جدیدترین ترندهای دکوراسیون آشپزخانه

۲۰ شهريور ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
َ

شاید تا چندین سال پیش زیبایی و راحتی فضای آشپزخانه تنها برای خانم‌ها اهمیت داشت و معمولا هم به سبک ساده‌ای چیده می‌شد تا جایی که فقط محل مناسبی برای پخت غذا و شستن ظروف در فضای خانه باشد.
اما این روزها آشپزخانه بیش از قبل اهمیت پیدا کرده زیرا ممکن است تمامی اعضای خانواده، صبحانه و وعده‌های غذایی را بر روی میز داخل آشپزخانه میل نمایند. علاوه بر همه‌ی این موارد، کدبانوی خانه در فضایی دلنشین‌تر و زیباتر به طبخ غذاهای خوشمزه خواهد پرداخت. آشپزخانه فضایی است که مدت زیادی را برای تهیه غذا در آن به سر خواهید برد و با توجه به اینکه ممکن است محل صرف غذا نیاز باشد، بنابراین بهتر است فضا را بر اساس سلیقه و به دلخواه خودتان همانطور که دوست دارید چیدمان کنید تا از حضور در این فضا بیشتر لذت ببرید.
قبلا در مطلبی با عنوان بهترین چیدمان آشپزخانه، به بررسی نکات مهم در چیدمان آشپزخانه پرداختیم و امروز در این مقاله جدیدترین ترندهای آشپزخانه را معرفی خواهیم کرد.

ترفندهای خانه داری برای خانم های شاغل

آشپزخانه‌های هوشمند

یکی از ویژگی‌های آشپزخانه‌هایی به سبک جدید، هوشمند بودن وسایل موجود در آن است. از یخچال گرفته تا اجاق گاز و مایکروویو تقریبا ویژگی‌های یک دستگاه هوشمند را داشته و آشپزخانه را به فضایی هوشمند تبدیل می‌کنند تا جایی که کار بسیار آسان شده و خیلی ساده‌تر از قبل می‌توان به طبخ غذا، شستن ظروف و ... پرداخت. این وسایل بسیاری از پیغام‌ها را در صورت نیاز به شما می‌دهند و حتی خودتان می‌توانید ایرادات دستگاه‌ها را با توجه به ارورهای دستگاهتان تشخیص دهید. در صورتی که قصد خرید لوازم خانگی دارید و می‌خواهید آَشپزخانه‌ای با وسایل هوشمند داشته باشید، بهتر است قبل از مراجعه برای خرید، در مورد محصولات آگاهی لازم را کسب کنید تا بتوانید بهترین دستگاه مناسب برای خود را انتخاب کنید؛ به این منظور می‌توانید به راهنمای فوت و فن خرید لوازم برقی جهیزیه مراجعه کنید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

طیف رنگی آشپزخانه‌های جدید


رنگ‌های روشن و پرزرق و برق تا چند سال پیش برای آشپزخانه طرفداران زیادی داشت و پس از آن هم رنگ سفید برای کابینت‌ها و فضای آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گرفت. این روزها رنگ‌های تیره هم از سوی بسیاری از افراد برای فضای آشپزخانه انتخاب می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد. به طور کلی انتخاب رنگ‌های تیره و خنثی مدتی است که ترند شده است و از رنگ‌های پرطرفدار برای برای فضای آشپزخانه است.  
یکی دیگر از طراحی‌هایی که اخیرا ترند شده است و بیشتر برای فضای آشپزخانه استفاده می‌شود طرح چوب است و استفاده از کابینت‌هایی با طرح چوب به دلیل اینکه حس طبیعت و تازگی را به ارمغان می‌آورد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تمایل به فضاهایی شبیه به طبیعت باعث شده رنگ سبز نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
البته یکی از دلایلی که این رنگ‌ها از سوی بیشتر افراد انتخاب می‌شود این است که با باقی رنگ‌ها و ترکیب رنگ وسایل آشپزخانه ساده‌تر هماهنگ خواهد شد.

24 وسایل نظافت خانه:
بهترین لوازم نظافت منزل که باید بشناسید


انتخاب دو رنگ متفاوت برای کابینت‌ها و دیگر قسمت‌های آشپزخانه نیز زیاد استقبال می‌شود. رنگ آبی روشن، طوسی و زرد نیز برای محیط آَشپزخانه اخیرا مورد توجه قرار گرفته است. برخی رنگ‌ها که حس طراوت را به همراه دارد نیز معمولا همیشه مورد توجه است.

بهترین میز ناهارخوری برای آشپزخانه


میز ناهارخوری یکی از وسایل آشپزخانه است که به شما این امکان را می‌دهد که فضایی متفاوت و متنوع ایجاد نمایید. با انتخاب یک میز به سبک سنتی یا مدرن با توجه به باقی وسایل، فضای آشپزخانه‌ی شما به طور کلی تغییر خواهد کرد. در این صورت دیگر نیازی نیست تمامی وسایل برای یک تنوع و دکوراسیون جدید تغییر پیدا کند، زیرا میز آشپزخانه در مرکز توجه قرار دارد و بیشترین تاثیر را در زیبایی محیط شما خواهد داشت. موضوع دیگری که در ارتباط با میز ناهارخوری آشپزخانه می‌بایست در نظر بگیرید، راحتی آن است. بهتر است میزی تهیه کنید که برای تمامی اعضای خانواده مناسب و راحت باشد و طراحی آن نیز به گونه‌ای بوده که حس راحتی را به افراد انتقال دهد. اندازه میز را طوری در نظر بگیرید که خیلی بزرگ هم نباشد و صندلی‌ها به تعداد اعضای خانواده بوده و بیشتر نباشد. فضایی را برای قرارگیری میز در نظر بگیرید که رفت و آمد و تردد در کنار آن آسان باشد.

راهنمای خرید لوازم اشپزخانه:
38 کالا + توضیحات هر کدام

چیدمان خلوت و ساده آشپزخانه


یک نکته بسیار مهم که در دکوراسیون‌های جدید آشپزخانه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، چیدمان ساده و خلوت بودن فضای آشپزخانه است. بر خلاف گذشته، امروزه بیشتر افراد ترجیح می‌دهند فضای آشپزخانه را خیلی شلوغ نکنند و فضای با آرامش‌تر و منظم‌تری داشته باشند. حتی در برخی آشپزخانه‌ها سعی می‌شود کابینت‌های کمتر و با درب‌های کمتری استفاده شود تا فضا هم خلوت‌تر باشد. طرز صحیح و مرتب کشوها و کابینت‌ها باعث می‌شود فضا برای تمامی وسایل به اندازه کافی وجود داشته باشد و داخل کابینت‌ها و کشوها هم خلوت‌تر به نظر برسد. به منظور خلوت‌تر شدن آشپزخانه می‌توانید برخی وسایل که به صورت مخفی است، مانند برخی هودهای مخفی، فضای کابینت برای قرارگیری یخچال، ماشین ظرفشویی و ... استفاده کنید.

نکات طلایی برای انتخاب کابینت آَشپزخانه

برای انتخاب کابینت انتخاب‌های متنوعی دارید اما برخی مدل‌ها که اخیرا مورد توجه قرار گرفته است و فضایی زیبا و دلپذیر و هم کاربردی برای شما ایجاد می‌کند، کابینت‌هایی از این نوع هستند:
کابینت‌های استیل و درخشان، کابینت‌هایی با درب‌های شیشه‌ای، کابینت‌هایی با اتصالات جدید و دارای تزئین، طراحی‌های براق، گلاسه، چندرنگ و یا خاکستری، طراحی کابینت فقط در فضای پایین آشپزخانه و بر روی زمین، کابینت‌های طرح‌دار و شلوغ، کابینت‌های بدون درب و یا کابینت‌های بلند، کابینت‌های چوبی، طرح چوب و ...

به آشپزخانه منزل خود طراوت ببخشید

قبل از اینکه گل و گیاه را در آشپزخانه منزل خود قرار دهید شاید خیلی زیبایی و دلنشین بودن چنین فضایی قابل تصور نباشد، اما همین که تصمیم می‌گیرید حتی یک گلدان را در آشپزخانه قرار دهید، حس تازگی و طراواتی که به همراه دارد، باعث می‌شود حتی به قرار دادن گلدان‌های دیگر نیز فکر کنید. برخی گل و گیاهان مانند یاس، پیله‌ای، برگ‌عبایی، سانسوریا، عنکبوتی و ... برای محیط آشپزخانه مناسب است. می‌توانید در مورد گل‌های مناسب آپارتمان راهنمای معرفی گل آپارتمانی را نیز مطالعه بفرمایید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...