آشنایی با نحوه عملکرد جاروبرقی ال جی

۱۸ فروردين ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه
آشنایی با نحوه عملکرد جاروبرقی ال جی

جاروبرقی به یکی از لوازم ثابت در تمام خانه‌ها تبدیل شده است، به صورتیکه اصلا نمیتوان خانه‌ای را بدون جاروبرقی تصور کرد. شاید به نظر بیاید که جارو برقی‌ها کار ساده‌ی جمع کردن گرد و غبار محیط را انجام می‌دهند اما کافیست در زمان نیاز به آن‌ها مشکلی برایش به وجود آمده باشد. در این زمان است که جاروبرقی‌ها در هر خانه‌ای ارزش خاصی پیدا می‌کنند، پس باید از آن‌ها به خوبی مراقبت کرد. یکی از موضوعات مهم، اطلاع از انواع جاروبرقی، اطلاع از طرز کار جارو برقی و نحوه عملکرد جاروبرقی ال جی است تا بتوان به شکل موثر و مفید از آن‌ها استفاده کرد.

انواع جارو برقی ال جی

جارو برقی های ال جی به 4 دسته تقسیم میشوند :
  1. کیسه ای
  2. مخزنی
  3. استلا bed cleaner
  4. جارو شارژی cord zero

انواع جاروبرقی مخزنی ال جی

جارو برقی مخزنی ال جی نیز به 5 دسته تقسیم میشود :
  • مخزنی معمولی
  • اب و خاک
  • کمپرسور
  • بخارشو
  • follow me

جاروبرقی کیسه ای یا پاکتی ال جی

جاروبرقی کیسه ای یا پاکتی ال جی

در جاروهای پاکت دار، از کیسه پارچه‌ای، پلیمری و یا کاغذی و به دو شکل دائمی و یک بار مصرف برای جمع آوری گرد و خاک و زباله استفاده می‌شود. گرد و خاک و زباله پس از مکش، در کیسه این جارو برقی جمع میشود. کیسه دائمی میبایست بعد از هر بار خالی شدن، شستشو داده شود و اگر کیسه جارو برقی یکبار مصرف باشد، میبایست بعد از هر بار پر شدن پاکت را دور انداخته و پاکت جدید جایگزین شود.

تمیز کردن کیسه و فیلترهای جارو برقی کیسه ای ال جی

برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه در مقاله راهنمای تمیز کردن جاروبرقی، تمیز کردن کیسه و فیلتر جاروبرقی پاکتی و نحوه تمیز کردن جارو برقی توضیح داده شده است.

جارو برقی مخزنی ال جی

در جاروبرقی های بدون کیسه ال جی در سال 2001 در جهان عرضه شد. باتوجه به استقبال، طراحی‌های مختلف با قدرت مکش بالا همراه با قابلیت ضد باکتری (Bio) و نانو سیلور (NANOSilver) روانه بازار شد. درنهایت این پشتوانه باعث خلق آخرین مدل جاروبرقی های ال جی به نام کمپرسور، همراه با سیستم چرخش گردبادی گردید.

انواع جاروبرقی بدون کیسه یا مخزنی ال جی

  1. کمپرسور
  2. بخارشوی
  3. FALLOW ME (ROBOSENSE)
  4. آب و خاک
  5. معمولی

سیستم های چرخش گرد بادی جاروبرقی ال جی

در این نوع سیستم، باتوجه به 4 مرحله چرخش هوا در فیلترهای مخصوص، تمامی گرد و غبار جذب و در تانک جارو برقی باقی مانده، هوای صاف به سمت موتور هدایت می‌شود.

4 مرحله چرخش هوا در جاروبرقی مخزنی ال جی

مرحله چرخش هوا در جاروبرقی مخزنی ال جی

مرحله 1 : با چرخش هوا در تانک، باتوجه به نیروی گرانشی، گرد و غبار درشت در تانک باقی می‌ماند. همزمان با جذب گرد و غبار، با حرکت تیغه، گرد و غبار در تانک انباشته می‌شوند.
مرحله 2 : هوای صاف البته همراه با گرد و غبار بسیار ریز خارج میشود.
مرحله 3 : هوا به همراه گرد و غبار نرم وارد سیکل چرخش جدید شده، و در انتهای آن با توجه به سرعت چرخش، در تانک باقی می‌ماند.
مرحله 4 : هوای تصفیه شده به سمت موتور هدایت می‌گردد.

جاروبرقی کمپرسور compressor ال جی چیست؟

جاروبرقی بدون کیسه ای  ال جی که مجهز به کمپرسور هستند. ویژگی فشرده سازی گرد و غبار دارد و یکتیغه پلاستیک داخل محفظه جاروبرقی کمپرسور، مدام ازیک سو به سوی دیگر می‌چرخد و سبب متراکم شدن زباله داخل مخزن می‌شود.

ساختار داخلی کمپرسور جارو برقی مخزنی

برای اطلاع از نحوه عملکرد جاروبرقی ال جی با استفاده از این تکنولوژی در جاروبرقی کمپرسور ال جی، گرد و غبار داخل محفظه تعبیه شده متراکم میشود، که باعث بدست آمدن مزایای ذیل می‌شود:
  • نگهداشت گرد و غبار به صورت متراکم
  • عدم نیاز به تخلیه زود هنگام محفظه مخصوص تا 3 برابر بیشتر
  • تمیز کردن آسان و راحت
  • عدم انتشار ذرات ریز آلرژی زا مایت ها و ... در فضا

نحوه عملکرد قسمت کمپرسور

با شروع به کار جارو برقی کمپرسور ال جی، موتور در هر 6 ثانیه یک دور کامل زده و بوسیله این چرخش و حرکت تیغه مخصوص گرد و غبار ورودی را به صورت متراکم تبدیل کرده و از ورود به موتور و همچنین انتشار در محیط جلوگیری می‌کند.

جاروبرقی بخارشویی ال جی به چه صورت عمل میکند؟

جارو برقی بخارشویی ال جی، برس مخصوص بخارشوی دارند و جهت پارکت، سرامیک و فرش قابل استفاده است. نحوه عملکرد جاروبرقی ال جی به خصوص جاروبرقی بخارشو، در زمان استفاده از این سیستم برای حالت بخار، باید به اندازه 250cc  آب در برس مخصوص بخار ریخته شود. برای استفاده بر روی پارکت و سرامیک و یا از بین بردن لکه، دستمال مخصوص بخار را باید به برس متصل کنید و دکمه steam را فشار دهید. زمان استفاده برای روی فرش، دستمال و صفحه نگهدارنده باید جدا شود و دقت کنید به هیچ عنوان در این حالت مکش max یا min را نباید فشار دهید چون امکان دارد ایجاد آتش سوزی کند. رروی فرش، مکش و steam همزمان استفاده نشوند.

روش استفاده از جارو بخار ال جی

روش استفاده از جارو بخار ال جی

با استفاده از ابزار مکش بخار امکان تمیز کاری مکشی و تمیز کاری بخار را بصورت همزان و یا بصورت مجزا و بطور خیلی آسان دارا خواهید بود.
در زمان تمیز کاری با بخار همیشه سوییچ ایمنی بخار را نگه دارید.
زمانی که شما دکمه بخار واقع بر روی دکمه کنترل عملکرد موجود بر روی دسته لوله خرطومی را فشار دهید، بخار تولید می‌گردد. زمان اولیه تولید بخار حدود 2/5 دقیقه بوده و کمی بیشتر نیز طول میکشد تا پارچه خیس شود. چنانچه دکمه بخار را یک بار بیشتر فشار داده و یا دکمه خاموش را بفشارید، بخار قطع می‌گردد.
به منظور ریختن آب در داخل جاروبرقی، ابتدا همیشه دو شاخه را از پریز خارج نموده و دسته لوله خرطومی را روی زمین قرار دهید.  آنگاه آب را در داخل دستگاه بریزید. از پیمانه اندازه گیری استفاده و 250 میلی لیتر آب را داخل جارو برقی بریزید، سپس سرپوش سوراخ آب را محکم ببندید.

در هنگام جایگذاری پارچه نیز می‌بایست جارو را خاموش کنید. به منظور ایمنی و جلوگیری از حوادث حین تمیز کاری بخار، چنانچه سوییچ ایمنی بخار را به مدت 30 ثانیه فشار ندهید، دستگاه بطور خودکار این تشخیص را می دهد که کار تمیز کاری به اتمام رسیده است. بنابراین جارو برقی را خاموش نمایید.
درصورتیکه قصد دارید مجددا از بخار استفاده کنید، یک بار دیگر دکمه بخار را فشار دهید. چنانچه چراغ تغذیه آب واقع بر روی صفحه نمایش برس تمیز کننده روشن شود، استفاده از ابزار مکشی بخار را قطع نموده و دو شاخه را از پریز خارج نمایید.

در صورت بروز هرگونه مشکل در جاروبرقی خود میتوانید برای پیدا کردن راه حل به صفحه تعمیر جارو برقی ال جی مراجعه کنید تا راه حل مشکل خود را بیابید.

جاروبرقی Follow Me ال جی

نحوه عملکرد جاروبرقی ال جی مخصوصا در مدل جاروبرقی Follow Me ال جی عملکرد Follow Me فاصله کاربر تا جارو برقی را می‌سنجد. پس از ارزیابی فاصله، جاروبرقی به طور خودکار حرکت کرده و فاصله مشخصی حدود 1 متر را بین خود و کاربر حفظ خواهد کرد. وقتی فاصله بین حسگر فرستنده بر روی دستگیره لوله خرطومی و حسگرهای گیرنده بر روی دستگاه بیش از 1 متر شود جارو برقی به طور خودکار به طرف کاربر حرکت خواهد کرد.
هنگام استفاده از جاروبرقی، مراقب باشید حسگر فرستنده توسط دیوار یا تنه خودتان مسدود نشود. در صورت مسدود شدن حسگر فرستنده، عملکرد FOLLOW ME به درستی عمل نخواهد کرد. برای ارسال سیگنال، جهت دستگیره را به طرف حسگرهای گیرنده بگیرید. اگر شلنگ به طرف دیگری غیر از جاروبرقی باشد عملکرد FOLLOW ME درست عمل نخواهد کرد.

جاروبرقی آب و خاک ال جی به چه صورت کار میکند؟

برای آشنایی با نحوه عملکرد جاروبرقی ال جی در جارو برقی آب و خاک زمان استفاده از قسمت آب نباید قسمت خاک را فعال کنید، دراین صورت جاروبرقی صدای غیر طبیعی میدهد. نحوه استفاده ازحالت آب به این گونه است که مخزن مخصوص آب را پر کنید و شامپو مخصوص را نیز بریزید . پیمانه برای مقدار اندازه دارد.
بعد از اینکه مخزن را پرکرده و سرجایش قرار دادید، درپوش بسته شود و شلنگ و لوله را وصل کنید. لوله‌ها و شلنگ و اتصالات را ببندید و بعد از برس مخصوص فرش،کاشی،کاناپه و پنجره را متصل می‌کنید. سپس سوئیچ روشن آب و روشن دستگاه را می‌زنید و سپس اهرم اسپری آب و کف روی دسته جاروبرقی است را فشار دهید.

مدل های جارو برقی آب و خاک ال جی

V9900wa
V16910wa
Vs4901nd
با 7 نکته طلایی برای طول عمر و نگهداری جاروبرقی آشنا شوید

جاروبرقی ‌های مخزنی (بدون کیسه) ال جی یا  مخزنی معمولی

برای شناخت بیشتر از نحوه عملکرد جاروبرقی ال جی در مدل جارو برقی بدون کیسه یا مخزنی معمولی ال جی شما می‌توانید با جاروبرقی‌های مخزنی (بدون کیسه) ال جی تنها با یک حرکت، مخزن را از جاروبرقی جدا کرده، درب آن را بردارید و به آسانی تخلیه نمایید.
برای شستن مخزن نیز کافیست آن را زیر شیر آب گرفته و در سایه قرار دهید تا خشک شود. زمانی که محفظه زباله پر شود، چراغ نمایشگر واقع بر روی دسته شلنگ چشمک زده و صدای آلارم شنیده خواهد شد. پس از حدود 1 دقیقه و 30 ثانیه، دستگاه جارو برقی بطور خودکار خاموش و صدای آلارم به گوش خواهد رسید. محفظه زباله را تخلیه نموده و مجددا از دستگاه استفاده نمایید.
در صورتیکه پس از تمیز کردن محفظه زباله، قدرت مکش کاهش یافته و یا چراغ نمایشگر روشن شود، باید نسبت به تمیز نمودن فیلتر هوا و فیلتر ایمنی موتور اقدام گردد.
با فشار دادن دکمه، درپوش دستگاه جارو برقی را بردارید. دسته جداساز زباله را گرفته و آن را بیرون بکشید. با بیرون کشیدن اهرم درپوش راهنما، آن را باز نموده و نسبت به برطرف کردن گرد و غبار اقدام نمایید. با بیرون کشیدن اهرم درپوش فیلتر اولیه، آن را باز نموده و کل قسمت فیلتر اولیه را خارج سازید.
فیلتر هوا و فیلتر ایمنی موتور را با آب بشویید. از شستشوی فیلترها با آب داغ خودداری کنید.
کاملا در سایه خشک کنید بطوریکه کل رطوبت آن از بین برود.
در صورت آسیب دیدگی فیلترها، از استفاده مجدد پرهیز نمایید. فیلترها را حداقل هر 3تا6ماه یکبار بشویید.

روش تمیز کردن فیلتر هوای خروجی جارو برقی مخزنی

فیلتر هوای خروجی قابلیت استفاده مجدد را دارد. به منظور تمیز کردن فیلتر هوای خروجی، درپوش این فیلتر واقع بر روی بدنه دستگاه را از طریق بیرون کشیدن آن، جدا سازید.
فیلتر هوای خروجی را بردارید. گرد و خاک فیلتر را بتکانید. از شستشوی فیلتر با آب پرهیز شود.
برای اینکه بتوانید به طور کامل از  سلامت دستگاه خود اطمینان پیدا کنید و به درستی فیلترها تمیز شوند میتوانید با ثبت درخواست سرویس دوره ای کار خود را راحت کنید. هر 6 ماه برای کمک به طول عمر محصول و جلوگیری از خرابی‌های احتمالی سرویس دوره‌ای لازمه محصول شما میباشد.

برنامه های جاروبرقی مخزنی ال جی

نحوه عملکرد جاروبرقی ال جی در مدل جارو برقی ال جی به 5 صورت است در متن زیر توضیح داده شده است.
CURTAIN : مخصوص تمیز کردن پرده و با حداقل قدرت 
SOFA : مخصوص تمیز کردن مبلمان 
CARPET : جهت جارو کردن فرش 
FLOOR : برای تمیز کردن کف و با حداکثر قدرت
Auto بسته به مدل جارو برقی شما : اگر دکمه حالت خودکار را فشار دهید، قدرت مکش دستگاه به صورت خودکار به اندازه زباله ای که جارو می‌کنید، تنظیم می‌شود.

جاروبرقی استلا ال جی  bed cleaner
جاروبرقی استلا ال جی  bed cleaner

جاروبرقی استلا ال جی ویژه تخت خواب و مبلمان است. نحوه عملکرد جاروبرقی ال جی در جارو برقی استلا سیستم تمیز کننده 3 مرحله‌ای (ضربه زدن، جمع کردن و مکش) دارای پایه ماورای بنفش برای ضد عفونی جاروبرقی ال جی و نابودی عوامل آلرژی زا، دارای فیلتراسیون دوگانه هپا  HEPA 11, HEPA 13 در دو نوع می‌باشد :

جاروبرقی استلا ال جی باسیم

VB-9000WH
VB-9000RF

جاروبرقی استلا ال جی بی سیم

VB-9000WHW
VB-9000RFW
  • از جارو برقی استلا ال جی فقط برای مواردی چون لحاف، پتو، تشک، رو تختی، بالش یا روکش کاناپه استفاده می‌شود.
  • برای مصارف خانگی طراحی شده است نه محیط اداری و تجاری.
  • جاروبرقی استلا ال جی مختص مکش گرد وغبار می باشد نه مایعات .
  • لامپ ماورای بنفش، ضدعفونی کردن وسایلی که مستقیم با پوست در تماس می‌باشند را انجام می‌دهد، که قابلیتی اضافه بر مکش گرد و غبار است که روی این جاروبرقی تعبیه شده است.

پاکیزه سازی 3 مرحله ای جاروبرقی استلا ال جی  

  • مرحله 1 : سیستم دوال پانچ با بازوهای ضربه زن 2 گانه، عوامل آلرژی زا و مایت‌ها را با زدن 8000 ضربه در دقیقه از سطح مورد نظر جدا می‌کند.
  • مرحله 2 : برس مخصوص چرخنده، موی حیوانات و انسان را جمع آوری می‌کند.
  • مرحله 3: مکش قدرتمند، تمامی عوامل آلرژی زا، گرد و غبار و موها را به مخزن بهداشتی گرد و غبار هدایت می‌کند.
  1. دوشاخه را در پریز برق قرار دهید. وقتی دوشاخه در پریز برق قرار میدهید صدایی از جارو برقی خارج و در وضعیت آماده به کار قرار میگیرد.
  1. برای روشن شدن جاروبرقی، دکمه روشن و خاموش را لمس کنید. با فشار دکمه لمسی روشن/خاموش صدای بیپ شنیده و همزمان با شروع شدن چراغ، جاروبرقی شروع به کار میکند.
  1. دکمه لمسی روشن/خاموش را دوبار فشار دهید. صدای بیپ شنیده شده و همزمان با توقف، چراغ دستگاه خاموش میشود.

جاروی شارژی دسته دار CordZero

VZ9100
VZ9200

لذت آزادی عمل به دلیل عدم وجود سیم

جاروبرقی CordZero به دلیل زمان کار طولانی، امکان تمیزکردن آسان را فراهم می سازد. به لطف باتری لیتیوم یونی و قابل شارژ این دستگاه، زمان کار این دستگاه در حالت عادی تا 30 دقیقه و در حالت قدرتی تا 20 دقیقه است.

برس ضد پیچش مو

این فناوری دردسر جدا کردن موهایی که به برس چسبیده اند را می کاهد.

موتور اینورتر هوشمند

جاروبرقی  CordZero از موتور اینورتر هوشمند با طراحی هوشمند برخوردار است؛ موتوری کم وزن و جمع و جور که به دلیل موتور (BLDC) آن دوام و کارایی افزایش یافته است. این امر به زمان کار کرد طولانی و قدرت بیشتر کمک میکند.

جاروبرقی دسته دار

این جاروبرقی امکان جدا شدن از قسمت دسته را دارد تا قابلیت تمیز کردن سریع نقاط فراهم شود.

دستگیره راحت و چرخش 180 درجه نازل

دستگیره راحت آن باعث می شود حرکت و مانور دستگاه به آسانی صورت گیرد. چرخش آسان نازل آن نیز امکان دسترسی به زیر مبلمان و اطراف گوشه ها را به نحوی آسان فراهم می سازد.

برس مخفی داخلی

به کمک برس مخفی داخلی، میتوان بدون نیاز به وصل کردن وسایل جانبی جداگانه، نقاط مختلف را تمیز کرد.

طراحی باریک و سبک

طراحی با ابعاد کوچک و سبک باعث شده که حرکت و مانور آن آسان باشد.

نمایشگر میزان باتری

میزان باتری باقیمانده از طریق نمایشگر LED قابل رویت است.

درخشش و تمیزی خانه شما را حس می‌ کنیم ...

جاروبرقی هم مانند هر محصولی، قواعد استفاده و نکات ایمنی خاصی دارد که رعایت آن میتواند تاثیر زیادی در طول عمر جارو شما داشته باشد. پس برای این که بتوانید بهترین استفاده را از جاروبرقی خود داشته باشید نیاز است که با انواع و نحوه عملکرد دستگاه خود به خوبی آشنایی داشته باشید. به همین دلیل اگر پس از مطالعه مقاله سوالی برای شما به وجود آمد حتما در نظرات برای ما بنویسید.
نیاز به مشاوره برای جاروبرقی خود دارید؟

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

۱۴۰۱/۰۳/۱۴ ۲۲:۱۹

سلام.جارو برقی ال جی مدل کمپرسور دارم بااینکه فیلترها رو کامل تمیز میشورم ولی باز چراغ چشمک زن روی دسته روشن میشه وجارو برقی از کار می افته.علتش چیه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۰۸:۰۴

سلام و وقت به خیر؛ بررسی شود مخزن زباله تمیز باشه و لوله خرطومی و برس گرفتگی نداشته باشه فیلترها تمیز و سالم باشند در غیر این صورت میتوانید درخواست تعمیر خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. موفق باشید cs.goldiran.ir/request

1 1
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۱:۱۶

جاروبرقی استلا ال جی بی سیم مدل VB-9000WHW رو هم دارم واقعا میتونه لحاف، پتو، تشک، رو تختی، بالش یا روکش کاناپه رو ضدعفونی کنه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۰۷:۵۲

سلام و وقت به خیر؛ گرد و غبارهای لای سطح رو مکش میکنه و خود قسمتی که با سطوح در تماس هست وقتی در جایگاهش قرار میدید باکتری زدایی میشه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۳:۰۲

اصلا نفهمیدم چی گفتید؟ میشه واضح تر توضیح بدید؟ میخوام بدونم جاروبرقی استلا ال جی بی سیم مدل VB-9000WHW رو هم دارم واقعا میتونه لحاف، پتو، تشک، رو تختی، بالش یا روکش کاناپه رو ضدعفونی کنه میتونه یا نه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۵:۵۸

سلام مجدد؛ خیر. قسمتی که سطوح رو تمیز می‌کنه، یس از اینکه در جایگاهش قرار می‌گیره، باکتری زدایی میشه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۱:۱۵

جارو برقی آب و خاک ال جی مدل V16910wa رو دارم پیمانه رو چقدر پر کنم ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۳:۱۰

سلام و وقت به خیر؛ نصف پیمانه پر کنید.

1 1
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۳:۰۳

نصف پیمانه پر کردم جارو برقی آب و خاک ال جی مدل V16910wa رو ولی درست تمیز نشد بیشتر بریزم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۶:۰۰

سلام مجدد؛ توصیه ما همین میزان هست. در صورتی که میزان آلودگی در حد معمول باشه با این میزان تمیز میشه. موفق باشید

در حال ثبت...