دلایل روشن نشدن یخچال ال جی و راهکار رفع مشکل

۱۵ آبان ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

روشن نشدن یخچال
رایج‌ترین ایرادی است که ممکن است برای یخچال شما پیش بیاید. البته اینکه منظور از روشن نشدن یخچال، روشن نشدن صفحه نمایش، سرد نکردن دستگاه و یا کار نکردن موتور آن است، هریک به ایرادی برمی‌گردد که ممکن است متفاوت باشد و راهکار رفع و تعمیر آن نیز متفاوت خواهد بود.
در این راهنما رایج‌ترین ایراداتی که موجب روشن نشدن یخچال الجی می‌شود را بررسی کرده‌ایم؛ اگر یخچال شما روشن نمی‌شود، ابتدا این موارد را مد نظر قرار دهید و در صورت نیاز می‌توانید درخواست تعمیر یخچال ال جی ثبت نمایید.

ممکن است نمایشگر یخچال به طور کلی روشن نشود؛ در این مورد می‌توانید راهنمای علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال را مطالعه کنید.

کابل برق یخچال را چک کنید


به کابل برق دستگاه توجه کنید که از پریز خارج نشده باشد و دچار مشکل ظاهری نشده باشد. بهتر است پریز برق را با دستگاه دیگری مانند سشوار بررسی کنید تا در صورت عدم اتصال برق متوجه آن بشوید. ممکن است ایراد از سه راهی یا محافظ برق باشد بنابراین لازم است بدون محافظ نیز اتصال برق را بررسی فرمایید. اگر در شرایطی که مشکل برقی وجود ندارد و محافظ برق نیز سالم است، یخچال روشن نشود، ممکن است نیاز به تعویض کابل و یا برخی قطعات داخل یخچال از سوی تکنسین تعمیرات یخچال ال جی وجود داشته باشد. سیم دستگاه به دلیل قطعی، اتصالی برق، فرسودگی، شکستگی و ... ممکن است برق را به درستی به دستگاه انتقال ندهد.

7 روش برای تعمیر یخچال ال جی در خانه!

بروز ایراد در فیوز مینیاتوری برق

همانطور که مشخص است یکی از ایراداتی که موجب عدم ورود برق به یخچال خواهد شد، قطعی فیوز برق و یا وجود مشکل در آن فیوز مینیاتوری است که برق از طرف آن به پریز مربوط به یخچال می‌رسد. ممکن است فیوز در حالت خاموش باشد. معمولا ساختمان‌ها برای هر واحد یک جعبه‌ی فیوز مینیاتوری دارند و در آن هر فیوز برای اتصال برق تعدادی از کلیدها و پریزهای واحد است. با بررسی آن می‌توانید اطمینان پیدا کنید که فیوز مینیاتوری در حالت روشن است یا خیر.

مشکل برد کنترل اصلی یخچال


یکی از دلایلی که باعث می‌شود یخچال به طور کلی روشن نشده و هیچ یک از قطعات آن کار نکند برد است. برد قطعه‌ی اصلی است که فرمان شروع به کار قطعات فنی یخچال را صادر می‌کند و پس از آن قطعات شروع به کار کرده و پس از مدتی کابین یخچال را خنک می‌کند. البته ممکن است برد دستگاه دچار مشکل نشده باشد و ایراد مربوط به اتصال برد تا قطعات باشد. گاهی به دلیل بروز مشکل در فیوزهای روی برد این اتفاق می‌افتد؛ با توجه به اینکه این ایراد بدون باز کردن یخچال قابل تشخیص نیست، می‌بایست از سوی کارشناس تعمیرات یخچال ال جی مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز تعمیر شود.

خرابی کمپرسور یخچال

می‌توان گفت کمپرسور مهم‌ترین قطعه‌ی یخچال و همانند قلب در کارکرد آن است. کمپرسور گاز یا همان سیال داخل سیکل یخچال را فشرده می‌سازد و زمانی که دما و فشار گاز به اندازه‌ی کافی بالا رفت و سیال به دمای معین رسید، پس از عبور از کندانسور و قطعه فشارشکن به دمای پایینی رسیده و وارد اواپراتور یخچال می‌شود. فن موجب انتشار سرمای داخل اواپراتور در فضای کابین یخچال خواهد شد. اگر کمپرسور یخچال دچار مشکل شود، دستگاه نمی‌تواند گاز را به دما و فشار مورد نیاز و استاندارد برساند، بنابراین در صورتی که کمپرسور مشکل داشته باشد، یخچال سرمادهی نخواهد داشت و لازم است تعمیر یخچال ال جی از سوی کارشناس تعمیرات یخچال انجام شود.

علت اتومات نکردن یخچال چیست؟

ایراد ترموستات یا سنسور تشخیص دمای یخچال


تشخیص دمای کابین یخچال و لوله‌های عبور گاز داخل آن از طریق سنسورها انجام می‌شود و سنسور یخچال تشخیص می‌دهد که گاز درون لوله‌ها و هوای داخل کابین یخچال و فریزر به چه میزان خنک شده است و در هر لحظه دمای آن چند است. ترموستات فرمان شروع به کار قطعات دستگاه را می‌دهد و دمای یخچال و فریزر را کنترل می‌کند و آن را ثابت نگه می‌دارد. هر زمان نیاز به سرمایش بیشتر در کابین یخچال وجود داشته باشد و هوای داخل کابین گرم شده باشد، فرمان انتشار هوای خنک‌تر از طرف ترموستات صادر شده و دستگاه سرمایش بیشتری ایجاد می‌کند. رله دما یا ترموستات فرمان خاموشی یا کاهش میزان سرمایش را در زمان مناسب به کمپرسور یخچال صادر می‌کند.

پیشگیری از خرابی یخچال با سرویس دوره‌ای یخچال ال جی

سرویس یخچال ال جی یک راهکار عالی برای جلوگیری از ایراد یخچال و یا هر دستگاه خانگی دیگر است. طی سرویس دوره‌ای یخچال قطعات دستگاه و کارکرد هریک از آنها مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد و تست می‌شود. علاوه بر آن به دلیل اینکه قطعات داخل دستگاه تمیز می‌شود و میزان گاز یخچال نیز کنترل شده و در صورت نیاز شارژ گاز انجام خواهد شد، احتمال خرابی یخچال کاهش می‌یابد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم سرویس دوره‌ای یخچال را فراموش نکنید و دستگاه را در بازه‌های 6 ماه یکبار برای سرویس دوره‌ای به نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش ال جی بسپارید و هر سوالی در این مورد داشتید، زیر همین مقاله برای ما بنویسید.

اهمیت و ضرورت سرویس دوره‌ای یخچال

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...