بهترین غذاهای گرم برای زمستان

۰۸ دی ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
بهترین غذاهای گرم ایرانی و خوشمزه

فصل زمستان علاوه بر میوه ها و سبزیجات مخصوص خود غذاهای مخصوص هم دارد که بواسطه وجود موادی که طبع گرمی دارند بسیار مناسب این فصل هستند. در شهرهای مختلف ایران، غذاهای گرم و پیش غذاهایی وجود دارد که در زمستان بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند. در این مطلب میخواهیم بهترین غذاهای گرم و غذاهای زمستانی ایرانی خوشمزه و خواص مفید آنها را برایتان شرح دهیم تا با درست کردن آنها، زمستانی سلامت و گرم داشته باشید. برای پخت راحت‌تر غذا میتوانید از مایکروویو و سولاردام خود استفاده کنید که راهنمای کامل استفاده از برنامه‌های مایکروویو ال جی به شما کمک خواهد کرد.

آموزش 6 نوع از غذاهای گرم زمستانی

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

خوراک لوبیا، از قدیم بین مردم ایران طرفداران خاص خود را داشته است به همین دلیل هر فردی با توجه به ذائقه خود یا این خوراک را با نان و یا با برنج میل میکند. امیدوارم از آموزش پخت خوراک لوبیا به عنوام یک غذای گرم برای شما مفید بوده باشد.

مواد لازم برای پخت خوراک لوبیا

آبغوره : کمی
پیاز : یک عدد
لوبیا چیتی : 2 پیمانه
رب گوجه : 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع یا کره : به میزان لازم
فلفل، زردچوبه، دارچین، پودر پاپریکا و نمک : به میزان لازم

طرز تهیه خوراک لوبیا

طرز تهیه خوراک لوبیا

طرز تهیه خوراک لوبیا با سیب زمینی و قارچ

لوبیا چیتی را حتما از شب قبل خیس کنید. برای شروع به پخت، آب را تعویض کنید و اجازه دهید تا کاملا پخته شود. سپس در ظرف دیگری یک عدد پیاز را رنده کنید و با کمی روغن و کره تفت دهید. 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی، فلفل، زردچوبه، دارچین و پودر پاپریکا را به آن اضافه کنید. مجدد آنها را با هم کمی تفت دهید و به لوبیا پخته شده خود اضافه کنید. هر از گاهی آن را هم بزنید.
درصورتیکه تمایل دارید خوراک لوبیا چیتی شما آبکی باشد خیلی نیازی به هم زدن نیست اما درصورتیکه آن را خیلی آبکی دوست ندارید تا زمانیکه به میزان دلخواه شما برسد آن را هم بزنید.
در آخر کمی نمک و آبغوره نیز به آن اضافه کنید. خوراک لوبیا و غذای گرم زمستانی شما آماده نوش جان کردن است.

نکته 1 :

سعی کنید هر 20 دقیقه یکبار خوراک لوبیا را هم بزنید.

نکته 2 :

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا

خوراک لوبیا را میتوانید همراه با قارچ پخته شده و یا سیب زمینی هم میل کنید. به این صورت که در مرحله آخر پخت خوراک لوبیا چیتی، قارچ را سرخ کنید یا مغز پخت کنید و آن را داخل خوراک خود بریزید. اگر تمایل به استفاده از سیب زمینی برای خوراک لوبیا چیتی خود دارید میتوانید سیب زمینی‌ها را به چند قسمت تقسیم کنید و در 1 الی 2 ساعت آخر پخت لوبیاها به آن اضافه کنید.

طرز تهیه پخت شیر برنج خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

شیر برنج یکی از دسرهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که امروزه بیشتر به عنوان یک غذای کامل سرو میشود. شیر برنج را به سلیقه خود می توانید به صورت ساده یا مجلسی درست کنیم، برای مجلسی تر شدن شیر برنج می توانیم در تهیه آن از خامه صبحانه و پودر مغزیجات استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیر برنج به عنوان غذای گرم و یا یک دسر در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای پخت و تهیه شیر برنج

طرز تهیه شیر برنج

برنج: 1 پیمانه
شکر: 1.5 پیمانه
شیر پرچرب: 1 لیتر
گلاب: نصف پیمانه
هل پودر شده: 1 قاشق چایخوری

روش پخت شیر برنج عالی با ترفند های خانگی

برنج را از 24 ساعت قبل خیس کنید. بعد از 24 ساعت با کمی آب بگذارید کاملا پخته و له شود. زمانیکه کاملا له شد و آبش را از دست داد یک لیتر شیر پرچرب را به آن اضافه کنید و بگذارید کاملا بجوشد. در حین پخت گلاب، شکر و پودر هل را به آن اضافه کنید. میتوانید برای خوش طعم شدن نیز از کمی خامه هم استفاده کنید. البته در این صورت زمان نگهداری شیر برنج برای میل کردن آن کوتاه میشود. شیر برنج را میتوانید هم به عنوان غذای گرم و هم دسر سرد استفاده بفرمایید.

طرز تهیه سوپ گندم خوشمزه و مقوی با خاصیت های فراوان

سوپ یکی از پیش غذاهای گرم است که در تمام دنیا طبخ و سرو می شود. همچنین به دلیل ذات آبکی سوپ و موادی که درون آن به کار می رود، اغلب سوپ ها برای بیماران و سرماخوردگی و انفولانزا توصیه می شود. سوپ گندم یک سوپ ساده است که بدون مرغ یا گوشت هم تهیه می شود. می توان این سوپ را با آب گوشت یا مرغ نیز تهیه کرد که کاملا دلخواه است. این سوپ را می توان با حذف ادویه ها و رب، برای کودکان تهیه نمود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه سوپ گندم، به عنوان غذای گرم مناسب زمستان در ادامه با ما همراه باشید.اگر تمایل به آموزش پخت آش رشته با مایکروویو را دارید نیز میتوانید به راحتی آن را مشاهده کنید و یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه سوپ گندم

طرز تهیه سوپ گندم

کره : میزان لازم
پیاز : 1 عدد رنده شده
شیر پرچرب : نیم لیتر
جو گندم یا پرک :  1 لیوان
هویج : 3 عدد رنده شده
خامه : 4 قاشق غذاخوری
سیب زمینی : 1 عدد رنده شده

طرز تهیه پخت سوپ گندم

ابتدا یک عدد پیاز را رنده کنید و کمی کره تفت دهید. سپس هویج و سیب زمینی را به آن اضافه کنید و مجدد کمی تفت دهید. در این مرحله جو یا گندم پرک خیس شده را به آن اضافه کنید. برای اینکه سوپ کاملا لعاب دهد و جا بیفتد اجازه دهید به مدت 2 الی 3 ساعت کامل بجوشد. در انتها نیز شیر و خامه را به آن اضافه کنید زمانیکه کمی جوشید میتوانید از روی حرارت بردارید و میل کنید. سوپ گندم شما به عنوان غذای گرم آماده نوش جان کردن است.

طرز تهیه آبگوشت خانگی خوشمزه و سنتی

طرز تهیه خوراک لوبیا

آبگوشت یا دیزی یکی از غذاهای گرم، سنتی، قدیمی و  کشورمان می باشد که بین مردم دارای محبوبیت خاصی میباشد. آبگوشت در شهر های مختلف به سبک های خاص و ظاهر خاصی پخته می شود. این غذای خوشمزه و لذیذ از مواد مختلفی نظیر گوشت و حبوبات و … پخته می شود. آبگوشت به دلیل مواد استفاده شده در آن بسیار مقوی بوده و شاید کمتر کسی آن را دوست نداشته باشد. تاریخچه آبگوشت به سده نهم بر می گردد و جایگاه خاصی در بین ایرانی ها دارد. این غذاهای گرم و سنتی همراه با ترشی، سبزی و ... لذیذتر خواهد شد. 

مواد لازم برای تهیه و پخت آبگوشت

پیاز درشت : 2 عدد
سیب زمینی : 1 عدد
رب گوجه : میزان دلخواه
گوشت با چربی : نیم کیلو
روغن مایع : به میزان دلخواه
نخود و لوبیا سفید : یک پیاله
گوجه فرنگی : 2 عدد رنده شده
نمک، فلفل، زردچوبه، دارچین، آویشن و زیره : به میزان دلخواه

طرز تهیه آبگوشت دیزی به روش سنتی، راحت و خوشمزه

مواد لازم برای پخت آبگوشت

گوشت، ترکیب نخود و لوبیا به همراه 2 عدد پیاز درسته را داخل قابلمه بگذارید. به آن آب اضافه کنید و روی حرارت گاز قرار دهید تا جوش بیاید. سپس تمام کف‌هایی که روی آن شکل گرفته را بردارید و اجازه دهید روی شعله کم 5 تا 6 ساعت کاملا پخته شود.
مقداری رب گوجه را داخل روغن کمی تفت دهید. نمک، فلفل، زردچوبه، دارچین، آویشن و زیره را به همراه 2 عدد گوجه فرنگی رنده شده به آن اضافه کنید. کمی تفت دهید و سپس به آبگوشت اضافه کنید.
یک ساعت قبل از سرو یک عدد سیب زمینی را 4 تکه کنید و به آبگوشت اضافه کنید. در آخر غذا آماده نوش جان کردن است.

طرز تهیه فرنی با آرد گندم فوق العاده عالی به روش ساده و خوشمزه

فرنی یک دسر است که از ترکیب آرد و شیر به دست می‌آید. از فرنی به عنوان یک میان وعده‌ی شیرین می‌توان استفاده کرد. اکثرا با این دسر آشنایی دارند و این دسر به خصوص در ماه مبارک رمضان بسیار کاربرد دارد. همچنین بسیاری، از فرنی به عنوان غذای کمکی کودک استفاده می‌کنند. برای طرز تهیه فرنی می‌توان این دسر را هم با آرد برنج درست کرد و هم با استفاده از نشاسته و به دو صورت گرم و سرد سرو می‌شود و هرکدام طرفدار خودش را دارد. 
برای شیرین شدن این دسر می‌توان به جای شکر از مربا یا شیره‌ی انگور استفاده کرد.

مواد لازم جهت پخت فرنی

آرد گندم : 1 پیمانه
شیر : 2 پیمانه
آب : مقدار کم
شکر : 1 پیمانه
گلاب : 1 پیمانه

طرز تهیه فرنی با آرد گندم

طرز تهیه فرنی

یک پیمانه آرد گندم را با آب روی شعله قرار دهید و مرتب هم بزنید تا بوی خامی ندهد. سپس 2 پیمانه شیر، 1 پیمانه شکر و 1 پیمانه گلاب را اضافه کنید. تا به خوابی قوام آید و رفته رفته سفت شود.
میزان رقیق و سفت بودن فرنی با آرد گندم به ذائقه شما برمیگردد.

طرز تهیه فرنی با نشاسته؛ دسر ساده و خوشمزه

فرنی از جمله دسرهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است. طرز تهیه فرنی با نشاسته بسیار راحت است و شما می توانید این دسرخوشمزه را در وعده صبحانه خود نیز قرار دهید.

مواد لازم برای تهیه فرنی با نشاسته

شیر : 1 لیتر
آب : کمی
گلاب : 1 پیمانه
شکر : 1.5 پیمانه
نشاسته : 1 پیمانه

طرز تهیه فرنی با نشاسته و نکات مهم طعم بهتر

نشاسته را با کمی آب به خوبی هم بزنید تا یکدست شود. سپس 1 لیتر شیر به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید. توجه داشته باشید که از زمانیکه بر روی شعله قرار میدهد مرتب باید هم زده شود در غیر این صورت گوله خواهد شد. سپس 1 پیمانه گلاب و 1.5 پیمانه شکر را به آن اضافه کنید. کمی هم بزنید تا به اندازه دلخواه سفت شود. پیشنهاد می‌کنیم که روش پخت شله زرد، آش رشته و حلوا را نیز با ما یاد بگیرید.
نوش جان

طرز تهیه هویج پلو خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه هویج پلو

هویج پلو با گوشت یکی از غذاهایی است که با اندکی تزیین می‌توانید آن را به غذایی برای مهمانی و پذیرایی تبدیل کنید.
طرفداران غذاهای پلویی که با مواد طعم دهنده مخلوط شده باشند که اصطلاحا به آن قاطی پلو می‌گویند، کم نیستند. غذاهای پلویی که با خورشت کنار آن مخلوط می‌شود جذابیت بسیاری دارد چرا که قاطی شدن آنها با همدیگر طعم غذا را چند برابر جذاب می‌کند. هویج پلو با گوشت یکی از این غذاها است که با اندکی تزیین آن می‌توانید آن را به غذایی برای مهمانی و پذیرایی تبدیل کنید. هویج پلو از جمله غذاهای گرم مورد علاقه ایرانی ها میابشد.

مواد لازم برای تهیه هیج پلو

زعفران : کمی
پیاز متوسط : 1 عدد
گوجه فرنگی رنده شده : 2 عدد
رب گوجه فرنگی : به میزان لازم
هویج نگینی خورد شده : 5 عدد بزرگ
گوشت خورشتی نگینی شده : نیم کیلو
سیب زمینی نگینی خورد شده : 2 عدد بزرگ
فلفل، زردچوبه، نمک، دارچین : به میزان دلخواه

آموزش غذاهای گرم زمستانی، هویج پلو

طرز تهیه هویج پلو زمستانی

ابتدا پیاز را رنده کنید و سپس تفت دهید. گوشت خورشتی نگینی را به آن اضافه و سپس با کمی رب، گوجه فرنگی رنده شده، فلفل و زردچوبه را تفت دهید و مقداری آب روی آن بریزید تا گوشت به خوبی پخته شود.
به صورت جدا هویج نگینی شده را تفت دهید.
سیب زمینی نگینی شده را سرخ کنید.
بعد از یک ساعت که گوشت کمی نرم شد هویج را به آن اضافه کنید تا همراه هم کاملا پخته شود و آبش کاملا جمع شود. سپس سیب زمینی سرخ شده را به آن اضافه کنید. کمی زعفران و دارچین به ترکیبات هویج پلو خود اضافه کنید. در آخر هم مثل روش تهیه لوبیا پلو بعد از آبکش کردن برنج، ترکیبات درست شده خود را لابه لای آن بریزید تا دم بکشد. اگر از علاقه‌مندان به ته چین مرغ هستید نیز مطالعه با مطالعه مقاله آن بهترین روش پخت ته چین مرغ را یاد خواهید گرفت.

با این غذاهای گرم زمستان را به سلامت سپری کنید

طررز تهیه غذاهای گرم زمستانی

فصل زمستان که از راه می‌رسد، پای میوه‌ها و سبزیجات مخصوص این فصل هم به بازار باز می‌شود، هرچند در ایران با آب‌ و هوای متنوع می‌توان میوه‌ها و غذاهای زمستانی ساده را در سایر فصول هم تهیه کرد، اما هنوز هم این سنت که برخی غذاها مخصوص یک فصل خاص هستند، تا حدودی در سنت آشپزی ایرانی پا برجاست.
اما در فصل زمستان چه غذاهایی بخوریم؟ اگر بخواهیم از بهترین انواع پیش غذا، غذاهای گرم و زمستانی ایرانی یک لیست تهیه کنیم، حتما برای هر شهر متفاوت خواهد بود اما در همین لیست نمونه‌های مختلف از طرز تهیه غذای زمستانی، غذاهای گرم، خورشت های زمستانی و انواع پیش‌ غذای زمستانی مشترک، کم نخواهد بود. غذاهایی مثل طرز تهیه خورشت قرمه سبزی و یا طرز تهیه قیمه سیب زمینی از جمله غذاهای گرم مورد استقبال ایرانی‌ها است که میتوانید آموزش آن‌ها را نیز به بهترین روش با ما در مایکروویو یاد بگیرید.

کلام پایانی

در این فصل غذاهای گرم بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند. برای اینکه بدانیم در زمستان چه غذاهایی بخوریم، بهترین غذاهای زمستانی ایرانی یعنی غذاهای گرم را به شما معرفی کردیم. در نهایت اگر سوالی باقی مانده بود برای ما بنویسید.

آموزش دستور پخت انواع غذاهای ایرانی و بین المللی از طریق مطالعه کتاب آموزش آشپزی با سولاردام

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...