طرز تهیه خورشت قرمه سبزی در سولاردام ال جی

۱۱ فروردين ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
طرز تهیه خورشت قرمه سبزی در سولاردام ال جی

از قدیم برای درست کردن انواع خورشت‌ها، باید روی اجاق گاز وقت زیادی را برای جا افتادن آن‌ها صرف می‌کردیم. اما این روزها دستگاهی مثل مایکروویو و سولاردام این کارها را برای ما راحت کرده اند و دیگر نیازی به صرف وقت طولانی برای درست کردن غذای مورد علاقیتان وجود ندارد. حال در این میان خورشت قورمه سبزی یکی از پر طرفدارترین و خوشمزه‌ ترین غذاهای ایرانی است که همیشه در کنار برنج در سفره‌ های ایرانی دیده می‌شود. امکان دارد این خورشت به سبک‌ها و مدل‌های مختلفی بسته به مزاج افراد درست ‌شود. در مطلب های قبلی، غذای ایرانی پر طرفدار مثل طرز تهیه خورشت قیمه سیب زمینی با مایکروویو را آموزش دادیم. حال در این مطلب می‌خواهیم با سریع‌ترین و خوشمزه‌ترین روش پخت خورشت قرمه سبزی در سولاردام ال جی شما را آشنا کنیم. برای یادگیریِ طرز تهیه خورشت قرمه سبزی در سولاردام ال جی در ادامه همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورشت قرمه سبزی در سولاردام

روش تهیه خورشت قرمه سبزی را در این مقاله برای شما عزیزان بیان کرده ایم اما برای اینکه بتوانید به خوبی این خورشت لذیذ را درست کنید به مواد غذایی احتیاج دارید که در ادامه نوع و میزان آن‌ها را برای شما عزیزان بیان کردیم. اگر نیاز به تعمیر ماکروفر ال جی دارید. با تکنسین گلدیران تماس بگیرید.

طرز تهیه خورشت قرمه سبزی

لوبیا قرمز : 1 لیوان
سبزی قرمه سبزی : 2 کیلو
پودر لیمو عمانی یا لیمو عمانی : پودر لیمو عمانی 2 قاشق مربا خوری / لیمو عمانی 2 تا 4 عدد به دلخواه
آبلیمو : مقداری
گوشت راسته گوسفندی : 0.5 کیلو
پیاز : 1 عدد
فلفل، نمک و زردچوبه : به میزان لازم
روغن : مقداری

نکته قابل توجه:

توجه داشته باشید که مقدار نمک، فلفل، زردچوبه، آبلیمو و لیمو عمانی در این خورشت را میتوانید بسته به مزاج و سلیقه خود در این غذا استفاده کنید تا بتوانید غذای دلخواه خود را بهتر تهیه و نوش جان کنید.

طرز تهیه درست کردن سبزی قرمه سبزی

طرز تهیه درست کردن سبزی قرمه سبزی

سبزی را با سیستم مایکرو با قدرت 900 وات 8 الی 10 دقیقه تفت دهید.
روغن را به سبزی اضافه کنید و مایکرو 900 وات 13 الی 15 دقیقه زمان دهید. البته در حین کار چندین بار باید هم زده شود.

استفاده از لیمو عمانی در خورشت قرمه سبزی

استفاده از لیمو عمانی در خورشت قرمه سبزی

در صورت تمایل به استفاده لیمو عمانی به جای پودر آن، حتما لیموعمانی‌ها را با چنگال سوراخ کنید و اجازه دهید یک الی دو ساعت در آب بماند تا تلخی لیمو عمانی گرفته شود.

درست کردن پیاز داغ در مایکروویو ال جی

در حالت مایکرو با قدرت 900 وات بین 6 الی 12 دقیقه، پیاز های خرد شده را به همراه روغن و کمی نمک، در مایکروویو بگذارید. بعد از 6 دقیقه اول، مابین کار، پیازها را باید 2 الی 3 بار هم بزنید تا به رنگ دلخواه شما دربیاید.
حتما در این حالت بدون در پوش، پیاز را باید در دستگاه باشد.

روش تهیه خورشت قرمه سبزی در سولاردام ال جی

روش تهیه خورشت قرمه سبزی در سولاردام ال جی

در ابتدا نیاز است که لوبیا را از قبل به مدت چند ساعت خیس کنید.
سپس لوبیا را به همراه 2 لیوان آب و با سیستم مایکرو 900 وات، 40 دقیقه با درپوش زمان دهید تا پخته شود.
در مرحله ی بعدی، باید گوشت و پیاز داغ را جداگانه به همراه کمی روغ، زردچوبه و فلفل با برنامه 900 وات، به مدت 5 دقیقه تفت دهید.
در این مرحله نیاز است که 1 لیوان آب به آن اضافه نمایید.
پس از انجام این مراحل با سیستم 600 وات، به مدت 20 دقیقه، با درپوش زمان دهید تا گوشت بپزد.
 سپس بعد از گذشت این زمان و پخته شدن گوشت، سبزی سرخ شده و لوبیا را به آن اضافه کرده، با درپوش مایکرو و برنامه 900 وات به مدت 5 دقیقه زمان دهید تا آب خورشت جوش بیاید.
توجه داشته باشید که بعد از قل زدن آب خورشت، با برنامه مایکرو 600 وات، 3 دقیقه زمان دهید تا خورشت جا بیوفتد. در نهایت نیز میتوانید 5 یا 10 دقیقه آخر کار نمک، پودر لیمو عمانی و آبلیمو را اضافه کنید.

نکته

توجه داشته باشید که دفترچه راهنمای مایکروفر شما در میزانِ بهتر پخته شدن غذا نیز به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

طرز تهیه برنج در مایکروویو ال جی

نیاز است که در کنار آموزش روش تهیه خورشت قرمه سبزی در سولاردام، طرز تهیه برنج نیز که جز جدایی ناپذیر از این غذا هست نیز آموزش ببینید و بتوانید به طور کامل یک غذای بی نقص را تهیه و طبخ کنید. در ادامه طرز تهیه برنج و مواد مورد نیاز برای درست کردن آن را برایتان باز گو کرده ایم.

مواد مورد نیاز برای پخت برنج

طرز تهیه برنج در مایکروویو ال جی

برای تهیه و درست کردن برنج به 3 مواد لازم احتیاج دارید که در ادامه میزان آن‌ها را نیز برایتان بیان کردیم.
برنج : 2 لیوان ( برای دو نفر )
آب : 3 پیمانه
نمک و روغن : به میزان لازم

نکته:

میزان استفاده از روغن و نمک، در روش تهیه برنج در مایکروویو به مزاج و سلیقه خودتان بر میگردد.
روش تهیه برنج در مایکروویو ال جی
برنج را همراه با میزان آب مشخصی که بیان شده، با نمک و روغن در مایکرو، با قدرت 900 وات، 18 الی 30 دقیقه بدون درپوش در مایکروویو قرار ‌دهید. در این مرحله آب برنج کشیده شده و کاملا مغز پخت می‌شود.
مرحله دم کشیدن برنج در سولاردام ال جی
برای دم کشیدن برنج کافیست که با توان 360 درجه مایکرو، به برنج به مدت 14 دقیقه زمان دهید. در این مرحله درپوش را حتما بر روی برنج قرار دهید. به راحتی برنج شما پس از اتمام این زمان آمادست.
عطر خورشت قرمه سبزی را در خانه شما احساس میکنیم ...

مرحله دم کشیدن برنج در سولاردام ال جی

تهیه غذای پرطرفداری مثل خورشت قرمه سبزی با مایکروویو وقت کم‌تری را از شما می‌گیرد و می‌توانید زمان بیشتری را در کنار خانواده بگذرانید. به سادگی با آموزش چند فوت و فن ساده میتوانید آن را درست کنید و یک غذای ایرانی و خوشمزه را در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

هرچند که از قدیم مادرانمان برای پخت غذاهای با اصالت و پر طرفدار، فوت و فن خاص خودشان را داشتند اما این طریقه پخت در کنار آن نکات سِری، به شما کمک خواهد کرد تا با بهترین استفاده از زمان، بهترین غذا را برای اهالی خانواده آماده کنید.

اگر سوالی در خصوص نحوه پخت غذا داشتید خوشحال می‌شویم در قسمت نظراتِ همین مطلب برای ما بنویسید. در آخر تجربیات خود را برای پخت این غذا با ما در میان بگذارید.
 
با آموزش‌های آشپزی گلدیران همراه ما باشید!

آموزش دستور پخت انواع غذاهای ایرانی و بین المللی از طریق مطالعه کتاب آموزش آشپزی با سولاردام

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۱۳:۲۲

خسته نباشید خداقوت طرز تهیه خورشت قرمه سبزی در سولاردام خوندم میخوام امتحانش کنم فقط بلد نیستم سبزیشو چطور اماده کنم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۱۴:۰۶

سلام و وقت به خیر؛ در این مورد میتونید به لینک زیر مراجعه کنید: https://namnak.com/%D9%82%D9%88%D8%B1%D9%85%D9%87-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C.p18517 موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۱۳:۲۱

سلام من طرز تهیه خورشت قرمه سبزی در سولاردام انجام دادم خیلی راضی بودم فقط اینکه اشکال نداره میزان زیادتر مواد اولیه رو استفاده کنم چون مهمون دارم وقتی اضافه تر بشه زمان پختش چطور میشه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۱۳:۵۸

سلام و وقت به خیر؛ در این مورد به دفترچه راهنمای دستگاهتون مراجعه کنید. در قسمت پخت غذاهای ایرانی بر اساس وزن غذا برنامه توضیح داده شده اما ممکنه دستگاه شما این برنامه‌های پخت رو نداشته باشه. اگر قصد دارید طبق راهنمای همین صفحه پخت رو انجام بدید، لطفا میزان مواد رو به اندازه گفته شده بریزید. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۱۳:۲۰

طرز تهیه خورشت قرمه سبزی در سولاردام رو مطالعه کردم خیلی عالی بود واقعا کمک میکنه به زمان من. میشه برای پخت حلوا هم راهنمایی کنید؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۱۳:۵۴

سلام و وقت به خیر؛ خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید بوده. در مورد پخت حلوا میتونید به راهنمای لینک زیر مراجعه کنید: csgl.ir/at3 موفق باشید

خاني زاده
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۲۰:۰۴

من برای گوشت خورشتیام ازین طریق پخت گوشت رو با مایکروویو انجام بدم اشکالی نداره؟ چون روشش خیلی سریعه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۰۸:۵۸

سلام و وقت به خیر؛ در این مورد میتونید تست کنید چون نمیتونیم در مورد تمامی خوشت‌ها نظر بدیم. ممکن هست نوع گوشت هم تفاوت داشته باشه و کمی دیرتر بپزه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۴:۵۴

تو روش تهیه خورشت قرمه سبزی در سولاردام ال جی با سیستم 600 وات به مدت 20 دقیقه با درپوش زمان دادم تا گوشتم بپزه اما من با 17/18 دقیقه راضی بودم از پختش اشکالی نداره بنظر شما ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۵:۳۰

سلام و وقت به خیر؛ خیر اگر خودتون راضی بودید مشکلی نداره. در نظر داشته باشید اگر گوشت دیرپز باشه ممکنه متفاوت باشه، پس لطفا اگر با مواد غذایی جدید خواستید پخت رو انجام بدید، استاندارد رو رعایت کنید تا غذا خوب بپزه. موفق باشید

حامد ازادی
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۳:۱۵

سلام خیلی جالب بود من به عنوان پسر که برام اشپزی سخته با این دستور غذاها راحت شدم ممنون از مطالبتون

در حال ثبت...