۸ نکته کلیدی در نگهداری از ماشین لباسشویی و سرویس آن!

۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
سرویس لباسشویی
 قبل از آنکه راز و رمزهای نگهداری از ماشین لباس شویی را به شما بگوییم، بگذارید از شما یک سوال بپرسیم. تا به حال به این فکر کردید که شاید ماشین لباس‌شویی شما خراب شود؟ آن وقت تکلیف لباس‌های گلی بچه‌ها، لباس‌های اداری شما و ... چه می‌شود؟ اگر حتی یک بار هم با دست لباس شسته باشید، حتی تصور این صحنه غم‌انگیز است. عدم نگهداری درست از ماشین لباسشویی می‌تواند تمام این تصورات وحشتناک را به یک واقعیت ملموس تبدیل کند. پس با ما همراه باشید تا با نکات نگهداری از ماشین لباسشویی، تعمیر ماشین لباسشویی و سرویس دوره‌ای آن به خوبی آشنا شوید. اگر نیاز به تعمیرکار متخصص ماشین لباس شویی دارید، می‌توانید روی تیم گلدیران حساب کنید. 
 8 نکته ساده که چطور عمر ماشین لبسشویی را بیشتر کنیم؟
قبل از هرچیزی اجازه دهید 8 نکته مهم و ضروری را در نگهداری از ماشین لباسشویی به شما بگوییم. با رعایت این 8 نکته احتمال خرابی ماشین لباسشویی شما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.
نکته اول: ماشین لباسشویی را بیشتر از ظرفیت آن با لباس پر نکنید
ماشین های لباسشویی ظرفیت‌های مختلفی (7، 11، 14 کیلویی و ...) دارند. برای اینکه مطمئن شوید بیش از حد به ماشینتان فشار وارد نمی‌کنید و موتور آن را از کار نمی‌اندازید، ظرفیت نوشته شده روی ماشین لباسشویی را بخوانید و هیچوقت بیش از ظرفیت آن، لباس درونش نریزید. در ویدئوی آموزشی چقدر لباس می‌تونیم داخل لباسشویی بریزیم، اطلاعات بیشتری در این باره دستگیرتان می‌شود.
نگهداری از ماشین لباسشویی و سرویس آن
نکته دوم: ماشین لباسشویی را با آب داغ شستشو دهید
برای اینکه ماشین لباسشوییتان تمیز بماند و رسوب و آلودگی آن را فرا نگیرد، بهتر است هر چند وقت یک بار آن را به طور خالی، با آب داغ و مواد شوینده روشن کنید. این شستشو داخل ماشین را تمیز می‌کند و از رشد قارچ و باکتری در ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند.
نکته سوم: محفظه کشویی مواد شوینده را تمیز کنید
پودر لباسشویی اگر مدت زیادی داخل سینی مواد شوینده بماند، می‌تواند باعث شکل‌گیری رسوبات، مواد سخت و انسداد لوله‌ها شود. پس همیشه بعد از اتمام کار ماشین لباس‌شویی (یا حداقل چند وقت یک بار)، این محفظه نگهداری را شسته و تمیز کنید.
نکته چهارم: فیلترهای آب ماشین لباسشویی را تمیز کنید
با شستشو یا تعویض دوره‌ای فیلترهای آب ماشین لباسشویی، از وارد شدن خاک و سایر آلودگی‌ها به داخل ماشین و لوله‌ها جلوگیری می‌کنید. اما این فیلترها کجا هستند؟ گاهی در مسیر لوله آب ماشین یک فیلتر قرار گرفته است. فیلترهای دیگر هم بسته به ماشین شما در بخش‌های مختلف قرار گرفته‌اند. 
فیلترهای آب ماشین لباسشویی را تمیز کنید
نکته پنجم: ماشین لباسشویی را در نزدیک سینک ظرفشویی یا داخل حمام قرار ندهید
رسیدن رطوبت به بدنه دستگاه می‌تواند موجب اتصال در سیستم برقی ماشین لباسشویی شود. در نتیجه بدنه ماشین لباس شویی برق پیدا می‌کند. برای اینکه خیالتان از این بابت راحت شوید، پیشنهاد می‌کنیم ماشین لباسشویی را دور از مکان‌های خیس و مرطوب نصب کنید و حتماً یک پریز مستقل برای آن در نظر بگیرید.
نکته ششم: از برنامه‌ای با حرارت بالا، کمتر برای آبکشی استفاده کنید
قرار دادن مداوم درجه حرارت آب ماشین روی اعداد بالا، انرژی زیادی مصرف می‌کند و طول عمر دستگاه را هم کاهش می‌دهد. پس اگر نگران قبض برقتان هستید و به علاوه، نمی‌خواهید هزینه هنگفتی بابت تعمیرات ماشین لباسشویی پرداخت کنید، سعی کنید آبکشی لباس‌ها را که نیازی به آب داغ ندارد، با درجه حرارت پایین انجام دهید و از برنامه‌های با حرارت بالا فقط در مواقع ضروری استفاده کنید.
لباسشویی ال جی شما نیاز به تعمیرات دارد؟ از تکنسین‌های حرفه‌ای گلدیران کمک بگیرید.
نکته هفتم: دستگاه را درست تنظیم کنید
ماشین لباسشویی ال جی یا سایر ماشین‌های هوشمند دارای تنظیمات خاصی برای انواع مختلف لباس‌های پنبه‌ای، حساس، خیلی چرک، معمولی، پرده و غیره هستند. بهترین حالت برای شستشوی لباس این است که متناسب با نوع پارچه و میزان چرک بودن البسه تنظیمات درستی را انتخاب کنید. گاهی اوقات تنظیم دستگاه روی گزینه اشتباه به آن آسیب می‌زند یا باعث ایجاد تکان‌های شدید و سروصداهای عجیب و غریب می‌شود. توصیه می‌کنم برای آشنایی با برنامه‌های ماشین لباسشویی، مقاله آموزشی سیر تا پیاز علامت‌های روی ماشین لباسشویی را مطالعه کنید..
نکته هشتم: جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی را فراموش نکنید
رسوبات و باکتری مهمان‌های ناخواندۀ اکثر ماشین‌های لباسشویی هستند. بعد از مدتی استفاده از ماشین‌های لباسشویی ممکن است ماشینتان مثل اول لباس‌ها را تمیز نشوید یا در کل از کیفیت کار آن کم شود. در چنین مواقعی ممکن است رسوبات موجود در لوله یا سایر قطعات ماشین لباسشویی که با آب سروکار دارند راندمان دستگاه را پایین آورده باشد. در چنین مواقعی بهتر است برای خلاص شدن از شر رسوبات و باکتری‌های موجود در ماشین لباسشویی از متخصصان مجاز سرویس دوره‌ای کمک بگیرید.
توصیه نهایی: 6ماه یک بار، ماشین لباس‌شویی خود را سرویس کنید
پیشنهاد ما این است که هر 3 ماه یا 6 ماه به وضعیت ماشین لباس‌شویی خود رسیدگی کنید و مطمئن شوید مشکلی ندارد. هر 6 ماه یک بار هم از یک تعمیرکار مجرب بخواهید به صورت کلی ماشین لباس شویی را سرویس کند تا مطمئن شوید که ماشین شما به بهترین نحو به کار خود ادامه می‌دهد. نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که نباید سراغ تعمیرکاران متفرقه لباس شویی بروید و حتماً سرویس ماشین لباس شویی خود را به افراد متخصص بسپارید. اما چرا؟
چرا نباید به سراغ تعمیرکاران متفرقه ماشین لباس شویی بروید؟

تعمیرکاران غیر مجاز برای محصولات خانگی
 تعمیرکاران غیر مجاز و افرادی که تخصص این کار را ندارند، علاوه بر آسیب زدن به دستگاه ممکن است خسارت‌های دیگری هم وارد کنند:
  1. اگر دستگاهتان هنوز گارانتی داشته باشد، از شرایط گارانتی خارج می‌شود.
  2. معمولاً دستگاه شما را برای تعمیر از منزل خارج می‌کنند تا متوجه عیوب و راه حل آن نشوید.
  3. هزینه تعمیرات معمولاً شفاف نیست.
  4. اگر نیاز به قطعه جدید باشد هیچ تضمینی برای استفاده از قطعات اصل نیست و ممکن است از قطعات بی‌کیفیت متفرقه استفاده کنند.
  5. اغلب تعمیرکاران متفرقه، دوره‌های آموزشی تخصصی برای تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی را پشت سر نگذاشته‌اند.
  6. بعد از تعمیر هیچ تعهدی به شما نخواهند داشت.
خب، اگر سوالتان این است که پس باید چه کار کرد، توجهتان را به بخش بعدی جلب می‌کنم!
برای سرویس یا تعمیر ماشین لباسشویی باید چه کار کنیم؟
برای سرویس یا تعمیر ماشین لباسشویی باید چه کار کنیم؟

 مشخص است: باید کار را به کاردان بسپارید! فرقی نمی‌کند که ماشین لباسشویی ایرانی داشته باشید یا خارجی، در هر دو صورت بهترین کار این است که برای سرویس یا تعمیر دستگاهتان، به نمایندگان و تعمیرکاران مجاز ماشین لباسشویی مراجعه کنید. گلدیران یکی از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات همراه با گارانتی است. متخصصین گلدیران از بین افراد حرفه‌ای، با تجربه و با مسئولیت انتخاب شده‌اند، کاملاً برای کار آموزش دیده‌اند و در کمترین زمان برای عیب‌یابی و تعمیر ماشین لباسشویی شما در محل حاضر خواهند شد. گلدیران همه روزه و حتی روزهای تعطیل هم در کنار شماست؛ پس اگر ماشین لباسشویی‌تان صداهای عجیب و غریب می‌دهد، نیاز به جرم گیری دارد، لباس را خوب نمی‌شوید، نشتی آب دارد، بدنه ماشین برق دارد یا هر مشکل دیگری، کافیست فقط به کارشناسان گلدیران را خبر دهید. در ضمن خیالتان از بابت قیمت‌ها و قطعات مصرفی هم راحت باشد. تمامی تعرفه‌های تعمیرات گلدیران شفاف است و در صورت نیاز از قطعات اصل در تعمیرات ماشین لباسشویی استفاده می‌شود.

برای شستشوی بهتر از بهترین شوینده‌ها استفاده کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۴۰۰/۰۵/۲۴ ۱۰:۲۶

سلام توی یکی از بندها گفتین که ماشین لباسشویی را با آب داغ شستشو دهید مثلا چه دمای آبی با چه برنامه ای پیشنهاد میکنید؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۵/۲۴ ۱۲:۴۷

سلام و وقت به خیر؛ میتونید در برنامه‌ای با دمای 60 درجه شستشو رو انجام بدید. برنامه Cotton پیشنهاد میشه. موفق باشید

در حال ثبت...