علت سرد نکردن یخچال جی پلاس

۲۳ آذر ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
علت سرد نکردن یخچال جی پلاس

یخچال را می‌توان به عنوان تنها لوازم برقی در خانه به شمار آورد که دائم مشغول به فعالیت است. بنابراین خرابی بخشی از قطعات آن امری طبیعی است. ممکن است شما هم با مشکل خنک نکردن یخچال رو به رو شده باشید. آیا می‌دانید علت سرد نکردن یخچال Gplus چیست و چگونه می‌توانید مشکل آن را حل کنید؟ خنک نکردن یخچال دلایل مختلفی دارد. با ما در این مقاله همراه باشید تا دلیل اصلی به این سوال پاسخ ‌دهیم.
نحوه عملکرد دکمه های یخچال جی پلاس

دلایل سرد نکردن یخچال و گرم بودن آن چیست؟

یکی از مشکلاتی که در یخچال و فریزر مشاهده می شود این است که با گرم بودن داخل دستگاه یا اینکه مثل سابق خنک نباشد روبه رو شوید. دقت داشته باشید اگر متوجه این مشکل نشوید منجر به خراب شدن مواد غذایی موجود در یخچال می شود. مهم ترین دلایل و راه حل سرد نشدن یخچال Gplus را در این مقاله بخوانید.

چرا یخچال جی پلاس سرمایش ندارد؟

زمانیکه یخچال شما با مشکل عدم سرمایش مواجه میشود یا به دنبال علت سرد نکردن یخچال جی پلاس خود هستید چند نکته را که در ادامه بیان میکنیم باید بررسی کنید تا در صورت نیاز مشکل توسط تعمیرکار متخصص یا خودتان در منزل رفع شود.
سوالی که در ابتدا مطرح است، آیا سرمایش دستگاه نسبت به قبل کم شده یا کلا یخچال جی پلاس سرمایش ندارد؟

علت سرد نکردن یخچال جی پلاس چیست؟

علت سرد نکردن یخچال جی پلاس چیست؟

اگر فریزر سرمایش نداشته باشد و مواد غذایی در حال شل شدن باشد سریعا با ثبت درخواست تعمیر یخچال جی پلاس یا تماس با شماره 02184733 موضوع را به تعمیرکاران متخصص ما اطلاع دهید.

نکته

اما اگر مثلا بستنی داخل فریزر شل شده یا سفت نمی شود، این ایراد مربوط به دستگاه نمی‌باشد. در صورت نگهداری بستنی داخل فریزر بهتر است آن را نزدیک به دریچه های خروجی هوای سرد قرار دهید و بهتر است بدانید که برودت فریزرهای خانگی کمتر از فریزر های فروشگاهی بوده و به همین دلیل بستنی به آن میزان سفت نمی‌شود.
اما در صورتی که قسمت یخچال جی پلاس نیز سرمایش ندارد باز هم باید مشکل دستگاه توسط تکنسین متخصص گلدیران بررسی شود تا بتوانند مشکل را در محل برای شما حل کنند.

نکته

در یخچال‌های GPlus اگر دمای یخچال روی نمایشگر حالت OFF باشد، عملکرد خنک سازی یخچال متوقف می‌شود و یخچال سرمایش ندارد. در این حالت فریزر سرمایش دارد. برای تنظیمات دمای یخچال جی پلاس کافی است که محتوای تنظیم دمای یخچال جی پلاس به تفکیک مدل ها را مطالعه کنید تا بتوانید دمای یخچال جی پلاس را به درستی تنظیم کنید.
در یخچال‌های GPlus اگر حالت Vacacion انتخاب شود، قسمت یخچال OFF می شود و یخچال سرمایش ندارد. در این حالت فریزر سرمایش دارد. که لازم است این حالت را غیر فعال کنید.

چرا سرمایش یخچال جی پلاس کم شده است؟

چرا سرمایش یخچال جی پلاس کم شده است؟

در صورتی که سرمایش یخچال کم شده است، دمای یخچال و فریزر را طبق محتوای بالا چک کنید. با توجه به مدل دستگاه تنظیمات دما از پنل دستگاه راهنمایی خواهید شد. امکان دارد دما را در گرمترین حالت قرار داده باشید که مطالعه مقاله دما را باید به درستی و دمای مطلوب یخچال انتخاب کنید.
توجه داشته باشید که کنار یخچال دستگاه های گرمازا یا در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار نگرفته باشد. این مورد یکی از عوامل تاثیر گذار در میزان کاهش سرمایش یخچال شما میتواند باشد.
فاصله های استاندارد یخچال از دیوار را حتما رعایت کرده باشید یعنی یخچال از کناره ها 5cm ، پشت 10cm ، سقف 30cm باید فاصله داشته باشد.
در صورتیکه سرمایس یخچال جی پلاس کم شده است باید چیدمان مواد غذایی داخل یخچال را باید بررسی کنید تا به نحوی قرار نگرفته باشند تا جلوی دریچه‌های هوای سرد (انتهای کابین) مسدود شده باشد و گردش هوا به خوبی انجام نشود.
با بررسی مواد فوق اگر مشکل برطرف نشد لطفا درخواست تعمیر یخچال Gplus را بگذارید تا در سریعترین زمان ممکن تکنسین‌های گلدیران برای رفع مشکل در محل شما اعزام شوند.

چرا دما یخچال و فریزر جی پلاس را نمی توان تنظیم کرد؟

گاهی سوال پیش می‌آید که چرا نمیتوان دمای یخچال جی پلاس را تنظیم کرد. بهتر است بدانید که به صورت پیش فرض قفل کودک یخچال فعال می باشد. ابتدا باید قفل غیر فعال شود تا بتوان تنظیمات را انجام داد.
در یخچال جی پلاس مدل GFR-J302 در حالت Power cool و Express Freeze دما تغییر نمی کند و باید این حالت خاموش شود تا بتوان دما را تغییر داد.
در نهایت درصورتیکه دمای یخچال جی پلاس را نمیتوانید تنظیم کنید نیاز است که درخواست تعمیر یخچال جی پلاس را فعال کنید.

علت سرد نکردن یخچال جی پلاس

خراب شدن درب یخچال

شایع ترین عاملی که می توان از آن به عنوان مهم ترین دلیل سرد نکردن یخچال نیز نام برد، خراب شدن درب یخچال و یا واشر و لاستیک دور درب آن است. اگر درب یخچال و یا واشر و لاستیک آن خراب شده باشد توانایی یخچال در سرد کردن به شدت کاهش پیدا کرده و مشکلاتی همچون سرد نکردن یخچال را نیز در پی خواهد داشت. علاوه بر این مورد برفک زدن نیز از جمله مواردی است که به علت خرابی درب یخچال رخ می دهد و همین عامل نیز منجر به عدم کارکرد صحیح سیستم فنی یخچال می شود.

کارکردن بیش از اندازه کمپرسور، علت سرد نکردن یخچال جی پلاس

توجه داشته باشید که کارکردن بیش از اندازه کمپرسور یخچال میتواند دلایل متنوعی داشته باشد. یکی از علت های آن و مشکلاتی که در این مورد پیش بیاید سرد نکردن یخچال جی پلاس است. حال در ادامه به علت کار کردن بیش از اندازه کمپرسور یخچال میپردازیم.
در صورتی که کمپرسور دستگاه بیش از اندازه کار میکند و در قسمت یخچال هیچ سرمایی وجود نداشته باشد نیاز است که تکنسین برای تعمیر دستگاه شما مراجعه تا مشکل را برای شما رفع کند.
 اگر درب دستگاه خوب بسته نمی شود و یا لاستیک دور درب دفرمه شده یا پارگی دارد و سرما خارج می شود یا در صورتیکه error روی صفحه نمایشگر یخچال نمایش داده شود نیاز به مراجعه تکنسین است.

علت بیشتر کارکردن موتور یخچال چیست

علت سرد نکردن یخچال جی پلاس

  1. در هنگام نصب و یا بعد از قطعی برق یا خاموش بودن، هر زمانی که بعد از چند ساعت یا چند روز یخچال روشن شده، طبیعی است. مطالعه مقاله از برق کشیدن یخچال به مدت طولانی در این مورد به شما کمک خواهد کرد.
  2. مقدار مواد غذایی داخل یخچال یا فریزر زیاد است.
  3. مواد غذایی جدیدی داخل دستگاه گذاشته شده است. مواد غذایی از دریچه هایی که سرما وارد می شود فاصله داشته باشند.
  4. فاصله دستگاه از پشت نسبت به دیوار بایستی حداقل 10 سانتیمتر باشد. از کناره ها نیز 5 سانتیمتر، از سقف 30 سانتی متر، این فاصله رعایت گردد. جابجایی هوا در عملکرد کمپرسور یخچال موثر است.
  5. یخچال بایستی از وسایل حرارت زا مثل گاز، شوفاژ، بخاری، آبگرمکن و یا نور مستقیم آفتاب فاصله داشته باشد. در مقاله علت داغ شدن بدنه یخچال + راه حل آن نیز به طور کامل مورد بالا و این مورد را نیز توضیح داده‌ایم.
  6. احتمال دارد درب یخچال یا فریزر زیاد باز و بسته می شود.
  7. غذای گرم را بلافاصله داخل یخچال قرار داده شده است. گذاشتن غذای گرم داخل یخچال نیز میتواند موجب پیچیدن بو در یخچال نیز شود. در ویدئو چگونه بوی بد یخچال را از بین ببریم درباره گذاشتن غذای داغ داخل یخچال نیز توضیح داده‌ایم.

مشکلات تخصصی و فنی که منجر به خرابی یخچال میشود

علت سرد نکردن یخچال جی پلاس

بررسی مشکلات فنی و تخصصی یخچال مثل خنک نکردن قسمت یخچال و فریزر در ساید یا یخچال فریزر نیازمند تجربه و تخصص است. اگر شما اطلاعات کافی درباره یخچال ندارید و نمیخواهید موارد فنی را خودتان در منزل چک کنید، توصیه می‌کنیم حتما از کارشناسان و تعمیرکاران متخصص دستگاه مربوط به برند خود راهنمایی بگیرید. حساسیت لوازم خانگی و برقی بالا است خودتان برای تعمیر حساس اقدامی نکنید، چون ممکن است آسیب بیشتری به دستگاه وارد کنید و همه چیز خیلی گران و خطرناک برای شما تمام شود.

کلام آخر

در این مطلب به عواملی که سبب سرد نکردن یخچال و گرم کردن آن می شود اشاره کردیم. با توجه به این موارد می توان به راحتی تشخیص داد که علت سرد نکردن یخچال چیست و مشکل آن چه چیزی است. در صورتی که مشکل سرد نکردن یخچال تخصصی و فنی باشد باید این مشکل توسط تکنسین های متخصص بررسی شود. برای تعمیر یخچال gplus در سراسر ایران نمایندگی‌های مجاز گلدیران مثل نمایندگی ال جی در تهران، نمایندگی ال جی در کرج، سایر شهرها و مناطق آن آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشند. در صورت بروز هرگونه سوالی آن را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.
نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با متخصصان گلدیران تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...