بررسی بهترین تلویزیون های اینترنتی رایگان در ایران

۲۵ اسفند ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

چند سالی است که تلویزیون‌های اینترنتی مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند فیلم و سریال و یا برنامه‌ی مورد علاقه‌ی خود را در زمان دلخواه بر روی موبایل و یا گاهی هم بر روی برنامه‌های تلویزیون‌های هوشمند تماشا نمایند.


تلویزیون اینترنتی سیستمی است که امکان دریافت شبکه‌ها را در بستر اینترنت فراهم می‌کند و برخلاف سیستم‌های قدیمی که ارسال سیگنال رادیویی و ماهواره‌ای به تلویزیون انجام می‌شود و دریافت کانال‌ها از طریق کابل آنتن صورت می‌گیرد، محتوای برنامه‌ها به صورت اینترنتی دریافت می‌شود. تلویزیون‌های اینترنتی به نام IPTV و یا پروتکل تلویزیون اینترنتی (Internet Protocol Television) به صورت دیجیتال محتوا را دریافت و پخش کرده و همچنین در سیستم‌های تلویزیون اینترنتی آرشیوی از برنامه‌ها وجود دارد.
یکی از دلایلی که افراد از تلویزیون اینترنتی استفاده می‌کنند، آرشیو آن می‌باشد. ممکن است برای شما امکان تماشای یک فیلم، برنامه، سریال، مستند و ... دقیقا زمانی که پخش می‌شود، وجود نداشته باشد اما از طریق تلویزیون اینترنتی می‌توانید در زمان دلخواه برنامه را تماشا نمایید. تلویزیون‌های اینترنتی بین‌المللی به شما امکان تماشای برنامه‌های تلویزیون رسمی کشورها را می‌دهد و در برخی کشورها از این بستر به منظور ارائه‌ی مطالب آموزشی به دانش‌آموزان هم استفاده می‌شود. البته IPTV در ایران در حال حاضر به شکل محدودتری ارائه می‌شود. در بیشتر تلویزیون‌های اینترنتی امکان دانلود وجود ندارد و می‌بایست برنامه‌ها به صورت آنلاین تماشا شود.
سیستم‌های VOD ،Video on Demand نیز به معنای ویدئو هنگام درخواست است که از فناوری‌های IPTV می‌باشد. این سیستم آرشیوی از فیلم و سریال است که امکان تماشای برنامه‌ها را در زمان دلخواه فراهم می‌کند.
 به دلیل اینکه استفاده از تلویزیون‌های اینترنتی و تماشای محتوای ویدئویی هر روز در حال افزایش است، تصمیم گرفتیم به این موضوع بپردازیم و در ادامه چند تلویزیون اینترنتی ایرانی را به عنوان بهترین سایت تماشای آنلاین فیلم و سریال ایرانی بررسی خواهیم کرد.

روش های اتصال موبایل به تلویزیون ال جی

تلویزیون اینترنتی تلوبیون


تلوبیون نخستین سرویس ایرانی برای پخش و ارائه شبکه‌های تلویزیونی می‌باشد و می‌توان گفت در حال حاضر بزرگترین رسانه‌ی دیجیتالی فارسی برای فارسی‌زبانان می‌باشد. تلوبیون دارای بخش تلوبیون پلاس برای پخش فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها می‌باشد. شما می‌توانید از آن بر روی نسخه موبایل اندروید، IOS و یا وبسایت استفاده کنید.
طبق گزارش‌ها حدود 7 میلیون کاربر اپلیکیشن تلوبیون را بر روی تلفن همراه خود نصب نموده‌اند و این اپلیکیشن جزو 10 اپلیکیشن و وبسایت پربازدید ایران می‌باشد.

چگونه لپتاپ و کامپیوتر را به تلویزیون متصل کنیم؟

تلویزیون اینترنتی آنلاین آنتن


تلویزیون اینترنتی آنتن، برنامه‌ای برای مشاهده‌ی گزارش‌ها و مسابقات ورزشی متفاوت می‌باشد و می‌توانید بر روی وبسایت، نسخه‌ی اندروید و یا IOS از آن استفاده کنید. برنامه‌ها از مدتی قبل بر روی آرشیو آنتن وجود دارد و می‌توان برنامه مورد نظر را در آرشیو آنتن جستجو و تماشا کرد. در صورت تهیه‌ی اشتراک، می‌توانید برنامه‌ی مورد نظر خود را دانلود نمایید. یکی از مزیت‌های آنتن این است که امکان پخش چند برنامه به صورت همزمان را دارد.

آموزش طریقه نصب اپلیکیشن بر روی تلویزیون

تلویزیون اینترنتی رایگان لنز


یکی دیگر از بسترهای ارائه برنامه‌ی آنلاین و تلویزیون اینترنتی، لنز یا همان تلویزیون لنز است که از سوی ایرانسل ارائه می‌شود و تحت حمایت ایرانسل می‌باشد. این سرویس برای مشترکین ایرانسل رایگان است و به همین علت به آن تلویزیون رایگان لنز نیز گفته می‌شود. از ویژگی‌های لنز امکان ضبط برنامه‌های زنده و در حال پخش تلویزیون در زمان‌بندی تعیین شده‌ی شما می‌باشد و در آرشیو لنز برنامه‌ها تا 7 روز بعد ذخیره می‌شود و می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

اتصال موبایل به تلویزیون های Gplus!

تلویزیون آنلاین آیو


آیو نیز یکی از تلویزیون‌های اینترنتی است که از سال 94 فعالیت خود را آغاز کرده است. آیو نیز مانند باقی تلویزیون‌های اینترنتی بر روی وبسایت، نسخه‌ی اندروید و IOS قابل استفاده است. آیو هم شبکه‌های تلویزیونی را به طور کامل ارائه می‌دهد و از مزیت‌های این تلویزیون اینترنتی این است که در صورت استفاده از اینترنت شرکت‌های طرف قرارداد آیو، برای تماشای برنامه‌های کاهش حجم اینترنت را نخواهید داشت و خرید اشتراک کافی است.
در صورت تمایل به استفاده‌ی رایگان از آیو می‌توانید برنامه‌های در حال پخش را مشاهده کنید و البته 15 دقیقه قبل از برنامه‌های حال حاضر را نیز تماشا کنید. همچنین در صورت استفاده‌ی رایگان، می‌توانید تا 1 گیگ برنامه ذخیره نمایید. آیو دارای آرشیو تعداد زیادی از فیلم‌های ایرانی و خارجی به صورت دوبله نیز می‌باشد. اگر می‌خواهید از طریق آنتن کانال‌ها را دریافت و تماشا کنید، برای کانال‌یابی می‌توانید به راهنمای کانال یابی در تلویزیون LG و یا کانال یابی تلویزیون جی پلاس مراجعه نمایید.

تلویزیون تعاملی تیوا


تلویزیون تعاملی تیوا نیز یکی از تلویزیون‌های اینترنتی ایران است و شما می‌توانید با پرداخت اشتراک از محتوای آن استفاده کنید. در تلویزیون تعاملی تیوا می‌توان مطالب آموزشی مرتبط با اقتصاد، سبک زندگی، مهارت و ... را مشاهده نمود و از این نظر تیوا محتوای آموزشی بسیار ارزشمندی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

با اندروید باکس جی پلاس تلویزیون معمولی خود را

به یک دستگاه هوشمند تبدیل کنید.

فیلیمو


فیلیمو یک بستر آنلاین برای ارائه‌ی فیلم‌ها و سریال‌ها می‌باشد که از سال 1393 شروع به کار کرده است. همانطور که می‌دانید فیلیمو بسیار محبوب و پرطرفدار است. با خرید اشتراک به صورت ماهانه در فیلیمو می‌توانید فیلم و سریال‌های مورد علاقه‌ی خود را تماشا کنید. یکی از مزیت‌های فیلیمو این است که تنوع فیلم و سریال در آن زیاد بوده و می‌توانید بر اساس دلخواه خود، برنامه‌ی مورد نظر را مشاهده نمایید. طبق رتبه‌بندی الکسا در حال حاضر فیلیمو یازدهمین سایت پربازدید در ایران می‌باشد. فیلیمو دارای بخش فیلیمو مدرسه نیز می‌‌باشد و برای آموزش فرزندان خود می‌توانید از آن بهره ببرید.
در صورتی که برای اتصال تلویزیون خود به اینترنت سوالی دارید، پیشنهاد می‌کنیم، راهنمای آموزش وای فای تلویزیون ال جی را مطالعه نمایید.

نماوا


نماوا نیز از سال 1393 فعالیت خود را شروع کرده است و بسیاری از فیلم‌ها، مستندها و سریال‌های ایرانی یا خارجی را به صورت آنلاین ارائه می‌دهد. نماوا دارای یک بلاگ می‌باشد که در آن می‌توانید نقد فیلم و مطالب جذاب دیگر در ارتباط با سینما را بخوانید. در صورت استفاده از نماوا هزینه‌ی فیلم و سریال از حق اشتراکی که خریداری کرده‌اید، پرداخت می‌شود و هزینه‌ی ترافیک و حجم اینترنت جداگانه خواهد بود. در صورتی که اینترنت شما شاتل باشد و بسته‌ی رایگان ترافیک شاتل را تهیه کرده باشید، حجم اینترنت شما کاهش پیدا نمی‌کند. نماوا را هم می‌توانید بر روی وبسایت یا گوشی اندروید داشته باشید.

فیلم نت


فیلم‌نت نیز بستری آنلاین برای ارائه فیلم‌ها و سریال‌های متنوع می‌باشد که از سال 93 شروع به کار کرده است. محتوای فیلم نت را می‌‌توان بر روی وبسایت، موبایل اندروید و IOS تماشا نمود. از مزیت‌های فیلم نت این است که آرشیو متنوع و پرباری از فیلم‌ها و سریال‌ها دارد. در فیلم‌نت می‌توان فقط فیلم مورد نظر را خریداری نمود و البته امکان خرید اشتراک برای استفاده به مدت 30 روز هم وجود دارد.

نمایندگی مجاز تعمیر تلویزیون ال جی

برای برخی افراد تلویزیون دستگاهی ضروری می‌باشد و در صورتی که دچار مشکل شود، صبر کردن طولانی مدت برای تعمیر و  استفاده‌ی مجدد آن خیلی هم ساده نیست. اما جای نگرانی وجود ندارد، چون گلدیران با ارائه‌ی خدمات سریع از سوی کارشناسان ماهر، دستگاه شما را در مدت زمان کوتاه، با استفاده از قطعات اصلی و همراه با گارانتی تعمیرات، تعمیر خواهد کرد.

برای تعمیر دستگاه‌های الجی و جی پلاس،
از نمایندگان مجاز گلدیران کمک بگیرید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...