نحوه شستن میوه در ماشین ظرفشویی

۱۳ بهمن ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
نحوه شستن میوه در ماشین ظرفشویی

شستن میوه با ماشین ظرفشویی
زیر شیر آب باعث می‌شود تا مقدار زیادی آب هدر برود ولی شستن میوه‌ها داخل ماشین ظرفشویی باعث می‌شود در وقت و مصرف آب صرفه‌جویی کنید. ما در اینجا توضیحاتی در مورد طرز صحیح چیدن میوه و سبزیجات را برای شما توضیح می‌دهیم.

نحوه عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی

کدام ماشین ظرفشویی ها قابلیت شستشو میوه و سبزیجات را دارند؟

در دنیای صنعتی و مدرن امروز، شرکت‌های مطرح زیادی در حال ساخت ماشین ظرفشویی هستند. اما در بین این شرکت‌ها، برخی قابلیت شستن میوه در ماشین ظرفشویی را در محصول نهایی خود به وجود آورده‌اند.
از جمله شرکت‌های بزرگ و مطرح در حوزه ساخت و تولید ماشین ظرفشویی می‌توان اشاره کرد. اگر ماشین ظرفشویی شما برنامه‌های مخصوص این کار را دارد، پس توانایی انجام این کار را خواهید داشت.

کدام میوه‌ها و سبزیجاتی را نباید با ماشین ظرفشویی شست؟

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که میوه و سبزیجات را باید به شکلی در سبد قرار دهید که آب به همه سطح آن ها برسد.
  • سیب زمینی جزء سبزیجات نشاسته ای است . به همین در گروه نان و غلات قرار دارد. باید دقت کرد سبزیجاتی مانند سیب زمینی که دارای خاک و گل هستند نباید با ماشین ظرفشویی شست. زیرا خاک و گل روی سیب زمینی ها باعث بسته شدن سوراخ های بازوی آبپاش و یا فیلتر ظرفشویی می شود و علاوه بر این باقی میوه و سبزیجت را کثیف میکند و به خوبی تمیز نمی‌شوند.
کدام میوه‌ها و سبزیجاتی را نباید با ماشین ظرفشویی شست؟

 اگر این اتفاق بیفتد، باید به فکر تعمیر ماشین ظرفشویی هم باشید. چون احتمال خرابی در سیستم ماشین ظرفشویی بالا می‌رود.
  • فقط میوه های درختی و میوه هایی که خیلی کثیف نباشند درواقع اکثر میوه‌ها و سبزیجات را میتوان در ماشین ظرفشویی شست.
  • اگر برگ و چیزی دارند که امکان دارد در هنگام شستشو در ظرفشویی از آن ها بی افتد باید از آن جدا کنید تا در فیلتر ظرفشویی گیر نکند و باعث مشکل در تخلیه آب نشود.
  • حتما میوه ای که برای شستشو در ظرفشویی انتخاب میکنید دقت کنید که استحکامی کافی برای شستشو در ظرفشویی داشته باشد.
مثلا میوه و یا سبزیجاتی مثل کلم بروکلی و .. که امکان دارد با فشار آب ماشین ظرفشویی از بین برود و به همه‌ی فضای ظرفشویی پخش شود.
  • در ظرفشویی ها معمولا در سبد پایین دوتا شانه هستند که میتوانید آن ها را بخوابانید مثلا اگر میوه‌های ریز یا گوجه گیلاسی که کوچک هستند را میخواهید شستشو دهید باید در ظرفی مثل سبد آبکش مانند که آب از آن رد میشود بریزید و اجازه بدین در این صورت شستشو شود.

راهنمای چیدمان میوه ها در ماشین ظرفشویی

راهنمای چیدمان میوه ها در ماشین ظرفشویی جهت شستشو

محل قرار گیری میوه ها در ظرفشویی برای شستشو در کدام قسمت باشد؟

محل قرارگیری میوه ها در ظرفشویی برای شستشو باید در قسمت پایین سبدها قرار بگیرد تا از برخورد با آبپاش ها جلوگیری شود .
  1. ظرفشویی ها معمولا در سبد پایین دوتا شانه هستند که میتوانید آن ها را بخوابانید.
  2. یک سبد آبکش روی آن سبد بزارید.
  3. میوه ها را داخل سبد بچینید.
  4. از برخورد میوه ها با آب پاش ها جلوگیری نمایید.

چند نکته برای نحوه شستن میوه در ظرفشویی و نحوه قرار دادن آنها :

  • طریقه شستشوی میوه در ماشین ظرفشویی نیازمند چیدمان مرتب است.
  • میوه ها را به گونه ای بچینید که هنگام شستشو در کف ظرفشویی نریزد.
بعد از ششستن میوه ها در ظرفشویی فیلتر کف و پمپ تخلیه را چک نمایید تا گرفتگی نداشته باشد و نیازمند تعمیر ظرفشویی نشوید.

میوه‌ها را باید در کدام سبد ظرفشویی قرار دهیم؟

میوه‌ها را باید در کدام سبد ظرفشویی قرار دهیم؟

ظرفشویی‌ها معمولا دو طبقه هستند. همانطور که در قسمت قبل بیان کردیم برای شستشوی میوه، بهتر است از طبقه پایینی استفاده کنیم. در هنگام شستشوی میوه در ماشین ظرفشویی  مراقب باشید که میوه‌ها با آب پاش‌ها برخورد نداشته باشند. همچنین در هنگام شستشو میوه در ماشین ظرفشویی ظروف کثیف را دیگر در داخل دستگاه قرار ندهید.

بهترین برنامه برای شستن میوه‌ در ظرفشویی چیست؟

برخی ظرفشویی‌ها یک گزینه به نام میوه شور مخصوص شستشوی میوه‌ها و یا پیش شستشو  prewash یا  pre rinse و یا Rinse وجود دارد که برای شستن میوه طراحی شده است.

نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی و تمیز کردن آن

انتخاب یک برنامه خوب برای شستشو میوه با ماشین ظرفشویی یک ضرورت است که باید به درستی آن را انجام داد.
یکی دیگر از نکاتی که باید در میوه شستن به آن توجه داشته باشید، گرم نبودن آب است. به هیچ وجه از آب گرم برای شستن میوه‌جات استفاده نکنید. چرا که ممکن است میوه‌ها پخته شوند و دیگر قابل مصرف نباشند. میوه شستن به زمانی بیشتر از 15 دقیق نیاز ندارد. همچنین تعداد دقایق ماندن میوه‌ها در ظرفشویی، نباید از هفت دقیقه کمتر باشد. به طور کلی اگر بخواهیم بهترین برنامه را در جهت شستشوی میوه در ماشین ظرفشویی عنوان کنیم، به صورت زیر است؛
  • آب باید سرد باشد.
  • دقایق لازم برای شستشو میوه، باید بین 7 تا 15 دقیق باشد. اگر بیشتر از 15 دقیقه است، نباید برای شستشو میوه استفاده کنیم.
  • اگر مدت زمان کوتاه شستشوی ظرفشویی شما، با آب گرم است، پس برای شستشو میوه‌ از آن برنامه استفاده نکنید.
  • اگر دستگاه به اب گرم وصل باشه به طور کلی نمیتوانید از این روش ها استفاده کنید.

 بهترین ماده شوینده برای شستن میوه در ماشین ظرفشویی

 بهترین ماده شوینده برای شستن میوه در ماشین ظرفشویی

زمانی که ما میوه‌ها را دستی شستشو می‌دهیم، از مواد شوینده مختلف برای تمیزتر شدنشان استفاده می‌کنیم. به همین دلیل فکر می‌کنیم که باید در ماشین ظرفشویی هم از شوینده‌ها استفاده کنیم. در ماشین ظرفشویی به هنگام شستن میوه‌ ها ، نباید از مواد شوینده استفاده کنید.
قرص ، نمک ظرفشویی، مایع جلادهنده یا مایع های شستشوی ظرفشویی مناسب برای شستن میوه ها نمیباشند و هنگام شستن میوه ها در ظرفشویی؛ هیچکدام از مواد شوینده را استفاده نکنید و بزارید تنها با آب خالی بشوید.
برای اطمینان بیشتر از نحوه شستن میوه ها در ماشین ظرفشویی و نگرانی از باکتری ها میتوانید از فقط، فقط و فقط از یک قطره ریکا و یا یک قاشق سرکه در کف دستگاه استفاده نمایید.

مزایای شستن میوه در ماشین ظرفشویی

اصلا چرا باید از ماشین ظرفشویی استفاده کرد تا میوه ها و سبزیجات را شست؟ احتمالا این سوال برای شما نیز پیش آمده است که این موضوع که ما نحوه شستن میوه ها با ماشین ظرفشویی را یاد بگیریم چه کاربردی برای ما خواهد داشت؟

 صرفه جویی در مصرف آب

با توجه به این موضوع که امروزه، آب مایعی با ارزش است و نباید آن را برای استفاده های شخصی خود بیش از حد استفاده کنیم، بنابراین استفاده از ماشین های ظرفشویی برای شستشوی میوه ها و سبزیجات یکی از بهترین راه های صرفه جویی در مصرف اب است.
دلیل این موضوع نیز این مسئله است که برای شستشوی هر چیزی با دستگاه، میزان آبی که قرار است در فرایند مورد نظر این دستگاه ها صورت بگیرد از پیش تعیین شده است و به همین دلیل است که استفاده از ماشین ها که برنامه ریزی شده اند میزان ورودی آن ها حساب شده است بسیار به صرفه جویی در آب کمک می کند.

مزایای شستن میوه در ماشین ظرفشویی

 صرفه جویی در زمان

حالا که زمانه تغییر کرده است، تکنولوژی به اختیار انسان درآمده است تا کارهای او را راحت تر کند و وقت آزاد بیشتری را برایش فراهم کند. در اثر چنین تغییری، اگر به اطراف خود نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که بسیاری از کارهایی که در گذشته انسان انجام می داده است حالا به دست ماشین ها انجام می شود.
همان طور که از نحوه شستن میوه ها با ماشین ظرفشویی متوجه شدید، شستشوی میوه ها نیز دقیقا عملکردی است که به چنین سرنوشتی دچار شده است. یکی از نکات مثبت این موضوع نیز همین است.

نحوه شستن میوه در ماشین ظرفشویی

 اگر نظر کارشناسان ما را بخواهید توصیه می‌کنیم که از شستن میوه با ماشین ظرفشویی اجتناب کنید.

با این حال اگر به انجام این کار اصرار دارید کافیست مراحل زیر را انجام دهید:
  1. ماشین ظرفشویی را از هرگونه ظرف خالی کنید.
  2. فیلتر ظرفشویی را بیرون بیاورید و بشویید تا هرگونه چربی و کثیفی بر روی آن از بین برود.
  3. برگ میوه‌ها و برچسب روی آنها را جدا کنید.
  4. میوه‌های سالم را در داخل ماشین ظرفشویی بگذارید به طوری که در سبد باقی بمانند و از سبد بیرون نریزند.
  5. ماشین ظرفشویی را بدون هیچ مواد شوینده بر روی برنامه آبکشی یا همان Rinse قرار دهید.
  6. پس از تمام شدن برنامه آبکشی، میوه‌ها را از دستگاه خارج کنید و با یک دستمال تمیز خشک گردانید.
شما می تواند در صورت بروز هرگونه مشکل و نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی با ما در ارتباط باشید.

مضرات شستشوی میوه در ماشین ظرفشویی

مضرات شستشوی میوه در ماشین ظرفشویی با دیگر برنامه های شستشو

شاید با خود فکر کنید که اگرچه برنامه انحصاری آبکشی در مدل ظرفشویی شما وجود دارد اما شستن میوه با برنامه ‌های دیگر نیز امکان‌پذیر است. برخی دیگر نیز تصمیم می‌گیرند که سبد بالا را به میوه اختصاص دهند و طبقه پایین را با ظروف کثیف پر کنند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ عنوان از برنامه‌های دیگر شستشو برای شستن میوه در ظرفشویی استفاده نکنید زیرا شما را با موارد زیر روبرو می‌کند:
  • چروک شدن پوست میوه
  • شسته شدن میوه با آب داغ وخراب شدن آن
  • نفوذ کردن کثیفی‌های ظروف در میوه
  • جذب شدن مواد شیمیایی شوینده ظروف به داخل میوه

آیا سوالی باقی مانده است؟

در پایان از همراهی شما عزیزان تا این لحظه تشکر می کنیم و امیدواریم که نکات مناسبی را در خصوص نحوه شستن میوه ها با ماشین ظرفشویی برای شما در این مطلب آورده باشیم. شما نیز می توانید در بخش نظرات، تجربه های خود را به این متن اضافه کنید.
با روش های مختلف میتوانید به شستشوی میوه ها و از بین بردن باکتری ها بپردازید، در مقاله طریقه شستن میوه در ماشین ظرفشویی به راهنمایی و نحوه شستشو در این دستگاه پرداختیم.

نحوه عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی جی پلاس

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

۱۴۰۱/۱۰/۲۳ ۱۳:۰۱

سلام وقت بخیر ببخشید کدوم از این ماشین ظرفشویی های پاکشوما اسنوا و بوش قابلیت شستن میوه را دارند

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۰/۲۴ ۰۹:۰۵

سلام و وقت بخیر، ما در مورد محصولات ال جی و جی پلاس با ضمانت گلدیران اطلاعات داریم و متاسفانه برای سایر برندها اطلاعات کافی برای راهنمایی شما نداریم اما میتوانید به سایت ها و یا دفترچه های معرفی محصولات و قابلیت های آن برند ظرفشویی ها مراجعه کنید تا اطلاعات مد نظر خود را پیدا کنید. موفق باشید

محسنیان
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۱۶:۱۶

یه سوال دیگه هم داشتم روی سینی کف، زیر توری صافی ،لکه هایی به وجود اومده با دستمال پاک وتمیز نشد شوینده جدیدی هم استفاده نکردم ،به مرور زمان مشکلی برای سینی کف ظرفشویی ایجاد نمیکنه، زنگ بزنه یا بپوسه?

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۱۲:۱۴

سلام و وقت بخیر، لطفا چک کنید که دور درپوش نمک ظرفشویی که کف دستگاه قرار دارد نشتی نمک نداشته باشد یعنی به صورت سفید رنگ اطراف آن نباشد. اگر نشتی باشد باید تعمیر کار برای بررسی دستگاهتون مراجعه کنند که لینک ثبت درخواست مراجعه تکنسین رو براتون قرار میدهیم.cs.goldiran.ir/request . راهکار دیگر اینکه در یه کاسه متوسط، 200 سی سی سرکه سفید توی کاسه بریزید و روی سبد بالا قرار دهید و روی برنامه Auto اجازه دهید بدون هیچ ظرفی داخل دستگاه و بدون شوینده فقط با آن کاسه سرکه سفیدی که داخل دستگاه گذاشتید شروع به کار کند. اگر روی سینی کف باز لک زنگ زدگی داشته باشه بهتر تعمیر کار مراجعه کنه و دستگاه رو چک کنند. در نهایت کیفیت مواد شوینده یعنی ( تاریخ انقضای نمک ظرفشویی، جلادهنده و قرص شوینده که استفاده میکنید رو بررسی کنید که نگذشته باشد) و برند شونده نیز باید متناسب با دستگاه شما باشد. موفق باشید

امان اله متین
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۰۴:۰۲

آیا مدل C707STظرفشویی ال جی قادر به شستشوی میوه هست ودرصورت جواب مثبت با کدام برنامه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۰:۲۳

سلام و وقت بخیر، این مدل ماشین ظرفشویی ال جی قابلیت شستن میوه رو ندارن و توصیه کلی ما این هست که تاحدامکان برای شستشو و ضدعفونی کردن میوه مخصوصا در دوران کرونا از ظرفشویی استفاده نکنید. موفق باشید

در حال ثبت...