دلایل خنک نکردن کولر گازی جی پلاس


گاهی به دلیل عدم استفاده‌ی صحیح، انجام اشتباه تنظیمات و یا ایرادات فنی دستگاه، کولرگازی خنک نمی‌کند و یا سرمایش دستگاه ضعیف می‌شود. لطفا به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • تنظیمات دمای دستگاه را صحیح و با توجه به دمای محیط انجام دهید. برای تنظیم حالت سرمایش، ابتدا کلید Mode را انتخاب کرده، سپس مد دستگاه را بر روی حالت دانه‌ی برف قرار دهید. پس از آن با علامت فلش‌ها بر روی کنترل، تنظیم دما را انجام دهید. دمای 22 تا 26 درجه‌ی سانتی‌گراد دمای پیشنهادی است.
  • می‌توانید حالت Turbo را انتخاب کنید تا دستگاه در مدت زمان کوتاه، عملکرد سرمادهی را انجام دهد. به این روش می‌توانید سرمادهی دستگاه را نیز تست کنید. 
  • به شرایط نصب دستگاه توجه داشته باشید. دستگاه باید با توجه به آب و هوای شهر انتخاب شود. از نظر ظرفیت نیز می‌بایست کولر گازی مناسب متراژ محیط شما باشد. معمولا کارشناس نصب، زمان نصب و راه‌اندازی دستگاه به این موضوع توجه می‌کنند و اگر دستگاه شما از سوی شرکت نصب شده باشد، معمولا استاندارهای نصب کولر گازی نیز از سوی کارشناس رعایت شده است.
  • فیلتر هوای کولر گازی را هر دو هفته یکبار شستشو دهید.
  • توجه داشته باشید عملکرد کولر گازی به این شکل است که مدتی سرما می‌دهد و پس از آنکه دمای اتاق به دمای انتخابی شما برسد، فن دستگاه کار می‌کند؛ در این حالت سرمادهی متوقف می‌شود و پس از اینکه هوای اتاق مجدد کمی گرم شد، باز سرمادهی آغاز می‌شود.
  • توجه کنید درب و پنجره‌ها بسته باشد و فضا عایق‌بندی مناسبی نیز داشته باشد تا حجم هوای اتاق خارج نشود. در صورتی که محیط شما عایق‌بندی مناسبی نداشته باشد، کمپرسور کولرگازی دائم و با توان بالا کار می‌کند و سرمایش نیز ضعیف می‌شود.
  • ساعات خیلی گرم روز و یا زمان افت ولتاژ برق، میزان سرمادهی دستگاه ضعیف می‌شود و این مورد طبیعی است. بهتر است بر روی یونیت بیرونی کولر گازی، سایه‌بان قرار دهید تا تابش آفتاب باعث افزایش گرما در محدوده‌ی یونیت بیرونی نشود.
  • دستگاه کولر گازی نیاز به سرویس دوره‌ای دارد. پس از مدتی لوله‌های کندانسور و پنل کولر گازی کثیف می‌شود و گرفتگی در این محدوده‌ها باعث عدم تبادل دمایی دستگاه با هوای محیط خواهد شد. بنابراین با توجه به میزان استفاده‌ی خود از کولر گازی، در بازه‌های 6 ماهه یا یکساله دستگاه خود را برای سرویس دوره‌ای به کارشناس بسپارید.
در صورتی که با رعایت موارد گفته شده دستگاه کولر گازی جی پلاس شما همچنان سرمادهی ندارد، لازم است عیب‌یابی و تعمیر شود.

در حال ثبت...