علت خاموش شدن پکیج گلدیران به صورت خودکار

فصل پاییز و زمستان از زمانی که هوا رو به سردی می‌رود با گرمای وسایل گرمایشی و سیستم‌های تهویه مطبوع گرمایشی خانه می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد؛ گرمایی ملایم که به صورت یکنواخت در تمام فضای خانه منتشر می‌شود، معمولا پرطرفدارتر از سیستم‌هایی شبیه به بخاری یا شومینه است که گرما را در برخی نقاط منتشر می‌کند، زیرا در این شرایط مدتی طولانی زمان می‌برد تا گرما پخش شود.


دستگاهی که خیلی خوب گرما را منتشر می‌کند و می‌تواند سیستم گرمایشی بسیار مناسبی برای فضای خانه باشد، پکیج شوفاژ دیواری است؛ افرادی که از این دستگاه استفاده می‌کنند معمولا خیلی از گرمادهی آن راضی هستند و اگر حتی برای مدت کوتاهی خاموش شده و دچار مشکل شود، سریعا به دنبال راهکار بوده و سعی دارند مشکل آن را پیدا کرده و رفع نمایند.

دلایل خاموش شدن پکیج گلدیران

  • مشکل برق ورودی پکیج

علت خاموش شدن پکیج گلدیران

یکی از دلایلی که باعث خاموش شدن دستگاه پکیج شوفاژ دیواری می‌شود، قطعی برق، دفرمه شدن سیم برق دستگاه پکیج و یا افت ولتاژ شدید برق است. دستگاه پکیج پس از اینکه فرمان روشن شدن را از برد می‌گیرد، فرمان روشن شدن فن صادر می‌شود. فن پکیج با برق 220 ولت شروع به کار می‌کند. اگر افت ولتاژ برق وجود داشته باشد، شعله‌ی پکیج روشن نمی‌شود زیرا در ابتدای کار دستگاه فن روشن می‌شود تا اگر داخل پکیج دودی باقی مانده، آن را خارج کند. سپس مشعل دستگاه روشن شده و آب را گرم می‌کند.

در صورتی که به پکیج برق با ولتاژ مناسب نرسد و فن دستگاه شروع به کار نکند، پکیج ارور E3 می‌دهد و خاموش می‌شود. برای رفع ارور E3 لازم است یکبار برق پکیج را قطع و وصل کنید و اگر مشکل حل نشد، لازم است کارشناس برای تعمیر پکیج گلدیران شما مراجعه نمایند.

  • نمایش خطا و ارور در پکیج گلدیران

یکی دیگر از دلایلی که موجب خاموش شدن پکیج و روشن نشدن آن می‌شود، ارور دادن و نمایش خطا بر روی صفحه نمایش پکیج است که با توجه به کد آن می‌توان به علت بروز آن و مشکل پدید آمده پی برد. در ادامه دلایل هر یک از ارورهای پکیج گلدیران را خواهید خواند:

  • ارور E1 پکیج گلدیران: بروز ایراد در جرقه زن پکیج و یا قطعی و افت فشار گاز، بروز مشکل در برد یا IC پکیج
  • ارور E2 پکیج گلدیران: عمل کردن ترموستات حد پکیج به دلیل بالا رفتن دمای آب داخل سیکل آن
  • ارور E3 پکیج گلدیران: مشکل فن و یا سنسور دود پکیج، وجود مشکل در برد دستگاه، افت ولتاژ برق
  • ارور و کد خطای E4 پکیج گلدیران: افت فشار آب داخل دستگاه پکیج به دلیل نشتی آب و یا موارد دیگر
  • ارور E6 پکیج گلدیران: بروز مشکل در سنسور تشخیص دمای لوله‌ی آب مصرفی دستگاه
  • کد خطای E7 پکیج گلدیران: بروز ایراد و تشخیص اشتباه سنسور لوله‌ی آب مدار گرمایشی پکیج
  • ارور E9 پکیج گلدیران: تشخیص دمای پایین و عملیات آنتی فریز پکیج

این ارورها هر یک با برخی راهکارها رفع می‌شود و البته ممکن است نیاز به مراجعه‌ی کارشناس نیز وجود داشته باشد تا دستگاه را بررسی نموده و بهترین راهکار را برای رفع ایراد آن بیابند. قبل از اینکه برای مراجعه‌ی کارشناس به منظور تشخیص عیب مربوط به ارورهای پکیج اقدام نمایید، ابتدا راهکارهای رفع ارورهای پکیج گلدیران را مطالعه فرمایید.

  • بالا رفتن فشار پکیج گلدیران

ریست پکیج گلدیران
دلیل دیگر که باعث خاموش شدن پکیج و روشن نشدن آن می‌شود، بالا رفتن فشار پکیج است. در صورتی که فشار پکیج بیش از حد استاندارد بالا برود و به 3 بار برسد، آب داخل پکیج از محل شیر اطمینان سرازیر شده و تمام آب داخل سیکل پکیج تخلیه می‌شود. با توجه به اینکه در این حالت فشار آب داخل پکیج از حد استاندارد که 1.5 بار است، کمتر خواهد بود، دستگاه که به دلیل افزایش فشار خاموش شده بود، به دلیل افت فشار همچنان روشن نخواهد شد. در این مورد می‌توانید راهنمای انجام تنظیم فشار پکیج را مطالعه فرمایید و فشار دستگاه را طبق دستورالعمل تنظیم کنید.

  • خاموش شدن پکیج در ساعاتی از روز

اگر دستگاه پکیج شما طی ساعاتی در روز خاموش می‌شود، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • در صورتی که منظور شما از خاموش شدن پکیج، گرم نشدن آب مصرفی است، دقت داشته باشید آیا در ساعاتی که دستگاه پکیج خاموش می‌شود، فشار آب منزل نرمال است یا خیر؟
  • اگر فشار آب منزل شما همیشه پایین است، این طبیعی است که به دلیل پایین بودن فشار آب، لازم است از پمپ آب استفاده شود؛ کارکرد صحیح دستگاه در زمان‌هایی که فشار آب نرمال است، نشان می‌دهد که پکیج مشکلی ندارد و روند کارکرد آن طبیعی است.
  • پکیج‌های گلدیران مدل پرستیژ دارای برخی تنظیمات دیجیتالی هستند که با انجام آن می‌توان انتخاب نمود که پکیج در ساعاتی از روز خاموش و یا روشن باشد. اگر پکیج شما در ساعاتی از روز خاموش می‌شود، ممکن است این تنظیمات فعال باشد؛ برای غیر فعال کردن این تنظیمات لطفا SET07 را خاموش کنید تا دستگاه در ساعات متفاوت خاموش نشود.

برای انجام آن لازم است با فشردن کلید SET سمت چپ دستگاه پکیج، SET07 را انتخاب کنید و سپس با کلید مثبت و منفی در سمت راست پکیج، حالت Off را انتخاب کنید.

نمایندگی مجاز تعمیرات پکیج گلدیران کجاست؟

خاموش شدن پکیج و روشن نشدن آن نیاز از سوی کارشناس مجرب و ماهر مورد بررسی قرار گیرد؛ گاهی آنطور که به نظر می‌رسد تشخیص ایراد پکیج و راهکار رفع آن ساده نیست و می‌بایست طی بررسی‌های مکرر، ایراد تشخیص داده شده و رفع گردد. برخی ایرادات مانند ارور E1 پکیج می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد و از بین این دلایل، تشخیص ایراد اصلی باید از سوی کارشناس متخصص تعمیرات پکیج صورت گیرد. اگر برای دستگاه شما هم این مشکل ایجاد شده است، کارشناسان گلدیران آماده‌ی ارائه‌ی خدمات بوده و می‌توانید در تمامی شهرهای ایران خدمات مورد نیاز خود را نمایندگی‌های مجاز گلدیران دریافت نمایید.

نکات مهم در زمان خاموش شدن خوکار پکیج گلدیران

در صورتی که پکیج شوفاژ دیواری شما به طور خودکار خاموش می‌شود، لطفا نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • دقت داشته باشید زمانی که دستگاه پکیج روشن نمی‌شود (آب مصرفی گرم نمی‌شود) آیا فشار آب منزل مناسب است؟
 اگر فشار آب دائم پایین است، برای ساختمان از پمپ آب استفاده کنید، زیرا روشن بودن و عملکرد درست پکیج شوفاژ دیواری در ساعاتی که فشار آب طبیعی است، نشان دهنده‌ی این است که پکیج ایرادی ندارد.
در دستگاه‌های پکیج گلدیران مدل پرستیژ ممکن است تایمر فعال باشد و در صورتی که نمی‌دانید کدامیک از گزینه‌های تایمر فعال است، می‌توانید دستگاه را یک مرتبه ریست کنید. برای ریست کردن پکیج مدل پرستیژ به شکل زیر عمل کنید:
  • کلید سلکتوری سمت راست پکیج شوفاژ دیواری را بر روی حالت Func قرار دهید.
  • با کلید SET سمت چپ دستگاه SET 17 را انتخاب کنید.
  • با کلید + و – پکیج حالت ON را انتخاب کنید.
  • سپس کلید سلکتوری سمت راست پکیج را مجدد بر روی مد کاری مربوط (زمستانی یا تابستانی) قرار دهید.
ریست کردن پکیج گلدیران
در حال ثبت...