شایع ترین مشکلات یخچال ها و دلایل فنی آن

۲۷ تير ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
شایع ترین مشکلات یخچال ها و دلایل فنی آن

خرابی دستگاه‌های خانگی و در پی آن سپردن دستگاه به تعمیرگاه مجاز، تشخیص صحیح ایراد از سوی کارشناس، دریافت هزینه‌های طبق تعرفه و ... مواردی است که پس از بروز ایراد در دستگاه‌ها فکر ما را مشغول می‌کند و گاهی حتی خودمان نیز در مورد علت ایراد تحقیق و بررسی می‌کنیم تا با اطمینان خاطر بیشتری دستگاه را برای تعمیر به تعمیرگاه تحویل دهیم. در صورتی که دستگاه برای تعمیر به تعمیرگاه غیرمجاز تحویل داده شده باشد، ممکن است ایراد به درستی تشخیص داده نشود و دستگاه چند مرتبه برای رفع ایراد تعمیر شود. در این راهنما به بررسی برخی ایرادات پرتکرار یخچال‌ها و بررسی فنی ایرادات یخچال پرداختیم تا در صورت بروز مشکل در یخچال بهتر بتوانید تشخیص دهید که ایراد از دستگاه است و یا به طور کلی ایراد خاصی وجود ندارد و با رعایت برخی موارد مشکل رفع خواهد شد.

علت فنی خاموش و روشن شدن سریع یخچال

خاموش و روشن شدن سریع یخچال

این ایراد معمولا در مورد یخچال‌ها زیاد شنیده می‌شود و گاهی موجب می‌شود برخی مشتریان به علت همین خاموش و روشن شدن‌های مکرر، به دستگاه دقت زیادی داشته باشند و برای مدتی کارکرد دستگاه را مورد بررسی قرار دهند. در این مورد می‌توانید به راهنمای علت اتومات نکردن یخچال مراجعه نمایید؛ در این راهنما موارد مربوط به خاموش و روشن شدن دستگاه بررسی شده است. این ایراد ممکن است به دلایل متفاوتی باشد و برای تشخیص خرابی یخچال لازم است کارشناس ماهر دستگاه را بازدید کنند. روشن و خاموش شدن سریع موتور یخچال و یا خاموش نشدن موتور فریزر ممکن است مربوط به کمپرسور، سنسور، ترموستات، برد و اتصالات مربوط، نشتی و یا کمبود گاز، ایراد فن اواپراتور، گرفتگی لوله‌های یخچال، خروج هوای سرد به دلیل عدم عایق‌بندی صحیح و مشکل درب یخچال و ... باشد.

چرا فریزر یخچال یخ نمی زند؟

چرا فریزر یخچال یخ نمی زند؟

گاهی ممکن است از ذوب شدن یخ‌زدگی مواد غذایی متوجه شوید که فریزر به درستی کار نمی‌کند و مواد منجمد نمی‌شود. در صورتی که برق با ولتاژ استاندارد به دستگاه نرسد، احتمال دارد فریزر به خوبی یخ نبندد. در این شرایط لطفا دقت داشته باشید که چیدمان یخچال ساید به گونه‌ای باشد که که مانع عبور و گردش هوا نشود. در صورتی که گرمای محیط به اندازه‌ای باشد که باعث گرم شدن یخچال شود، ممکن است بر روی میزان سرمادهی یخچال تاثیر منفی داشته باشد و در چنین شرایط نیز سرمادهی دستگاه کاهش می‌یابد. در صورتی که ایراد فنی وجود داشته باشد، می‌تواند مربوط به ایراد کمپرسور یخچال، خرابی برد یخچال، ایرادات موتور فن و ... باشد. علاوه بر آن ممکن است علت کار نکردن یخچال، کمبود شارژ گاز و یا خروج هوای خنک از داخل دستگاه به بیرون باشد.

لوازم جانبی یخچال خود را با قیمت مناسب
از فروشگاه اینترنتی گلدیران خریداری کنید.

دلیل عدم سرمایش در یخچال

یکی از ایراداتی که در مورد یخچال بسیار هم شایع می‌باشد، عدم سرمایش کابین یخچال است. این ایراد حتی زمانی که فریزر یخچال کار می‌کند و سرمایش دارد نیز ممکن است ایجاد شود. گاهی ممکن است علت عدم کارکرد یخچال ساید بای ساید خاموش شدن کمپرسور باشد و ارور OFF نمایش دهد، که طبق راهنمای دفترچه راهنما و یا مراجعه به بخش ارور یخچال ال جی یا ارور یخچال جی پلاس در همین سایت می‌توانید آن را رفع کنید. مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند باعث عدم سرمایش یخچال شود، ایرادات فنی زیر می‌باشد:

  • خلل در کارکرد سنسور، ترموستات یا ترمسیتور تشخیص دما را با مشکل مواجه کرده و در نهایت باعث بروز مشکل در سرمایش دستگاه خواهد شد.
  • ایراد برد یخچال نیز ممکن است عملیات سرمادهی را با مشکل مواجه کند، زیرا در صورت بروز مشکل در برد یخچال، فرمان صحیح به قطعات ارسال نمی‌شود و سرمادهی به صورت استاندارد انجام نخواهد شد.
  • ایرادات دمپر هوای یخچال نیز باعث عدم انتشار سرما در یخچال می‌شود.
  • در صورتی که موتور فن و فن یخچال به خوبی کار نکند، سرمایش به شکل مناسبی منتشر نخواهد شد.

علت یخ زدگی مواد غذایی در یخچال

علت یخ زدگی مواد غذایی در یخچال

ی
خ‌زدگی مواد غذایی در یخچال مشکلی متداول است که معمولا پیش می‌آید و در برخی موارد ایراد فنی دستگاه نیست، بلکه به نحوه استفاده از یخچال برمی‌گردد. برای جلوگیری از یخ زدن مواد غذایی در یخچال لطفا لبنیات و سبزیجات که بیشتر در معرض یخ‌زدگی هستند را در قسمت‌هایی قرار دهید که میزان سرمایش کمتری دارد. توصیه می‌شود میوه و سبزی در کشوی جامیوه‌ای یخچال و لبنیات در قسمت‌های جلویی کابین و در طبقات پایین‌تر قرار گیرد. علاوه بر آن تنظیم درجه یخچال ال جی ، تنظیم دمای ساید بای ساید ال جی و تنظیمات دمای یخچال جی پلاس را به شکل صحیح انجام دهید. در صورتی که ایراد به دلیل دمای نامناسب و چیدمان مواد غذایی نباشد، ایراد فنی یخچال ممکن است موارد زیر باشد، که موجب یخ زدن غیرطبیعی مواد در یخچال می‌شود:

لوازم یخچال ال جی


  • ایراد سنسور یخچال باعث می‌شود زمانی که می‌بایست سرمادهی قطع شود، دستگاه همچنان کار کند و بیش از اندازه سرمادهی داشته باشد.
  • ایرادات و خرابی برد و اتصالات یخچال می‌تواند باعث شود که فرمان صحیح برای کارکرد کمپرسور و قطعات دیگر صادر نشود و در نهایت سرمادهی بیش از حد نرمال ایجاد شود که در این شرایط می‌بایست تعمیر برد یخچال از سوی کارشناس ماهر انجام شود.
  • ایراد ترموستات یخچال موجب می‌شود در برخی مواقع کمپرسور دائم کار کند، سرمای بیش از اندازه تولید شده و مواد غذایی دچار یخ‌زدگی شود.
  • ایراد دریچه دمپر یخچال در برخی موارد باعث می‌شود که سرمای خیلی زیادی وارد کابین شود.
  • وجود گرد و غبار بر روی کویل‌های کندانسور و اواپراتور یا همان به اصطلاح رادیات یخچال و گرفتگی در محدوده‌ی کندانسور باعث می‌شود دستگاه به درستی تبادل دمایی مورد نیاز در هر بخش را انجام ندهد و در نهایت ممکن است موجب سرمادهی زیاد و یا حتی کاهش سرمادهی شود. برای جلوگیری از این ایراد و ایرادات احتمالی دیگر لطفا سرویس دوره‌ای یخچال را در بازه‌های 6 ماهه انجام دهید.

     چرا یخچال برفک می‌زند؟


یخچال‌ شما ممکن است از نوع دیفراست و یا نوفراست باشد. یخچال‌هایی از نوع دیفراست تا حدی برفک می‌زند و این کاملا طبیعی است اما اگر یخچال شما از نوع نوفراست باشد، از نوع بدون برفک می‌باشد و در صورتی که شاهد برفک در این نوع یخچال‌ها باشید، دلیل برفک زدن یخچال‌های بدون برفک می‌تواند دلایل زیر باشد:

  • بروز ایراد در ترموستات می‌تواند باعث ایجاد برفک در دستگاه شود.
  • اگر به هر علتی درون کابین یخچال رطوبت بیش از میزان طبیعی وجود داشته باشد، برفک ایجاد خواهد شد؛ بنابراین هنگام قرار دادن مواد غذایی دقت داشته باشید اگر رطوبت مواد زیاد است، درب ظرف حاوی مواد غذایی را ببندید.
  • وجود وسایل گرمازا و محیط گرم پیرامون یخچال یاعث ایجاد برفک در کابین یخچال خواهد شد.
  • اگر درب دستگاه زیاد باز و بسته شود و یا لاستیک دور درب یخچال آسیب دیده باشد، هوای محیط دائم وارد کابین یخچال خواهد شد و به دلیل وجود رطوبت در هوا، برفک ایجاد می‌شود.

همانطور که در این بخش مطالعه نمودید، برفک زدن یخچال بیشتر به نحوه‌ی استفاده از آن مربوط می‌شود و در صورتی که موارد را رعایت نمایید، احتمال بروز این ایراد خیلی کمتر می‌شود. چنانچه مشکل دستگاه شما نیاز به بررسی و رفع ایراد از سوی کارشناس دارد، برای تعمیر یخچال ال جی و یا تعمیرات یخچال جی پلاس، درخواست تعمیر محصولات ال جی خود را ثبت نمایید تا کارشناسان گلدیران در اسرع وقت مشکل را رفع نمایند. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه پس از گذشت دوره‌ی گارانتی باز هم بتوانید از خدمات گارانتی دستگاه استفاده نمایید، گارانتی دستگاه خود را تمدید کنید.

چرا تمدید گارانتی را توصیه می‌کنیم؟

تمدید گارانتی پیشنهاد ویژه‌ی گلدیران به شماست؛ زیرا پس از اتمام گارانتی برای هر نوع تعمیراتی که در دوره گارانتی بدون هزینه و رایگان انجام می‌شده است، لازم است هزینه پرداخت کنید و گاهی ممکن است قطعاتی که آسیب می‌بیند و نیاز به تعمیر و یا حتی تعویض دارد، خیلی هزینه‌بر و گران باشد. علاوه بر آن، تمدید گارانتی مزایای دیگری دارد که در راهنمای «تمدید گارانتی چه فایده‌ای برای مشتریان دارد؟» به طور کامل آن را شرح داده‌ایم. لطفا سوالات خود را در مورد تمدید گارانتی برای ما بنویسید.

با تمدید گارانتی محصولات خود،
در مورد تعمیرات دستگاه‌ها آسوده خاطر باشید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...