خاموش شدن صفحه نمایش یخچال نشانه چیست؟

۰۶ شهريور ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

صفحه نمایش یخچال پنلی که دما، قفل کودک، انتخاب حالت آبریز و یخساز، فعال بودن قابلیت‌های یخچال مانند خنک کنندگی سریع، زمان تعویض فیلتر یخچال را نمایش می‌دهد، ممکن است گاهی دچار مشکل شده و متوجه شوید که روشن نمی‌شود؛ این پنل در این شرایط روشن خواهد شد:

  • باز کردن درب یخچال
  • نمایش پیغام یا ارور
  • در حین تنظیم دما
  • لمس صفحه نمایش
  • فعال شدن عملکردی خاص
  • هنگام پخش آلارم باز بودن درب
در برخی از یخچال‌های مارک GPlus کلیدی به نام Energy Saving قرار دارد که مربوط به کاهش مصرف انرژی است. در صورتی که وضعیت Energy Saving  فعال باشد، نمایشگر یخچال روشن نمی‌شود و فقط علامت این عملکرد بر روی آن نمایان خواهد بود؛ زمانی که صرفه جویی در مصرف برق را غیرفعال می‌کنید، این وضعیت دیسپلی یخچال نیز تغییر می‌کند.
در صورتی که دیسپلی یخچال به طور کلی خاموش شود، در برخی مدل‌ها علامت ایرادی است که در دستگاه بروز کرده است. اگر صفحه نمایش یخچال و یا خود یخچال روشن نشود، ممکن است به دلیل ایراد در همان قطعه‌ی صفحه نمایش و بروز ایراداتی در سایر قسمت‌های دستگاه باشد. البته ممکن است یخچال در حالت خاموشی باشد و دچار مشکل خاصی نشده باشد. در صورتی که می‌خواهید تنظیم دمای یخچال را انجام دهید، می‌توانید از مطلب راهنمای تنظیم دمای یخچال ال جی و روش تنظیمات دمای یخچال جی پلاس استفاده کنید.

علت اتومات نکردن یخچال چیست؟

دلایل اصلی خاموشی صفحه نمایش یخچال

علل اصلی خاموش شدن یخچال

قطعی برق یا خاموشی محافظ برق

یکی از دلایلی که موجب خاموش شدن صفحه نمایش یخچال یا همان دیسپلی یخچال می‌شود، قطعی برق و یا وجود مشکل در سه راهی و محافظ برق بوده و طبیعی است که موجب خاموش شدن صفحه نمایش یخچال خواهد شد، زیرا دستگاه به طور کلی خاموش می‌شود. زمانی که دستگاه خاموش شده است بهتر است سه راهی یا همان محافظ را قطع کرده و دستگاه را مستقیم به پریز برق متصل کنید تا در صورت خرابی محافظ متوجه شوید که دستگاه ایرادی ندارد و در این حالت محافظ را تعویض کنید.
البته قطعی برق می‌تواند به دلیل خرابی و قطعی سیم‌ها و کابل‌های داخل یخچال و یا سیم برق متصل شده از پریز تا یخچال به وجود آمده باشد. اگر دوشاخه دستگاه خراب و دفرمه شده، باید تعویض شود و می‌بایست کارشناس تعمیرات یخچال برای تعویض آن اقدام نمایند.

تنظیم دمای یخچال جی پلاس به تفکیک مدل ها

خرابی برد، برد دیسپلی و یا دیسپلی یخچال


از جمله مواردی که موجب روشن نشدن صفحه نمایش یخچال می‌شود، خرابی برد، بروز ایراد در برد نمایشگر یخچال و یا مشکل صفحه نمایش است. برد دستگاه فرمان نمایش دما و ... را به سمت برد دیسپلی یخچال می‌فرستد و صفحه نمایش روشن شده و دما و ... را نمایش می‌دهد. در صورتی که برد یخچال به هر علتی فرمان لازم را صادر نکند، این مشکل ایجاد خواهد شد.

بروز ایراد در ترموستات یخچال

ترموستات قطعه‌ای است که میزان حرارت کمپرسور دستگاه را می‌سنجد و هر زمان حرارت دستگاه زیادی بالا باشد، فرمان قطع عملکرد دستگاه را صادر می‌کند تا دستگاه خنک شود. اگر این قطعه دچار مشکل شود فرمان را اشتباه ارسال می‌کند و زمانی که نیاز است دستگاه روشن باشد، روشن نمی‌شود و کار نمی‌کند. بنابراین یکی از مشکلاتی که ممکن است موجب خاموشی صفحه نمایش یخچال شود، خرابی ترموستات دستگاه است.

علائم کمبود گاز یخچال چیست؟

خرابی سنسور یخچال

سنسور یخچال همانطور که از نام آن مشخص است وظیفه‌ی تشخیص دمای کابین و فریزر یخچال را دارد. این قطعه زمانی که نیاز است فرمان روشن یا خاموش شدن موتور دستگاه را صادر می‌کند و برحسب نیاز به سرمایش، موتور یخچال عمل می‌کند. در صورتی که سنسور دچار مشکل شود، فرمان روشن شدن یخچال و صفحه نمایش یخچال صادر نمی‌شود.

ایراد در سوئیچ درب یخچال

همانطور که بالاتر گفتیم زمانی که درب یخچال را باز می‌کنیم، صفحه نمایش یخچال روشن می‌شود. بنابراین اگر سوئیچ درب یخچال دچار مشکل شده باشد و پیغام باز شدن درب را به برد ارسال نکند، صفحه نمایش زمان باز کردن درب، روشن نمی‌شود و نیاز است مشکل سوئیچ درب یخچال رفع شود.

شایع ترین مشکلات یخچال ها و دلایل فنی آن

روشن کردن مجدد صفحه نمایش یخچال ال جی


زمانی که یخچال ال جی پیغام خاموشی و یا همان OFF نمایش می‌دهد، طبق دستورالعمل زیر می‌توانید دستگاه را روشن کنید:
در صورتی که در یخچال‌های سایدبای ساید ال جی با کمپرسور خطی پیغام  OFF بر روی دیسپلی نمایش داده شود، لازم است کلید های EXPRESS FRZ  و  REFRIGERATOR به طور همزمان به مدت 3 ثانیه در وضعیتی که درب یخچال باز است، نگه داشته شود تا کمپرسور یخچال روشن شود.
در یخچال‌های 29 و 31 فوت پایونیر ال جی، که دومین دکمه از پائین LIGHT/FILTER است، با نگه داشتن همزمان EXPRESS FRZ و  REFRIGERATOR در وضعیتی که درب دستگاه باز است، کمپرسور روشن خواهد شد.
اما در مدل‌هایی که دومین کلید از پائین HYGIENE FRESH و یا ICE ON/OFF است، می‌بایست دکمه REFRIGERATOR را نگه دارید و EXPRESS FRZ را در وضعیتی که درب باز است، 3 بار انتخاب کنید.
در یخچال مدل‌های Inesta view و بنتلی  و نکست و SX ال جی،  با نگه داشتن کلید REFRIGERATOR یا FRIDGE و انتخاب 3 مرتبه کلید EXPRESS FRZ در حالتی که درب یخچال باز است، دستگاه روشن خواهد شد.
در ساید  33فوت ال جی، لازم است کلید REFRIGERATOR نگه داشته شود و کلید EXPRESS FRZ در شرایطی که درب دستگاه باز است سه بار انتخاب شود.
در یخچال ساید 4 درب ال جی کلید REFRIGERATOR می‌بایست نگه داشته شود و کلید ICE PLUS در حالتی که درب یخچال باز است، 3 بار انتخاب شود.
در مدل فریزر 4 کشو ال جی ، کلید DEFROST باید 3 ثانیه نگه داشته شود تا دستگاه روشن شود.
در صورتی که یخچال‌های دو قلوی ال جی پیغام off بدهد، برای یخچال  دکمه FRIDGE نگه داشته شود و 3 مرتبه EXPRESS COOL انتخاب شود و در فریزر دکمه FRE نگه داشته و دکمه EXPRESS FRZ انتخاب شود تا دستگاه روشن شود.
در نهایت اگر دستگاه روشن نمی‌شود و نیاز به بررسی و تعمیرات دارد، برای بررسی و رفع ایراد، درخواست تعمیر یخچال ال جی خود را ثبت نمایید.

آموزش صفر تا صد تمیز کردن یخچال

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...