بررسی یخچال های هتلی یا مینی یخچال

۱۲ خرداد ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

در این مقاله به بررسی ویژگی‌های یک یخچال کوچک خواهیم پرداخت، یخچال‌های کوچک عموما با نام یخچال هتلی یا مینی یخچال شناخته می‌شوند.
یکی از مهم‌ترین وسایل خانه یخچال‌ها هستند با هر اندازه‌ای که باشند و هر مارک و با هر ویژگی و طراحی، تفاوتی در اصل ضرورت استفاده از آن ندارد. وجود یخچال در خانه ضروری است و حتی برای چند روز اقامت در هتل و ... نیاز به یخچال وجود دارد. به دلیل همین اهمیت، یخچال‌ها در اندازه‌های متفاوت و حتی در ابعاد خیلی کوچک نیز تولید می‌شود و می‌توان  برای برخی محیط‌ها با توجه به میزان استفاده، یخچال‌های هتلی یا اصطلاحا مینی یخچال استفاده نمود.
برای خرید یخچال ساید بای ساید و یا انتخاب بین یخچال معمولی و یا یخچال دوقلو می‌توانید به راهنمای خرید یخچال و یا راهنمای خرید یخچال دوقلو مراجعه کنید و با بررسی تمامی موارد که در انتخاب مناسب‌ترین یخچال موثر هستند، دستگاه را خریداری کنید. 


یخچال های هتلی

یخچال‌های هتلی تنها برای داخل هتل استفاده نمی‌‎شود و ممکن است برخی افراد ترجیح دهند در کنار یخچال اصلی منزل یک یخچال اضافی کوچک نیز داشته باشند، اما معمولا به دلیل کوچک بودن آن و اینکه فضای کمی اشغال می‌کند، معمولا برای هتل‌ها استفاده می‌شود. برخی افراد از این نوع یخچال برای نگهداری شیشه‌ها و مواد غذایی که مدت بیشتری نگهداری می‌شود، استفاده می‌کنند.
علاوه بر آن، یخچال هتلی برای منزل دانشجویی، مغازه‌ها و ... می‌تواند انتخاب خوبی باشد. استفاده از یخچال‌های هتلی در برخی محیط‌هایی که امکان استفاده از یخچال کوچک وجود دارد، برخی مزیت‌ها را داراست که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. این یخچال‌ها علاوه بر آنکه فضای خیلی کمی اشغال می‌کند، امکان جا به جایی دارد و به راحتی می‌توانید آن را در محل دیگری قرار دهید. در ادامه به بررسی ویژگی‌های یخچال‌های هتلی می‌پردازیم تا بهترین یخچال‌ هتلی را برای خرید انتخاب کنید.

یخچال‌های جدید جی پلاس

ظرفیت یخچال های هتلی


یخچال‌های هتلی از نظر ظرفیت 9،7،5، 10 فوت و در اندازه‌ی کوچک 3 فوت در بازار وجود دارد. ممکن است ظرفیت یخچال به لیتر اعلام شده باشد؛ در این صورت نیز با تقسیم عدد لیتر بر 28.3 می‌توانید حدود ظرفیت دستگاه را به فوت مکعب محاسبه نمایید؛ البته ممکن است عدد با حدی اختلاف باشد که ایرادی ندارد. این یخچال‌ها معمولا از نظر ارتفاع کوتاهتر از 90 سانتی‌متر هستند و در بیشتر مدل‌ها یک درب دارند؛ البته یخچال‌های مینی دو درب نیز وجود دارد.
از نظر تعداد کشو، طبقه‌ها و نوع طبقه‌بندی داخلی یخچال هم بهتر است قبل از خرید به آن توجه کنید تا بعدها راحت‌تر بتوانید از دستگاه استفاده نمایید.

یخچال نوفراست بخریم یا دیفراست؟

مصرف برق یخچال های هتلی چقدر است؟


از نظر سطح مصرف انرژی، یخچال‌های هتلی در مدل‌های متفاوت در رده‌ی انرژی A++ و A+ و A قرار دارند. این دستگاه‌ها با توجه به ظرفیت پایینی که دارند، برق زیادی مصرف نمی‌کنند . در مدل‌های متفاوت ممکن است مصرف برق 60، 90، 100 و یا 110 وات باشد.

نوع موتور یخچال های مینی

برخی از یخچال‌های کوچک یا همان یخچال‌های مینی دارای کمپرسور بوده و از طریق سیکل گازی با خنک کردن ماده‌ی مبرد، کابین یخچال خنک می‌شود. این نوع یخچال از نظر میزان صدا، نسبت به یخچال‌های کوچک دیگر، صدای بیشتری دارد.
برخی مدل‌های یخچال مینی، از طریق ترموالکتریک کابین را خنک می‌کند و موتور ندارند؛ این نوع یخچال تقریبا بدون صدا است.
برخی دیگر از یخچال‌های مینی نیز یخچال‌های جذبی هستند، که برای خنک کردن کابین دارای کمپرسور و مایع خنک کننده هستند و مایع خنک شده را برای سرمایش در کابین به جریان می‌اندازد.

کابین و دمای یخچال

دمای کابین این نوع یخچال‌ها حدودا 5 تا 18 درجه سانتی‌گراد است و در صورتی که نیاز به فریزر هم دارید، لازم است قبل از خرید یخچال هتلی در مورد آن سوال کنید، زیرا برخی از این مدل یخچال‌ها قسمت فریزر ندارند و فقط یخچال هستند. برخی مدل‌ها دارای قسمت فریزر کوچکی هستند که مانند فریزر یخچال‌های معمولی نیست و در حد یخچال‌های دیگر مواد غذایی را فریز نمی‌کند.

حدود قیمت یخچال هتلی


قیمت یخچال‌های هتلی معمولا قیمت پایین و مناسبی دارندو اصطلاحا اقتصادی هستند و خرید آن در برخی موارد که برای فضا مناسب باشد، نسبت به قیمت یک یخچال بزرگتر مقرون به صرفه خواهد بود. قیمت این یخچال‌ها با توجه به ظرفیت، مدل، مارک و برخی ویژگی‌های جزئی‌تری که دارند می‌تواند متفاوت باشد. با توجه به اینکه در هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و اماکن مشابه آن، برای هر اتاق نیاز به یک یخچال وجود دارد، معمولا این یخچال‌ها استفاده می‌شود. قیمت این یخچال‌ها به جنس بدنه، ایرانی یا خارجی بودن و کیفیت دستگاه نیز ارتباط دارد و این موارد می‌تواند تا حدی بر روی قیمت دستگاه تاثیرگذار باشد. برخی دستگاه‌ها که درب شیشه‌ای دارند هم قیمت بالاتری دارند.

مدت زمان گارانتی یخچال های هتلی


با توجه به اینکه یخچال هتلی با چه برندی خریداری می‌کنید، مدت زمان گارانتی می‌تواند متفاوت باشد و از سوی چند شرکت این دستگاه‌ها با گارانتی 18 ماهه، 36 ماهه و یا حتی 40 ماهه ارائه می‌شود. زمانی که قصد دارید از این نوع یخچال‌ها خریداری کنید، نام چندین مارک را در بازار خواهید شنید، که البته انتخاب از میان آنها خیلی سخت نخواهد بود و می‌توانید از بین برندهای ایرانی، دستگاه مناسب را تهیه کنید.
در صورتی که یکی از یخچال‌های برند ال جی یا جی پلاس را تهیه کردید تمامی این دستگاه‌هایی که گارانتی گلدیران دارند دارای خدمات پس از فروش هستند و در صورت نیاز به تعمیر یخچال ال جی و یا تعمیر یخچال جی پلاس می‌توانید با پشتیبانی گلدیران تماس حاصل نمایید. 

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...