۲۴ وسایل نظافت خانه: بهترین لوازم نظافت منزل که باید بشناسید

۲۷ شهريور ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
وسایل نظافت خانه
یکی از کارهای مهمی که اکثر خانم‌ها در طول هفته ساعت‌های زیادی مشغول انجام آن هستند تا خانه‌شان تمیز و مرتب شود، نظافت منزل است؛ اما برای داشتن خانه‌ای درخشان و براق، قرار نیست شما همه کارهای مربوط به شستشو و نظافت را توسط آب انجام دهید، بلکه باید این کارها را به وسایل مربوط به نظافت منزل بسپارید.
لذا برای اینکه بتوانید کارهای مربوط به تمیزکاری خانه را با سرعت بیشتری انجام دهید و زودتر به هدفتان یعنی برق انداختن منزل برسید؛ بهتر است با کاربرد هرکدام از وسایل نظافت خانه آشنا شوید. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین لوازم نظافت منزل را بشناسید تا به کمک آنها آلودگی‌ها و کثیفی‌ها را از بین ببرید، ما را تا آخر این پست همراهی کنید.
وسایل نظافت منزل


بهترین وسایل نظافت خانه که باید آنها را بشناسید

کاربردی‌ترین و ضروری‌ترین لوازم نظافت منزل به شرح زیر هستند:
1. دستکش اسکاچ دار: این وسیله کاربردی در قسمت کف دست، دارای پرزهایی اسکاچ مانند برای شستشوی سطوح مختلف است.
2. مسواک: شما می‌توانید با کمک یک مسواک کهنه به‌راحتی لابه‌لای کاشی‌ها، کناره‌های لگن ظرف‌شویی و روشویی و همچنین دیگر شکاف‌ها و درزهای موجود در خانه را تمیز کنید. درصورت نیاز به تعمیر یخچال ال جی با متخصصین گلدایران در تماس باشید.
دستکش اسکاچ دار
3. برس توالت شوی: این برس که به‌عنوان یکی از وسایل نظافت خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای دسته‌ای بلند و برسی گرد است که برای تمیز کردن و شستن کاسه توالت بسیار کارآمد است.
4. دمپایی تمیزکننده کف: یکی دیگر از وسایل نظافت منزل دمپایی تمیزکننده کف بوده که در قسمت بیرونی کف آن دارای الیاف میکروفایبر برای گردگیری کف زمین است. به‌راحتی این دمپایی‌ها را بوشید، راه بروید و زمین را تمیز کنید.
دمپایی تمیزکننده کف
5. برس باربیکیو و سیخ کباب: این برس چندکاره که دارای سری‌های مختلف مثل سری اسکاچی، تیغه‌ای و فرچه‌ای است، برای تمیز کردن کف باربیکیو و دیوارهای آن و همچنین سیخ‌های کباب مورد استفاده قرار می‌گیرد و لکه‌های دود، روغن و غذاهای سوخته را از روی سطح کباب‌پز و باربیکیو پاک می‌کند.
6. اسفنج جادویی: یکی دیگر از وسایل نظافت خانه اسفنج جادویی است که زبر بودن آن اصلاً آسیبی به سطوح نمی‌زند و شما می‌توانید برای از بین بردن لکه‌های مقاوم و سخت از روی سطوح مختلف منزل از آن استفاده کنید. جهت تعمیر یخچال از تعمیرکاران حرفه‌ای ما کمک بگیرید. 
اسفنج جادویی
7. گردگیر رادیاتور: این گردگیر شکل خاصی داشته و به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی بتوانید گردوغبار میان پره‌های رادیاتور و همچنین قسمت‌های دور از دسترس آن را تمیز و پاکیزه نمایید. 
گردگیر رادیاتور
8. برس شستشوی دسته بلند: این برس دسته بلند برای پاک کردن وان روشویی، گوشه‌های در و پنجره و قسمت‌های داخل لوله‌های موجود در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
9. فرچه سیمی: فرچه سیمی در واقع نوعی برس با رشته‌های سیمی یا فولادی و دسته‌ای پلاستیکی است که جهت ساییدن لکه‌های سرسخت روی سطوح فلزی و سنگی در منزل کاربرد دارد.
10. فرچه شستشوی چندمنظوره: دسته این فرچه طوری طراحی شده تا دست شما هنگام استفاده دچار آسیب نشود و می‌توانید از آن برای تمیز کردن انواع موکت، فرش، کاشی و سرامیک استفاده کنید. 
فرچه شستشوی چندمنظوره
11. اسکاچ ظروف تفلون و چدن: باتوجه‌به اینکه ظروف تفلون و چدن دارای روکش حساس هستند، برای شستن و تمیز کردن آنها بهتر است به جای اسکاچ‌های زبر و سیم ظرف‌شویی از اسکاچ‌های مناسب برای ظروف تفلون و چدن استفاده کنید.
12. دستمال حوله‌ای: دستمال‌های حوله‌ای در رنگ‌های متنوع برای نظافت در منزل بسیار کاربردی هستند و خانم‌ها می‌توانند برای گردگیری و پاک کردن غبار از روی لوازم مختلف آنها به کار ببرند.
دستمال حوله‌ای
13. زمین‌شوی آب‌پاش‌دار: یکی دیگر از وسایل نظافت منزل که کاربردهای زیادی هم دارد، زمین‌شوی آب‌پاش‌دار است. این زمین‌شوی دارای یک مخزن آب بوده و با اسپری کردن آب بر روی سطح زمین به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی کف زمین را بشویید و برق بیندازید.
14. فیلتر رسوب‌گیر کتری: این وسیله برای از بین بردن جرم‌های آهکی کف کتری استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید جرم‌ها، مزه و بوی آب کتری شما را خراب نکنند؛ بهتر است یک فیلتر رسوب‌گیر کتری بخرید و آن را داخل کتری قرار دهید.
15. جارو و خاک‌انداز: یکی از مهم‌ترین لوازم نظافت در هر خانه‌ای وجود یک ست جارو و خاک‌انداز خوش‌دست و سبک است تا در کارهای مربوط به تمیز کردن منزل کمک‌حال شما باشد. برای اینکه شما هنگام جارو زدن خم و راست نشوید، بهتر است به سراغ مدل‌های دسته بلند جارو و خاک‌انداز بروید و آنها را خریداری نمایید. درباره روش های تمیز کردن حمام بخوانید.
برس شستشوی دسته بلند
16. سطل و زمین‌شوی: گاهی اوقات جمع‌کردن آب اضافی روی زمین بعد از شستشو و تمیزکاری دشوار است که در این زمان می‌توانید از ست سطل و زمین‌شوی استفاده کنید. فقط کافیست سر تی را درون قسمت آبکشی سطل قرار دهید تا بخش خشک‌کن، آب اضافی تی را بگیرد. اگر می‌خواهید کارهای مربوط به نظافت منزل را در زمان کمتری انجام دهید، حتماً این وسیله کاربردی را خریداری نمایید.
17. تی آب جمع کن: این تی جهت خشک‌کردن شیشه‌ها، دیوارها و سطح زمین بعد از شستشو مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیشنهاد می شود تعمیرات اجاق گاز ال جی خود را به متخصصین گلدیران بسپارید.
تی آب جمع کن
18. جاروشارژی: گاهی اوقات کوتاه بودن سیم جاروبرقی یا گیرکردن سیم آن به وسایل منزل و همچنین در آمدن دوشاخی از پریز باعث می‌شود که نتوانید به‌درستی سطوح مختلف موجود در خانه را توسط جاروبرقی خوب تمیز کنید. در این هنگام یک وسیله کاربردی مثل جاروشارژی می‌تواند کمک‌حال شما باشد تا به‌راحتی امر نظافت منزل را انجام دهید.
19. بخارشوی: برای تمیز کردن پرده‌ها و شیشه‌های پنجره داشتن وسیله‌ای مانند بخارشوی بسیار ضروری است. برای از بین بردن لکه‌ها و ضدعفونی‌کردن سطوح مختلف در منزل بخارشوی می‌تواند به شما کمک نمایید. درباره تمیز کردن قابلمه سوخته بخوانید.
بخارشوی
20. شامپو فرش: شامپو فرش هم یکی دیگر از وسایل نظافت منزل است که برای از بین بردن لکه‌های کثیفی از روی فرش‌ها، موکت‌ها، روتختی و ... می‌توانید از آن استفاده نمایید. به یاد داشته باید هنگام خرید شامپو فرش نمونه‌هایی را انتخاب کنید که حاوی نرم‌کننده باشند تا باعث سفت شدن پرزهای فرش نشوند.
21. مایع شیشه‌شوی: مسلماً شیشه‌های صاف و براق ظاهر هر خانه‌ای را تمیزتر و درخشان‌تر نشان می‌دهد؛ لذا بهتر است به‌منظور تمیز کردن شیشه‌های پنجره از مایع شیشه‌شوی استفاده کنید.
22. پاک‌کننده سطوح چوبی: میزها و کابینت‌های آشپزخانه جزو سطوح چوبی هر خانه‌ای محسوب می‌شوند که تمیز کردن آنها بهتر است توسط پاک‌کننده‌های سطوح چوبی انجام شود تا هم تمیز و درخشان شوند و هم چربی‌ها و آلودگی‌های روی چوب توسط این پاک‌کننده قوی از بین برود و پاک شود. پیشنهاد می شود درباره شستن دستمال آشپزخانه بخوانید.
پاک‌کننده سطوح چوبی
23. اسپری پاک‌کننده اجاق‌گاز و ماکرو فر: برای از بین بردن لکه‌های چربی، غذا و روغن از روی سطح اجاق‌گاز و ماکرو فر شما می‌توانید از اسپری‌های پاک‌کننده مخصوص آنها استفاده نمایید تا تمیز و برق شوند.
24. پودر جرم‌گیر ماشین لباس‌شویی و ظرف‌شویی: این دو وسیله که وجود آنها در هر خانه‌ای ضروری است، بسیار کمک‌حال خانم‌ها هستند. گاهی اوقات ممکن است محفظه داخلی ماشین لباس‌شویی و ظرف‌شویی به دلیل املاح زیاد آب یا حتی رسوب چربی‌ها، جرم بگیرد؛ لذا بهتر است برای تمیز کردن این دو وسیله از پودر جرم‌گیر مخصوص آنها استفاده نمایید تا هم رسوب ماشین از بین برود و هم عمر مفید آنها افزایش پیدا کند. پیشنهاد می شود از انواع لوازم جاروبرقی گلدایران دیدن فرمایید.
جاروبرقی

سخن پایانی
ما در این پست تحت عنوان "24 وسایل نظافت خانه: بهترین لوازم نظافت منزل که باید بشناسید! " سعی کردیم به شما لوازمی را معرفی کنیم تا به کمک آنها بتوانید کیفیت تمیزکاری و نظافت در منزلتان را بهبود بخشیده و ارتقاء دهید. 
به یاد داشته باشید که پاکیزگی همیشگی خانه شما باعث می‌شود تا محیط زندگی‌تان لذت‌بخش، عاری‌ از میکروب و بهداشتی باشد و مهم‌تر از همه آرامش و احساس خوب را برای همه اعضای خانواده به وجود می‌آورد. پس به تمیز بودن منزلتان اهمیت دهید و برای این کار از لوازم مربوط به نظافت استفاده کنید.
و در انتها برایمان بنویسید از کدام وسایل نظافت منزل برای تمیز کردن خانه خود استفاده می‌کنید؟

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...