از برق کشیدن یخچال به مدت طولانی + چند وقت یکبار باید یخچال را خاموش کرد؟

۱۳ اسفند ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
چند وقت یکبار باید یخچال را خاموش کرد

این بار می خواهیم درباره نگهداری یخچال خاموش به مدت طولانی در این مقاله صحبت کنیم.
شاید تا به حال برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که آیا میتوانید به مدت طولانی یخچال را از برق بکشید؟ آیا برای از برق کشیدن یخچال به مدت طولانی، استاندارد و روش‌ خاصی وجود دارد و باید کار مهمی را برای این موضوع انجام داد؟ گاهی ممکن است به دلیل‌های مختلفی به مدت طولانی قصد استفاده از یخچال را نداشته باشید و یا مجبور شوید یخچال خود را از برق بکشید. اگر اطلاعات مفیدی درباره یخچال و تمام محصولاتی که از آن استفاده میکنید داشته باشید میتوانید کمک به عملکرد بهتر دستگاه کنید و از خرابی‌های غیر قابل پیش بینی جلوگیری کنید.
با ما در این مقاله همراه باشید تا پاسخ تک تک سوالات خود را بیابید.
ضرورت سرویس دوره ای یخچال را بدانید!

عدم استفاده از یخچال به مدت طولانی

در صورت عدم استفاده از یخچال آیا باید دستگاه را از برق بکشید؟

اگر برای مدت طولانی قصد استفاده از یخچال را ندارید مثلا برنامه مهاجرت یا مسافرت دارید و یا بنا به هر دلیلی قرار است برای چندین ماه از یخچال استفاده نکنید، از برق کشیدن یخچال را به شما توصیه میکنیم.
توصیه کارشناسان فنی، برای نگهداری استاندارد از یخچال در مدت طولانی، از برق کشیدن یخچال است. زیرا امکان دارد به دلایلی همچنون نوسان برق یا قطعی برق، دستگاه خاموش شود و مواد غذایی خراب شود یا نوسان برق ایجاد شده به دستگاه شما آسیب برساند.
گاهی نیز امکان دارد در صورت وصل بودن محافظ برق به یخچال، مشکلات برقی به وجود آید و دستگاه دچار حریق شود.
اما اگر قرار است برای مدت کوتاهی مثل تعطیلات عید یا حداکثر زمان 15 روز تا 1 ماه از یخچال خود استفاده نکنید نیازی به از برق کشیدن یخچال نیست.
  • به این نکته دقت داشته باشید

اگر اطلاع دارید که منطقه محل سکونت شما دچار نوسانات برق شدید است در زمان‌های کوتاهی که قصد استفاده از دستگاه را ندارید بهتر است یخچال از برق کشیده شود.

پر تکرار ترین سوال در مورد از برق کشیدن یخچال را در اینجا پاسخ میدهیم!

آیا در صورت از برق کشیدن یخچال، یخچال گاز خالی میکند؟

آیا در صورت از برق کشیدن یخچال، یخچال گاز خالی میکند؟

بهتر است بدانید که در صورت از برق کشیدن یخچال به مدت طولانی و حتی کوتاه مدت، نگران خالی شدن گاز یخچال نباشید. یخچال شما گاز خالی نخواهد کرد.


نکته مهم

بعضی افراد برای اطمینان خاطر از بروز هرگونه حوادثی در مدت عدم حضور در منزل، فیوز کل خانه را قطع میکنند. اما نکته مهم اینجاست که اگر مواد غذایی یخچال خود را خالی نکرده باشند و به محتویات داخل یخچال توجه نکنند پس از برگشت به خانه با صحنه دلخراش مثل خراب و فاسد شدن مواد غذایی رو به رو خواهند شد.


آیا باید در صورت عدم استفاده از یخچال، محتویات یخچال و فریزر را خالی کرد؟

باز گذاشتن در یخچال خاموش

اگر برای مدت طولانی قصد استفاده از یخچال را ندارید و میخواهید آن را خاموش کنید، آنچه مسلم است تخلیه مواد غذایی داخل یخچال و فریزر میباشد.  توجه کنید نیاز است که داخل یخچال را نیز تمیز کنید تا دستگاه شما بو نگیرد و داخل آن کاملا تمیز بماند.
اما اگر قصد دارید یخچال را از برق نکشید و مدت عدم استفاده شما از دستگاه طولانی نیست، حتما محتویات داخل یخچال، مثل مواد غذایی که زودتر خراب، فاسد و یا کپک میزنند مثل لبنیات، میوه و ... را از یخچال خارج کنید. مواد غذایی مثل ترشی، مربا و ... که دیرتر از سایر مواد غذایی خراب میشوند دیگر برای آن‌ها نیازی به تخلیه وجود ندارد.
قسمت فریزر یخچال را نیز میتوانید تخلیه نکنید، چون عمر ماندگاری مواد غذایی داخل این قسمت از یخچال بیشتر است.


تاثیر تمیز کردن یخچال در صورت عدم استفاده طولانی مدت از یخچال

تاثیر تمیز کردن یخچال در صورت عدم استفاده طولانی مدت از یخچال

یکی از تاثیرات تمیز کردن داخل یخچال برای زمانی که قرار نیست از آن استفاده کنید این است که یخچال شما دچار بوی بد، خرابی محتویات و لکه های مواد غذایی باقی مانده در یخچال نمیشود. پس برای تمیز کردن یخچال میتوانید به مقاله آموزش تمیز کردن یخچال نیز مراجعه کنید. برای تمیز کردن داخل یخچال راهنماهای زیادی هم به صورت ویدئو و هم به صورت در مقاله در قسمت دانستنی‌های سایت برای شما بیان کرده‌ایم.

تمیز کردن پشت یخچال، لوله‌های پشت یخچال فریزر، برای کمک به جریان مناسب هوا، با سرویس دوره ای و رسیدگی به یخچال را فراموش نکنید که یکی از مهم ترین عوامل خرابی وسایل برقی، خاک گرفتن آن‌ها می‌باشد. بنابراین حتما نیاز است که هر چند وقت یک بار یخچال خود را تمیز و سرویس نمایید.

با عدم استفاده طولانی مدت از یخچال از ایجاد بوی بد در یخچال جلوگیری کنید

با عدم استفاده طولانی مدت از یخچال از ایجاد بوی بد در یخچال جلوگیری کنید

گاهی اوقات غذاهای چند روز مانده در گوشه‌ای از یخچال به مدت زیادی بی استفاده جا میماند و ممکن است بوی نامطبوعی ایجاد کند. اما گاهی اوقات با از بین بردن بوی نامطبوع با انجام راهکارهایی می‌توانید از شر این بوی نامطبوع یخچال خلاص شوید. در ویدئو چگونه بوی بد یخچال را از بین ببریم میتوانید روش اینکار را به درستی یاد بگیرید.

بهترین محل نگهداری یخچال در صورت عدم استفاده طولانی از آن کجاست؟

درصورتیکه قصد دارید یخچال را به طور کلی جمع آوری کنید و مدتی از آن استفاده نکنید یا اگر تمایل دارید که بهترین محل نگهداری از یخچال را بدانید، باید به چند مورد به خوبی دقت کنید :
  • یخچال حتما در سطح صاف قرار گیرد
  • یخچال در معرض نور شدید خورشید نباشد
  • دستگاه را در محیطی که مرطوب است قرار ندهید

از برق کشیدن یخچال ساید به مدت طولانی

از برق کشیدن یخچال ساید به مدت طولانی

اگر یخچال ساید دارید و قصد دارید که به مدت طولانی از آن استفاده نکنید، چند راهکار ساده و مهم را به شما آموزش میدهیم :
  • شیر آب یخچال را ببندید. زیرا در صورت اتفاقات ناگهانی مثل نشت شلنگ آب و سوراخ شدن فیلتر آب یخچال، آشپزخانه شما را آب بر خواهد داشت.
  • در یخچال ساید، باکس یخ را خالی کنید یا یخساز یخچال را خاموش کنید. زیرا اگر برای مدت طولانی برق برود، یخ‌های یخچال آب خواهد شد و آب شره خواهد کرد.

نکته مهم

دقت داشته باشید که پس از نصب یخچال فریزر، قالب‌های یخ و چند لیوان آب اول را دور بریزید. در صورت عدم استفاده طولانی مدت از یخچال، یخ‌ها و آب‌های اولیه ممکن است حاوی ذرات داخل لوله شلنگ یا منبع تغذیه آب باشند.

در صورت عدم استفاده درجه حرارت یخچال را روی چند قرار دهید؟

در صورت عدم استفاده درجه حرارت یخچال را روی چند قرار دهید؟

مواد غذایی داخل یخچال را باید در دمای خنک یخچال قرار بدهیم تا از رشد باکتری‌ها و دیگر میکروب‌ها جلوگیری کنیم. پس بهتر است از روی دفترچه راهنما محصول یا مقاله‌هایی که در خصوص نحوه عملکرد دکمه‌های یخچال فریزر بیان کردیم بهترین دمای مناسب که می‌توان در مدل یخچال شما روی آن تنظیم کنید را پیدا و روی آن دما تنظیم نمایید.
اگر نیاز به سرویس و یا تعمیر یخچال ال جی خود دارید می‌توانید در بخش ثبت درخواست به صورت آنلاین نیاز خود را با توجه به نوع محصول ثبت کنید. 


آیا سوالی برای شما به وجود آمده است؟

اگر برای نگهداری یخچال در زمان‌ عدم استفاده طولانی و حتی کوتاه مدت از دستگاه سوالی برای شما پیش آمد که در این محتوا پاسخ آن را نیافتید با ما سوال خود را مطرح کنید تا در کمترین زمان راه‌حل و پاسخ سوال خود را دریافت کنید.
به قطعه‌ای از یخچالت نیاز داری؟

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

۱۴۰۳/۰۱/۱۷ ۱۰:۱۲

سلام ببخشید من یخچال رو به مدت یک ساله که از برق کشیدم ولی به برق زدم دیگه سرما نداره حالا اگه همینجور به برق نزنم مدت طولانی موتورش آسیب میبینه یا نه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۳/۰۱/۱۹ ۱۳:۵۶

سلام و وقت به خیر؛ اگر بعد از مدتی دستگاه رو به برق وصل کنید ممکنه خیلی سریع کابین خنک نشه و حتی 24 ساعت زمان ببره که کابین یخچال کامل خنک بشه. در مورد استفاده نکردن از یخچال طی طولانی مدت مشکلی وجود نداره فقط مواردی که در این مقاله گفته شده رو انجام بدید. موفق باشید

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ ۱۲:۲۴

سلام یخچال بارگیری کردیم بعد اینکه بارگیری کردیم تو ماشین لوله پشت موتور از هم جدا شده آیا ما این لوله رو وصل کنیم آیا مشکلی برای گاز خالی کردن ایجاد نمی‌شود؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۳/۰۱/۰۱ ۱۷:۵۹

سلام و وقت به خیر؛ ضمن تبریک سال نو، نیاز هست دستگاهتون بررسی و در صورت نیاز تعمیر بشه. لطفا در این قسمت درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

۱۴۰۲/۰۸/۲۱ ۱۳:۳۹

سلام وقتتون بخیر، ممنونم بابت اطلاعات خوبی که ارائه دادید. یک سوال: اگر قرار باشد هر دوماه یک بار از یخچال استفاده کنیم بهتر هست در این فاصله زمانی آن را خاموش کنیم و از برق بکشیم یا محتویات آن را خالی نموده و در حالت vacation قرار دهیم؟ (مشکل نوسان برق وجود ندارد)

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۸/۲۱ ۱۳:۵۹

سلام و وقت به خیر؛ این روند استفاده بستگی به خودتون داره و نمیتونیم در این مورد نظر بدیم که کدام روش بهتره. اگر نیاز به دستگاه دارید لازم هست روشن باشه و اگر نیاز ندارید دستگاه رو خاموش کنید. حالت vacation موجب کارکرد موتور با حداقل توان و کمترین میزان سرما میشه. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۷/۲۶ ۱۰:۲۰

سلام ببخشید یخچال رو مدت سه چهار ماه از برق کشیده بودم بیرون قبلش خوب کار میکرد سرماش هم خوب بود ولی حالا که به برق وصل کردم 18ساعت موتورش یکسره کار کرد ولی اصلا داخل یخچال خنک نشد به نظر شما گاز خالی کرده

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۷/۲۶ ۱۶:۱۱

سلام و وقت به خیر؛ وقتی دستگاه رو بعد از مدتی روشن میکنید ممکنه تا 72 ساعت زمان ببره تا کابین به طور کامل خنک بشه. اگر سرما نمیده و غیرطبیعی به نظر میرسه لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۷/۲۵ ۰۸:۴۳

سلام ببخشید من یخچال رو مدت سه چهار ماه از برق کشیدم بیرون حالا که به برق زدم هفت هشت ساعت تو برق بود یکسره کار میکرد ولی دمای داخلی یخچال گرم بود به نظر شما گاز خالی کرده یا باید مدت زمان بیشتری به برق باشه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۷/۲۵ ۰۹:۲۵

سلام و وقت به خیر؛ وقتی بعد از مدتی دستگاه رو به برق میزنید و روشن می‌کنید، به دلیل اینکه کابین یخچال گرم بوده، مدت بیشتری زمان میبره تا یخچال خنک بشه و علت یکسره کار کردن یخچال وقتی پس از مدتی روشنش میکنید هم همینه. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۷/۰۶ ۰۱:۳۹

سلام وقت بخیر من یک یخچال سامسونگ دارم دوساله از برق کشیدم خواستم ببینم مشکلی براش پیش نمیاد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۷/۰۶ ۱۱:۲۵

سلام و وقت به خیر؛ در این مورد بهتره از خدمات پس از فروش دستگاهتون مشاوره بگیرید. اما به طور کلی بهتره قبل از روشن کردن دستگاه سرویس بشه. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ۰۹:۴۶

سلام وقتتون بخیر، یخچال الی جی من گاهی اوقات خیلی مواد رو سرد میکنه تا حدی که نزدیک به یخ زدن میشن ،با اینکه درجه یخچال رو روی 6 میزارم ،کارشناس هم اومده ولی تغییری نکرده ،آیا میتونم گاهی اوقات چند ساعتی از برق بکشمش تا هواش تعدیل بشه ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ۱۳:۳۲

سلام و وقت به خیر؛ در یخچال ال‌ جی ممکن است به دلایل زیر مواد غذایی و میوه و سبزیجات دچار یخ‌زدگی شود: امکان دارد نتظیم دما به شکل صحیح انجام نشده باشد. در این حالت می‌توانید راهنمای تنظیم دمای یخچال ساید‌ بای‌ ساید LG را مجدد انجام دهید. به قرار گیری مواد غذایی در طبقات کابین یخچال توجه کنید. طبقات بالای یخچال و قسمت‌های انتهایی کابین سردتر است؛ بنابراین موادی که زودتر دچار یخ‌زدگی می‌شود مانند میوه و سبزیجات را در این بخش‌ها قرار ندهید. همچنین پیشنهاد می‌شود میوه و سبزیجات را درکشو مخصوص میوه و سبزی نگهداری کنید؛ در صورتی که میوه و سبزی را بر روی طبقات کابین قرار می‌دهید بهتر است محل قرارگیری نزدیک به درب یخچال باشد تا کمتر دچار یخ‌زدگی شود. چنانچه پس از تنظیم صحیح دما، انتخاب گرمترین درجه‌ یخچال و رعایت موارد گفته شده، همچنان مواد غذایی یخ می‌زند، لازم است برای بررسی و رفع ایراد ساید ال جی از سوی کارشناس ماهر اقدام کنید. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۱/۲۴ ۲۳:۲۲

سلام من یخچال سایدالجی 247دارم برای اثاث کشی میخواستم بدونم شیر آب پشت یخچال چطوری بازمیشه. واینکه فیلتر راباید بازکنیم برای جابجایی؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۱۱:۵۶

سلام و وقت به خیر؛ این مدل دستگاه گلدیرانی نیست اما برای مدل مشابه گلدیرانی این مدل می‌بایست کلا برای جابجایی باید شلنگ از بدنه جدا بشه. شیر اب روی دیوار هست و ارتباطی به دستگاه نداره، لوله آب را از شیر آب یخچال را جدا کنید. فیلتر اگه از نوع خارجی یعنی داخل یخچال باشه همراه با شلنگ جدا میشه. موفق باشید

عاطفه آزادمنش
۱۴۰۲/۰۱/۱۸ ۱۷:۰۸

سلام وقت بخیر اکه ساید دوسال بی استفاده بمونه لوله هاش دچار پوسیدگی نمیشه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ۱۰:۳۶

سلام و وقت به خیر؛ خیر مشکلی ایجاد نمیشه. موفق باشید

عاطفه آزادمنش
۱۴۰۲/۰۱/۱۸ ۱۳:۱۲

سلام وقت بخیر من یه ساید الجی دارم به مدت دوسال میخوام برم به شهر خور و بیابانک میخواستم بپرسم اونجا یخچالم آسیبی نمیبینه با توجه به اینکه اونجا آبش شوره و هوا کمی مرطوبه؟و اینکه موقع اسباب کشی تو مسیر که5ساعت هست یخچال اسیب نمیبینه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ۰۹:۴۲

سلام و وقت به خیر؛ خیر مشکلی وجود نداره. بهتر هست فیلتر مناسب استفاده کنید که نماینده‌ی شرکت میتوانند فیلتر مناسب آورده و برای شما نصب کنند. برای جا به جایی لطفا در طی مسیر یخچال به صورت ایستاده قرار گیرد. موفق باشید

۱۴۰۱/۱۲/۱۸ ۱۲:۵۶

سلام وقت بخیر آیا یخچال داخل کارتن میشه دو سال استفاده نکرد خراب نمیشه گازش نمیرن

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۱۱:۳۹

سلام و وقت به خیر؛ مشکلی نداره فقط محیط خیلی سرد یا خیلی گرم و همچنین مرطوب نباشه. به صورت ایستاده قرار بگیره. اگر دستگاه استفاده شده هست، خالی و تمیز بشه و چند روز درب آن باز باشه تا بوی غذا رفع بشه. موفق باشید

۱۴۰۱/۱۲/۰۵

سلام وقتتون به خیر باشه ،اگه یخچال و فریزر به مدت 15،20 روز خالی باشه ولی همچنان روشن مونده باشه مشکلی پیش میاد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۲/۰۷ ۱۳:۱۸

سلام و وقت بخیر، خیر مشکلی ندارد، بهتر است اگر مدت طولانی از دستگاه استفاده نمیشود از برق کشیده بشه که اگر نوسان برقی اتفاق افتاد دستگاه آسیب نبیند. موفق باشید

۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۲۱:۱۳

سلام و وقت بخیر من یخچال سامسونگ دارم صدای آزار دهنده ای داره اگه شبا خاموش کنم روزا روشن کنم آیا برای یخچال خرابی پیش میاد ممنونم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۱:۳۵

سلام و وقت بخیر، ما در مورد محصولات ال جی و جی پلاس با ضمانت گلدیران اطلاعات داریم و متاسفانه برای سایر برندها اطلاعات کافی برای راهنمایی شما نداریم. در صورت امکان شرکت پشتیبان و ضمانت کننده دستگاه را پیدا کنید تا اطلاعات مد نظر خود را پیدا کنید. موفق باشید

فرض اله زاده
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۰۷:۰۹

با عرض سلام.من یخچال ساید الجی دارم و میخوام ی مدت طولانی خاموش کنم.ایا تو این مدت باید درب یخچال بسته باشه یا باز..تشکر

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۱۰:۱۸

سلام و وقت بخیر، اگر از یخچال ساید قصد دارید که به مدت طولانی استفاده نکنید، شیر آب یخچال را ببندید. باکس یخ را خالی کنید. درب دستگاه برای باز یا بسته نگه داشتن آن فرقی نمی کند. میتونید درب رو ببندید فقط قبلش کامل توی یخچال را خالی کنید، آن را از برق بکشید و با جوش شیرین یا شامپو بچه کاملا تمیز کنید در صورتیکه امکان اینکار را ندارید حتما درب دستگاه را باز بگذارید چون امکان دارد داخل دستگاه بو بگیرد. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۳:۴۵

سلام وقت بخیر مدتی بود از یخچال استفاده نمیکردم حالا که به برق زدم یکسره چند ساعته کار میکنه آیا مشکلی مداره

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۶/۳۱ ۰۹:۱۸

سلام و وقت بخیر، زمانیکه دستگاه تازه به برق زده شده باشد یکی دو روز یکسره کار میکند تا بتونه داخلش رو کامل سرد کنه. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۱۱:۳۷

سلام وقت بخیر من یخچال فوجی پلاس دوقلو خریدم و نصب کردم و یک هفته بعداز نصب مجبور شدم از برق بکشم و ممکنه تا یکی دوسال ازش استفاده نکنم ممکنه براش مشکلی پیش بیاد یا خیر؟ممنون

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۰۹:۲۳

سلام و وقت بخیر، مشکلی نداره، فقط دستگاه را روی سطح صاف و بدون رطوبت نگه داری بشه و داخش هم کاملا تمیز بشه که بونگیره. موفق باشید

سحر بیاتی
۱۴۰۱/۰۲/۱۲ ۲۲:۴۱

سلام من یه یخچال فریزر ال جی دارم که قسمت یخچالش اوکیه ولی قسمت فریزرش کار نمیکنه،مشکل از کجاست ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ۰۹:۴۰

سلام و وقت به خیر؛ در صورتی که مواد غذایی غیر از بستنی در فریزر منجمد نمیشه لازمه کارشناس برای بررسی و رفع ایراد دستگاه مراجعه داشته باشن. لطفا در این لینک درخواست تعمیرات دستگاه رو ثبت کنید: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۱۹:۰۲

سلام ؛یه تمام فریزر داریم که 7 یا 8 ماه سال استفاده نمیشه ؛اگه توی این هفت هشت ماه خاموش کنیم فریزر رو و از برق بکشیم مشکلی پیش میاد آیا برای فریزر؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۲/۰۷ ۱۳:۰۶

سلام و وقت به خیر؛ خیر مشکلی جود نداره. موفق باشید

حسین رمضانی
۱۴۰۱/۰۱/۱۸ ۱۳:۲۱

سلام و وقت بخیر من یخچالم رو تازه روشن کردم و یکی دوبار در هفته خونه هستیم اگر موادغذایی داخل یخچال نباشه اشکالی داره یخچال روشن بمونه یا بهتره هربار خاموش و روشن کنیم؟ چون چیزی داخل یخچال و قسمت فریزر نیست

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۰:۵۷

سلام و روز بخیر، روشن بودن یخچال مشکلی نداره، اگر داخلش خالی هست و چیزی قرار نمیدین بهتر خاموش بشه. موفق باشید

۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۲۲:۳۶

سلام من تعدادی یخچال دارم برای مدتی لازم ندارم آنها را کامل شسته و خشک کرده ام و چند روز درب هایشان را باز گذاشته ام و بعد با سلفون بسته بندی کرده ام ایا مشکلی برای یخچال ها پیش نمی‌آید و داخلشان بوی نامطبوع نمیگیرد ؟ متشکرم از راهنمایی های شما

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۰۹:۳۶

سلام و وقت به خیر؛ دقت داشته باشید یخچال رو میتونید تمیز کنید ولی توصیه نمیشه که شسته بشه. نیازی به سلفون نیست و بوی نامطبوع معمولا زمان استفاده از دستگاه به دلیل مواد غذایی و طرز نگهداری اشتباه مواد غذایی ایجاد میشه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۰:۲۰

سلام روز بخیر میخوام بدونم چگونه یخچال را خاموش کنیم و چند ساعت بعد از جابجایی یخچال را به برق بزنیم؟ راستی به برق زدن یخچال نو اصول و قانون خاصی داره؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۱:۵۷

سلام و وقت به خیر؛ خاموش کردن دستگاه شرایط خاصی نداره و میتونید به همین روشی که در این مقاله گفته شده انجام بدید. بعد از جابجایی و بار اولی که می‌خواهید دستگاه رو روشن کنید لازمه دستگاه 8 ساعت در جای ثابت باشه و بعد روشن بشه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۵:۲۵

نمایندگی تعمیر یخچال جی پلاس در رشت اعلام آدرس میکنید؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۵:۴۰

سلام و وقت به خیر؛ لطفا در این مورد با شماره تلفن 02184733 تماس بگیرید و یا اینکه به لینک زیر مراجعه کنید و درخواست تعمیرات ثبت کنید: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۰ ۰۹:۱۷

من میخوام یخچالم و از برق بکشم و برم مسافرت اکر یجا بمونه و جمعش نکنم دستگاه خراب میشه ؟

۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۲۲:۲۳

سلام وقتتون بخیر. من ساکن منطقه ی کوهستانی هستم و قصد سفر به مدت چند ماه دارم. مدتی که نیستم دمای منزل به زیر صفر میرسه.یخچال و فریزرو از برق میکشم ، ایا به خاطر سرما ممکنه یخچال فریزر خراب بشن؟ حتما باید وسایل گرمایشی روشن کنم یا مشکلی نیست؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۱۷ ۰۹:۰۱

سلام و وقت به خیر؛ در این مورد از طرف کارخانه هشداری اعلام نشده اما با توجه به اینکه باقی وسایل شما هم در معرض این دما قرار می‌گیره بهتره بیشتر بررسی کنید. در مورد یخچال در دفترچه‌های راهنما هشدار زیر مطرح شده که مربوط به زمانی هست که دستگاه در دمای پایینی در وضعیت روشن قرار می‌گیره: (در مورد وسایل برودتی به ویژه یخچال فریزر هنگامی که برای مدت زمان طولانی در سرمای کمتر از حد پایینی گستره دماهایی که وسیله برودتی بر مبنای آن طراحی گردیده است قرار داده می‌شود، مجاز نیست به طور مداوم کار کند. به دلیل امکان برفک‌زدایی محتویات، یا اینکه ممکن است دما در محفظه فریزر خیلی گرم شود. موفق باشید

۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۶:۲۴

سلام، وقت شما بخیر من ساکن بندرعباس هستم و میخواهم یک ماه مسافرت بروم، یخچال ساید رو از برق کشیدم، آیا در این فصل و در مهر ماه اگر کولر گازی اسپیلت خاموش باشد یخچال آسیب می بیند؟؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ۰۹:۵۲

سلام و وقت به خیر؛ بهتره مدت طولانی که نیستید دستگاه رو از برق جدا کنید که اگه برق رفت یا نوسان برق اتفاق افتاد دستگاه آسیب نبینه. اگر دستگاه روشن باشه و کولر رو خاموش کنید، به دلیل گرمای بندر عباس موتور باید بیشتر کار کنه و ممکنه آسیب ببینه. موفق باشید

۱۴۰۰/۰۲/۱۳

سلام وقت بخیر.من از یخچالم فقط هفته ای یک یا دو روز استفاده میکنم و باقی هفته رو نیستم و یخچال رو خاموش میکنم‌.بنظرتون این خاموش و روشن کردن یخچال هر هفته آسیبی بهش وارد نمیکنه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۰۹:۲۷

سلام و وقت به خیر؛ بهتر هست دستگاه رو کمتر خاموش و روشن کنید چون مصرف برق دستگاه هم بالاتر میره و هر بار که دستگاه روشن میشه لازم هست مجدد سرمای کابین رو تامین کنه. با توجه به اینکه مواد غذایی داخل فریزر به این شکل فاسد میشه، لطفا موقع خاموش کردن دستگاه دقت داشته باشید. موفق باشید

مریم فلاح
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۰۵:۳۸

سلام وقت بخیر میخواستم بدونم اگر وسایلبرقی مثل یخچال ولباسشویی را به مدت طولانی در منطقه شمال کشور استفاده نکنیم آیا باعث خرابی میشود؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۰۸:۴۲

سلام و وقت به خیر؛ با توجه به رطوبت هوا ممکن هست آسیب ببینن و واقعا نمیشه در این مورد به صورت قطعی نظر داد. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۵:۰۴

ته مقالتون که اسمش از برق کشیدن یخچال به مدت طولانی یا همون عدم استفاده از یخچال به مدت طولانی هس نوشتید آیا سوالی برای شما به وجود آمده است؟ بی انصافیه که بگم آره سوال دارم چون من از تمام عید خونه نبودم و حالا که برگشتم دیگه مشکلای سال قبل و با یخچالم نداشتم. این یعنی مشتری مداری. مرسی که به فکر همه مشکلای احتمالی ما هستین و اینارو برامون توضیح میدین. من پیغام میزارم فکنم قبلا خوندم تو قسمت تماس با ماتون و حتما تشکر میکنم از گلدیران

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۵:۴۰

سلام و وقت به خیر؛ خوشحالیم که از مطالب راضی بودید. موفق باشید

در حال ثبت...