علت داغ شدن بدنه یخچال + راه حل رفع آن

۲۴ شهريور ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
علت داغ شدن بدنه یخچال + راه حل رفع آن

یخچال یک وسیله ضرروی برای هر خانه‌ای تلقی می‌شود. که همیشه از آن به قلب آشپزخانه تعبیر می‌شود. زیرا بروز هر گونه مشکلی در آن می‌تواند افراد را با دردسرهای زیادی همراه کند. از رایج‌ترین سوالاتی که درباره‌ی یخچال پرسیده می‌شود، چرا بدنه یخچال داغ است؟ چرا از زیر یخچال و دیواره‌های آن حرارت حس میشود؟ آیا این نشان دهنده مشکل جدی است؟ در این مقاله از گلدیران قصد داریم که شما را با علت داغ شدن بدنه یخچال، دیواره‌های یخچال و راه های رفع آن آشنا کنیم. پس برای پاسخ به سوالات خود در ادامه این محتوا همراه ما باشید.

آیا داغ شدن بدنه یخچال همیشه غیرطبیعی و نگران ‌کننده است؟

آیا داغ شدن بدنه یخچال همیشه غیرطبیعی و نگران ‌کننده است؟

اگر بدنه یخچال را لمس کنید، حتما گرمایی از آن را احساس خواهید کرد. باید بدانید این گرما در یخچال کاملاً طبیعی است اما دقت داشته باشید که اگر این گرما از حدی بالاتر برود لازم است که دلیل این افزایش دما و علت داغ شدن بدنه یخچال بررسی شود.

اطلاعاتتان را درباره یخچالتان افزایش دهید!

شاید بپرسید چرا می‌گوییم داغ شدن بدنه یخچال طبیعی است؟

جوابش ساده است. مثلا در یخچال های ال جی مقداری از طول لوله‌‌ی کندانسور را در کنار و دور درب یخچال عبور داده‌اند تا گرمای آن باعث جلوگیری از تشکیل رطوبت بر روی دیواره‌های داخلی نزدیک درب یخچال و فریزر شوند و معمولا به دلیل همین فرآیند در یخچال‌ها گرمای بدنه یخچال تا میزانی طبیعی است.

علت خارج شدن هوای گرم از زیر یخچال ال جی

علت خارج شدن هوای گرم از زیر یخچال ال جی

در کنار کمپرسور (موتور) و لوله‌های کندانسور ساید بای ساید ال جی یک فن برای خنک کردن لوله‌های کندانسور قرار داده شده است. با کار کردن فن، هوای گرم از پشت و زیر یخچال خارج می‌شود. پس در این حالت علت داغ شدن یخچال و خارج شدن هوای گرم از زیر یخچال ال جی کاملا طبیعی است.

علت داغ شدن بدنه یخچال چیست؟

اما گاهی علت داغ شدن بدنه یخچال و دیواره های یخچال و فریزر به دلایل مختلفی امکان دارد اتفاق بیفتد که در ادامه این مقاله دلایل آن را برای شما توضیح می‌دهیم و شما را با نحوه رفع آن آشنا خواهیم ساخت.
  1. وجود حجم بالایی از مواد غذایی

    وجود حجم بالایی از مواد غذایی
وجود حجم بالایی از مواد غذایی در یخچال میتواند یکی از دلایل داغ شدن بدنه و دیواره های یخچال باشد. چون باعث می‌شود که کمپرسور یخچال زمان و انرژی بیشتری را برای خنک کردن و خنک نگه داشتن مواد غذایی صرف کند. پس لوله های کندانسور که در پشت یخچال و بعضی در کنار دور درب یخچال عبور کرده اند امکان دارد که گرمای بیشتری را تواید کند.
در صورتیکه مواد غذایی زیادی را در یخچال قرار دادید بهتر است که برای حل این مشکل درب یخچال را برای مدت طولانی و مرتب باز نکنید چون با هر بار باز کردن درب، یخچال شما سرمای زیادی را از دست میدهد و همین موضوع باعث میشود که کمپرسور یخچال بیشتر کار کند. تا قبل از رسیدن به دمای نرمال بهتر است درب یخچال را باز نکنید. برای اینکه در این امر بتواند مواد غذایی را بهتر در یخچال نگهداری کنید، کمک به طول عمر مواد غذایی در یخچال کنید و به علاوه این موارد فشار به کمپرسور یخچال وارد نکنید پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله نحوه نگهداری مواد غذایی در یخچال را مطالعه کنید.
چگونه علت داغ شدن بدنه یخچال را پیدا کنیم؟ علت گرم شدن بدنه یخچال؟ علت داغ شدن بدنه و دور درب یخچال ساید بای ساید؟ علت داغ شدن بدنه یخچال هیمالیا، علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ، علت داغ شدن بدنه یخچال ایستکول، علت داغ شدن بدنه یخچال هیتاچی، علت داغ شدن بدنه یخچال امرسان، علت داغ شدن بدنه یخچال ال جی، همه این موارد را در این مقاله آموزش خواهید دید.
  1. فاصله کم یخچال با دیوار پشت و سقف

    فاصله کم یخچال با دیوار پشت و سقف

یکی از دلایلی که سبب گرم شدن دیواره های یخچال و بدنه آن میشود فاصله کم یخچال با دیواره پشت و سقف یخچال است. در زمان گردش گاز، لوله های کندانسور که در پشت یخچال قرار دارند، بسیار گرم می شوند. به همین علت برای خنک شدن این لوله ها باید هوا به صورت مطلوب و درست جریان داشته باشد.
اگر یخچال از پشت به دیوار چسبیده و اطراف آن توسط کابیت محاصره شده است، پس جریان هوا به خوبی صورت نخواهد گرفت و این باعث گرم شدن لوله های کندانسور در یخچال می شود. پس برای رفع این مشکل باید به فاصله‌های استاندارد دستگاه از اطراف توجه داشته باشید.
  1. کثیف شدن کندانسور یخچال

    کثیف شدن کندانسور یخچال

به مرور زمان گرد و غبار زیادی بر روی کندانسور جمع می شود که این ذرات گرد و غبار، مانع از جریان و تبادل گرما و خنک شدن لوله های کندانسور به درستی خواهد شد. در نتیجه با گرم شدن کندانسور، بدنه و دیواره یخچال نیز داغ خواهد شد.
برای تمیز کردن کندانسور یخچال بهتر است که سرویس دوره ای یخچال را هر 6 ماه یکبار جدی بگیرید. اگر الان زمان سرویس یخچال شما فرا رسیده است و بیش از 6 ماه است که سرویس آن را انجام نداده اید کافیست با ثبت درخواست سرویس یخچال ال جی در کمترین زمان ممکن، نیروی متخصص را به محل شما اعزام نماییم.

چگونه از داغ شدن بدنه یخچال پیشگیری کنیم؟

چگونه از داغ شدن بدنه یخچال پیشگیری کنیم؟

به طور کلی خلاصه ای از الزاماتی که باید برای پیشگیری از داغ شدن یخچال باید رعایت شود را بیان می‌کنیم.
  1. یخچال را از مواد غذایی مختلف بسیار زیادی پر نکنید.
  2. اگر به هر دلیلی ناچار شدید که یخچالتان را پر کنید بهتر است بعد از قرار دادن مواد غذایی، درب یخچال را تا چند ساعت باز نکنید. چون باز کردن درب باعث هدر رفتن سرما و فعالیت مضاعف کمپرسور می‌شود.
  3. حواستان باشد که موقع جا دادن موادغذایی، درب یخچال را زیاد باز نگذارید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار را انجام دهید.
  4. هرچند وقت یک ‌بار کندانسور را جرم‌گیری و تمیز کنید. که در بالا بهترین روش ان را سرویس دوره ای بیان کردیمو
  5. بین یخچال و دیوار و کابینت ها فاصله استاندارد را رعایت کنید.
  6. با توجه دفترچه راهنمای یخچال ال جی، دمای یخچال را روی حد استاندارد تنظیم کنید.

علت گرم بودن بدنه یخچال ال جی چیست؟

علت گرم بودن بدنه یخچال ال جی چیست؟

  1. اگر گرمای مذکور در یخچال ال جی مربوط به بدنه کناره درب، ستون میانی و یا پشت یخچال است، کاملا طبیعی است. زیرا مقداری از طول لوله‌‌ی کندانسور را در کنار و دور درب یخچال عبور داده‌اند تا گرمای آن باعث جلوگیری از تشکیل رطوبت بر روی دیواره‌های داخلی نزدیک درب یخچال و فریزر شوند.
  2. به فاصله‌های استاندارد دستگاه از اطراف توجه داشته باشید. فاصله‌ی استاندارد یخچال از قسمت عقب 10 سانتی متر، از طرفین 5 سانتی متر، و از بالا (سقف) 30 سانتی متر است؛ این فواصل باعث گردش هوا و کارکرد صحیح موتور می‌شود.

علت گرم بودن بدنه یخچال جی پلاس چیست؟

در مدل‌ های یخچال جی پلاس به دلیل قرار گرفتن کندانسور در بدنه میانی یخچال، داغ شدن آن کاملا طبیعی است. توجه کنید که کندانسور قابل مشاهده نمی باشد و زیر قاب کناره‌های دستگاه می باشد.
فاصله استاندارد یخچال جی پلاس از اطراف و سقف مانند یخچال ال جی میباشد که باید به ان توجه کنید و حتما آن را رعایت کنید.
در صورت رعایت مورد فوق اگر گرمای بیش از حد از یخچال ال جی و جی پلاس خود حس کردید کافیست که درخواست تعمیر یخچال ال جی یا تعمیر یخچال جی پلاس خود را ثبت کنید تا تکنسین های متخصص گلدیران در زودتر زمان برای رفع مشکل مراجعه کنند.

با تمدید گارانتی محصولاتتان دیگر نگران هزینه تعمیرات نباشید!

نحوه تعمیر داغ شدن بدنه یخچال و خارج شدن هوای گرم از زیر آن چگونه است؟

نحوه تعمیر داغ شدن بدنه یخچال و خارج شدن هوای گرم از زیر آن چگونه است؟

اگر گرمای خیلی زیادی از یخچال احساس کردید و متوجه شدید این ایراد به صورت جدی در محصول است و علاوه بر آن تمام نکات، علت علت داغ شدن یخچال و راه‌حل های ارائه شده برای رفع مشکل فایده ای نداشت، می توانید برای تعمیر یخچال درخواست تعمیر ثبت کنید. تعمیرکاران برای رفع ایراد در محل شما، از دستگاه بازدید میکنند و هزینه حدودی را اعلام خواهند کرد. پس از آن نیاز است که تعمیر دستگاه را شروع کنند.
صحبت نهایی
در نهایت اگر سوالی در این باره داشتید میتوانید در قسمت نظرات برای ما بنویسید تا پاسخگوی سوال شما عزیزان باشیم.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

سید مهدی میدیا
۱۴۰۲/۰۳/۲۲ ۲۳:۳۱

سلام وقت بخیر من ساید جی پلاس دارم میخواستم بدونم این گرمایی که در قسمت ستون وسط ساید هم باید گرم باشد؟ آیا به لاستیک‌های درب ها آسیب نمیزند؟ ممنون از جی پلاس

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۰۹:۲۲

سلام و وقت به خیر؛ به دلیل اینکه لوله‌های کندانسور از این قسمت عبور میکنه گرم میشه و مشکلی هم نداره بلکه از خشک شدن لاستیک هم جلوگیری میکنه. موفق باشید

عباسی
۱۴۰۲/۰۳/۰۶ ۱۹:۰۷

سلام دور اطراف درب یخچال قسمت فریزر بیش از اندازه داغ میشه فقط قسمتی که درب میشینه علت

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۳/۰۸ ۱۳:۲۶

سلام و وقت به خیر؛ گرمای مربوط به بدنه کناره درب، ستون میانی و یا پشت یخچال کاملا"طبیعی هست چون مقداری از طول لوله‌‌ی کندانسور رو از کنار و دور درب یخچال عبور داده شده تا گرمای آن باعث جلوگیری از تشکیل رطوبت بر روی دیواره‌های داخلی نزدیک درب یخچال و فریزر بشه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ۱۳:۵۸

گرمای بدنه یخچال کلافم کرده میشه برای تعمیر بیان؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ۱۷:۰۶

سلام و وقت به خیر؛ داغ شدن گرمای بدنه یخچال تا حدی طبیعی هست و در راهنمای همین صفحه همه‌ی موارد مربوط به گرمای بدنه‌ی یخچال توضیح داده شده اما اگر فکر می‌کنید گرمای بدنه دستگاه غیرطبیعی هست، لطفا در لینک زیر درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه بشه: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۰۹:۵۹

واقعا نمیفهمم چرا باید دنبال داغ شدن بدنه یخچال بگردم چون بنظرم لب تاپ یا کولرگازی نیست که بخواد باد گرم بزنه ولی یخچال من انگاری باد گرم از زیرش میاد بیرون. برند یخچال هم پاکشوما هست

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۱۰:۲۸

سلام و وقت به خیر؛ ممکنه به دلیل لوله‌ها و برخی قطعاتی که قسمت پشت دستگاه بخش پایین قرار گرفته باشه. اگر فکر می‌کنید گرما غیرطبیعی هست لطفا برای بررسی دستگاه با خدمات پس از فروش دستگاه تماس بگیرید. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۰۹:۵۷

سلام خسته نباشید برای رفع علت داغ شدن بدنه یخچال امرسان برای من خیلی کاربردی بود ممنون از مطلب همه جانبه شما

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۱۰:۲۶

سلام و وقت به خیر؛ خوشحالیم که این مطلب برای شما کاربردی بوده. از اعلام نظر شما متشکریم. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۰۹:۵۶

سلام خسته نباشید علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ رو واقعا نمیفهمم میشه تکنسین بیاد چون من واقعا نمیتونم جای دستگاه رو عوض کنم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۱۰:۲۴

سلام و وقت به خیر؛ اگر به مواردی که در این مقاله گفته شده توجه کردید و فکر می‌کنید داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ غیرطبیعی هست بهتره کارشناس دستگاه رو بررسی کنن. در این مورد لطفا با خدمات پس از فروش دستگاهتون تماس بگیرید. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۰۹:۵۲

سلام خسته نباشید علت داغ شدن درب یخچال چیه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۱۰:۲۲

سلام و وقت به خیر؛ در بیشتر یخچال‌ها به دلیل اینکه بخشی از طول لوله کندانسور دور درب یخچال قرار گرفته باعث گرما میشه. البته این طراحی به این علت هست که رطوب بر روی دیواره‌های داخلی درب ایجاد نشه و چسبندگی لاستیک درب به دلیل حرارت بیشتر بشه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۰۹:۵۱

وقت بخیر باشه علت داغ شدن بدنه یخچال هیمالیا رو میخواستم بدونم کافیه همین موارد رو چک کنم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۱۰:۱۷

سلام و وقت به خیر؛ بله لطفا همین موارد رو بررسی کنید البته ممکنه محل قرارگیری کندانسور دستگاه متفاوت باشه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۰۹:۵۰

سلام یه سوال داشتم علت داغ شدن بدنه فریزر دوو چی میتونه باشه ؟ شما تعمیر میکنید؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۱۰:۱۳

سلام و وقت به خیر؛ علت داغ شدن یخچال دوو هم همین مواردی هست که در این مقاله ذکر شده هست، البته کندانسور یخچال‌های دوو تا جایی که ما بررسی کردیم پشت دستگاه قرار داره و این عامل باعث گرم شدن کناره‌های دستگاه نمیشه. دوست گرامی متاسفانه امکان تعمیر دستگاه‌های غیرگلدیرانی برای ما وجود نداره. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۰۹:۵۰

سلام علت داغ شدن بدنه یخچال ال جی هم شامل همین موارد میشه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۱۰:۰۲

سلام و وقت به خیر؛ به غیر از محل قرارگیری کندانسور که در یخچال ال جی در پشت یخچال هست، باقی نکات موثر در گرم شدن دستگاه مشترک هست. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ۱۴:۴۸

سلام وقت بخیر من در کنار یخچالم آزاد هست ولی از بالا سقف خونمون کوتاه هست چیکار کنم این مورد دیگه دست من نیست.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ۱۵:۳۷

سلام و وقت به خیر؛ در صورتی که این امکان وجود داره دستگاه رو در محل دیگه‌ای قرار بدید و بهتر هست برای راه‌اندازی درخواست نصب ثبت کنید تا کارشناس در مورد محل استاندارد نصب فضای شما رو بررسی کنن. درست میفرمایید اما اگر نکات استاندارد رعایت نشه دستگاه عملکرد خوبی نداره و گاهی ممکنه حتی درست عمل نکنه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۱۰ ۱۴:۳۷

من برای داغ شدن بدنه یخچال بهتون پیام دادم مرسی که جواب دادین میشه بگین تکنسینتون بیاد برای کارشناسی؟ الان یخچال ساید خیلی گرونه و نمیخوام فقط بخاطر جاش خراب بشه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۱۰ ۱۵:۱۴

سلام مجدد؛ بله حتما اعلام میکنیم کارشناس بعد از هماهنگی با شما برای بررسی دستگاه مراجعه کنن. موفق باشید

در حال ثبت...