راهنمای خرید لوازم اشپزخانه: ۳۸ کالا + توضیحات هر کدام

۰۴ مهر ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
راهنمای خرید لوازم اشپزخانه

بدون شک قلب هر خانه‌ای، آشپزخانه آن است و برای تپیدن قلب خانه، وجود برخی از وسایل ضروری و مهم خواهد بود و به همین خاطر است که خانم‌ها بیش از خرید هر وسیله‌ای، ترجیح می‌دهند لوازم مربوط به آشپزخانه خود را تهیه نمایند. اهمیت این موضوع زمانی دوچندان می‌شود که عروس خانم‌ها بخواهند برای تکمیل جهیزیه خود اقدام به خرید وسایل لازم برای آشپزخانه نمایند.
لذا آگاهی از یک راهنمای خرید لوازم آشپزخانه که به‌صورت جامع و کامل به تمام موارد ریزودرشت اشاره کرده باشد، می‌تواند کمک بزرگی به بانوان در این زمینه نماید و کمی از دغدغه‌های آنها را برای خرید کاهش دهد.
بنابراین اگر خانم خانه‌دار هستید و می‌خواهید برخی از لوازم آشپزخانه خود را نو کنید و مجدداً آنها را خریداری نمایید یا اینکه تازه‌عروس هستید و نیاز به یک لیست خرید تمام‌عیار برای تکمیل جهیزیه خود دارید، با ما همراه باشید تا در این راهنمای خرید، 38 کالای موردنیاز برای آشپزخانه را به شما معرفی کنیم.
راهنمای خرید لوازم برقی آشپزخانه


چگونه لوازم آشپزخانه را دسته‌بندی کنم؟

زمانی که شما می‌خواهید برای آشپزخانه وسایل موردنظر خود را تهیه نمایید، باید به فکر خرید آن‌هایی باشید که از لحاظ کارآمدی در اولویت قرار دارند؛ چراکه کیفیت و کاربردی بودن وسایل مختلف آشپزخانه، باعث طولانی‌تر شدن عمر استفاده از آنها می‌شود؛ لذا بهتر است در هنگام خرید لوازم آشپزخانه به جنس، رنگ، کیفیت و کاربرد هرکدام از این وسایل توجه ویژه داشته باشید. درصورت نیاز به تعمیر صدا و جرقه زدن مایکروویو ال جی از خدمات گلدیران استفاده نمایید.

دسته‌بندی لوازم آشپزخانه را می‌توان این‌گونه بیان نمود:
  • لوازم ارزان آشپزخانه شامل چاقو و قیچی، آبکش و لگن، کفگیر و ملاقه، ترازو، نمک و ادویه پاش، کاسه و پیاله، دستمال آشپزخانه و ...
  • لوازم پلاستیکی آشپزخانه مثل سینی، تخته برش، قیف، انبر سالاد، جا قاشقی، آبمیوه‌گیری دستی، ظروف نگهدارنده غذا، قالب یخ، کاسه میوه، تخته گوشت، سطل زباله، ظروف حبوبات، پا سماوری و ...
  • لوازم پخت‌وپز آشپزخانه از جمله ست کامل قابلمه در جنس‌های چدن، گرانیت، استیل، مسی و ... ماهیتابه در اندازه‌های مختلف و ...
  • لوازم کیک و شیرینی‌پزی آشپزخانه مانند انواع قالب کیک گرانیتی، انواع فرچه و لیسک، قالب ژله سیلیکونی، پلاستیکی یا در مدل‌های قلبی و ستاره‌ای، انواع پیمانه و ... 
پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره پاک کردن لاک از روی فرش را بخوانید.
لوازم نظم‌دهنده آشپزخانه
  • لوازم نظم‌دهنده آشپزخانه از قبیل جاتخم‌مرغی، شلف و استند نظم دهنده، سبد نظم‌دهنده یخچال، شلف کشویی یخچال، سبد نگهدارنده دسته‌دار یخچال، نگهدارنده نوشابه و بطری یخچال و ...  
  • لوازم مکمل آشپزخانه مثل فندک، زیر ملاقه‌ای، دستگیره، دستکش و دم‌کنی آشپزخانه، انبر سالاد و غذا، انواع سبد و صافی، ست چاقوی مخصوص آشپزی، خردکن دستی و ...
  • لوازم پذیرایی آشپزخانه که شامل ظروف شیشه‌ای، سرامیکی و کریستال در طرح‌ها و مدل‌های مختلف می‌شوند. وسایلی که برای یک مهمانی یا دورهمی به آنها نیاز دارید مثل انواع لیوان‌ها و فنجان چای‌خوری، آجیل‌خوری، میوه‌خوری، شکلات خوری، ظروف مخصوص کیک و شیرینی‌خوری، انواع ظروف سرو غذا و سالاد و ...
  • لوازم برقی آشپزخانه شامل وسایلی بزرگی مثل اجاق‌گاز، یخچال، مایکروفر، ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی و ... و همچنین لوازم کوچک برقی می‌شود که در بخش راهنمای لوازم برقی آشپزخانه به توضیح بیشتر در مورد لوازم برقی ضروری برای آشپزخانه می‌پردازیم. تعمیرات اجاق گاز ال جی خود را به متخصصین گلدیران بسپارید.
لوازم برقی آشپزخانه

کدام لوازم برقی را برای آشپزخانه بخرم؟

وقتی برای خرید لوازم برقی موردنیاز آشپزخانه به فروشگاه‌های ارائه‌دهنده این محصولات مراجعه می‌کنید، با دنیای متنوعی از وسایل برقی جذاب مواجه می‌شوید که شاید در نگاه اول شما را به خرید وسوسه کنند. اما برای خرید لوازم برقی آشپزخانه باید به ضروری و کاربردی بودن این وسایل توجه ویژه داشته باشید. طبق یک راهنمای خرید لوازم برقی آشپزخانه جامع و کامل شما باید به سراغ خرید آن دسته از وسایل برقی بروید که وجودشان باعث سرعت و کیفیت آشپزی و پخت‌وپز غذاهای گوناگون توسط شما می‌شود. پیشنهاد می شود درباره تمیز کردن گاز استیل بخوانید.
لوازم برقی موردنیاز آشپزخانه
براین‌اساس ضروری‌ترین لوازم برقی برای یک آشپزخانه شامل موارد زیر هستند:
1. غذاساز: برای خردکردن مواد مختلف و درست‌کردن خمیر نان و شیرینی و تهیه سالادهای متنوع
2. بخارپز یا زودپز: کمک‌حال شما برای پخت غذاهای سالم در مدت‌زمان کوتاه
3. آرام‌پز: اگر می‌خواهید غذاها و خوراک‌های خوشمزه را به‌آرامی و در مدت‌زمان بیشتری بپزید تا کاملاً مغزپخت شوند، به یک آرام‌پز نیاز دارید.
4. گوشت‌کوب برقی: برای خردکردن و له کردن انواع مواد غذایی
5. آب جوش کن: برای درست‌کردن سریع چای و قهوه یا استفاده از آب جوش برای پخت غذاها
پیشنهاد می شود درباره شستن دستمال آشپزخانه بخوانید.

ضروری‌ترین لوازم آشپزخانه
6. دستگاه رشته و رنده کن: عصای دست شما برای تهیه انواع سالادهای خوشمزه و رنگارنگ
7. سیر خردکن: برای خردکردن سیر یا دانه‌های مقوی آجیل به دردتان می‌خورد و از فشار زیاد به دست‌هایتان برای خردکردن یا له کردن مواد غذایی جلوگیری می‌کند. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره پاک کردن آدامس از روی لباس را بخوانید.
8. هم زن کاسه دار یا ایستاده: برای هم زدن مواد اولیه پخت کیک، شیرینی و انواع غذاها
9. چای‌ساز: اگر شاغل هستید و وقت کافی برای دم کردن چای را ندارید، کافیست یک چای‌ساز بخرید تا در زمان کوتاهی چای را برای شما درست کند.
10. مخلوط‌کن سرعتی: با تنظیم درجه‌های این وسیله در سرعت‌های مختلف می‌توانید مواد غذایی را آماده‌سازی کنید.
11. تستر: اگر به دنبال درست‌کردن یک صبحانه سریع یا حتی یک شام سبک و قوی هستید، از این وسیله برای تست کردن نان و برشته کردن مواد غذایی کمک بگیرید.
12. ساندویچ‌ساز: برای آماده‌سازی انواع ساندویچ‌های خوشمزه که به‌راحتی می‌توانید آنها را تهیه کنید.
پیشنهاد می شود تعمیر سیستم صوتی ال جی خود را به متخصصین گلدیران بسپارید.
دانستن چه نکاتی هنگام خرید لوازم آشپزخانه مهم است؟

دانستن چه نکاتی هنگام خرید لوازم آشپزخانه مهم است؟

اگرچه خرید هرکدام از وسایل برقی و غیربرقی برای آشپزخانه امری کاملاً سلیقه‌ای است، اما طبق راهنمای خرید لوازم آشپزخانه، لازم است بانوان عزیز به نکاتی که در زیر به آنها اشاره شده، توجه داشته باشند:
  • تناسب رنگ وسایل آشپزخانه با رنگ کابینت‌ها و دکوراسیون آن باعث می‌شود تا محیط آشپزخانه شما زیباتر به نظر برسد، پس در انتخاب رنگ لوازم آشپزخانه دقت کنید.
  • برای خرید لوازم آشپزخانه سعی کنید از لوازم بزرگ‌تر شروع کنید و بعد به دنبال خرید لوازم کوچک‌تر و جزئی بروید.
  • هنگام خرید لوازم برقی آشپزخانه به مواردی مثل قیمت، رنگ، جنس، میزان مصرف انرژی، حجم کالا، امکانات محصول و خدمات پس از فروش آن توجه نمایید.
  • باتوجه‌به افزایش قیمت محصولات، سعی کنید عاقلانه‌ترین و بهترین تصمیم را هنگام انتخاب و خرید لوازم آشپزخانه بگیرید و از خرید وسایلی که صرفاً دکوری و تزئینی هستند، پرهیز کنید. پیشنهاد می شود مقاله تمیز کردن شیشه را بخوانید.
از خرید وسایلی که صرفاً دکوری و تزئینی هستند، پرهیز کنید.

کلام آخر
ما در این پست تحت عنوان "راهنمای خرید لوازم آشپزخانه" تلاش کردیم وسایلی را به شما معرفی کنیم که نیاز هر کدبانوی ایرانی در آشپزخانه است.
اگرچه شما می‌توانید به‌دلخواه هرکدام از این وسایلی را که دوست دارید، خریداری نمایید، اما سعی کنید همیشه به دنبال باکیفیت‌ترین محصولات باشید و از خرید لوازم غیرضروری خودداری نمایید تا محیط آشپزخانه شما شلوغ نشود و حتماً بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارید، کاربردی‌ترین لوازم را برای آشپزخانه بخرید. پیشنهاد می شود تعمیر جاروبرقی ال جی خود را به متخصصین ما بسپارید.
و در انتها برایمان بنویسید شما وجود کدام لوازم را در آشپزخانه ضروری و مهم می‌دانید تا کمک‌حالتان باشند؟

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...