نحوه شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی

۲۵ آبان ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
نحوه شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی

چند سوال مطرح است. چگونه شلوار جین را با ماشین لباسشویی بشوییم؟ روش های شستشو و تمیز کردن شلوار جین با ماشین لباسشویی را چطور یاد بگیریم تا آسیبی به لباسمان وارد نشود و عمر بیشتری کند؟ روش صحیح شستن شلوار جین و روشی برای افزایش عمر شلوار جین را از کجا مطالعه کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات و اینکه بتوانید طول عمر شلوار جین خود را بیشتر کنید باید روش درست شستن شلوار جین و خشک کردن آن را به خوبی بدانید.
با روش صحیح شستن شلوار جین و نگهداری آن نه تنها باعث طولانی تر شدن عمر شلوار می شوید بلکه می توانید شکل و رنگ آن را ثابت و همانند روز اول نگه دارید. یادگیری اصول اولیه نحوه شستن شلوار جین به حفظ و ماندگاری آن ها برای مدت ها کمک میکند. باید از روش های مختلف و صحیح استفاده کنیم. حالا در این مطلب اختصاصی نحوه شستن شلوار جین را توضیح می دهیم.
در این مطلب با ارائه نکاتی در ارتباط با شستن شلوار جین به شما کمک می‌کنیم شلوارهای خود را مثل روز اول نگه‌ دارید.
سیر تا پیاز برنامه های ماشین لباسشویی ال جی

نکات مهم هنگام شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی

بیش از اندازه ظرفیت لباسشویی آن را از لباس پر نکنید

برای اینکه به طول عمر شلوار جین خود کمک کنید تا در هنگام شستشو در لباسشویی آسیب نبیند و زود از کار افتاده نشود باید نکاتی را برای نگهداری آن رعایت کنید. بعضی افراد به علت اینکه لباس‎‌های کثیف خود را زودتر بشویند و کارهای خود را به اتمام برساند، هر لباس چرکی را یا تعداد زیادی شلوار جین را در یک نوبت شستشو بدون دقت به رنگ، جنس، برنامه شستشو و شوینده آن، لباسشویی را روشن میکنند. درست است که کار شما سریع تر تمام می شود، اما کمک به کم شدن عمر لباس های خود کرده اید. وقتی فضای کافی برای حرکت و چرخش لباس‌ها در لباسشویی نباشد، زیپ ها و قفل ها پاره شوند و شاید دوخت ها نیز شکافته شوند. لباس های کثیف را باید با بتوجه به ظرفیت لباسشویی خود در لباسشویی بیندازید. یعنی اگر لباسشویی شما 8 کیلیویی است متانسب با ظرفیت آن دستگاه را از لباس پر کنید که ما در ویدئو چقدر لباس میتونیم داخل لباسشویی بریزیم؟ به طور مفصل این موضوع را توضیح داده‌ایم. ضمن اینکه با اینکار هم کمک به طول عمر دستگاه خود هم به لباس‌های خود کرده‌اید.

برچرسب روی شلوار جین را هنگام شستشو چک کنید

نحوه شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی

برچسب روی شلوار جین را قبل از شستشو حتما بررسی کنید و آن را  بخوانید تا متوجه شوید چه نکته‌هایی در مورد شستشوی آن وجود دارد که لازم است بدانید. بهترین روش و نکات شست و شو لباس‌ها بر روی برچرسب آن نوشته شده است که برای طول عمر لباس‌ها بهتر است رعایت شود. بعضی شلوار جین ها بار اول باید به تنهایی یا کمتر شسته شوند، پس حتما به برچرسب و لیبل‌ها روی لباس و مواردی مراقبتی که توصیه شده دقت کنید. مقاله مفهوم علامت های روی لباس ها شما را با این برچرسب‌ها به طور کامل آشنا میکند.

ماشین لباسشویی خود را برای دور پایین تنظیم کنید

برای شستشو شلوار جین در ماشین لباسشویی بهتر است از دور خشک کن پاین و ملایم استفاده کنید تا در هنگام چرخش در لباسشویی آسیبی به بافت لباس وارد نشود و دچار آسیب نشود. بهترین دور خشک کن در لباسشویی 800 یا 1000 است که برای اینکه از دور ملایم تر استفاده کنید نیز میتوانید از دور خشک 400 برای شستشو شلوار جین استفاده کنید. توجه داشت باشید پایین بودن دور خشک کن و چرخش در شلوار جین کمک به کاهش فرسایش و کم شدن عمر آن میکند و از طرفی آب لباس نیز کمتر کشیده میشود و نیاز به مدت خشک شدن بیشتری در هوای آزاد پیدا میکند.

از سفیدکننده برای شستشو شلوار جین در لباسشویی استفاده نکنید

از جمله قوانین شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی این است که از شوینده ای مثل سفید کننده مانند وایتکس و از این قبیل استفاده نکنید. همانطور که از اسم شوینده سفید کننده معلوم است باعث از بین بردن رنگ لباس و یا سفید کنندگی آن میشود. پس اصلا برای شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی از سفید کننده استفاده نکنید. مطالعه مقاله چگونه از رنگ پس دادن لباس جلوگیری کنیم؟ راهکاری‌های مهم شستشو لباس در لباسشویی برای جلوگیری از خراب شدن رنگ لباس را به شما آموزش میدهد.

وش های شستشو و تمیز کردن شلوار جین با ماشین لباسشویی

آیا میتوان برای شستن شلوار جین در لباسشویی از نرم کننده استفاده کرد؟

اگر می خواهید شلوار جین تان کمی نرم تر شود، از نرم کننده ملایم پارچه استفاده کنید. در نهایت توصیه میشود که برای شستشو شلوار جینها از نرم کننده استفاده نشود.

شستشوی شلوار جین با چه دمای آبی مناسب است؟

برای شستشوی شلوار جین در ماشین لباسشویی بهتر است آن را با سر بشویید و هرگز شلوار جین را در آب گرم نشویید. اگر تمایل به شستشو با آب سرد ندارید، آب ولرم نیز میتواند گزینه‌ای مناسب برای شستن شلوار جین باشد.
یکی از دلایلی که توصیه میشود از آب سرد یا گاهی ولرم استفاده کنید این است که آب داغ می تواند باعث کم رنگ شدن شلوار جین، مخصوصا  شلوار جین تیره شود، همچنین آب داغ نیز میتواند باعث آب رفتن و کوچک شدن آن نیز شود.

شلوار جین را پشت و رو کنید

برای اینکه رنگ شلوارتان کمرنگ نشود، از بین نرود یا مواد شوینده به بافت آن کمتر آسیب وارد کند بهتر است برای شستشوی شلوار جین آن را پشت و رو کنید، تمام زیپ ها و دکمه های شلوار را ببندید و بعد داخل لباسشویی بیندازید.

شستن شلوار جین با همدیگر یا با لباس های مشابه آن

زیپ‌ها و دکمه‌ها نیز می توانند به رنگ و بافت پارچه آسیب بزنند. شلوار جین خود را در ماشین لباس شویی با شلوار جین یا لباس‌های مشابه بشویید. تا از آسیب به بافت پارچه و شوینده‌ها به بافت پارچه جلوگیری کنید.

شلوار جین را روی بند خشک کنید 

شلوار جین خود را بر روی یک طناب یا گیره لباس آویزان کنید تا خشک شود. از خشک کردن شلوار خود برای جلوگیری از آب رفتن و از دست دادن رنگ پارچه در یک دور حساس با حرارت کم در ماشین لباسشویی قرار دهید. آن ها را مرطوب بیرون بیاورید،  در سایه، در هوای آزاد آویزان کنید. اصلا آن را در آفتاب خشک نکنید.

 روش صحیح شستن شلوار جین 

6 نکته روش شستن صحیح شلوار جین با ماشین لباسشویی

  1. اولین دلیل به سرعت خراب شدن لباس ها، عادت به شستن لباس آنها در فاصله های زمانی کوتاه است و این خود یک دلیل به حساب می آید.
  2. حتما جیب های شلوار جین را برای شستن خالی کنید تا رنگ وسایل داخل جیب، رنگ شلوار جین را عوض نکند.
  3. شلوار جین را با لباس های تقریبا همرنگ آن داخل ماشین لباسشویی بیندازید و از رنگ دهی لباس های دیگر مطمئن شوید.
  4. برنامه شستشوی لباس های معمولی با آب سرد شستشو را در ماشین لباسشویی انتخاب کنید. چرا که آب داغ شلوار جین شما را زودتر پوسیده میکند.
  5. بعد از اتمام شستشو شلوار جین را در سایه آویزان کنید. اگر هوای آزاد را برای خشک کردن شلوار جین در نظر بگیرید بسیار عالی خواهد بود.
  6. برای اتو کردن شلوار جین از بخار استفاده کنید و از تماس اتوی مستقیم با شلوار جین خودداری کنید.

نکته

بهتر است برای شست و شوی شلوار خود از دست استفاده کنید و آن ها را داخل ماشین نیندازید.

روش های شستشو شلوار جین بدون ماشین لباسشویی

در یک ظرف مناسب با میزان لباس، مقداری آب سرد یا ولرم پر کنید و یک پاک کننده ملایم نیز مخلوط کنید تا حدود ده دقیقه خیس بخورد. سپس آن را زیر آب بگیرید تا آبکشی شود و  صبر کنید تا خشک شود.

شلوار جین را به طور مستقیم اتو نکنید

اتو را مستقیم روی شلوار جین قرار ندهید و ترجیحا از بخار برای اتو کردن شلوار جین استفاده کنید.

هرچه که باید درباره شستشو لباس در لباسشویی بدانید...

روش شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی

اگر به قسمت دانستنی‌های سایت گلدیران مراجعه کنید، با انتخاب محصول لباسشویی، تمام نکاتی که باید برای شستشو لباس در لباسشویی بدانید و یا مشکلاتی که برای شستن لباس در این دستگاه کاربردی دارید و راه‌حل آن را نمیدانید، به طور کامل، مجزا و مفصل توضیح داده‌ایم. با مراجعه به آن قسمت میتوانید تمام مطالب کاربردی را مطالعه کنید و اگر سوالی داشتید برای ما در قسمت نظرات بنویسید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...