علت تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی

۲۸ مرداد ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه


علت تمیز نشستن ظرفشویی و باقی ماندن مواد غذایی

اگر مواد غذایی در ماشین ظرفشویی باقی می‌ماند، نیاز است که فیلتر ظرفشویی یعنی فیلتری که در کف دستگاه قرار دارد را تمیز کنید. چون امکان دارد این فیلتر به علت باقی ماندن مواد غذایی مسدود شده باشد و نیاز داشته باشد آن را تمیز کنید. باقی ماندن حجم زیادی از مواد غذایی در دستگاه می‌تواند موجب عدم تخلیه آب در ظرفشویی و گرفتگی این فیلتر نیز بشود. توصیه ما این است بعد از هر بار استفاده از ماشین ظرفشویی فیلتر را تمیز کنید.
برای تمیز کردن فیلتر میتوانید از آب داغ به همراه یک مسواک استفاده کنید و به شکلی در ویدئو مشاهده می‌کنید فیلترها را تمیز کنید و مجدد سرجای خودش قرار دهید.

چرا ماشین ظرفشویی ظروف را تمیز نمیشورد و آب را تخلیه نمی‌کند؟

بهتر است بدانید که اگر سوراخِ بازوهای اسپری آب ظرفشویی، توسط مواد عذایی مسدود شده باشند، ممکن است ظروف به دلیل اسپری نادرست آب تمیز نشوند. پس بهتر است سوراخ بازوهای اسپری ظرفشویی را چک کنید تا در صورت ماندن مواد غذایی در آن‌ها، بازوی اسپری را کاملا تمیز کنید تا از تمیز نشدن ظروف در ظرفشویی جلوگیری کنید و مشکل را حل کنید. البته دقت داشته باشید ظروف را به شکلی داخل دستگاه قرار دهید که بازوهای اسپری  قابلیت چرخش را داشته باشند تا بتوانند به خوبی ظروف را تمیز کنند.
البته پیشنهاد ما به شما این است که برای جلوگیری از تمیز نشستن ظروف در ظرفشویی، نیاز است که قبل از شروع شستشو، مواد غذایی باقی مانده روی ظروف رو پاک کنید و ظرف‌ها را طبق دستور دفترچه راهنما و مقاله نحوه صحیح چیدمان ظروف در ظرفشویی در دستگاه قرار دهید.

تاثیر شوینده در تمیز شدن ظروف ظرفشویی

کیفیت شوینده، میزان استفاده از شوینده، در تمیز شدن ظروف تاثیر بسزایی دارد. توجه کنید که به تعداد ظروف، کثیفی ظروف و میزان نیاز برنامه به شوینده، برای شستشو دقت کنید و باتوجه به این موارد از شوینده استفاده کنید. برای اطلاع دقیق به دفترچه راهنما مراجعه کنید.

چرا قطرات یا لک آب روی ظروف باقی میماند؟

در این مواد استفاده از جلادهنده توصیه میشود چون جلادهنده موجب بهبود عملکرد مرحله خشک کن ظرفشویی میشود. پس دقت کنید همیشه به کیفیت جلادهنده توجه داشته باشید.

برای شستشوی بهتر ظروف از بهترین شوینده‌ها استفاده کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...