کولرگازی ایستاده مناسب کجاست و چه مدل‌ هایی دارد؟

۱۲ مرداد ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
کولر گازی ایستاده چیست؟ و چه مدل هایی دارد؟

کولر گازی از پر طرفدارترین دستگاه های تهویه مطبوع است که در انواع مختلفی همچون اسپلیت دیواری، ایستاده، پنجره ای، سقفی و… تولید می شود، در این مقاله نوع ایستاده که از مدل های پرطرفدار می باشد را معرفی می کنیم و انواع مدل، ظرفیت های موجود و همچنین نوع عملکرد آن را توضیح خواهیم داد.

کولر گازی ایستاده چیست؟

کولر گازی ایستاده نوعی دیگر از کولر گازی ها است که طراحی متفاوتی با اسپلیت های دیگر دارد و به صورت ایستاده بر روی زمین قرار می گیرد. کولر گازی های ایستاده اندازه نسبتا بزرگی دارند که طراحی و عرضه می شوند. در مکانهایی با مساحت بالا امکان نصب چندین پنل وجود ندارد، بنابراین شما می توانید از این نوع کولرها استفاده کنید که هم فضای کمتری را اشغال می کند.

کولر گازی ایستاده مناسب چه مکان ‌هایی است؟

کولر گازی ایستاده مناسب چه مکان ‌هایی است؟

 

کولر گازی ایستاده همچنین دارای ظرفیت بالایی نیز عرضه می شوند به همین دلیل بیشتر در مکانهایی با متراژ بالا همچون سالن های بزرگ، فرودگاه ها، مساجد، تئاتر و… مورد استفاده قرار می گیرند.
کولر گازی ایستاده به دلیل ظرفیت بالایی که دارد میزان مصرف برق نیز در آنها بیشتر است اما در مدل های اینورتر با بهره گیری از کیت اینورتر به طور چشمگیری از میزان مصرف انرژی صرفه جویی می شود و با صرف انرژی کمتر عملکرد بیشتری را ارائه می دهد.

قدرت خنک کنندگی کولر گازی ایستاده چقدر است؟

کولر گازی ایستاده از ابعاد و اندازه بزرگتری در مقایسه با اسپلیت های دیواری برخوردار می باشند. از سوی دیگر، کولر گازی زمینی یا ایستاده نیازهای سرمایشی محیط های بزرگ و دارای متراژ بالا را به خوبی برآورده می سازد. همچنین، کمپرسور به کار رفته در ساختار کولر گازی ایستاده بسیار بزرگ تر و قوی تر، در مقایسه با مدل های دیواری می باشد. برخورداری از کمپرسور قوی تر موجب ارتقای توان برودتی و سرمایشی دستگاه می شود. بر این اساس، کولرهای گازی ایستاده از قدرت خنک کنندگی بالاتری به نسبت اسپلیت های دیواری برخوردار هستند.

قدرت خنک کنندگی کولر گازی ایستاده چقدر است؟

میزان مصرف برق کولر گازی ایستاده

کولرهای گازی ایستاده به علت برخورداری از موتور قوی تر، برق و انرژی بیشتری را به نسبت کولرهای گازی اسپلیت مصرف می کنند. به همین جهت، در هنگام خرید این دستگاه می بایست به مصرف برق کولر گازی و انرژی کولر گازی ایستاده توجه ویژه ای مبذول داشت. لازم به ذکر است که کولرهای گازی اینورتر و دارای گرید انرژی A، صرفه جویی و بهینه سازی قابل توجهی در مصرف انرژی اعمال می کنند. این ویژگی در کاهش هزینه های اقتصادی و جانبی مصرف کننده تاثیر بسزایی برجای می گذارد.

میزان صدا کولرگازی ایستاده

میزان صدا کولرگازی ایستاده

به طور معمول، کولرهای گازی ایستاده برای مصارف تجاری و اداری مناسب هستند. به همین جهت، در محیط های پر رفت و آمد و شلوغ مورد استفاده واقع می شوند. بنابراین، سطح صدای بالای این سیستم ها در هنگام کارکرد چندان به گوش نمی رسد.

پخش کنندگی و توزیع هوا

کولر گازی ایستاده به سبب قرار گرفتن بر روی سطح زمین، احتمال وجود مانع مانند لوازم خانه و مبلمان در جلوی دریچه های آن قرار دارد. این موضوع مانع از توزیع هوای مطبوع به شکل یکسان و یکنواخت از کولر گازی زمینی می شود.

پخش کنندگی و توزیع هوا
 

ظرفیت کولر گازی ایستاده

ظرفیت کولرهای گازی ایستاده از مهمترین نکاتی است که در این کولرهای گازی مورد بررسی قرار می گیرد. اگر ظرفیت کولرهای ایستاده متناسب با ابعاد محل مورد نظر ما نباشد در این صورت نمی توان از مزیت آنها بهره مند شد.
به عنوان مثال اگر کولر گازی دارای ظرفیت کمتری باشد در این صورت نمی تواند محیط را خنک سازد. ظرفیت بیشتر آن نیز سبب اتلاف انرژی مصرفی خواهد شد. در ادامه می توانید با مطالعه مقاله محاسبه ظرفیت کولر گازی و ضرورت انجام ظرفیت سنجی به درستی کولرگازی خود را انتخاب و خریداری کنید.

تفاوت کولر گازی ایستاده و دیواری

تفاوت کولر گازی ایستاده و دیواری

برای پاسخگویی به این سوال و برای انتخاب یک سیستم تهویه مطبوع مناسب و کاربردی، توجه به عواملی مانند متراژ و مساحت فضای مورد استفاده، نوع کاربری، وضعیت آب و هوایی منطقه و شرایط کاربری سازه، از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند. در صورت برخورداری از فضای کوچک و محدودیت جا، کولرهای گازی دیواری از بهترین و مناسب ترین گزینه ها قلمداد می گردند.
در صورت نیاز به تامین سرمایش و تهویه مطبوع فضاهای با کاربری عمومی مانند مساجد، مدارس و اماکن ورزشی، کولر گازی ایستاده می تواند یک انتخاب مناسب و کاربردی محسوب شود. با این تفاسیر و پس از بررسی و تحلیل تفاوت کولر گازی ایستاده و دیواری باید خاطر نشان نمود که نوع نیاز و نوع کاربری در انتخاب هر کدام از این محصولات بسیار تاثیرگذار می باشد.

کولر گازی دیواری بهتر است یا کولر گازی ایستاده؟

کولر گازی دیواری بهتر است یا کولر گازی ایستاده؟

کولر گازی دیواری یا ایستاده متناسب با نوع کاربرد و نحوه استفاده در ابعاد و ظرفیت های مختلفی طراحی و به مرحله تولید می رسند. کولرهای گازی اسپلیت در سال های اخیر به علت ویژگی های منحصر به فرد و قابلیت ها و کارایی بالا، به یکی از گزینه های محبوب و پرطرفدار تبدیل شده اند. ابعاد و حجم مناسب، بهینه سازی مصرف انرژی، توان سرمایشی بالا و عدم اشغال فضای اضافی را می توان از مهم ترین مزیت های اسپلیت های دیواری برشمرد. ساختار اصلی کولرهای گازی اسپلیت از دو پنل جداگانه و مستقل با عنوان یونیت خارجی و بیرونی تشکیل شده است.
از سوی دیگر، کولرهای گازی ایستاده نیازهای سرمایشی محیط های با مساحت زیاد را به راحتی و در کوتاه ترین بازه زمانی برآورده می سازند. در فضاهایی که کولرهای گازی اسپلیت پاسخگو نباشند، اسپلیت های ایستاده از بهترین و مناسب ترین انتخاب ها به شمار می روند. علاوه بر این، کولرهای گازی ایستاده علاوه بر ظاهر متفاوت، در ظرفیت بالا موجود می باشند. با بررسی دقیق تفاوت کولر گازی ایستاده و دیواری امکان انتخاب سیستم تهویه بهینه متناسب با نوع نیاز به راحتی فراهم می گردد.
به طور معمول، انواع کولرهای اسپلیت دیواری از جمله کولر گازی جی پلاس، ال جی ... برای فضاهای مسکونی و ساختمانی بسیار کاربرد دارند.

 نصب و راه اندازی کولر گازی ایستاده

 نصب و راه اندازی کولر گازی ایستاده

 

برای نصب و راه اندازی کولرگازی ایستاده ابتدا باید محل قرارگیری آن را مشخص نمایید به صورتی که به علت قدرت پرتاب بالایی که دارند سبب ناراحتی افراد نگردند.
همچنین دستگاه را باید در محلی قرار دهید از منابع گرمایی و نور مستقیم آفتاب دور باشند تا با عملکرد واقعی خود کار کنند.
به طور کلی در مقاله نحوه نصب کولر گازی در رابطه با نصب کولر گازی توضیح داده‌ایم اما بهتر است برای نصب آن همیشه از متخصص و کارشناسان شرکتی که محصول خود را خرید کرده‌اید کمک بگیرید.

مدل های کولر گازی ایستاده ال جی و جی پلاس کدام‌اند؟

مدل کولرگازی ایستاده جی پلاس:

مدل کولرگازی ایستاده جی پلاس:

GAC-HF48MN3

GAC-HF60MN3

این مدل ها از نظر کلاس آب و هوایی برای مناط گرمسیری هم مناسب است.

مدل کولرگازی ایستاده ال جی:

مدل کولرگازی ایستاده ال جی:

AP-W50LT3E0

AP-W50GT3E0

این مدل کولرگازی ایستاده ال جی در شهرهایی که تا 54درجه هوا گرم میشود این دستگاه میتواند محیط را حنک کند. در ضمن قابلیت گرم کردن محیط در هوای سرد را نیز دارد.

APW48GTA0

این مدل کولرگازی ایستاده ال جی در شهرهایی که تا 48درجه هوا گرم میشود این دستگاه میتواند محیط را حنک کند. قابلیت گرم کردن محیط در هوای سرد را نیز دارد.
مدل کولرگازی ایستاده ال جی:

LP-H508TLC0

این مدل کولرگازی ایستاده ال جی در شهرهایی که تا 54 درجه هوا گرم میشود این دستگاه میتواند محیط را حنک کند. قابلیت گرم کردن محیط در هوای سرد را نیز دارد.

PV286STQ  

این مدل کولرگازی ایستاده ال جی فقط قابلیت خنک سازی محیط را دارد و قابلیت گرمایش را ندارد.

راهنمای خرید کولرهای گازی

راهنمای خرید کولرهای گازی

در قسمت دانستنی‌های سایت مقاله و ویدئوهای متنوعی در خصوص کولرگازی برای شما قرار داده‌ایم. با مطالعه و تماشای این موارد می‌توانید از راهنمای خرید کولر گازی، شیوه نصب تا نگهداری کولرگازی و سایر موارد را مطالعه و از آن استفاده کنید.
در آخر نیز اگر سوالی درباره کولر گازی خود داشتید میتوانید در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

برای خرید نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟
برای صحبت با متخصصان گلدیران تماس بگیرید.

 

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...