ای استفاده می‌کنید که همراه با جلادهنده است باید درجه را روی 1 تنظیم کنید و اگر شوینده، بدون جلا دهنده باشد باید درجه روی 2 یا 3 تنظیم شود.
در صورت کدر و مات شدن ظرف‌ها در ظرفشویی سلامت و کیفیت جلادهنده را بررسی کنید.
تاکید می‌کنیم که درجه جلادهنده را مطابق با قرص یا پودر انتخاب کنید و برای پر کردن مخزن جلا دهنده ماشین ظرفشویی ال جی آن را تا زیر خط max پر کنید نه بیشتر .

کدام علامت نشانگر جلا دهنده ظرفشویی است؟

چراغ جلادهنده چه زمانی روشن می‌شود؟

علامت جلادهنده ماشین ظرفشویی

علامت، چراغ و نشانگر جلادهنده در ظرفشویی‌ها می‌تواند به شکل‌های مختلفی باشد. در ظرفشویی ال جی علامت جلادهنده به شکل خورشید است و  زمانی روشن می‌شود که این مایع در دستگاه تمام شده و باید مجدد ریخته شود. همیشه باید مخزن جلادهنده دارای این مایع باشد.
در ظرفشویی LG مایع جلادهنده به طور اتوماتیک در مرحله آخر آبکشی، مصرف و استفاده می‌شود.

جایگاه مایع جلادهنده در ظرفشویی کجاست؟

مخزن جلادهنده در ظرفشویی LG در کنار درب مواد شوینده قرار دارد. برای شارژ کردن آن دکمه این مخزن را فشار دهید تا درب باز شود.
نشانگر جلادهنده ظرفشویی ال جی، که پر و خالی بودن این مایع را مشخص میکند، بر روی مخزن واقع شده و در صورت خالی بودن، باید برای پر کردن آن اقدام کنید.

طرز استفاده از جلا دهنده در ماشین ظرفشویی

نحوه ریختن جلادهنده در ظرفشویی

برای پرکردن محفظه جلادهنده، درب آن را باز کنید. محفظه را کاملا پر کرده و درب آن را ببندید. مخزن جلا دهنده در ماشین ظرفشویی ال جی تا زیر خط max پر شود نه بیشتر.
پیشنهاد ما به شما این است که برای اطلاع دقیق از نحوه استفاده صحیح از مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی، ویدئو نحوه ریختن جلادهنده در ظرفشویی را مشاهده کنید.
توصیه میکنیم برای اینکه در هر برند و مدل از ماشین ظرفشویی بتوانید به درستی و طبق اصول خاص آن، نکات فنی و میزان استفاده از جلادهنده را یاد بگیرید به دفترچه راهنمای محصول خود مراجعه کنید.
جلادهنده باکیفیت را از فروشگاه گلدیران خریداری کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

حسین حیدری
۱۴۰۲/۰۱/۲۳ ۱۷:۵۳

سلام خسته نباشید من ظرف شوی نو خرید حدود یک ماهه الان که ظرفها را داخلش می‌زارم. و می‌شوره بعد از اینکه چند دقیقه دربش را باز میگزارم تا بخارش بیرون بره وقتی که دربش را تا آخر باز میکنم از زیر محفظه جلا مایع جلا سرازیر میشه ونشتی می‌کنه همیشه بعد از اتمام شستن نشتی می‌کنه چکار کنم اعصابمو خورد کرده تازه اگه متوجه نشدم وسریع پاکش نکنم لکه های زرد رنگ به استیل میچسبه و پاک نمیشه لطفا راهنمای کنید مخزن جلا هم طبق استاندارد پر کردم زیر علامت( الجی مدل 512fw)

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ ۰۷:۵۴

سلام و وقت به خیر؛ این مدل دستگاه گلدیرانی نیست اما برای این مشکل نیاز به مراجعه و بررسی دستگاه توسط تکنسین میباشد. موفق باشید

حسین حیدری
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۲۰:۳۸

سلام سال نو مبارک ببخشید من در کرمانشاه زندگی میکنم ظر ف شویی الجی مدل 512 fw دارم سختی آب اینجا 570 است درجه سختی آب دستگاه را روی چند بزارم الان خود دستگاه روی h2 است

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ۱۰:۳۲

سلام و وقت به خیر؛ این مدل دستگاه گلدیرانی نیست اما برای مدل مشابه گلدیرانی این مدل می‌بایست برای جایی که سختی آب بالا هست درجه سختی آب بالاتر انتخاب بشه که معمولا 3 یا 4 هست. اگر دستگاه شما 4 رو داره انتخاب کنید و اگر نه 3 انتخاب بشه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۱۳:۵۶

با سلام/ نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی در کرج میشه بهم معرفی کنید دستگاه ماشین ظرفشوییم تخلیه نمیکنه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۰۸:۴۳

سلام و وقت بخیر به نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در کرج میتونید از طریق لینک زیر دسترسی و اطلاع پیدا کنید: https://cs.goldiran.ir/agencies

1 1
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۰:۰۱

تعمیرات لوازم خانگی در چه شرایطی رایگانه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۱:۴۵

سلام و وقت به خیر؛ اگر دستگاه شما دارای ضمانت گلدیران باشه و نیاز به تعمیر و بررسی پیدا کرده میتونید از طریق لینک cs.goldiran.ir/request درخواست ثبت کنید تا تکنسین گلدیران مراجعه کنند و نوع مشکل دستگاه شما رو بررسی کنند. درصورتیکه مشکل محصول شما شامل شرایط گارانتی باشه و گارانتی محصول شما به اتمام نرسیده باشه تعمیرات برای شما به صورت رایگان انجام میشود. در غیر این صورت پس از بررسی محصول هزینه تعمیرات به شما اعلام و پس از تایید شما اقدام به تعمیر میکنند. موفق باشید

در حال ثبت...