با رعایت ۴ نکته از خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی جلوگیری کنید

۳۰ مرداد ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

برخی از ایرادات دستگاه‌های خانگی معمولا پرتکرارتر است و بیشتر اتفاق می‌افتد که یکی از آنها خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی است. خرابی بلبرینگ و ایرادات مربوط به آن زیاد شنیده می‌شود و برای تعمیر آن هم می‌بایست تقریبا دستگاه کامل باز شود و نسبتا سخت‌تر است. اکنون که این راهنما را مطالعه می‌کنید، ممکن است ماشین لباسشویی شما دچار خرابی بلبرینگ شده باشد و بخواهید در مورد نحوه تشخیص و ایرادات رایج ماشین لباسشویی و هزینه‌های تعمیرات بلبرینگ و اطلاع از روند تعمیران آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. به دلیل اینکه این ایراد زیاد اتفاق می‌افتد و معمولا مشتریان این دستگاه هنگام خرابی به جستجوی دلایل ایراد و تمامی موارد مرتبط با تعمیرات آن می‌پردازند، تصمیم گرفتیم در این راهنما به بررسی ایراد خرابی بلبرینگ و نحوه رفع ایراد آن بپردازیم.

سیر تا پیاز علامت های روی ماشین لباسشویی ال جی

بلبرینگ ماشین لباسشویی چیست و چه عملکردی دارد؟


شاید نام بلبرینگ یا یاتاقان را زیاد شنیده باشید، به دلیل اینکه در دستگاه‌های متفاوتی استفاده می‌شود و وظیفه‌ی چرخش و حرکت را در دستگاه‌های متفاوت را دارد. بلبرینگ قطعه‌ای است که پشت دیگ دستگاه قرار گرفته و موجب می‌شود دیگ آسان‌تر و نرم‌تر بچرخد و حرکت کند. شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین قطعات در فرآیند شستشوی ماشین لباسشویی همین قطعه‌ی بلبرینگ است؛ این قطعه با توجه به مدل دستگاه و مارک‌های متفاوت می‌تواند از نوع رول و یا ساچمه‌ای باشد. آن دسته که از نوع رول است، دارای استوانه‌ای برای به حرکت درآوردن دیگ بوده و رولبرینگ نامیده می‌شود؛ در نوع ساچمه‌ای که نام آن بلبرینگ است، همانطور که مشخص است، حرکت دیگ از طریق ساچمه‌ها صورت می‌گیرد.

8 روش تعمیر لباسشویی جی پلاس


این قطعه پس از چند سال استفاده ممکن است به دلیل زنگ زدگی بر اثر نفوذ آب، موجب صدای زیاد ماشین لباسشویی و مشکل در حرکت دیگ شود به همین دلیل نیاز است تعویض گردد. معمولا بعد از گذشت 10 سال و یا طی مدت زمان کوتاهتری نیاز به تعویض دارد.

داشتن اطلاعات کافی در مورد این قطعه و سایر قطعات ماشین لباسشویی باعث می‌شود از خرابی‌هایی که به دلیل استفاده اشتباه از دستگاه پیش می‌آید و همچنین روش‌های جلوگیری از خرابی دستگاه، مطلع شوید و آنها را در روند استفاده از دستگاه رعایت نمایید.

نشانه‌های خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی چیست؟


خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی
برخی نشانه‌ها را دارد که با مشاهده آن می‌توان به ایراد ماشین لباسشویی پی برد و برای تعمیرات آن اقدام نمود. این نشانه‌ها موارد زیر است:

  • یکی از علامت‌های خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی، صدای غیرطبیعی آن است. در صورتی که صدای دستگاه مربوط به این ایراد باشد، هنگام شستشوی لباس‌ها و در حال چرخیدن دیگ صداهای زیادی شنیده می‌شود که مربوط به لرزش ماشین لباسشویی نمی‌شود. وقتی زمان خاموشی دستگاه، دیگ آن را با دست حرکت می‌دهید، در صورت خرابی بلبرینگ یا رولبرینگ، متوجه صدای آن خواهید شد.
  • حرکت دیگ به صورت آزاد حدود چند میلی‌متر که می‌توان هنگام خاموشی دستگاه و با چرخاندن دیگ متوجه آن شد، یکی دیگر از نشانه‌های خرابی بلبرینگ است. زمانی که در حالت خاموشی دیگ را حرکت می‌دهید، ممکن است احساس کنید دیگ ماشین لباسشویی کمی بیشتر از حالت معمول حرکت می‌کند و همین مورد در کنار صدای غیرطبیعی می‌تواند نشانه مشکل دستگاه باشد.

  • علامت دیگر ایراد و مشکل بلبرینگ ماشین لباسشویی نشتی آب است. نشتی آب ممکن است به دلایل دیگری نیز باشد و معمولا مشخص می‌شود که نشتی آب از قسمت بلبرینگ‌ها و کاسه نمد ماشین لباسشویی است.
  • اگر لباس‌های شما پس از شستشو و خارج کردن از ماشین لباسشویی، آلوده به روغن می‌شود، امکان دارد به دلیل خرابی بلبرینگ و نشتی روغن از آن باشد.

    7 چیزی که نباید در ماشین لباس‌شویی انداخت

چگونه از خرابی و بروز ایراد در بلبرینگ ماشین لباسشویی جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از خرابی این قطعه برخی موارد بهتر است رعایت شود که نکات زیر است:
  • تراز بندی صحیح برای جلوگیری از عدم لرزش ماشین لباسشویی را جدی بگیرید.

یکی از مواردی که هم ایراد ماشین لباسشویی است و باید رفع شود و در صورتی که مدتی تکرار شود، به قطعات دیگر نیز آسیب می‌رساند، لرزش ماشین لباسشویی است. اگر ماشین لباسشویی لرزش داشته باشد، تکان‌های دستگاه باعث آسیب دیدن بلبرینگ‌ها و یا قطعات دیگر خواهد شد؛ بنابراین می‌بایست لرزش دستگاه سریع‌تر رفع شود.

  • از ماشین لباسشویی مدت زمان طولانی و مداوم استفاده نکنید.

همانطور که می‌دانید قطعات داخلی ماشین لباسشویی پس از مدتی کارکرد داغ شده و استفاده مداوم از آن طی ساعات طولانی موجب می‌شود این قطعات همینطور داغ بماند و مدت زمانی برای خنک شدن قطعات وجود نخواهد داشت. در نظر داشته باشید برای نگهداری و استفاده صحیح از ماشین لباسشویی بهتر است بین دفعات استفاده 4 ساعت به دستگاه استراحت بدهید.

  • استانداردهای مربوط به حجم و وزن البسه را رعایت کنید.

لباس‌های سنگین، پتو، حوله و پارچه‌هایی که ممکن است در ماشین لباسشویی خیلی سنگین شده و عدم تعادل و لرزش شدید پدید بیاورد، می‌تواند باعث آسیب به آن شود. همچنین پر کردن ماشین لباسشویی بیش از حد مجاز هم به بلبرینگ‌های ماشین لباسشویی آسیب می‌رساند. ظرفیت مجاز ماشین لباسشویی نصف دیگ است و برای مثال در یک ماشین لباسشویی 7 کیلویی می‌توانید حدود 3.5 کیلو لباس خشک برای شستشو قرار دهید. بر روی درب دستگاه‌های ماشین لباسشویی یک علامت به صورت برجستگی دارد که می‌توان از روی آن نیز متوجه ظرفیت ماشین لباسشویی شد.

  • دستگاه را برای سرویس‌های منظم دوره‌ای به کارشناس بسپارید.

بسته به میزان استفاده از ماشین لباسشویی توصیه می‌شود هر 6 ماه یا سالی یکبار ماشین لباسشویی را برای سرویس دوره ای محصولات ال جی به تعمیرگاه مجاز بسپارید. در صورتی که سرویس به موقع دستگاه انجام شود، خرابی‌های کوچک دستگاه تشخیص داده شده و رفع می‌شود و از فراگیر شدن ایراد در دستگاه جلوگیری خواهد شد.

8 نکته کلیدی در نگهداری از ماشین لباسشویی و سرویس آن!

تعمیر و تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی

هزینه تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی


اگر بلبرینگ و یا هر قطعه‌ای از ماشین لباسشویی شما دچار مشکل شده، جای نگرانی وجود ندارد، زیرا نمایندگی‌های مجاز گلدیران در سراسر ایران با قطعات اصل و با کیفیت و در کوتاهترین زمان دستگاه شما را تعمیر خواهند کرد. در صورت خرابی ماشین لباسشویی می‌توانید درخواست تعمیر ماشین لباسشویی ال جی یا تعمیر ماشین لباسشویی جی پلاس خود را به سادگی ثبت کنید تا کارشناسان گلدیران در اسرع وقت برای تعمیر در محل ماشین لباسشویی شما مراجعه کنند. کارشناس تعمیرات قبل از مراجعه، حدود هزینه تعمیر و یا تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی را به شما اعلام خواهند نمود.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...