نکاتی در مورد تعمیر تلویزیون جی پلاس

۰۴ مرداد ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

از زمانی که تلویزیون‌های جدید برند جی پلاس از سوی شرکت گلدیران ارائه شد تا کنون 5 سری دستگاه عرضه شده است که شامل مدل‌های متفاوت و تلویزیون‌های هوشمند و غیرهوشمند می‌باشد. شرکت گلدیران طی این مدت مدل‌ها را با توجه به خواسته‌های مشتریان از نظر طراحی و منو بهبود داده و در ارتباط با پشتیبانی محصول نیز سعی داشته از زمان خرید و راه‌اندازی دستگاه برای ارائه مشاوره، نصب و راه‌اندازی، تمدیدگارانتی و در صورت بروز ایرادات دستگاه، خدمات تخصصی را در کوتاهترین زمان ارائه دهد.
برخی ایرادات در تلویزیون‌ها بیشتر رخ می‌دهد و در این راهنما ایرادات متداول را به طور خلاصه بررسی می‌کنیم تا در صورت بروز مشکل سریع‌تر بتوانید برای رفع آن اقدام نمایید.

چرا تلویزیون تصویر ندارد؟


گاهی ممکن است به دلیل بروز برخی ایرادات در ماژول تلویزیون، بکلایت پنل، اتصالات و ... تصویر تلویزیون قطع شود و تصویری نمایش داده نشود؛ البته امکان دارد ایراد فنی وجود نداشته باشد و قطع تصویر تلویزیون به دلیل قطع سیگنال ورودی آنتن باشد. در صورتی که صدا و تصویر تلویزیون هر دو قطع شده اما منوی تلویزیون و علامت‌ها نمایش داده می‌شود به این معنی است که تلویزیون از نظر نمایش تصویر ایرادی ندارد. می‌توانید بررسی نمایید که آیا تلویزیون تصویر ورودی‌های دیگر را نمایش می‌دهد یا خیر؟ اگر تلویزیون تصویر باقی ورودی‌ها را نمایش دهد، مشکل تصویر به دلیل ایراد تلویزیون نبوده و مربوط به سیگنال دریافتی است. اگر تصویر هیچ‌یک از ورودی‌ها پخش نشود، دستگاه باید بررسی شود.

علت ایجاد خط روی تلویزیون


یکی از مشکلات پنل تلویزیون که ممکن است ایجاد شود، پدیدار شدن خط افقی و عمودی بر روی صفحه‌ی تلویزیون است. لطفا ابتدا بررسی نمایید آیا خط بر روی تصویر تمامی ورودی‌های تلویزیون مشاهده می‌شود یا خیر. اگر خط بر روی تمامی تصاویر مشاهده شود، احتمالا ایرادی وجود دارد. خط روی صفحه‌ی تلویزیون می‌تواند به چند علت باشد و لازم است کارشناس تعمیرات تلویزیون پنل، برد و ... را در تلویزیون بررسی نمایند.

چرا رنگ تلویزیون غیر طبیعی است؟ 



رنگ تصویر تلویزیون
معمولا بر روی حالت عادی تنظیم شده است و شما در قسمت تنظیمات می‌توانید حالت‌های متفاوت تصویر و تنظیمات تصویر تلویزیون جی پلاس را انجام دهید؛ در حالت کاربر این امکان وجود دارد که هریک از گزینه‌ها را نیز به دلخواه خود تغییر دهید؛ در دفترچه راهنمای تلویزیون جی پلاس تنظیمات تصویر به طور کامل توضیح داده شده است؛ اما در صورتی که تصویر تلویزیون غیرطبیعی به نظر می‌رسد، بهتر است نمایندگی تلویزیون GPlus عیب یابی و رفع مشکل تلویزیون جی پلاس را انجام دهند.

قیمت پنل تلویزیون جی پلاس

برای تعمیر تلویزیون شاید این سوال برای شما پیش بیاید که هزینه تعمیر تلویزیون جی پلاس و قیمت پنل تلویزیون جی پلاس چقدر است. برای اطلاع دقیق از این مورد بهتر است درخواست تعمیرات تلویزیون خود را ثبت نمایید تا کارشناس با شما تماس گرفته و بر اساس مدل، اندازه و اینچ تلویزیون و همینطور ساختار پنل تلویزیون حدود هزینه تعمیرات تلویزیون را به شما اعلام کنند.

علت هنگ کردن تلویزیون جی پلاس چیست؟

علت هنگ کردن تلویزیون جی پلاس چیست؟

یکی از ایراداتی که ممکن است در تلویزیون ایجاد شود هنگ کردن تلویزیون جی پلاس است. این مورد ممکن است به دلیل برنامه‌های نصب شده بر روی تلویزیون، ایرادات فنی و ... باشد. لطفا موارد زیر را بررسی کنید و در صورت نیاز برای بازدید دستگاه از سوی نمایندگی مجاز تعمیر تلویزیون جی پلاس اقدام نمایید:

  • لطفا دستگاه‌های جانبی را از تلویزیون جدا کنید و سپس مجدد وصل کرده و تلویزیون را امتحان کنید.
  • برق تلویزیون را برای مدتی قطع کنید.
  • چنانچه به روز رسانی آنلاین برای تلویزیون شما ارائه شده است، لطفا به روز رسانی و آپدیت تلویزیون جی پلاس را به صورت آنلاین انجام دهید.
  • از منوی «سیستم» دستگاه، ریست فکتوری تلویزیون جی پلاس را انجام دهید. این گزینه به نام «بازنشانی به تنظیمات کارخانه» در منوی دستگاه قرار دارد.
  • اگر هنگام استفاده از برخی برنامه‌ها تلویزیون هنگ می‌کند، همان برنامه را حذف کنید؛ ممکن است برنامه باعث ایجاد مشکل در دستگاه شده باشد.

رفع مشکل دریافت کانال‌های تلویزیون

رفع مشکل دریافت کانال‌های تلویزیون

 اخیرا به دلیل اینکه تعدادی از کانال‌های صدا و سیما HD و به صورت HEVC ارائه می‌شود، سوال بسیاری از مشتریان این است که چگونه می‌بایست کانال‌های جدید HD را به شبکه‌های تلویزیون اضافه کنند و یا مشکلات تلویزیون جی پلاس مربوط به دریافت کانال‌ها را رفع نمایند. دلایلی وجود دارد که باعث مشکل در دریافت کانال‌های HD در برخی تلویزیون‌ها می‌شود. در صورت نیاز کانال یابی تلویزیون ال جی و یا کانال یابی تلویزیون جی پلاس را مجدد انجام دهید تا مشکل رفع شود. در صورتی که تلویزیون شما هیچ کانالی از نوع غیر HD را هم دریافت نمی‌کند، نیاز است برد و ... در تلویزیون بررسی و رفع ایراد شود.

رفع مشکل قطعی صدا در تلویزیون

مشکل قطعی صدای تلویزیون ممکن است به این علت باشد که صدای تلویزیون بر روی حالت Mute است. لطفا در این صورت تلویزیون را از حالت Mute خارج کنید و  بررسی نمایید خروجی صدای تلویزیون بر روی حالت بلندگوی خارجی نباشد. در نهایت اگر دستگاه همچنان صدا ندارد، می‌توانید تست کنید که تلویزیون بر روی ورودی‌های دیگر صدا دارد یا خیر. چنانچه ایراد قطع شدن صدای تلویزیون مربوط به موارد گفته شده نباشد، لازم است بلندگو، برد و اتصالات تلویزیون از سوی کارشناس تعمیرات تلویزیون GPlus بررسی شود.

چرا کنترل تلویزیون GPlus کار نمی‌کند؟


کنترل معمولی تلویزیون در شرایط عادی و با رعایت استانداردها به خوبی عمل می‌کند؛ در صورتی که کنترل تلویزیون جی پلاس کارکرد صحیحی ندارد، لطفا در نظر داشته باشید فاصله‌ی استاندارد کنترل تا تلویزیون نباید بیشتر از 7 متر باشد. باتری نو در کنترل قرار دهید، ممکن است باتری کنترل تمام شده باشد. گاهی ممکن است میدان مغناطیسی اطراف دستگاه نیز بر روی عملکرد آن تاثیر بگذارد. لطفا قبل از اقدام به تعویض و یا تعمیر، تست کنترل تلویزیون جی پلاس را انجام دهید. برای اطلاع از کارکرد هریک از دکمه‌های کنترل نیز می‌توانید راهنمای کنترل تلویزیون جی پلاس را مطالعه نمایید.

قطعات جانبی لوازم خانگی خود را با قیمت مناسب
از فروشگاه اینترنتی گلدیران خریداری کنید.


نمایندگی مجاز تعمیرات تلویزیون جی پلاس

در صورتی که برای دستگاه‌های جی پلاس خود نیاز به سرویس تعمیرات و ... داشته باشید، می‌توانید به راحتی درخواست تعمیرات خود را ثبت نموده و حتی در صورت نیاز با شماره پشتیبانی جی پلاس (84733-021) تماس حاصل نمایید. نمایندگی جی پلاس در تهران و دیگر شهرها آماده‌ی خدمت‌رسانی به شما مشتریان گرامی می‌باشند.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...