ماشین لباسشویی تسمه ای بهتر است یا Direct Drive

۱۴ دی ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
ماشین لباسشویی تسمه ای یا Direct Drive

یکی از سوالات مهم هنگام خرید ماشین لباسشویی نوع موتور آن است. به قدری این موضوع مهم است که برخی مشتریان حاضرند هزینه‌های بسیار بالایی برای این تفاوت بپردازند. حال اینکه واقعا کدام نوع ماشین لباسشویی (تسمه ای یا مستقیم) بهتر است، موضوعی است که در این مطلب به بررسی آن پرداخته‌ایم.
به شما حق می‌دهیم که نخواهید زمانی که ماشین لباسشویی را روشن می‌کنید ماشین لباسشویی در محیط شما حرکت کند  و ناگهان ببنید بله ماشین لباسشویی درست وسط آشپزخانه و یا رختشوی خانه ایستاده است. اینها جملاتی هستند که برخی از مشتریان ماشین‌های لباسشویی مطرح می‌کنند و البته می‌تواند علت‌های زیادی داشته باشد.
در این مقاله نوع موتور ماشین‌های لباسشویی‌ها را از نظر تسمه ای و بدون تسمه بررسی خواهیم کرد تا در مورد موتور دستگاه نگرانی نداشته باشید و بتوانید به راحتی دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. شاید این مطلب در مورد انواع موتور ماشین لباسشویی تا حدی بتواند تصورات نادرست را از بین ببرد. در این مطلب ویژگی‌ها، معایب و مزایای هر یک را برمی‌شمریم اما در نهایت انتخاب با شما خواهد بود.

ماشین‌های لباسشویی دارای یک دیگ هستند که با چرخش و حرکت دیگ لباس‌ها شسته می‎شود. دیگ ماشین لباسشویی از طریق موتور و تعدادی قطعه که در این حرکت اثرگذار هستند، می‌چرخد. نوع موتور و نحوه چرخش این دو می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه به بررسی این ساختار می‌پردازیم.

انواع ماشین لباسشویی

موتور تسمه ای ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی‌ تسمه ای موتور حرکت می‌کند و با این حرکت تسمه را می‌چرخاند. یک طرف تسمه دور موتور و سمت دیگر تسمه دور دیگ قرار می‌گیرد. با چرخش موتور تسمه حرکت کرده و می‌تواند دیگ را به حرکت درآورد. موتورهای تسمه ای جزو ساده‌ترین موتورها هستند و از طریق اتصال قطعه‌ای به نام «پولی» و تسمه دیگ را به حرکت در می‌آورند. به دلیل اینکه این قطعات در دستگاه وجود دارد، باعث ایجاد کمی لرزش می‌شود.

موتور تسمه ای ماشین لباسشویی


موتور
Direct Drive یا مستقیم ماشین لباسشویی

این نوع موتور که اولین بار از سوی ال جی در ماشین لباسشویی بدون تسمه استفاده شد، از طریق یک شفت که بر روی دیگ قرار دارد، می‌تواند موتور را حرکت دهد. این موتور بدون واسطه‌ای مانند تسمه به موتور وصل می‌شود.
گاهی فروشندگان به این نوع موتور، موتور گیربکسی هم می‌گویند که اشتباه است؛ در این نوع موتور از گیربکس استفاده نشده است و از طریق نیروی مغناطیسی گردش موتور انجام می‌شود. موتور به همراه سیم پیچی که دارد نیرو را مستقیم به شفت وارد می‌کند و دیگر نیازی به اتصالات و تسمه وجود ندارد به همین دلیل نام این نوع موتور Direct Drive است. لباسشویی‌های دایرکت درایو دارای موتوری پر قدرت هستند که می‌تواند با دور کم یا زیاد حرکت کند.

موتور Direct Drive ماشین لباسشویی


مزایا و معایب موتور
Direct Drive ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی‌های Direct Drive برخی مزایا را دارد؛ از جمله:
  • مصرف انرژی موتور Direct Drive کمتر است، زیرا قطعات مورد استفاده در این نوع دستگاه کمتر است. در این نوع دستگاه موتور به طور مستقیم به دیگ متصل شده و موجب چرخش دیگ می‌شود.
  • این نوع موتور به دلیل ساختار و نوع سیم پیچی که دارد، عمر طولانی تری نیز دارد.
  • بازدهی و راندمان موتور Direct Drive ماشین لباسشویی بالاتر است.
  • لباسشویی بدون تسمه صدا و لرزش کمتری دارد.
نیاز به خدمات تعمیر ماشین لباسشویی دارید؟
تعمیرات دستگاه خود را از متخصصان گلدیران بخواهید.

معایب ماشین لباسشویی بدون تسمه

این نوع از ماشین‌های لباسشویی به دلیل تفاوت در نوع موتور و سیستم کنترل قدرت، قیمت بالاتری دارند.
هزینه‌های تعمیر این ماشین لباسشویی بیشتر است، زیرا در صورت ایراد موتور و شکستن چرخدنده‌ها می‌بایست چرخ به طور کلی تعویض شود. به همین دلیل ال جی که برای اولین بار این نوع موتور را طراحی و روانه‌ی بازار کرد تصمیم گرفت مدت گارانتی این نوع موتورها را تا حدود 10 سال افزایش دهد؛ همین موضوع موجب شد مشتریان در مورد ایرادات احتمالی ماشین لباسشویی‌ بدون تسمه آسوده خاطر باشند.
تعمیر ماشین لباسشویی بدون تسمه


مزایا و معایب موتور تسمه ای ماشین لباسشویی

مزیت ماشین لباسشویی‌های تسمه ای تعمیرات آسان‌تر آن نسبت به موتورهای بدون تسمه است.
به دلیل اتصال موتور از طریق تسمه و قطعه ای به نام پولی به دیگ ماشین لباسشویی، صدا و لرزش بیشتری ایجاد می‌شود.
پوسیدگی و خرابی تسمه نیز یکی از معایب این نوع موتور است. به همین علت عمر این نوع موتور کوتاه تر است. در واقع نیاز به تعویض تسمه یکی ایرادات ماشین لباسشویی تسمه ای است.
سرویس دوره ای ماشین‌های لباسشویی به ویژه ماشین‌های لباسشویی تسمه ای می‌تواند در افزایش عمر دستگاه و جلوگیری از ایرادات احتمالی بسیار موثر باشد.
اگر نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی و یا تعمیر ماشین لباسشویی جی پلاس دارید همکاران ما در بخش پشتیبانی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. 

موتور ماشین های لباسشویی تسمه ای


موتور ماشین های لباسشویی جی پلاس از کدام نوع است؟

ماشین‌های لباسشویی جی پلاس یکی از محصولات جدید جی پلاس است که از سوی گلدیران تولید شده و گارانتی می‌شود. این دستگاه نوعی ماشین های لباسشویی بدون تسمه با موتور BLDC است و ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. ماشین لباسشویی جی پلاس دارای موتور اینورتر تسمه ای است. در واقع دیگ ماشین‌های لباسشویی جی پلاس با تسمه حرکت می‌کند اما موتوری که این تسمه را می‌چرخاند، از نوع اینوتر است.
موتور اینورتر لباسشویی می‌تواند برق مصرفی و مصرف انرژی دستگاه را مدیریت کند. به این شکل بازدهی این دستگاه بالاتر می‌رود.
اگر در مورد ماشین‌های لباسشویی جدید جی پلاس و موتور ماشین‌های لباسشویی سوالی دارید، خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات موضوع را مطرح نمایید.

در صورتی که نیاز به سرویس و یا تعمیر ماشین لباسشویی خود دارید و در شهر تهران یا کرج هستید می‌توانید با مراجعه به صفحه نمایندگی جی پلاس در تهران و یا نمایندگی جی پلاس در کرج نزدیک‌ترین شعبه به محل خود را پیدا کنید. 

ماشین لباسشویی‌های جی پلاس را
می‌توانید مستقیم از گلدیران خریداری کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

۱۴۰۱/۰۲/۱۵ ۲۰:۵۷

با سلام.. دایرکت درایو بهتره یا موتور bldc...؟ولرزش کدام کمتره؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ۰۹:۰۵

سلام و وقت به خیر؛ هر کدوم یه مزیت هایی دارن مثلا لباسشویی های Direct Drive مزیت حدقل مصرف انرژی، صدا و لرزش کمتر را دارند و ماشین لباسویی‌های BLDC دارای مزیت نویز کمتر، عمر بیشتر، سرعت و شتاب بیشتر هستند. در واقع به طور کلی نمیشه گفت کدوم بهتره چون هرکدام مزیت های خاص و فوق العاده ای دارند. موفق باشید

در حال ثبت...