چرا زمان شستشو در لباسشویی طولانی می‌شود؟

۲۳ مرداد ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که اگر شستشوی ماشین لباسشویی خیلی طولانی شد چه باید کرد؟ 
مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی
به عوامل متعددی بستگی دارد.
یکی از آن عوامل، مربوط به برنامه انتخابی شما است، یعنی ماشین لباسشویی باتوجه به برنامه انتخاب شده و بنا به جنس لباس، دمای آب و میزان نیاز به شسشتو را می‌سنجند و شروع به شستشو می‌کند. که البته در همه‌ی لباسشویی‌ها باتوجه به برنامه‌های تعریف شده بر روی آن‌ها، این مدت زمان از پیش تعریف شده، طبق نیازِ البسه، شسشتو را انجام می‌دهند. اما گاهی عواملی موجب می‌شود که این مدت زمان شستشو طولانی شود و زمان شستشو لباس در لباسشویی بالا ‌رود.
اگر مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی ال جی شما نسبت به قبل افزایش یافت، کافیست علت و راه‌حل‌های آن را به خوبی بدانید و یاد بگیرید.
  1. فشار آب ورودی به ماشین لباسشویی را بررسی کنید که مناسب باشد.
  2. لوله آب ورودی به لباسشویی را چک کنید تا دچار له شدگی نشده باشد، زیرا اگر از شلنگ و یا لوله دچار له شدگی، هم‌چنان استفاده شود، سبب نشت آب از دستگاه و گرفتگی فیلتر آن می‌شود.
  3. فیلتر ورودی آب لباسشویی را بررسی کنید. بهتر است فیلتر را از جای آن در بیاورید، تمیز کنید و مجددا در جای خود قرار دهید.
  4. در ماشین لباسشویی‌هایی که قابلیت خشک کن دارند، انتخاب این حالت امکان دارد در زمان برنامه انتخابی شما تاثیر گذار باشد.
  5. به میزان و حجم لباسی که برای شستشو در لباسشویی قرار می‎‌دهید حتما دقت کنید. چون اگر میزان لباس بیش از اندازه و حتی کمتر باشد ماشین لباسشویی را با مشکلات شستشو همراه خواهید کرد.
  6. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه شستشو لباس در ماشین لباسشویی ال جی شما با زمان طولانی بیش از حد تعریف شده و غیر طبیعی همراه نشود، حتما اطلاعاتتان را درباره دستگاه بالا ببرید و دفترچه راهنمای محصول خود را مطالعه کنید.

با دکمه خشک‌کن لباسشویی بیشتر آشنا شوید

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ۱۶:۲۲

سلام من دوتا پتوی مسافرتی داخل لباسشویی انداختم و زمان 18 دقیقه رو انتخاب کردم بعد از 7 دقیقه شست و شو که لباسشویی روی دور تند رفت سریع ایستاد و زمان شستن شد 41 دقیقه مشکل از چی بوده؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ۱۶:۳۶

سلام و وقت به خیر؛ به دلیل اینکه برای شستن این میزان و حجم نیاز به برنامه بلند‌مدت‌تری بوده و پتوها به میزان زیادی کف میکنه و در این تایم شسته نمیشه. در نظر داشته باشین ممکنه شستشوی دو تا پتوی مسافرتی با هم باعث ایجاد مشکل بشه. موفق باشید

در حال ثبت...