۱۲ ترفند فوری تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

۱۴ آبان ۱۳۹۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه
ماشین ظرفشویی ال جی

زمان‌هایی بود که برای شستن ظروف باید با کم‌ترین امکانات و در سخت‌ترین شرایط ظروف را تمیز می‌کردیم. مادر بزرگ‌هایمان به اصطلاح یخ حوض را می‌شکستند و با سرمای آب ظروف را تمیز می‌کردند. اما حالا که در زندگی‌های ماشینی امروز، ماشین ظرفشویی‌ها وارد هر خانه‌ای شدند و لذت داشتن ظروف تمیز و براق را چشیده‌ایم، فرض کنید قرار باشد در عملکرد این دستگاه‌ها اختلال ایجاد شود و مجبور شویم با دست کلی ظرف را بشوییم. تا کی این موضوع برای شما قابل تحمل است؟ زمانیکه ماشین ظرفشویی‌ها عصای دست ما شدند، خرابی آن‌ها نیز در کارهای ما تاثیرگذار خواهد بود. اگر خدایی نکرده الان با مشکلِ تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی خود رو به رو هستید یا می‌خواهید از خرابی این وسیله ارزشمندتان جلوگیری کنید مطالعه این مقاله را از دست ندهید. همین اطلاعات مانند یه تعمیرکار حرفه‌ای برای شما عمل خواهد کرد. پس برای تقریبا 12دقیقه همراه ما باشید.

آیا ماشین ظرفشویی شما نیاز به تعمیر دارد؟ از متخصصین گلدیران راهنمایی بگیرید.

علت تمیز نشدن ظروف در ظرفشویی ال جی چیست؟

ایجاد لکه سفید روی ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

علت کدر و مات شدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

اگر بعد از اینکه شستشو ظروف در ماشین ظرفشویی شما تمام می‌شود، با صحنه لکه‌های کدر روی ظروفتان رو به رو می‌شوید، بهتر است نگران نباشید. راهکارهایی که ما در ادامه بیان می‌کنیم را بررسی کنید تا تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی را انجام دهید.
  1. اولین سوالی که اینجا مطرح است آیا ماشین ظرفشویی شما دارای جلادهنده می‌باشد یا خیر؟ پس پر بودن مخزن جلادهنده مهم‌ترین اصل تلقی می‌شود.
  2. اگر از شوینده‌ای استفاده می‌کنید که همراه با جلادهنده می‌باشد، باید درجه را روی 1 تنظیم کنید و اگر از شوینده‌ای استفاده می‌کنید که بدون جلادهنده می‌باشد باید درجه را روی 2 یا 3 تنظیم کنید.
  3. مواد شوینده خود را حتما از لحاظ تاریخ انقضاء آن بررسی کنید. تاریخ انقضا قرص ماشین ظرفشویی خود را چک کنید. عدم کیفیت مواد شوینده و گذشتن تاریخ انقضای آن در کیفیت شستشوی شما تاثیر خواهد گذاشت.
  4. دقت کنید که لکه سفید بر اثر رسوبات نمک بر روی ظروف و کابین ماشین ظرفشویی نباشد. به همین خاطر درپوش نمک ظرفشویی را چک کنید که محکم بسته شده باشد.
  5. در نهایت توصیه ما به شما این است که مدام از برنامه Quick استفاده نکنید. زیرا عملیات احیا سازی، یعنی رزین که سختی آب را می‌گیرد و نمک که آب را احیا می‌کند در این برنامه کامل انجام نمی‌شود.
مجموعه نکاتی که اعلام کردیم را بررسی و امتحان کنید در مرحله‌ی آخر اگر مشکل برطرف نشده بود برای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی به متخصصین آن اطلاع دهید.

علت کدر و مات شدن ظروف بعد از شستشو در ماشین ظرفشویی ال جی

علت کدر و مات شدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

یکی دیگر از مشکلاتی که پس از شستشو امکان دارد با آن رو به رو شوید مشکل کدر و مات شدن ظروف پس از شستشو می‌باشد. برای پیدا کردن علت آن و تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در این مساله در ادامه همراه ما باشید.
1 .اولین کاری که باید انجام شود بررسی کردن تاریخ انقضا مواد شوینده است. 
2. در مرحله بعدی سلامت و کیفیت جلادهنده را چک کنید. برای تست این کار نیز کافیست که چند قطره جلادهنده در یک لیوان آب ریخته شود اگر رنگ آب کدر شد جلادهنده نامرغوب می‌باشد.
3. دقت داشته باشید که درجه جلادهنده مطابق با قرص یا پودرتان انتخاب کنید و پر کردن مخزن جلا دهنده تا زیر خط max پر شود نه بیشتر.
  • اگر از شوینده‌ای استفاده می‌کنید که همراه با جلادهنده باشد، باید درجه را روی 1 تنظیم کنید و اگر شوینده‌ بدون جلادهنده بود، باید درجه را روی 2 یا 3 تنظیم کنید. 
4. برای شستشوی کابین مقدار 200 سی سی (میلی لیتر) یا یک کاسه سرکه‌ی سفید داخل یک کاسه بریزید و در سبد بالا قرار دهید سپس برنامه‌ی ECO یا  AUTO را انتخاب کنید تا یک مرحله شستشو  بدون ظرف انجام دهد.
5. در آخر نیز درپوش نمک را چک کنید که کامل بسته شده باشد و نشتی نمک نداشته باشد.
در انتها نیز پیشنهاد می‌کنیم مقاله چرا ماشین ظرفشویی ظرف‌ها را تمیز نمی‌شوید را مطالعه کنید چون در کیفیت شستشو ظروف کمک خواهد کرد.
مواردی که بیان شد کمک به حل مشکل ماشین ظرفشویی ال جی شما خواهد کرد در نهایت برای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی به کارشناسان مربوطه مجاز آن اطلاع دهید.

علت خط و خش افتادن روی ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

علت خط و خش افتادن روی ظروف درماشین ظرفشویی ال جی

اگر روی ظروف خود با صحنه‌ی دلخراش خط و خش رو به رو شدید، بهتر است زمان را از دست ندهید و توضیحات رفع این مشکل را در ادامه بخوانید.
در صورتی که بر روی بلور، پیرکس و کریستال شما خط و خش ظاهر شده است، باید برنامه GENTLE یا CARE را انتخاب کنید. البته در صورت داشتن برنامه تکمیلی SPRAY، می‌توانید با کلید SPRAY قدرت آبفشان را کمتر کنید. 
ممکن است ظاهر شدن خط و خش  به خاطر کیفت پودر یا قرصی که استفاده می‌کنید باشد پس حتما پودر مناسب ماشین ظرفشویی ال جی را استفاده کنید. چون زمانی که آبفشان با فشار، ذرات قرص یا پودر را به سمت ظروف پخش می‌کند، در اثر ضربه خط و خش ایجاد شود که در این حالت باید شوینده را تغییر دهید.
تمیز کردن فیلترهای دستگاه بعداز هر بار شستشو نیز از جمله توصیه‌های ما به شما برای رفع این مشکلات می‌باشد.
در آخر برای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی، نمایندگی‌های مجاز تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در سراسر ایران آماده خدمت رسانی به مشتریان نیز می‌باشند.

آیا ماشین ظرفشویی شما نیاز به تعمیر دارد؟ از متخصصین گلدیران راهنمایی بگیرید.

علت تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

چطور ظروف تمیز تری داشته باشیم؟

تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

چرا لکه غذا و چربی روی ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی باقی می‌ماند؟

درصورتیکه پس از اتمام کار ماشین ظرفشویی لکه‌های چربی و غذا را روی ظروف خود دیدید بهتر است به جای حرص خوردن و لعنت فرستادن به ماشین ظرفشویی با ارزشتان اول با علت آن و دوم با راه‌ حل آن آشنا شوید.
  1. در صورتی که ظروف را چند ساعت بعد از استفاده، برای شستشو در دستگاه می‌گذارید، بهتر است برنامه PREWASH را انتخاب کنید و بدون شوینده اجازه دهید دستگاه کار کند. البته دقت داشته باشید که این برنامه فقط در برخی مدل‌ها وجود دارد.
  2. اگر لکه‌های چای روی ظروف خشک شده باشد، معمولا این لکه‌ها در ماشین ظرفشویی پاک نمی‌شود و اگر لکه‌های آب بر روی ظروف دیده شود احتمالا به علت استفاده نکردن از نمک یا مایع جلا دهنده می‌باشد که باید درجه جلادهنده را زیاد کنید. 
  3. .درصورتی که دستگاه در حین کار آلارم بدهد و بر روی دیسپلی ERROR ظاهر شود، کار دستگاه نیمه تمام مانده و کاملا در این حالت طبیعی می‌باشد که ظروف تمیز نباشند یا خشک نشده باشند، چون کار دستگاه کامل انجام نشده است.
  4. اگر درب جاپودری باز نشود و یا مواد شوینده در آب نیز حل نشود، این مشکل در این حالت نیز طبیعی می‌باشد که ظروف تمیز نشده باشند.
  5. در صورتی که فقط بعضی از ظروف یک طبقه تمیز شسته نشده باشند، این مشکل به علت چیدمان نامناسب می‌باشدکه برای راهنمایی دقیق در این حالت کافیست مقاله نحوه صحیح چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی را مطالعه کنید.
  6. راه حل بعدی برای رفع این مشکل این است که برنامه متناسب با ظروف را باید انتخاب کنید.برای آگهی از عملکرد برنامه‌ها می‌توانید مقاله نحوه عملکرد دکمه‌های ماشین ظرفشویی ال جی را مطالعه کنید.
  7. برای حل مشکل باقی ماندن لکه چربی و غذا روی ظروف میزان پودر با برنامه باید مطابقت داشته باشد.
  8. تمیز کردن فیلترهای دستگاه بعداز هر بار شستشو نیز از جمله توصیه‌های ما به شما برای رفع این مشکلات می‌باشد.
با چک کردن مجموعه موارد بیان شده اگر مشکل برطرف نشد، زمان تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی رسیده و متخصص باید مراجعه کند.

علت حل نشدن قرص و پودر در ماشین ظرفشویی ال جی

علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی ال جی چیست؟

تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

چهار علتی که باعث می‌شود در ماشین ظرفشویی ال جی شوینده (قرص یا پودر) استفاده نشود را ما در ادامه بیان خواهیم کرد.
  • باز نشدن درب جاپودری:  بعد از گذشت حدود 20 دقیقه از شروع کار، درب جاپودری به صورت اتومات باز می‌شود . در صورتی که در حین کار درب باز نشود باید برای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی به متخصصین حرفه‌ای آن اطلاع دهید.
  • error دادن ماشین ظرفشویی ال جی: اگر دستگاه شما خطا و ارور بدهد موجب می‌شود که کار دستگاه نیمه تمام بماند، به همین خاطر باعث می‌شود که دستگاه نتواند از مواد شوینده استفاده کند. حال برای اینکه با علت خطای روی دستگاه خود آشنا شوید در قسمت خطاهای متداول دستگاه به بررسی و توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم.
  • کیفیت شوینده: ممکن است دستگاه سالم باشد ولی قرص یا پودر مصرفی در آب حل نشود. برای رفع این مشکل مواد شوینده را عوض کنید. دقت کنید که تاریخ مصرف قرص یا پودر نگذشته باشد و میزان مصرف پودر به برنامه مربوط می‌شود.
  • چیدمان ظروف: ظروفی که در طبقه پایین -  نیمه سمت چپ (ردیف جلو) چیده شده احتمالا طوری قرار گرفته‌اند که مانع از باز شدن درب جاپودری می‌شوند. برای امتحان کردن این موضوع نیز در قست ذکر شده ظرفی چیده نشود و دستگاه را روشن کنید.
در آخر اگر به نتیجه مطلوب نرسیدید می‌توانید برای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی به متخصصین کاردان آن اطلاع دهید.

چرا ماشین ظرفشویی ال جی آبگیری نمی‌ کند؟

چرا ماشین ظرفشویی آبگیری نمیکند

چرا ماشین ظرفشویی آبگیری نمی کند؟ درصورتیکه که ماشین ظرفشویی آبگیری نکند معمولا در چنین مواقعی پیغام  IE  می‌دهد. برای بررسی نیز کافیست در ادامه همراه ما باشید. به این نکته توجه کنید که در ظرفشویی ابتدا پمپ تخلیه کار می‌کند و بعد از یک دقیقه آبگیری می‌کند. پس آبگیری نکردن ظرفشویی در همان ابتدا طبیعی می‌باشد.
  1. در مرحله‌ی اول بررسی کنید که شیر آب باز باشد و فشار آب نیز مناسب باشد.
  2.  اگر شلنگ ورودی آب پیچ و تاخوردگی داشته باشد طبیعتا ظرفشویی در آبگیری نیز به مشکل می‌خورد.
  3. سپس بررسی کنید که درب ماشین ظرفشویی کاملا بسته باشد.
اگر برنامه (TIME DELAY، (DELAY START فعال کرده باشید دستگاه همان لحظه شروع به شستشو نخواهد کرد. در این حالت دستگاه چند ساعت بعد شستشو را انجام می‌دهد و شروع به کار می‌کند. در صورت رفع نشدن ایراد برای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی کار را به کاردان و متخصص آن بسپارید.

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی ال جی

علت تخلیه نشدن اب ماشین ظرفشویی ال جی

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی چیست؟ زمانیکه ماشین ظرفشویی ال جی آب را تخلیه نکند، در چنین مواقعی پیغام OE می‌دهد. برای رفع این پیغام در ادامه همراه ما باشید.
  1. برای رفع خطا حتما فیلتر و لگنچه باید چک کنید که تمیز باشد.  بعداز هر بار شستشو باید فیلتر و لگنچه را با آب داغ و شوینده و فرچه تمیز کرد.
  2. شلنگ تخلیه حتما باید به اندازه ارتفاع دستگاه (حداقل 77 سانتی متر  و حداکثر یک متر ) بالا آمده و بعد به فاضلاب وصل شود. پس حتما ارتفاع شلنگ تخلیه را چک کنید.
  3. شلنگ تخلیه پیچ و تاخوردگی نباید داشته باشد. زیرا همین موضوع باعث ایجاد این خطا در ماشین ظرفشویی شما می‌شود.
  4. محلی که آب تخلیه می‌شود را چک کنید. ممکن است دستگاه سالم باشد ولی محلی که باید آب تخلیه شود مسدود شده باشد.
  5. میزان فرو رفتن شلنگ تخلیه به داخل فاضلاب چک گردد. نباید سر شلنگ به آب رسیده باشد.
امکان دارد ماشین ظرفشویی ال جی شما حین کار خاموش شده و کار کامل انجام نشده باشد و آب تخلیه نشده باشد.  در صورت رفع نشدن ایراد  در دستگاه برای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی به متخصصین حرفه‌ای آن اطلاع دهید.

چرا ماشین ظرفشویی ال جی صدای غیر عادی می‌دهد؟

صدای غیر عاید ماشین ظرفشویی

چنانچه دستگاه مدت زمان طولانی است که استفاده می‌شود، تراز بودن دستگاه را کنترل کنید.
  • ظروف مطابق دستورالعمل دفترچه راهنما چیده شده باشد. 
  • ممکن است صدا بر اثر فشار زیاد آب در آبفشانها و برخورد آن با ظروف و بدنه باشد .
  • اگر صدا در زمان آبگیری باشد(صدای شیر برقی) و یا در زمان تخلیه(صدای پمپ تخلیه) این صدا ها کاملا" طبیعی می باشد.
  • بسته به پودر مصرفی امکان وجود کف زیاد می باشد و این کف در سیکل شستشو صدای اضافه تولید می نماید.
  • نحوه قرار گرفتن شلنگ تخلیه را بررسی کنید.
با چک کردن مجموعه موارد بیان شده اگر مشکل برطرف نشد، زمان تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی رسیده و متخصص باید مراجعه کند.

علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

گاهی پیش میاد که بعد از اتمام کار ماشین ظرفشویی احساس کنید که ظرفشویی، ظروف شما را خشک نکرده است. کافیست برای پیدا کردن علت و رفع این مساله ادامه مطلب را مطالعه کنید.
  1. خشک نشدن ظروف یکی از نشانه‌های تمام شدن جلادهنده می‌باشد. حتما بررسی کنید که مخزن جلادهنده دارای جلادهنده باشد و برای شستشو از آن استفاده کنید. در صورت تمام شدن مایع جلادهنده و تنظیم درجه جلادهنده ماشین ظرفشویی مطابق استاندارد دفترچه راهنما عمل کنید.
  2. باقی ماندن مقداری آب در گودی ته لیوان‌ها و استکان‌ها طبیعی می‌باشد و این به معنی عدم خشک کردن ظروف در دستگاه نیست.
  3. در صورت Error دادن ماشین ظرفشویی و متوقف شدن کار دستگاه، چون به مرحله‌ی خشک کن نرسیده، پس ظروف خشک نشده است.
  4. بعد از اتمام کار، درب دستگاه را باز کنید تا بخار آب به صورت قطران روی ظروف تشکیل نشود.
  5. ظرف‌هایی که دارای انتهای گود می‌باشند به صورت مایل قرار دهید.
  • و به این نکته دقت داشته باشید که در برنامه‌های QuicK و PreWash ظروف خشک نمی‌شوند.
  • و در انتها در صورتی که از جلا دهنده استفاده کردید و ظرف‌ها کاملا خیس باشند (به غیر از برنامه‌های QuicK و  PreWash ) نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی می‌باشد و زمان خبر دادن به تکنسین متخصص آن می‌باشد.

چه زمانی چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی روشن میشود؟

چراغ نمک در ماشین ظرفشویی ال جی

اگر ماشین ظرفشویی نمک نداشته باشد چراغ نمک آن روشن خواهد شد. چراغ نمک ظرفشویی گاهی پس از شارژ نمک نیز باز روشن می‌ماند. پس برای اینکه بدانیم چرا و چطور خاموش شود در ادامه مطلب همراه ما باشید
معمولا ًچراغ نمک در ماشین ظرفشویی پس ار شارژ  بعد از 3 بار استفاده، خاموش می‌شود.
به این نکته هم دقت کنید که تا زمانی که نمک تمام نشده باشد چراغ خاموش است، بعد از تمام شدن نمک چراغ نشانگر روشن می‌شود که می‌باید مجدد نمک پر شود.
میزان مجاز و استاندارد شارژ نمک در مخزن آن حدود 1.5کیلو می‌باشد. بعد از اطمینان از وجود نمک با یک وسیله چوبی بعد از  جداکردن دوشاخه برق، داخل ظرف نمک را هم بزنید و بعد درب آن را ببندید.
در صورتی که بعد از چندین بار استفاده چراغ نمک خاموش نشد برای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی کار را باید بدست متخصص آن بسپارید.

علت نشت نمک در ماشین ظرفشویی ال جی

  • اگر نشت نمک را در کف دستگاه مشاهده کردید امکان دارد به علت خرابی درپوش نمک ماشین ظرفشویی شما باشد.
  • گاهی امکان دارد علت نشت نمک برای خوب بسته نشدن درب درپوش باشد.
  • در مواد کمی نیز علت نشت نمک، بخاطر استفاده از مواد شوینده نامرغوب اتفاق می‌افتد.

جهت تخلیه نشت نمک و برای آگاهی از نحوه تخلیه نمک،  فقط این امر توسط تکنسین‌های شرکت باید انجام گیرد. در آخر اگر نشت نمک شما به صورت زیادی بود که سفیدهای نمک را درکف دستگاه مشاهده می‌کردید حتما از تکنسین‎‌های متخصص گلدیران برای رفع ایراد کمک بگیرید.

علت نشتی و رفع نشتی آب از زیر ماشین ظرفشویی ال جی

نشتی اب در ماشین ظرفشویی ال جی

گاهی ممکن با صحنه‌ی دلخراش نشتی آب در کف آشپزخانه خود رو به رو شود و تا قبل از اینکه خودتان را غرق در آب ببینید باید فکر چاره آن باشید.
  • برای تعمیر آن بررسی کنید که نشتی از محل یا دستگاه دیگری نباشد. چون امکان دارد اصلا نشتی از ماشین ظرفشویی نبوده باشد.
  • نگاه کنید که شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی از محل خود خارج نشده باشد. ممکن است خروجی تخلیه مسدود باشد و آبی که ماشین تخلیه می‌کند مجدد به بیرون برگردد، که در این صورت باید خروجی تخلیه را چک کنید.  
  • محل اتصال شلنگ ورودی به شیر آب و محل اتصال به پشت ماشین ظرفشویی ال جی خود را چک کنید. 
در صورتی که شلنگ ورودی آب و یا شلنگ تخلیه سوراخ شده باشد، شلنگ باید تعویض شود که برای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی نیاز است تعمیرکار مجاز آن را خبر کنید.
نکته پایانی این است که خارج شدن بخار از زیر درب ماشین ظرفشویی طبیعی است و مشکلی ندارد.
با چک کردن مجموعه موارد بیان شده اگر مشکل برطرف نشد، زمان تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی رسیده و متخصص باید مراجعه کند.

علت بوی سوختگی از ماشین ظرفشویی ال جی

لوی سوختگی در ماشین ظرفشویی ال جی

اگر بوی سوختگی در ماشین ظرفشویی خود احساس می‌کنید قبل از نگرانی بهتر است این قسمت از مقاله را مطالعه کنید.
به دلیل وجود ژلاتینی که روی برد دستگاه قرار گرفته است، زمانی که ماشین ظرفشویی را تازه خریداری کرده‌اید و شروع به کار می‌کند، قطعات روی برد در پروسه کارکرد گرم می‌شوند، پس بویی همانند بوی سوختگی امکان دارد که استشمام شود.
دستگاه به محافظ یا سه راهی وصل نباشد چون امکان دارد بو از محافظ یا سه راهی باشد.
توجه کنید اگر بویی که استشمام می‌کنید غیر عادی نباشد، در صورتیکه عملکرد دستگاه کاملا طبیعی باشد و سیکل شستشو بدون نقص کار کند و مثلا با خطا یا ارور در دستگاه رو به رو نشده باشید پس مشکلی وجود ندارد.
اما در صورتی که بو همراه با دود باشد برای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی باید به متخصص حرفه‌ای آن خبر دهید.
برای از بین بردن بوهای غیر طبیعی یا همان بوی بد از ماشین ظرفشویی ال جی حتما سری به مقاله ترفندهای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی نیز بزنید.

پیشنهاد پایانی گلدیران

در آن لحظه‌ای که فکر می‌کنید مشکلات انقدر زیاد شده که آخر دنیا رسیده، باز هم راه حلی برای آن مشکل وجود دارد. هیچ غیر ممکنی وجود ندارد، به این شرط که، راهی که برای آن انتخاب می‌کنید راه درستی باشد. ما در شرکت گلدیران برای همراهی شما در طی استفاده از یک محصول، راه‌‌های مختلفی را قرار داده‌ایم. از زمان خرید ماشین ظرفشویی تا آخرین لحظه استفاده از آن دستگاه، به شیوه‌های مختلف آماده خدمت رسانی به شما هستیم. یکی از پیشنهادات ما برای جلوگیری از خرابی محصول و استفاده بهتر از دستگاه، جدی گرفتن سرویس دوره‌ای در هر 6 ماه می‌باشد. در آخر اگر سوال و یا نظری در باره‌ی هر موضوعی داشتید خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات برای ما بیان کنید.

پیشنهاد بعدی ما بعد از خواندن این مقاله هر آنچه باید درباره نگهداری ماشین ظرفشویی بدانید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

۱۴۰۲/۰۹/۰۵ ۱۵:۵۳

با سلام از کجا میشه فهمید که مشکل نشتی نمک از درب مخزن نمک می باشد یا خود مخزن نمک.ماشین ظرفشویی ما نشتی نمک خیلی جزئی در کف ماشین دارد که نمیدونم مشکل از درشه یا خود مخزن خرابه ممنون میشم راهنمایی فرمایید‌.با تشکر

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۹/۰۷ ۰۹:۵۲

سلام و وقت به خیر؛ نیاز هست دستگاه از طرف کارشناس تعمیرات بررسی بشه چون به این شکل قابل تشخیص نیست. نشتی معمولا حین کار اتفاق می‌افته و حین کار هم شما به داخل دستگاه دسترسی ندارید تا متوجه بشید برای اطلاع از نشتی کارشناس با روش‌های فنی دستگاه رو بررسی میکنن. در صورت تمایل در این لینک درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه: /cs.goldiran.ir/request موفق باشید

حسین حیدری
۱۴۰۲/۰۲/۰۸ ۱۷:۵۶

سلام خسته نباشید ببخشید چرا مایع جلا فینیش وقتی تستش میکنی میمونه آب چربی نداره ولی مایع جلا پریل وقتی تستش میکنی مثل روغن چرب است آیا نداشتن مایع چربی در فینیس عامل غیر اصلی بودن اون است تاریخ مصرفش هم یک سال مونده

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ ۱۱:۰۵

سلام و وقت به خیر؛ ما در مورد تست جلادهنده متاسفانه امکان نظردهی نداریم، فقط در مورد دستگاه‌ها تخصص داریم. لطفا از جلادهنده استفاده کنید تا کیفیت آن مشخص شود. زیرا کیفیت جلادهنده تحت تاثیر فرآیند شستشو نیز هست و نمیتوان با تست مجزا جلادهنده متوجه کیفیت آن شد. موفق باشید

حسین حیدری
۱۴۰۲/۰۲/۰۲ ۱۸:۲۶

سلام خسته نباشید من یک ظرف شویی الجی مدل 512 دارم آکبند حدود یک ماه خریدم تا حال 4 بار ظرف شسته هر دفعه هم بعد از اتمام ظرف شویی از زیر مخزن جلا دهنده ومایع جلا نشتی می‌کنه که اگه متوجه نشدم باعث زنگ زدگی ظرف شویی میشه آیا زیر این مخزن واشری هست که خراب شده باید تعویض بشه یا شلنگی از جاش در اومده ممنون میشم راهنمایی کنید یعنی وقتی مخزن را زیرش را نگاه میکنم به اندازه یک کاغذ از درب ظرف شویی فاصله داره

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۲/۰۴ ۱۲:۲۱

سلام و وقت به خیر؛ این مدل دستگاه گلدیرانی نیست اما برای مدل مشابه گلدیرانی می‌بایست در صورت نشت جلادهنده تکنسین برای بررسی و درست کردن دستگاه مراجعه کنند. موفق باشید

رضايي اسکويي
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ۲۱:۴۹

سلام وعرض ادب _ماشین ظرفشویی من مدل WZ_6801MHهست تخلیه نمیکنه فیلتراشو تمیز کردم بازم ارور میده لطفا فیلم تعویض شلنگ وپمپ تخلیه رو ارسال کنید یا در صورت امکان راهنمایی کنید. ممنون

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ ۰۷:۵۳

سلام و وقت به خیر؛ لازم ارتفاع شلنگ تخلیه بررسی بشه ( ارتفاع شلنگ تخلیه از زمین برای ماشین ظرفشویی حداقل 77 سانتی متر)، بررسی کنید که شلنگ تا خوردگی نداشته باشه، فاضلاب رو چک کنید شاید گرفتگی داشته باشه. اگه مشکل از این ها نبود لازم تکنسین مراجعه کنه. برای مراجعه تکنسین هم میتونید از طریق لینک زیر درخواست خود رو ثبت کنید cs.goldiran.ir/request موفق باشید

پاشایی
۱۴۰۰/۰۳/۱۶ ۱۳:۳۲

با عرض سلام و خسته نباشید : در ماشین ظرفشویی جی پلاس مایع جلا دهنده در موقع استفاده از برنامه سریع یا همون 30 دقیقه وارد مدار میشه و پاشش داره یا خیر ؟ برنامه 30 دقیقه 2 مرحله داره . یا فقط در برنامه های با زمان بیشتر و دمای آب بالا هست استفاده مایع جلا ؟ با تشکر لطفا پاسخ بنده را بدهید .

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۱۰:۰۱

سلام و وقت به خیر؛ در برنامه pre wash و Quick به دلیل اینکه ظروف خشک نمیشه، جلادهنده استفاده نمیشه. موفق باشید

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۰:۰۸

سلام. وقت بخیر من یک دستگاه ماشین ظرفشویی ال جی مدل LD-2080WH دارم که برای یک سال باید جمع آوری کنم. آیا قبل از جمع آوری باید کار خاصی مثل تخلیه نمک و ... انجام بدم ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۰:۴۹

سلام و وقت به خیر؛ توصیه‌ی ما این هست که نمک تخلیه بشه. برای تخلیه‌ی نمک لازم هست کارشناس مراجعه کنن و نمک دستگاه رو تخلیه کنند. موفق باشید

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۱۲:۱۵

سلام روز بخیر. ماشین ظرف شویی ال جی دارم چراغ جلادهنده روشن شد و داخل مخزن جلادهنده ریختم از اون به بعد از پایان کار و یا وقتی در ماشین بسته مایع جلادهنده گویا از زیر مخزن آن میریزه و رگه هایی را روی در و داخل ماشین باقی میزاره.چکار باید انجام بدم.تشکر

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۱۳:۴۴

سلام و وقت به خیر؛ در صورتی که جلادهنده نشت میکنه و غیر از زمان برنامه دستگاه جلادهنده خارج میشه لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه. موفق باشید

نگار جزایری
۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ۲۳:۲۲

سلام و وقت بخیر ماشین ظرفشویی ال جی بنده دوسال هست که خریداری کردیم مشکلی در شستشو و .. نداریم اما در سه دقیقه آخر و بعد از اتمام، در مرحله Cd صدای غیرعادی دارد، ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۱۳:۳۸

سلام و وقت به خیر؛ لطفا موارد زیر رو در ارتباط با صدای غیرطبیعی دستگاه در نظر داشته باشید: در صورتی که مدت زمان طولانی است که استفاده می‌شود، تراز بودن آن را بررسی کنید. چیدمان ظروف را مطابق دستورالعمل دفترچه راهنما انجام دهید. ممکن است صدا بر اثر فشار زیاد آب در آبفشان‌ها و برخورد آن با ظروف و بدنه‌ی دستگاه باشد. اگر صدا فقط هنگام آبگیری و یا تخلیه شنیده می‌شود، ممکن است صدای شیربرقی و یا پمپ تخلیه باشد که طبیعی است. بسته به پودر مصرفی احتمال تشکیل کف بیشتر وجود دارد و این کف در سیکل شستشو صدای اضافه ایجاد می‌کند. نحوه‌ی قرارگیری شلنگ تخلیه بررسی شود. موفق باشید

امیر هوشنگ نظام دوست
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۱۵:۰۷

سلام ماشین ظرفشویی من الجی مدل Xd90w است، بخاطر سختی آب روی H4 تنظیم نمودم. ولی با تمام لیوان ها پر خط و خش شد ولی بدنه استیل ظرفشویی مثل روز اول برق می زد. الان H4 را به H2 کارخانه برگرداندم. من قبل از هر بار روشن کردن ماشین ظرفشویی، مخزن نمک را طبق عادت چک می کنم که مبادا کم نمک شود، بعد از سه بار شستشوی با برنامه intensive سطح مخزن نمک که قبلاً خوب پایین می رفت حالا تکان نمی خورد البته دستگاه هیچ error ی را نشان نمی دهد. کمی نگران شدم، آیا اقدام خاصی لازم است؟ نمک مصرفی finish و قرص مصرفی finish quantum max یا fairy platinum یا Claro 11 in 1 می باشد. لطفاً راهنمایی فرمایید.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۱۶:۳۳

سلام و وقت به خیر؛ آقای نظام دوست نیازی نیست بعد از هر بار شستشو مخزن نمک چک بشه، این مورد به صورت اتومات انجام میشه. در صورتی که نمک تمام بشه، چراغ نمک روشن میشه و از این طریق متوجه این موضوع خواهید شد. موفق باشید

پاشایی
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۴:۳۷

با عرض سلام و خسته نباشید امکان خاموش کردن ظرفشویی جی پلاس در برنامه های با زمان زیاد هنگام شروع سیکل خشک کن هست و برای دستگاه مشکلی پیش نمیاد ؟ چون برنامه سریع فقط خشک کن نداره و در این سیکل ظرف ها خوب تمیز نمیشه . برنامه 90 دقیقه رو میخوام استفاده کنم فقط بدون خشک کردن ظروف . نیازی به خشک کن ندارم لطفا راهنمایی بفرمایید . با تشکر

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۰۸:۱۴

سلام و وقت به خیر؛ متاسفانه این امکان وجود نداره. موفق باشید

۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۲۰:۴۶

سلامی دوباره، من همونیم که سوال پرسیدم پریل استفاده کنم یا فینیش، مارک ظرفشویی بوش سری 4 هست

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۰۸:۲۰

سلام مجدد؛ بستگی داره که تا الان از چه برندی راضی بودید. پیشنهاد ما مارک‌هایی هست که در فروشگاه همین سایت ارائه میشه. موفق باشید

۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۲۰:۲۷

سلام و خسته نباشید، من نظرات رو خوندم و دیدم که شما گفتین پریا مارک خوبی واسه ظرفشویی نیست،من نمک و مایع جلا دهنده و پودرش رو استفاده میکنم و بعضی موقع ها قرص هوم پلاس بنطرتون دیگه استفاده نکنم؟؟؟ مثلا نمک و مایع جلا دهنده و پودر فینیش بخرم؟ ممنون??

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۰۸:۱۶

سلام و وقت به خیر؛ اگر مشکلی ایجاد نمیکنه و ظروف به خوبی شسته میشه، مانعی نداره و استفاده کنید. مواد شوینده‌ای که در فروشگاه همین سایت برای فروش ارائه میشه از طرف واحد فنی سازمان تایید شده و پیشنهاد می‌کنیم. موفق باشید

۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ۲۲:۱۴

سلام و خسته نباشید ماشین ظرفشویی الجی خریدم اما یه فیلتر کف ماشین داره اونو گمش کردم الان بایید از کجا گیر بیارم ممنون میشم راهنمایی کنید؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۱۰/۲۷ ۰۹:۰۴

سلام و وقت به خیر؛ لطفا مدل دستگاه رو یادداشت کنید و در قسمت فروشگاه لوازم جانبی بررسی کنید که آیا فیلتر دستگاهتون موجود هست یا خیر. میتونید از فروشگاه قطعات مورد نیازتون رو سفارش بدید. آدرس فروشگاه لوازم جانبی : csgl.ir/shop موفق باشید

مریم جعفرخانی
۱۳۹۹/۱۰/۰۴ ۰۵:۲۱

با سلام 1 سال از نصب دستگاه ظرفشویی من گذشته ولی هنوز چراغ نمک و cleaning و جلادهنده روشن نشده تقریبا هفته ای 2 بار از ماشین استفاده میکنم ممکن هست ایرادی داشته باشه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۱۰/۰۴ ۰۹:۱۴

سلام و و وقت به خیر؛ در صورتی که ظرف‌ها تمیز شسته میشه مشکلی وجود نداره. اگه اختلالی در عملکرد دستگاه مشاهده کردید لطفا بفرمایید تا بررسی کنیم. موفق باشید

۱۳۹۹/۱۰/۰۴

سلام ماشین ظرفشویی من ال جی هستش و حدود 4 سالی میشه کار می‌کنه چند وقتی میشه با اینکه نمک و مایع براق کننده اون پر میکنم اما نمی‌دونم چرا باز چراغ های مربوط بازم هم چشمک‌ میزنه . از مارک پریل استفاده میکنم و تاریخ اعتبار هم داره لطفاً راهنمایی بفرمایید دلیلش چیه ؟ سپاسگزارم

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۱۰/۰۴ ۰۹:۰۹

سلام و وقت به خیر؛ برند پریل جزو برندهایی که واحد فنی سازمان توصیه میکنه نیست اما اگه بعد از پر کردن مخزن نمک، بعد از سه بار استفاده از دستگاه همچنان چراغ نمک روشن هست لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه صورت بگیره. موفق باشید

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ ۱۶:۴۸

سلام وقتتون بخیر ماشین ظرفشویی ما هیچ مشکل و ایرادی خاصی نداشت ولی با توجه به اسباب کشی منزل الان دچار مشکل شده و علامت OE میاد و آب تخلیه نمیشه شلنگ ماشین ظرفشویی رو چک کردین و مشکلی نداشت لطفا اگه میشه راهنمایی کنید با تشکر

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ ۱۷:۱۱

سلام و وقت به خیر؛ لطفا موارد گفته شده در لینک زیر رو بررسی کنید: csgl.ir/saw موفق باشید

حسینی
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ۲۲:۴۸

سلام، اگه در مخزن نمک در حین شست و شو باز شده باشه و داخل مخزنش پر آب شده باشه برای تخلیه اون آب چکار باید کرد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ ۰۸:۳۱

سلام و وقت به خیر، لازمه کارشناس مراجعه داشته باشن و این کار رو انجام بدن. موفق باشید

محمد توسی
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ ۰۹:۴۵

سلام چراغ مایع براق کننده روشن شد و آن را پر کردم اما هنوز این چراغ خاموش نمی شود و همچنان چشمک می زند مدل دستگاه هم dc1465t است

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۶/۰۸ ۰۷:۱۲

سلام و وقت به خیر؛ تا 3 مرتبه استفاده از دستگاه این چراغ روشن میمونه و مشکلی نداره. موفق باشید

نوید نیکپور
۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ۲۳:۴۹

سلام وقت بخیر. دستگاه رو دیروز نمایندگی ال جی در منزل ما نصب کرد و بعد از ریختن نمک و جلادهنده دکمه care رو زد جهت شستشوی اولیه دستگاه ... و گفتن مشکلی نیست و رفتن انتهای کار وقتی درب ماشین و باز کردم کف ماشین لکه و رسوب سفیدک زیاد بود دلیلش چیه ؟؟؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ ۰۸:۳۳

سلام و وقت به خیر؛ لطفا بررسی کنید درب مخزن نمک درست بسته شده باشه و اگه مشکل از درب مخزن نمک نیست به ما اطلاع بدید تا دستگاهتون بررسی بشه. موفق باشید

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۰۸:۲۵

سلام و خسته نباشید خدمت شما علت سوراخ شدن کف ماشین ظرفشویی چی میتونه باشه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۲:۱۹

سلام و وقت به خیر؛ میتونه به دلیل کیفیت پایین مواد شوینده در بلند مدت باشه. نشتی نمک و عدم استفاده از نمک هم میتونه در بلند مدت باعث زنگ زدگی و آسیب به داخل دستگاه بشه. موفق باشید

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۰۸:۲۳

سلام من همه ی مواردی که گفتین رو بررسی کردم اما مشکلی نبود با این وجود چرا قرص ماشین ظرفشویی حل نمیشه؟ ممکنه علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی به خاطر تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی باشه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۲:۱۶

سلام و وقت به خیر؛ ممکنه به دلایل زیر این اتفاق بیفته: برخی قرص‌ها رو باید از پلاستیک جلدش جدا کنید و برخی رو لازم نیست. کیفیت مواد شوینده و تاریخ انقضا اهمیت داره. برند مواد شوینده رو در نظر داشته باشید و از برندهای مود تایید استفاده کنید. به چیدمان ظروف توجه داشته باشید تا مانع باز شدن درب جاپودری نشه.و گاهی ممکنه دستگاهتون ارور بده و قرص رو استفاده نکنه به دلیل اینکه برنامه به پایان نرسیده. موفق باشید

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۰۸:۲۰

سلام وقت شما بخیر میخواستم بدونم چرا تخلیه آب ماشین ظرفشویی ال جی با تاخیر انجام میشه؟ حتی وقتی تنظیم درجه سختی آب ماشین ظرفشویی ال جی رو هم تغییر میدم باز هم تخلیه آب با تاخیره

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۲:۰۹

سلام و وقت به خیر؛ در صورتی که دستگاه با تاخیر آب رو تخلیه بکنه و مشکلی وجود داشته باشه معمولا ارور نمایش میده تا متوجه بروز ایراد بشید. اینکه میزانی آب پس از اتمام کار در دستگاه وجود داره طبیعیه و ایراد محسوب نمیشه. اگه هیچ پیغامی نمیده و روند طبیعیش رو طی می‌کنه پس مشکلی وجود نداره.

در حال ثبت...