راهنمای خرید بهترین ماشین لباسشویی

۱۶ آذر ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
راهنمای خرید بهترین ماشین لباسشویی

همانطور که تقریبا همه‌ی ما می‌دانیم ماشین لباسشویی در منزل و برای زندگی امروز بسیار مهم است و تا اندازه‌ی زیادی کار شستشوی لباس را برای ما آسان کرده است. حتی گاهی ترجیح می‌دهیم لباس‌ها را در بازه‌های زمانی کوتاهتر شستشو دهیم زیرا نه زمان زیادی از ما می‌گیرد و نه انرژی بالا، و کاملا هم مقرون به صرفه است. به همین دلیل بهتر است موقع خرید ماشین لباسشویی نکات مهم و کلیدی را در نظر داشته باشیم و طوری انتخاب کنیم که بعدها با توجه به نیاز خود، بتوانیم از دستگاه و برنامه‌های اصلی و تکمیلی آن استفاده کنیم.
در مورد اینکه لازم است به ابعاد دستگاه و محل قرارگیری آن در منزل و یا ویژگی‌هایی همانند رنگ و برند دستگاه توجه ویژه داشته باشیم، نیازی به توضیح وجود ندارد و تقریبا خریداران همان ابتدا این نکات را بررسی می‌کنند. برخی موارد دیگر وجود دارد که ممکن است کمی تخصصی‌تر باشد و در نگاه اول به یک ماشین لباسشویی به آنها توجه نشود. سعی کردیم در ادامه برخی از این نکات را شرح دهیم:

بهترین نوع ماشین لباسشویی

برای انتخاب نوع ماشین لباسشویی چند گزینه وجود دارد. می‌توانید ماشین لباسشویی درب از بالا، دوقلو و یا ماشین لباسشویی درب از جلو انتخاب کنید. هریک از این مدل‌ها نقاط قوت و ضعفی دارد.

بهترین نوع ماشین لباسشویی


ماشین‌های لباسشویی
درب از بالا معمولا قیمت مناسب‌تری دارند و استفاده‌ از آن نیز بسیار آسان است؛ اگر دستگاه از نوع مینی واش باشد از نظر اندازه نیز کوچک است و فضای کمی را اشغال می‌کند. این مدل‌ دستگاه‌ها معمولا فقط شستشو را انجام می‌دهد و قابلیت آبکشی ندارد. ظرفیت محدودتری داشته و مصرف آب بیشتر و همچنین صدای بیشتری نیز دارند.

بهترین نوع ماشین لباسشویی برای خرید
ماشین لباسشویی‌های درب از جلو معمولا از نظر قیمت مناسب هستند. امکان خشک کردن و استفاده‌ی بهینه از فضای دیگ در این مدل‌ها وجود دارد. این نوع دستگاه‌ها، صدای کمتری نیز تولید می‌کنند.
ماشین لباسشویی‌های دوقلو نیز تا ظرفیت‌های حدود 9 کیلوگرم و ... وجود دارد و امکان خشک کردن لباس‌ها به شکل بهینه را دارد؛ البته ممکن است لباس‌ها به دلیل نوع شستشو در این نوع ماشین لباسشویی، بیشتر چروک شود.

ظرفیت و اندازه ماشین لباسشویی

ظرفیت و اندازه ماشین لباسشویی

یکی از نکات بسیار مهم برای خرید ماشین لباسشویی، ظرفیت آن است. برای تشخیص اینکه کدام ماشین لباسشویی از نظر ظرفیت برای شما مناسب‌تر است، لازم است به دو نکته توجه داشته باشید: اینکه چند نفر در منزل ساکن هستند و هفته‌ای چند بار از دستگاه استفاده خواهند کرد. لباسشویی‌ها از 5 کیلویی که معمولا برای خانواده‌های کم جمعیت و حدود 2 نفر مناسب است، تا ظرفیت‌های بالا حدود 6، 7، 8 کیلو و بالاتر که می‌تواند برای خانواده‌هایی با تعداد نفرات 4 یا 5 نفر و بیشتر نیز مناسب باشد، در بازار وجود دارد.

استاندارد نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی

استاندارد نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی


ماشین‌های لباسشویی
با توجه به اینکه دارای شیربرقی و پمپ تخلیه هستند، از نظر فاصله تا شیر آب و محل تخلیه استاندارد حداکثر طول لوله دارند که در برندهای متفاوت ممکن است 1 تا 1.5 متر باشد؛ برای انتخاب دستگاه لازم است به این استاندارد نیز توجه کافی داشته باشید، زیرا متراژ بالای لوله ممکن است باعث آسیب به شیر برقی ورودی آب و یا پمپ تخلیه شود. ممکن است محل قرارگیری ماشین لباسشویی شما از قبل تعیین شده باشد که در این صورت لازم است ابعاد دستگاه را در نظر گرفته و فاصله‌ی آزاد از طرفین، پشت دستگاه و همچنین سقف را رعایت نمایید.

میزان مصرف انرژی ماشین لباسشویی

برای انتخاب دستگاه لازم است به میزان مصرف آب و برق دستگاه توجه داشته باشید. میزان مصرف آب معمولا به صورت سالانه اعلام می‌شود. برچسب انرژی ماشین لباسشویی میزان مصرف برق دستگاه را هم به شما نشان می‌دهد. برچسب انرژی دستگاه می‌تواند A، A+ و ... باشد. در نظر داشته باشید میزان مصرف در برنامه‌های مختلف ممکن است با هم تفاوت داشته باشد.

قدرت و دور موتور ماشین لباسشویی

قدرت و دور موتور ماشین لباسشویی


با توجه به اینکه دیگ ماشین لباسشویی در یک دقیقه چند دور می‌تواند بچرخد، دور موتور ماشین لباسشویی تعیین می‌شود. اگر دور موتور ماشین لباسشویی بیشتر باشد، می‌توانید دور خشک کن بالاتری انتخاب کنید و لباس‌ها تا حد بیشتری خشک خواهد شد. می‌توانید دستگاه‌هایی با دور 1100، 1400 و یا 1600 rpm انتخاب کنید.

برنامه‌ های شستشوی ماشین لباسشویی

برنامه‌ های شستشوی ماشین لباسشویی

برای انتخاب ماشین لباسشویی ضروری است به برنامه‌هایی که در آینده استفاده خواهید کرد، توجه کنید. اگر به این موضوع دقت کافی نداشته باشید، ممکن است بعدها قصد شستشوی نوعی لباس و یا پارچه‌ی خاص داشته باشید و متوجه شوید که دستگاه این برنامه را ندارد. برخی از برنامه‌هایی که بهتر است به آن توجه کنید، برنامه‌ها یا گزینه‌های زیر است:

گزینه پیش شستشو

پیش شستشو یک برنامه کوتاه مدت کمکی برای شستشوی اصلی است. معمولا بیشتر مدل‌ها در بیشتر برندها این ویژگی را دارند اما در صورتی که این مورد برای شما اهمیت دارد، هنگام خرید به برنامه Pre Wash دقت داشته باشید.

برنامه شستشوی لحاف و پتو

برنامه‌هایی همانند Blanket و یا Bulky و ...که برای شستشوی پتو و تکه‌های بزرگ استفاده می‌شود، گاهی بسیار کاربردی است. اگر قصد دارید بعدها پتوهای کوچک و لحاف کم حجم خود را در ماشین لباسشویی شستشو دهید، دستگاهی خریداری کنید که دارای این برنامه‌ها باشد. البته نام برنامه با توجه به مارک دستگاه می‌تواند تفاوت داشته باشد.

برنامه ضد چروک

برخی از ماشین‌های لباسشویی دارای برنامه ضدچروک یا Anti-Creasing هستند و شما می‌توانید با انتخاب این برنامه تا حد زیادی از چروک و مچاله شدن لباس‌ها جلوگیری کنید.

اضافه کردن لباس در حین شستشو

اضافه کردن لباس در حین شستشو


برخی مدل‌های ماشین لباسشویی دارای درب کوچکی هستند و این امکان را دارند که شما در حین شستشو، تعدادی از لباس‌ها را مجدد به سیکل شستشو اضافه کنید. این لباس‌ها معمولا آن تعدادی هستند که کمتر کثیف شده اند و نیازی نیست در سیکل کامل شستشو قرار گیرند.

برنامه‌ بخارشوی ماشین لباسشویی

برخی از ماشین‌های لباسشویی دارای ژنراتور بخار هستند و یا با سیستم مشابه دیگری می‌توانند بخار تولید کرده و تا حدی لکه‌ها و بو را از لباس حذف کنند. برای آشنایی بیشتر با برنامه این ماشین لباسشویی ها می توانید مقاله " برنامه ‌های ماشین لباسشویی جی پلاس " را مطالعه نمایید.

خشک کن صد در صد ماشین لباسشویی

خشک کن صد در صد ماشین لباسشویی

تنها برخی از ماشین‌های لباسشویی دارای عملکرد خشک کن صد در صد هستند و اگر می‌خواهید لباس‌هایتان در ماشین لباسشویی تا حد زیادی خشک شود، می‌بایست دستگاه‌هایی با برنامه‌ی Dry و خشک کن صد در صد تهیه کنید.

شستشوی اسلامی

برخی ماشین‌های لباسشویی برنامه‌ای خاص به منظور شستشوی شرعی دارند و در صورتی که برای شما تجیهز ماشین لباسشویی به این گزینه اهمیت دارد، بهتر است هنگام خرید به این گزینه توجه داشته باشید.

سنسور تشخیص خودکار سطح آب

برخی ماشین‌های لباسشویی دارای سنسوری هستند که بر اساس میزان لباس داخل دستگاه، سطح آب را تنظیم می‌کند و برای صرفه جویی در مصرف آب بسیار مناسب است.

معرفی انواع موتور ماشین لباسشویی و توجه به میزان صدای آن

معرفی انواع موتور ماشین لباسشویی و توجه به میزان صدای آن

در حال حاضر موتورهای تسمه‌ای و یا Direct Drive بر روی دستگاه‌های ماشین لباسشویی استفاده می‌شود. دستگاه‌های Direct Drive این روزها بیشتر مورد استقبال مشتریان است و صدا و لرزش کمتری دارد. البته در حال حاضر دستگاه‌هایی با موتور اینورتر تسمه‌ای نیز عرضه شده است که ویژگی‌های بهتری نسبت به مدل‌های تسمه‌ای بدون موتور اینورتر دارند. در مدل‌های Direct Drive موتور مستقیم به دیگ دستگاه متصل می‌شود و از طریق شفت، دیگ دستگاه را حرکت می‌دهد. حذف تسمه باعث طول عمر دستگاه و مجموعه موتور نیز می‌شود. همچنین امکان شستشوی حجم بیشتری از لباس‌ها نیز به این شکل فراهم خواهد شد. در مدل‌های تسمه‌ای همانطور که از نام آن پیداست، موتور به وسیله‌ی یک تسمه دیگ را حرکت می‌دهد، که این روش تا حدی باعث ایجاد صدا و لرزش می‌شود. برای اطلاع بیشتر از مشخصات هر کدام می توانید مقاله " ماشین لباسشویی تسمه ای بهتر است یا Direct Drive " را مطالعه نمایید.

گارانتی موتور ماشین لباسشویی

گارانتی موتور ماشین لباسشویی


در این مورد لازم است به شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات دستگاه توجه ویژه داشته باشید. علاوه بر اینکه خدمات پس از فروش ماشین لباسشویی اهمیت زیادی دارد، مدت زمانی که شرکت‌ها برای گارانتی موتور در نظر می‌گیرند نیز اهمیت زیادی دارد. برخی برندها برای موتور لباسشویی گارانتی 5 ساله یا 10 ساله در نظر می‌گیرند، که می‌تواند خیال شما را از ایرادات احتمالی موتور دستگاه آسوده سازد.

بهترین مارک ماشین لباسشویی کدام است؟

بهتر است شما مشتریان گرامی تجربه‌ی خود را در مورد استفاده از برندهایی از ماشین لباسشویی که استفاده کرده‌اید در قسمت نظرات مطرح کنید تا با هم اندیشی به پاسخ این سوال دست پیدا کنیم:
به نظر شما کدام برند بهترین ماشین‌های لباسشویی را تولید می‌کند؟
برای خرید قطعات جانبی دستگاه‌ها،
به فروشگاه لوازم جانبی گلدیران مراجعه کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...