علت خشک نشدن لباس در لباسشویی چیست؟

۲۵ فروردين ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
علت خشک نشدن لباس در لباسشویی چیست؟

یکی از دغدغه‌های لباس شستن با دست این است که به خوبی آب لباس‌ها کشیده نمیشود و زمان زیادی برای خشک شدن آن‌ها باید صرف کرد. اما ماشین لباسشویی‌ها فکر خشک نشدن لباس را از بین میبرد. زمان به زمان با پیشرفت تکنولوژی قابلیت‌هایی در این دستگاه‌های ماشینی ایجاد میشود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها گرفتن آب لباس برای زودتر خشک شدن لباس بوده است. این امکان در لباسشویی همیشه طرفدارن زیادی داشته است. حال فرض کنید عجله برای شستشو و خشک شدن یکی از لباس‌هایتان دارید آن را به دل لباسشویی می‌سپارید تا خشک کن لباسشویی به خوبی آب و نم لباس را بگیرد و زودتر خشک شود. اما لباس را کاملا خیس دریافت میکنید و علت خشک نشدن لباس در لباسشویی را نمیدانید.
خشک نشدن لباس در لباسشویی یکی از دغدغه‌های مهمی است که که برای افراد به وجود می‌آید. به طور کامل در این مقاله به بررسی علت خشک نشدن لباس در لباسشویی میپردازیم.

چرا لباسشویی لباس ها را خشک نمیکند؟

به یکی از دلایل زیر ممکن است با خشک نشدن لباس در لباسشویی رو به رو شوید:

  1. برنامه و دور خشک کن ماشین لباسشویی مناسب نباشد
  2. لباسشویی که خشک کن 100% ندارد نم دار بودن البسه طبیعی است
  3. ماشین لباسشویی پیغام و ارور دهد و لباس ها خشک نشوند
  4. زمان شستشو، لباسشویی، حین کار متوقف شود و زمان کم شود
  5. مشکل در تخلیه باعث خشک نشدن لباس در لباسشویی شود

به چه علت لباس‌ها در ماشین لباسشویی ال جی خشک نمی ‌شود؟

به چه علت لباس‌ها در ماشین لباسشویی ال جی خشک نمی ‌شود؟

  1. برنامه و دور خشک کن ماشین لباسشویی را چک کنید

دور خشک کن در لباسشویی ها از 400 شروع میشود و در بعضی مدل‌ها تا 1600 نیز تعریف شده است.
در واقع در آرام‌ترین حالت چرخش لباسشویی مثل 400، رطوبت لباس‌ها بیشتر باقی می‌ماند و البسه خیس‌تر هستند. به کارگیری این روش به ماشین لباسشویی شما  کمتر آسیب می‌زند.
دور خشک کن 400 پایین‌ترین جهت چرخش و گرفتن آب لباس‌ها است و دور خشک‌کن 600 و 800 از حالت‌های دور خشک کن متوسط و رو به پایین هستند. البته دور خشک کن 600 فقط در بعضی از مدل‌های لباسشویی ال جی وجود دارد.
برنامه شستشو بصورت خودکار دارای دور خشک کن متناسب می‌باشند. جهت خشک کردن بهتر میتوانید دور خشک کن را بعد از دادن برنامه و قبل از START روی 800 یا 1000 قرار داد.
در بعضی از لباسشویی ‌ها که دور خشک کن 1400 و 1600 تعریف شده است اما امکان دارد در تمام برنامه‌ها این سرعت آبگیری لباس‌ها تعریف نشده باشد. مثلا در لباسشویی ال جی که این دور خشک کن ها را دارند فقط در برنامه های COTTON و QUICK روی دور 1400 یا 1600 میروند. البته میتوانید در صورت تمایل در برنامه  QUICK  بصورت دستی دور 1400 یا 1600 را انتخاب کنید.
توجه داشته باشید که بسته به برنامه انتخابی در ماشین لباسشویی انتخاب دور خشک کن متفاوت میباشد.

علت اضافه شدن آب در ماشین لباسشویی در زمان خشک کردن چیست؟

زمان استفاده از این حالت، هوای تولید شده بسیار داغ است و ممکن است برای قسمتهایی از لباس که زودتر از بقیه مناطق خشک شده اسیب دیدگی بوجود بیاید. برای همین هنگام انجام پروسه، آب اضافه می شود تا خشک شدن به تدریج انجام شود. فن کار کرده و هوا را داخل دیگ به گردش درآورده و باعث خشک شدن لباسها میشود. در این حالت درام میچرخد. بعد از اتمام کار دستگاه خاموش نشده و پیغام cd در ماشین لباسشویی ال جی  ظاهر میشود به منظور خنک سازی بعد از خشک کن. چروک شدن لباسها در این برنامه طبیعی میباشد.
  1. در لباسشویی که خشک کن 100% ندارد نم دار بودن البسه طبیعی است

اکثر ماشین لباسشویی‌ ها با تنظیم برنامه‌هایی که ما به آن میدهیم و یا با برنامه پیش فرضی که روی آن‌ها تعریف شده است آب لباس را میگیرند و تا حدی از خیس بودن بیش از حد لباسشویی جلوگیری میکنند.
اما گاهی بعضی از لباسشویی ها، قابلیت خشک کن 100% را در برنامه‌های خود دارند که از این طریق آب لباس گرفته و تا حد زیادی لباس را خشک میکند.

خشک کن لباسشویی ال جی

برنامه خشک کن صد در صد DRY در لباسشویی

برنامه خشک کن صد در صد DRY در لباسشویی

ماشین لباسشویی های دارای صد‌ در‌صد خشک کن، علاوه بر شستشو، آبکشی و خشک کن معمولی می‌تواند مانند ماشین مستقل خشک کن (Dryer) کار کرده و لباس‌ها را کاملا خشک کند.
  • تنظیم خشک کن 100 % با توجه به نوع، حجم، وزن لباس و برنامه DRY صورت می‌گیرد. (در لباسشویی‌های 8 کیلویی حجم خشک کن 4 کیلو می‌باشد و در لباسشویی‌های 10.5 کیلویی حجم خشک کن 7 کیلو می‌باشد و ...) در صورتی که حجم لباس بیشتر از حجم خشک کن باشد، لباس کامل خشک نمی‌شود.
  • هنگامی که لباسشویی وارد خشک کن 100% می‌شود، هیتر خشک کن گرم شده و فن شروع به فعالیت می‌کند. با چرخش هوای گرم داخل درام، باعث خشک شدن لباس‌ها می‌شود. چروک شدن لباس‌ها در این برنامه طبیعی می‌باشد.
  • با انتخاب برنامه اصلی Wash+Dry بعد از اتمام کارشستشو، لباسشویی مستقیم وارد مرحله خشک کن 100% می‌شود. در سایر برنامه‌های شستشو اگر تمایل دارید لباس‌ها کامل خشک شود، می‌توانید برنامه تکمیلی Dry را انتخاب کنید. باید هنگام استفاده از خشک کن به جنس لباس‌ها توجه داشته باشید تا آسیب نبینند. حتما برای تنظیم خشک کن 100% با توجه به مدل ماشین لباسشویی از جدول مربوط در دفترچه راهنمای لباسشویی کمک بگیرید.
  • اگر بعد از اتمام کار برنامه پیغام Cd در نمایشگر ماشین لباسشویی ال جی ظاهر ‌‌شد نگران نشوید این علامت نشان دهنده خنک سازی بعد از خشک کن صد درصد می‌باشد. (Cool dry)

 در برنامه QUICK پیش فرض با دور 400 لباس ها را خشک میکند

در صورتی که شما تمایل به خشک کردن بیشتر لباس داشته باشید میتواند مثلا دور 800 را قبل از زدن کلید استارت انتخاب کند.

اگر خشک کن لباسشویی عمل نکند چه باید کرد؟

اگر خشک کن لباسشویی عمل نکند چه باید کرد؟

اگر عملکرد لباسشویی به دلیل ارور یا خطا متوقف شود، دستگاه نمی‌تواند کار را کامل انجام دهد و وارد مرحله خشک کن شود. در صورت نیاز می‌توانید ارور لباسشویی ال جی را مطالعه کنید.
  1. ماشین لباسشویی پیغام UE میدهد و لباس ها خشک نمیشوند

پیغام UE در لباسشویی به علت نامتعادل بودن لباس‌های داخل درام میباشد. مواقعی که پرده، ملحفه، پتو، عروسک یا حوله بزرگ با ماشین لباسشویی شسته میشود احتمال ظاهر شدن این پیغام بیشتر است. به این علت که در حین چرخش در زمان خشک کن، عدم تعادل پیش می آید. چون یکطرف درام سنگین و یکطرف سبک میباشد. طبق دستور دفترچه راهنما لباسشویی با کم و زیاد کردن لباس و جابجایی لباس، این مشکل برطرف میشود و نیاز به اعزام تکنسین نمیباشد.
  1. چرا زمان شستشو لباسشویی حین کار متوقف می شود و زمان کم نمی شود؟

  • بیشتر مواقعی که پتو، روفرشی، ملحفه، پرده، توری، حوله بزرگ، عروسک و ... با ماشین لباسشویی شسته شود این حالت ایجاد می‌شود. در این زمان بررسی کنید لباس‌های داخل درام بیش از حد سنگین نباشد. زیرا مقدار لباس‌ها نباید بیشتر از 2/3 ظرفیت دیگ باشد.
  • در صورتی که حجم لباس‌ها کم باشد نیز ممکن است این مشکل پیش آید.
  • شاید لباس‌ها به یک سمت درام متمایل شده باشند، آن‌ها را مرتب کرده و مجدد ماشین لباسشویی را راه اندازی کنید. قواره لباس‌ها را بررسی کنید، به این معنی که تکه‌های بزرگ مانند حوله و ملحفه را با لباس‌های قواره کوچک داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید.
  • چنانچه دور خشک کن بسیار بالا باشد ممکن است این اتفاق بیافتد، بهتر است دور خشک کن را با کلید Spin روی 800 یا 1000 تنظیم کنید. در صورتی که لباس‌ها سنگین باشند بهتر است از دور 400 استفاده کنید.
  • اگر کلید Rinse Hold را انتخاب کرده باشید بعد از آب کشی آخر آب تخلیه نمی‌شود و کار لباسشویی متوقف می‌شود (در این حالت عدد 1 یا 2 بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌گردد)، برای ادامه کار باید دور خشک کن را انتخاب کنید و کلید استارت را بزنید تا آب تخلیه و ادامه کار انجام گردد.
  • برای اطمینان از سالم بودن ماشین لباسشویی توصیه می‌شود دستگاهتان را یکبار خالی بدون لباس و مواد شوینده روی یک برنامه طولانی مدت مانند Cotton ، Mix ، Synthetic قرار دهید در صورتی که برنامه به صورت کامل اجرا و بدون توقف تمام شد ماشین لباسشویی فاقد ایراد می‌باشد.
  1. مشکل در تخلیه لباسشویی و خشک نشدن لباس در لباسشویی

ممکن است لباسشویی مشکل تخلیه داشته و آب داخل دستگاه جمع شده باشد. نکات دکمه تخلیه آب ماشین لباسشویی ال جی را بررسی کنید و در صورت نیاز برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی از سوی کارشناس اقدام کنید.

چرا لباسشویی در زمان خشک کن صدای غیر طبیعی میدهد؟

علت صدای بد موقع خشک کن در لباسشویی چیست؟

علت صدای بد موقع خشک کن در لباسشویی چیست؟

  1. اگر لباسشویی لرزش داشته باشد امکان شنیدن صدای غیر عادی وجود دارد. برای بررسی علت لرزش لباسشویی کافیست به صفحه علت لرزش ماشین لباسشویی ال جی هنگام خشک کن مراجعه کنید.
  2. اگر دور خشک کن بالای 1000 انتخاب شده با انتخاب برنامه COTTON دستگاه بالاترین دور را انتخاب میکند و فقط در مرحله خشک کن صدا میدهد، توصیه میکنیم که دور خشک کن 800 یا 1000 انتخاب کنید.
  3. گاهی جسم خارجی در لباسشویی گیر کرده که باید پمپ تخلیه کنترل گردد. برای این کار فیلتر پمپ تخلیه را باز نموده و آن را تمیز نمایید. برای انجام اینکار ویدئو نحوه تمیز کردن فیلتر تخلیه لباسشویی را مشاهده کنید.
  4. اگر صدا در زمان آبگیری باشد (صدای شیر برقی) و یا در زمان تخلیه باشد (پمپ تخلیه) در صورتیکه دستگاه مشکل آبگیری و تخلیه نداشته باشد طبیعی میباشد.
  5. اگر صدا فقط با انتخاب بعضی از برنامه‌ها ایجاد میشود مثلا برنامه COTTON ،BABY CARE WHITE و BOILING CARE ولی بقیه برنامه‌ها صدا نمیدهند، اگر ورودی آب گرم (HOT) وصل شده با انتخاب این برنامه‌ها آب 60 درجه انتخاب میشود و اگر ورودی آب گرم صدای غیر عادی میدهد.
  6. در زمان خاموش بودن و بدون وجود لباسی در دیگ لباسشویی، دیگ یا همان درام را با دست بچرخانید اگر صدای غیر عادی میدهد ( در صورتی که فیلترِ پمپ تخلیه چک شده باشد) نیاز به مراجعه تکنسین برای تعمیر لباسشویی ال جی است.

برنامه های خشک کن در لباسشویی ال جی کدامند؟
برنامه های خشک کن در لباسشویی ال جی کدامند؟

معمولا بعضی از برنامه های اصلی در لباسشویی‌ها وجود دارند که به شما امکان انتخاب برنامه‌های تکمیلی را میدهند. زیرا تمام برنامه‌های تکمیلی در همه‌ی برنامه‌های اصلی قابلیت اجرا را ندارند.
به عنوان مثال در برنامه اصلی cotton برنامه‌های تکمیلی قابلیت اجرا را دارند. تمام برنامه‌های تکمیلی بیان شده در ادامه نمونه‌ای از برنامه‌های تکمیلی خشک کن هستند و قابل اجرا در لباسشویی ال جی میباشند. در یک برنامه اصلی مثلا میتواند یکی از برنامه‌های تکمیلی قید شده در زیر را انتخاب کنید.
البته توجه داشته باشید که بهتر است برای استفاده از برنامه خشک کن 100% حتما به دفترچه راهنمای لباسشویی مراجعه کنید.

برنامه خشک کن در لباسشویی

دکمه خشک کن لباسشویی ال جی

  1. Wash+dry شستشو و خشک کن
  2. Dry خشک کن 100%
  3. Cupboard dry خشک کن قفسه ای
  4. Iron dry خشک کن آماده برای اتو کشی
  5. Low temp dry خشک کن با دما کمتر
  6. Time dry زمانبندی خشک کن
  7. Rinse+spine آبکشی و خشک کن
  8. Spine خشک کن
  9. No spine بدون خشک کردن

نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ از متخصصان گلدیران کمک بگیرید.

میتوانید چاره همه مشکلات را به راحتی پیدا کنید ...

درباره خشک کن لباسشویی ال جی و علت هایی که باعث عدم خشک کن لباسشویی ال جی میشود در این مقاله صحبت شد. گرفتن نم لباس‌ها یکی از وظایف اصلی لباسشویی است. اگر با مشکل خشک نشدن لباس در لباسشویی رو به رو شدید نگرانی را کنار بگذارید و با مطالعه این مقاله به راحتی مساله را حل کنید ودر صورت حل نشدن مشکل حتما با ثبت درخواست به ما اطلاع دهید.
در صورتی که در تهران و یا کرج هستید می توانید با مراجعه به صفحه نمایندگی جی پلاس در کرج و نمایندگی جی پلاس در تهران نزدیک ترین آدرس مجاز تعمیر لباسشویی جی پلاس را پیدا کنید. 
اگر سوالی داشتید در قسمت نظرات حتما برای ما بنویسید.

هرآنچه لازم است درباره ماشین لباسشویی خود بدانید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۰:۱۹

پد ضد لرزش ماشین لباسشویی دارید ازتون بخریم؟ لباسشویی من سرجاش درست قرار نگرفته تکون میخوره

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۵:۳۵

سلام و وقت بخیر، اگر لباسشویی شما دچار عدم تزار شده و لرزش و صدا دارد لطفا به لینک زیر مراجعه کنید. درصورتیکه مشکل حل نشد لطفا درخواست تعمیرات خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما برای تعمیر محصول خدمتتون مراجعه کنند. لینک علت تکان خوردن و لرزش لباسشویی ال جی چیست؟ https://cs.goldiran.ir/page/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%88-%D9%84%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D9%84-%D8%AC%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F لینک تعمیرات : cs.goldiran.ir/request

مینو بگلری
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۸:۱۷

سلام من لباسشویی ال جی مدل wm_l55cs دارم. به مدت 5 سال که دارم. و سرویس کار میاد و سالی دو تا سه بار چک میکنه. و سالم هست. پارسال از گزینه dry که استفاده کردم دود داخل لباسشویی پیچید. در سرویسکار که اومد گفت از این گزینه استفاده نکنید،پیشنهاد نمیکنم. نظر شما چیه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۰۸:۱۷

سلام و وقت به خیر؛ این برنامه خشک‌کن صد در صد هست و برای زمانی هست که می‌خواهید لباس‌ها تا حد ممکن خشک بشن. مشکلی برای استفاده وجود نداره. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۱:۱۲

جای خالی مقاله علت خشک نشدن لباس در لباسشویی توی مقالاتتون حس میشد. خواستم تشکر کنم که تونستم مشکل رو پیدا کنم حالا راهنماییم کنید چیکار کنم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۶:۱۱

سلام و وقت به خیر؛ لطفا از طریق راهنمای بخش تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی در لینک زیر، فیلتر پمپ تخلیه رو باز کنید و اگر امکان خارج کردن سنجاق وجود نداشت درخواست تعمیرات ثبت کنید: https://cs.goldiran.ir/page/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%B9%D8%AF%D9%85-%D8%AA%D8%AE%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A2%D8%A8-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C-LG-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۱:۱۱

ماشین لباسشویی 12 کیلویی ال جی مدل G128SS دارم

1 1
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۱:۰۹

موقع خشک کن لباسشویی صدای بدی میده پمپ تخلیه لباسشویی رو نگاه کردم سنجاق داخلش گیر کرده چیکار کنم ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۶:۰۸

سلام و وقت به خیر؛ لطفا از طریق راهنمای بخش تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی در لینک زیر، فیلتر پمپ تخلیه رو باز کنید و اگر امکان خارج کردن سنجاق وجود نداشت درخواست تعمیرات ثبت کنید: https://cs.goldiran.ir/page/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%B9%D8%AF%D9%85-%D8%AA%D8%AE%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A2%D8%A8-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C-LG-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۲:۵۳

سلام متوجه منظورتون نمیشم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۵:۵۵

سلام مجدد؛ لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا کارشناس مراجعه کنن و سنجاق رو خارج کنن. موفق باشید

در حال ثبت...