راهنمای تمیز کردن جاروبرقی

۲۵ دی ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
راهنمای تمیز کردن جاروبرقی

جاروبرقی یکی از مهم‌ترین وسایل برای خانه تکانی و نظافت است و مثل هر وسیله دیگری برای سالم ماندن و عملکرد بهتر نیازمند به مراقبت و نگهداری درست است. یکی از روش‌های نگهداری از جاروبرقی، تمیز کردن به موقع آن است. برای اینکه به طول عمر جاروبرقی و عملکرد مناسب این وسیله پرکاربرد کمک کنید بهتر است که تمام فوت و فن‌های تمیز کردن جارو برقی و نگهداری از جاروبرقی را بدانید. ما در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات کاربردی و قابل استفاده در منزل را به شما آموزش دهیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
جهت تعمیر جاروبرقی ال جی با تکنسین گلدیران تماس بگیرید.
فهرستی از نکات بیان شده در این مقاله به شرح زیر است :
  • نکاتی قبل از شروع به تمیز کردن جارو برقی
  • تمیز کردن کیسه و فیلتر جاروبرقی
  • تمیز کردن فیلتر موتور جاروبرقی
  • تمیز کردن مخزن جاروبرقی معمولی
  • تمیز کردن فیلتر هوای خروجی جارو برقی
  • تمیز کردن بدنه جاروبرقی
  • تمیز کردن غلتک و برس جاروبرقی
  • تمیز کردن لوله خرطومی جاروبرقی
  • تمیز کردن پارویی و سرهای متفاوت جاروبرقی
معرفی انواع جاروبرقی
بهتر است قبل از هر چیز به سراغ معرفی انواع جاروبرقی برویم تا شناخت کلی با جارو برقی‌ها پیدا کنید. جاروبرقی میتواند به 4 دسته تقسیم شود. که در ادامه به شما می گوییم اما قبل از آن بهتر است مقاله " نحوه استفاده از بخارشوی جاروبرقی ال جی " مطالعه نمایید تا با نحوه عملکرد آن آشنا شوید.
  1. جاروبرقی کیسه ای

  2. جاروبرقی مخزنی

  3. جاروبرقی استلا bed cleaner

  4. جارو شارژی cord zero

در این میان جارو برقی مخزنی ال جی به 5 دسته تقسیم میشود
انواع جاروبرقی مخزنی
  • جاروبرقی مخزنی معمولی

  • جارو برقی آب و خاک

  • جارو برقی کمپرسور

  • جاروبرقی بخارشو

  • جاروبرقی سنجش فاصله کاربر تا جاروبرقی یا follow me

چند نکته قبل از شروع به تمیز کردن جارو برقی

تمیز کردن جاروبرقی

برای تمیز کردن جارو برقی بهتر است محیطی باز را در نظر بگیرید زیرا در صورت داشتن گرد و غبار زیاد این کثیفی‌ها محیط پیرامون و شما را اذیت نکنند.
مطمئن شوید که جاروبرقی به برق وصل نیست.
از دفترچه راهنما جاروبرقی مخصوص مدل جاروبرقی خود حتما کمک بگیرید اگر فکر میکنید که آن را دور انداخته اید و یا جای آن را فراموش کردید نگران نباشید. میتوانید همه چیز را به طور آنلاین دریافت کنید. در قسمت دانستنی‌های سایت گلدیران، قسمت دریافت دفترچه راهنما محصولات برای شما قرار داده شده است.
و در نهایت تمام قسمت‌های جاروبرقی (مثل فیلتر و کیسه آشغال) را با دقت و احتیاط از داخل آن جدا کنید.

تمیز کردن کیسه و فیلتر های جارو برقی کیسه ای یا پاکتی

تمیز کردن کیسه و فیلتر های جارو برقی کیسه ای یا پاکتی

زمانی که دستگاه را روی حداکثر قدرت تنظیم کرده اید و سر شلنگ جاروبرقی روی سطحی نیست اما نمایشگر ”کیسه پر است“ کاملا قرمز شده است، کیسه زباله باید تعویض شود.
در چنین حالتی حتی اگر به نظر داخل کیسه زباله پر نباشد، باید آن را عوض کنید زیرا احتمالا گرد و غبار روزنه های کیسه زباله را کاملا بسته است.
  • دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید.
  • دکمه را فشار دهید و درپوش را باز کنید.
  • پوشش گرد و غبار را ببندید، دستگیره را به سمت بالا کشیده و کیسه کهنه را خارج نمایید و سپس زیپ را باز کرده و زباله را تخلیه کنید.
  • کیسه پارچه ای را بشویید و به مدت یک روز در زیر سایه خشک کنید.
  • آن را در نگهدارنده کیسه زباله جاگذاری کرده و در داخل جاروبرقی بگذارید.
به لوازم جانبی جاروبرقی خود نیاز دارید؟

تمیز کردن فیلتر موتور جاروبرقی

 در داخل دستگاه و ما بین موتور و کیسه زباله تعبیه شده است. توصیه میکنیم هر بار که فیلتر خروجی هوا را تعویض میکنید، فیلتر موتور را نیز در آورده و با برداشتن زباله ها از اطرافش و تکاندن آن گرد و غبارش را تمیز کنید و دوباره در جای خودش نصب کنید.

معرفی جارو برقی مخزنی یا بدون کیسه ال جی

جارو برقی مخزنی یا بدون کیسه ال جی

جارو برقی‌های بدون کیسه ال جی در سال 2001 عرضه شد.باتوجه به استقبال، طراحی های مختلف با قدرت مکش بالا همراه با قابلیت ضد باکتری (Bio) و نانو سیلور (NANOSilver) روانه بازار شد. درنهایت این پشتوانه باعث خلق آخرین مدل جاروبرقی ال جی به نام کمپرسور همراه با سیستم چرخش گردبادی گردید.

سیستم های چرخش گردبادی جاروبرقی بدون کیسه

در این نوع سیستم، باتوجه به 4 مرحله چرخش هوا در فیلترهای مخصوص، تمامی گرد و غبار جذب و در تانک دستگاه باقی مانده، هوای صاف به سمت موتور هدایت میشود.
در مرحله اول با چرخش هوا در تانک، باتوجه به نیروی گرانشی، گرد و غبار درشت در تانک باقی می ماند. همزمان با جذب گرد و غبار، با حرکت تیغه، گرد و غبار در تانک انباشته میشوند.
در مرحله دوم هوای صاف البته، همراه با گرد و غبار بسیار ریز خارج میشود.
در مرحله سوم هوا به همراه گرد و غبار نرم وارد سیکل چرخش جدید شده، و در انتهای آن با توجه به سرعت چرخش، در تانک باقی میمانند.
در مرحله چهارم هوای تصفیه شده به سمت موتور هدایت میگردد.

جاروبرقی کمپرسور compressor ال جی چیست؟

جارو برقی بدون کیسه ای که مجهز به کمپرسور هستند که ویژگی فشرده سازی گرد و غبار دارد. یک تیغه پلاستیک داخل محفظه جارو برقی کمپرسور، مدام از یک سو به سوی دیگر میچرخد و سبب متراکم شدن زباله داخل مخزن میشود .
زباله در این جارو برقی‌ها چهار برابر بیشتر از جاروبرقی‌های بدون کیسه مشابه، فشرده میشود که باعث کاهش تعداد دفعات تخلیه مخزن میگردد .

ساختار داخلی کمپرسور

با استفاده از این تکنولوژی، گرد و غبار داخل محفظه تعبیه شده  متراکم شده، که باعث بدست آمدن مزایای ذیل میشود :
  • نگهداشت گرد و غبار به صورت متراکم
  • عدم نیاز به تخلیه زود هنگام محفظه مخصوص (تا 3 برابر بیشتر)
  • تمیز کردن آسان و راحت
  • عدم انتشار ذرات ریز آلرژی زا و... در فضا

نحوه عملکرد قسمت کمپرسور

با شروع به کار دستگاه، موتور در هر 6 ثانیه یک دورکامل زده و بوسیله این چرخش و حرکت تیغه مخصوص گرد و غبار ورودی را به صورت متراکم تبدیل کرده و از ورود به موتور و همچنین انتشار در محیط جلوگیری میکند.

تمیز کردن مخزن جاوربرقی معمولی ال جی

تمیز کردن مخزن جاوربرقی معمولی ال جی

شما میتوانید با جاروبرقی‌های مخزنی ( بدون کیسه ) ال جی تنها با یک حرکت مخزن را از دستگاه جدا کرده، درب آن را بردارید و به آسانی تخلیه نمایید. برای شستن مخزن نیز کافیست آن را زیر شیر آب گرفته و در سایه قرار دهید تا خشک شود.
زمانی که محفظه زباله پر شود، چراغ نمایشگر واقع بر روی دسته شلنگ چشمک زده و صدای آلارم شنیده خواهد شد. پس از حدود 1 دقیقه و 30 ثانیه، جاروبرقی بطور خودکار خاموش و صدای آلارم به گوش خواهد رسید. محفظه زباله را تخلیه نموده و مجددا از دستگاه استفاده نمایید.
در صورتی که پس از تمیز کردن محفظه زباله، قدرت مکش کاهش یافته و یا چراغ نمایشگر روشن شود، باید نسبت به تمیز نمودن فیلتر هوا و فیلتر ایمنی موتور اقدام کنید.
  • با فشار دادن دکمه، درپوش دستگاه جارو برقی را بردارید.
  • دسته جداساز زباله را گرفته و آن را بیرون بکشید.
  • با بیرون کشیدن اهرم درپوش راهنما، آن را باز نموده و نسبت به برطرف کردن گرد و غبار اقدام نمایید.
  • با بیرون کشیدن اهرم درپوش فیلتر اولیه، آن را باز نموده و کل قسمت فیلتر اولیه را خارج سازید.
  • فیلتر هوا و فیلتر ایمنی موتور را با آب بشویید. از شستشوی فیلترها با آب داغ خودداری کنید.
  • کاملا در سایه خشک کنید بطوریکه کل رطوبت آن از بین برود.
  • در صورت آسیب دیدگی فیلتر ها، از استفاده مجدد پرهیز نمایید.
  • فیلترها را حداقل هر 3 - 6 ماه یکبار بشویید.

روش تمیز کردن فیلتر هوای خروجی جاروبرقی مخزن معمولی

فیلتر هوای خروجی قابلیت استفاده مجدد را دارد.
به منظور تمیز کردن فیلتر هوای خروجی، درپوش این فیلتر واقع بر روی بدنه دستگاه را از طریق بیرون کشیدن آن، جدا سازید.
فیلتر هوای خروجی را بردارید.
گرد و خاک فیلتر را بتکانید. از شستشوی فیلتر با آب پرهیز کنید.

تمیز کردن بدنه جاروبرقی و مراقبت از بدنه دستگاه

یکی از نکات مهمی که باید در تمیز کردن جارو برقی به آن توجه کنید، بدنه دستگاه است. افراد زیادی در حین جاروکشی به بدنه دستگاه اهمیتی نمی‌دهند و آن را به دیوار و بخش‌های مختلف خانه می‌کوبند. این کار میتواند باعث وارد شدن ضربه به بخش‌های داخلی دستگاه شود و به مرور منجربه از بین رفتن بدنه دستگاه و شکل ظاهری جاروبرقی شود.
برخلاف سایر قطعات جاروبرقی، بدنه جاروبرقی منحصر به فرد است و اگر خراب شود ممکن است هرگز نتوانید بدنه جدیدی برای آن خریداری کنید. 

تمیز کردن غلتک و برس جاروبرقی

تمیز کردن غلتک و برس جاروبرقی

یکی دیگر از قسمت های جاروبرقی که باید تمیزی آن را فراموش نکرد، غلتک و برس جاروبرقی است.
در این دو قسمت احتمال گیر کردن مو و پرز درون برس یا غلتک البته بسته به مدل جاروبرقی وجود دارد. برای تمیزی این قسمت  میتوانید موهای گیرکرده بین برس یا غلتک را بیرون آورید و آشغال ها را از درون آن خارج کنید. مراقب باشید در حین انجام این کار به برس آسیبی نرسانید. تمیز کردن جارو برقی در تمام قسمت‌های آن نیاز به دقت دارد.
تمیز کردن لوله خرطومی جاروبرقی
گاهی اوقات در هنگام تمیز کردن خانه و جاروکشی، اقلام ریز و درشت در لوله خرطومی گیر می‌کنند و  باعث میشود که به کیسه جاروبرقی نرسند. این اقلام مانده درون لوله خرطومی، مانع مکش ذرات به درون جاروبرقی شده و در کارکرد دستگاه اختلال ایجاد می‌کنند. برای تمیز کردن لوله خرطومی جاروبرقی آن را از دستگاه جدا کرده و روبروی نور درون آن را نگاه کنید. اگر چیزی درون لوله می‌بینید آرام آن را از لوله جدا کنید. در هنگام تمیز کردن جارو برقی مراقب باشید تا به لوله خرطومی آسیب و ترک وارد نکنید.
تمیز کردن پارویی و سرهای متفاوت جاروبرقی

برای تمیز کردن سر و برس های اضافه جاروبرقی باید اگر مو در بین آن گیر کرده خارج کنید. هر جاروبرقی بسته به مدل و اقلام جانبی خود سری‌های مختلفی دارد پس بسته به نوع سری آن‌ها بررسی کنید که کثیفی‌ها اگر به آن چسبیده‌اند مانند مو، دستمال و ... آن را پاک کنید. توجه داشته باشید اگر هنگام تمیزی دستگاه خود با مشکل روبرو بودید می توانید از مقاله " عیب یابی جارو برقی " برای رفع مشکل خود کمک بگیرید.
سرویس دوره ای جارو برقی
بهترین روش برای بررسی عملکرد جاروبرقی و چکاب کامل دستگاه سرویس دوره‌ ای جاروبرقی ال جی میباشد. در سرویس، تکنسین علاوه بر چکاب کامل، به تمیزی جاروبرقی و دانستن نکات مورد نیاز در خصوص جارو نیز میپردازد. پس سرویس دوره ای هر 6 ماه یکبار را جدی بگیرید.
در نهایت اگر سوالی در این زمینه داشتید در انتهای این مقاله برای ما بنویسید تا بتوانیم در نزدیکترین زمان شما را راهنمایی کنیم.
7 نکته طلایی برای طول عمر و نگهداری جاروبرقی

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

شيخ علي
۱۴۰۲/۰۴/۱۲ ۱۱:۳۳

سلام من جارو برقی ال جی مدل توربو اکسترا 1500 دارم از اونجایکه درجه جارو برقی بر روی لوله خرطومی هست چطور میتونم لوله خرطومی را تمیز کنم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ۱۳:۴۹

سلام و وقت به خیر؛ اگر چیزی در لوله گیر کرده متاسفانه راهکاری نداریم و می‌بایست تعویض بشه. این لوله ها قابلیت شستشو رو هم نداره. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۰۹:۰۱

تعمیر جارو برقی بوش هم انجام میدید؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ۰۹:۵۷

سلام و وقت بخیر، در مورد محصولات غیر از جی پلاس و ال جی با ضمانت گلدیران اطلاعات دقیقی در دسترس نداریم لطفا با نمایندگی و خدمات پس از فروش محصولتون مشورت کنید. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ۱۴:۲۶

خسته نباشه من اتفاقی با ایمن مطلب راهنمای تمیز کردن جاروبرقی برخوردم حالا میخواستم بگم من فیلترهارو با اب میشورم برای مکش بهتر ایا ایرادی داره؟ اگر بو بگیره چطور برطرفش کنم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ۱۴:۵۱

سلام و وقت شما به خیر؛ بستگی به نوع فیلتر و مدل دستگاه داره. فیلتر هپا نباید با آب شسته بشه. اگر فیلتری قابل شستشو با آب نباشه میتونید با جارو برقی و برس تمیزش کنید. بهتره در این مورد مدل دستگاه رو بفرمایید. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ۱۴:۲۴

راهنمای تمیز کردن جاروبرقی یه مطلبیه که هرجایی نیست علاوه بر تشکر بابت این محتوا یک سوال هم دارم میخوام بدونم حدود قیمت جاروبرقی های ال جی چقدر شده و آیا جایی رو برای خرید این محصول با گارانتی گلدیران میشه بهم معرفی کنید؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ۱۴:۴۸

سلام و وقت به خیر؛ دوست گرامی چون جارو برقی ال جی در حال حاضر موجود نیست قیمت اعلام نشده اما شما میتونید طی روزهای آینده از لینک زیر پیگیر موجودی و قیمت جاروبرقی ال جی باشید: www.goldiranplus.ir/category/VC موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ۱۴:۲۳

سلام من راهنمای تمیز کردن جاروبرقی رو مطالعه کردم من جاروبرقی استلا bed cleaner دارم ایا اونم فیلتر داره؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ۱۴:۴۵

سلام و وقت به خیر؛ بله فیلتر گرد و خاک داره. برای تمیز کردنش فیلتر رو از فیلتر هپا جدا کنید. فیلتر هپا رو با جاروبرقی و برس تمیز کنید. فیلتر اسفنجی رو هم با آب بشویید و یک روز در هوای آزاد (در سایه) قرار بدید تا خشک بشه و بعد در محل خود قرار بدید. این فیلترها بالای محفظه گرد و خاک قرار داره. موفق باشید

1 1
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ۱۵:۴۰

تمیز کردن جاروبرقی واقعا کار سختیه. مخصوصا اگر دستگاه هم پاکتی باشه. میتونم پاک رو از سایت شمات خریداری کنم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ۱۰:۰۶

سلام و وقت به خیر؛ لطفا با توجه به مدل دستگاه خودتون، در لینک زیر موجودی قطعه رو بررسی کنید: https://cs.goldiran.ir/fa/product/group/19/%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C موفق باشید

در حال ثبت...