آیا خرید کولر گازی به نوع آب و هوا شهر مربوط است؟

۰۸ تير ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
 آیا خرید کولر گازی به نوع آب و هوا شهر مربوط است؟

یکی از مهم ترین ملاک ها برای خرید کولر گازی توجه به نوع کلاس آب و هوایی کولر گازیست. چرا که بسیاری از افراد این باور غلط را دارند که هر کولر گازی نو خریداری شده ای را برای هر منطقه آب و هوایی میتوانند به راحتی استفاده کنند. اما در این مقاله قصد داردیم شما را از این باور غلط دور کنیم، چرا که توجه به کلاس آب و هوایی کولر گازی یکی از مهم ترین فاکتورها در هنگام خرید کولر گازی محسوب میشود.

انتخاب کولر گازی بر اساس شرایط آب و هوایی

انتخاب کولر گازی بر اساس شرایط آب و هوایی

اگر شما قصد خرید کولر گازی را دارید، یکی از موارد مهمی که باید در کنار سایر موارد مهم دیگر آن را رعایت کنید توجه به شرایط آب و هوایی محل سکونت شما است.
پس باید با دقت کلاس آب و هوایی منطقه ای که قصد خرید کولر گازی برای آن دارید را بررسی نمایید و سپس اقدام به خرید کنید.
همچنین میتوانید برای خرید کولرگازی مناسب مقاله کامل‌ترین راهنمای خرید کولر گازی، محاسبه ظرفیت کولر گازی و ضرورت انجام ظرفیت سنجی، دانستی‌های انواع کولر گازی‌، سوالات رایج مشتریان پیش از خرید کولر گازی و بهترین کمپرسور کولر گازی کدام است؟ را مطالعه کنید و یا با کارشناسان فروش ما در گلدیران در ارتباط باشید. تا شما را برای خرید کولر گازی که متناسب با نیاز و کلاس آب و هوایی منطقه زندگی شما می‌باشد راهنمایی کنند.
برند های معتبر کولر گازی همچون کولر گازی ال جی و جی پلاس دارای محصولاتی سازگار با انواع کلاس آب و هوایی میباشند، لذا در زمانی که با کارشناسان فروش ما تماس گرفیتید، میتوانید از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

برای خرید کولر گازی میتوانید به فروشگاه آنلاین گلدیران پلاس مراجعه کنید.

چرا انتخاب کولر گازی بر اساس کلاس آب و هوایی مهم است؟

چرا انتخاب کولر گازی بر اساس کلاس آب و هوایی مهم است؟

کولر گازی مناسب آب و هواهای متفاوت

در واقع هر کولر گازی در یک منطقه‌ی خاصی که برای آن به فناوری‌های خاص مجهز شده است می‌تواند کارایی بالایی را از خود نشان دهد. شما با توجه به شرایط محیطی خود و انتخاب وسیله‌ی مناسب می‌توانید کارایی و عملکرد بالا را از انتخاب درست خود دریافت کنید. این انتخاب صحیح موجب صرفه جویی در مصرف برق، بالا بردن راندمان دستگاه،کاهش هزینه‌های کولر گازی، بازدهی دستگاه و افزایش طول عمر مفید کولر گازی می‌شود.

کولرهای گازی به سه نوع مختلف از نظر مطابقت با شرایط آب و هوایی تقسیم میشوند:

کولرهای گازی به سه نوع مختلف از نظر مطابقت با شرایط آب و هوایی تقسیم میشوند:

در سطح جهان 3 نوع کلاس آب و هوایی وجود دارد که از جمله آن‌ها:

  • T1: کلاس آب و هوایی معتدل
  • T2: کلاس آب و هوایی خنک و سردسیر
  • T3: کلاس آب و هوایی گرمسیری

نکته:

نوع کلاس آب و هوایی هر کولر گازی بر روی برچسب انرژی آن نوشته میشود.

کلاس آب و هوایی T1 به چه معناست؟

کلاس آب و هوایی T1 به چه معناست؟

کلاس آب و هوایی T1 مخصوص مناطق معتدله می‌باشد. افرادی که در آب و هوای این مناطق زندگی می‌کنند گرمای طاقت فرسای تابستان و سرمای استخوان سوز زمستان را تجربه می‌کنند. در واقع مناطق معتدله و معمولی در طول سال هم فصل‌های گرم و شرجی و هم فصل‌های سرد را تجربه می‌کنند.
بنابراین کلاس آب و هوایی T1 به طور مثال به مناطقی مانند:
تهران، کرج، مازندران، گیلان، مشهد و سایر مناطق معتدله دیگر تعمیم داده می‌شود.
اگر به طور جامع‌تر بگوییم که کلاس آب و هوایی T1 مختص چه مناطقی است، باید به مناطقی مانند:
1. مناطق معتدل خزری
2. فلات غربی
3. شمال غربی ایران

کلاس آب و هوایی T2 کولر گازی به چه معناست؟

کلاس آب و هوایی T2 کولر گازی به چه معناست؟

T2 یک نوع کلاس آب و هوایی در کولر گازی است. کولرهای گازی که در کلاس آب و هوایی T2 باشند نسبت به کلاس‌های دیگر کمتر هستند. به همین دلیل در بحث کلاس های آب و هوایی کولر گازی همیشه نام کلاس های آب و هوایی  T1 و T3 را می شنویم. این کولر گازی ها برای مناطق سردسیر مناسب می باشند و بدیهی است که در این مناطق از تنظیمات گرمادهی دستگاه استفاده می شود. شهرهای سردسیر می توانند از این کولر گازی ها استفاده کنند. اما مناطقی که آب و هوای معتدل دارند و یا مناطقی گرمسیر به حساب می آیند نباید از کولر گازی با کلاس آب و هوایی T2 استفاده کنند زیرا در این صورت کولر گازی به طور دلخواه و مناسب بازدهی نخواهد داشت و دچار خرابی و فرسودگی میشود.

کلاس آب و هوایی T3 به چه معناست؟

کلاس آب و هوایی T3 به چه معناست؟

کلاس آب و هوایی T3 مخصوص مناطق گرمسیری می‌باشد. افرادی که در این مناطق زندگی می‌کنند بیشتر فصل‌های سال را با گرمای شدید هوا سپری می‌کنند، این گرما به حدی شدید است که مجبورند بیشتر وقت خود را در طول روز در داخل خانه سپری کنند. در واقع کسانی که در مناطق جنوبی کشور زندگی می‌کنند کاملا با این مقوله آشنا هستند.
بنابراین کلاس آب و هوایی T3 به مناطقی مانند:
خوزستان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و سایر مناطق گرمسیری دیگر که آب و هوایی بسیار گرم و خشک را دارا هستند، تعمیم داده می‌شود.
به طور جامع‌تر کلاس آب و هوایی T3 مختص مناطق زیر است:
1. مناطق جنوبی
2. فلات مرکزی

بین کمپرسورهای که کلاس آب و هوایی T3، T2 و T1 مجهز هستند چه تفاوتی وجود دارد؟

بین کمپرسورهای که کلاس آب و هوایی T3، T2 و T1 مجهز هستند چه تفاوتی وجود دارد؟

کارکنان کمپانی‌های بزرگ کولر گازی آن‌ها را بر اساس درجه‌ی انرژی متفاوت و مشخصات سخت افزاری مختلف تولید می‌کنند. موتور‌های کمپرسور در کولر گازی به عنوان قلب آن فعالیت خود را برای ایجاد عملکردی مناسب آغاز می‌کنند. اگر شما کلاس آب و هوایی را درست انتخاب کرده باشید این عملکرد، شما را از خریدی که انجام داده‌اید خشنود و راضی می‌کند اما اگر انتخاب نا مناسبی کرده باشید می‌تواند برای شما دردسر ساز شود.

تفاوت کولر گازی ها با کلاس های آب و هوایی مختلف چیست؟

موتور‌های کمپرسور را از نظر سازگاری با کلاس آب و هوایی به سه دسته تقسیم بندی می‌کنند:

کولر گازی ها با کلاس های آب و هوایی مختلف دارای درجه‌ی انرژی متفاوت و مشخصات سخت افزاری مختلف تولید می شوند. با توجه به نوع کلاس آب و هوایی کولر گازی، موتور کمپرسور مخصوصی در آن به کار رفته است. برخی از انواع موتورهای کمپرسور عبارتند از :

موتور‌های کمپرسور را از نظر سازگاری با کلاس آب و هوایی به سه دسته تقسیم بندی می‌کنند:

  1. موتور کمپرسور روتاری

  2. موتور کمپرسور پیستونی

  3. موتور کمپرسور اسکرال

موتور کمپرسور روتاری با عملکرد بالای خود هم مناسب کلاس آب و هوایی T1 است و هم با کلاس آب و هوایی T3 سازگار می‌باشد. این نوع موتور کمپرسور دمای محیطی را تا 47 درجه‌ی سانتیگراد تحمل می‌کند.
موتور کمپرسور پیستونی و موتور کمپرسور اسکرال هر دو مناسب کلاس آب و هوایی T3 می‌باشند. این دو نوع موتور کمپرسور دمای محیطی را تا 57 درجه‌ی سانتیگراد تحمل می‌کنند. بنابراین موتور کمپرسور روتاری با توجه به کلاس آب و هوایی که دارد از قدرت کمتری برای تحمل دمای محیطی نسبت به موتور کمپرسور پیستونی و موتور کمپرسور اسکرال برخوردار است.
علاوه بر این در بین موتور کمپرسور پیستونی و موتور کمپرسور اسکرال از نظر کیفیت و عملکرد پاسخ دهی مناسب در مناطقی با کلاس آب و هوایی T3 موتور کمپرسور پیستونی از قدرت بالاتری برخوردار است.

مصرف برق و انرژی کولر گازی چقدر است؟

مصرف برق و انرژی کولرگازی چقدر است؟

انتخاب کولرگازی برای مناطق مختلف بر حسب مصرف انرژی، در هنگام خرید کولرهای گازی به برچسب انرژی آن دقت کنید. این برچسب‌ ها حاوی اطلاعاتی است که مصرف کنندگان می‌ توانند انواع مختلف این دستگاه را با توجه به شاخص مصرف انرژی تعیین شده، رده‌ های بازدهی انرژی A تا G، مقایسه کنند و درجه مصرف انرژی هرچقدر به A نزدیک تر باشد مصرف انرژی دستگاه پایین تر است. کولرهای گازی معمولا دارای درجه تنظیم دما (ترموستات) هستند. تنظیم دمای مناسب برای فصل گرم که بین 24 تا 26 درجه سانتیگراد است باعث می شود تا هنگام رسیدن دمای اتاق به دمای تنظیم شده کولر به طور خودکارخاموش شود، بنابراین انرژی کمتری مصرف میکند.

فراموش نکنید که کولر گازی را باتوجه به آب و هوا شهر خود انتخاب کنید

همانطور که به طور کامل در این مقاله توضیح دادیم بسیار پیش آمده است که بسیاری از مردم تصور میکنند که مدل کولر گازی ربطی به آب و هوای منطقه ندارد و می توانند هر نوع کولر گازی را برای محل زندگی شان انتخاب کنند و استفاده نمایند، پس بی شک این تصور کاملا غلط است و با انجام دادن آن امکان دارد در آینده خسارت های فراوانی ببینند.
پس در نهایت این موضوع مهم را فراموش نکنید که در هنگام خرید کولر گازی باید به این نکته توجه کنید که محصولی که قرار است خریداری کنید چه مشخصاتی دارد، از جمله این مشخصات که دقت به آن در هنگام خرید بسیار ضروری است کلاس آب و هوایی می‌باشد. اگر سوالی برای شما در این خصوص پیش آمد حتما در قسمت نظرات برای ما در میان بگذارید.

هرآنچه نیاز است درباره کولر گازی بدانید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...